Uitgerekend Mei 2011

28-08-2010 21:44 685 berichten
Alle reacties Link kopieren
Naam:Leeftijd:Uitgerekende datum: Bijzonderheden: Kindje nummer: Geslacht:Husky 29 27 april 2e , dochtertjeVerrassing Ellebelleel 29 28 april 9 maart groeiecho, 10 maart intake intake gynacoloog 2e, zoontje van 1 Jongen Mooirood 26 3 mei 1e Jongen Lettie 29 5 mei 1e Verrassing Tijn 31 6 mei 2e , zoontje van 2 Meisje Mon 28 6 mei 1e Jongen Ookeentheeleut 34 7 mei 2e, dochtertje Jongen Meike 29 8 mei 1e Jongen Tijgerboontje 26 9 mei 1e Verrassing Miep 27 12 mei 2e, zoontje van 2 (dec 2008) Charly 26 12 mei 1e Meisje Mevroi 30 12 mei 2e, zoontje van 2 Meisje Saxmania 34 16 mei 3e , 2 zoontjes van bijna 3 en bijna 1 Claudani 31 22 mei 2e, dochter Dani van 1,5 Meisje Aylapaelja 32 23 mei 1e Verwachtingsvol 29 26 mei 2e, dochter Daisy van 1,5
@ mon.... ik weet niet hoe mijn naam op jouw computer weergegeven wordt... Maar ik heet Tijn

Hier vreselijk last van brandend maagzuur... en mijn eten blijft voor mijn gevoel heel hoog zitten niet leuk!

Hebben jullie dat ook?

@ Saxmania, veel succes morgen bij de Gyn.

En inwendig is inderdaad niet echt leuk, ik ben ook best preuts denk ik.

Maar als je naar de beelden op het schermpje kijkt ben je het zo vergeten
Vandaag eerste echo gehad (moest helaas inwendig omdat baarmoeder veel naar achteren lag) super leuk om zn mini babytje te zien zwemmen en bewegen in je buik!

Inwendig viel mij trouwens wel mee hoor, echoscopiste was ook erg aardig.

En we krijgen er ook een dvdtje van, is nieuw sinds vandaag in ons echocentrum! Ze wist alleen nog niet hoe ze m moest branden dus ik ga m morgen ophalen en we hebben ook nog 3 foto's gekregen.

Twijfels zijn nu stukken minder, nu we het hebben gezien wordt het ineens veel echter en mn vriend loopt de hele tijd door het huis met te zeggen; 'ik heb ons kind gezien!!' hij is helemaal hyper!

Mn kwalen zijn ook zo goed als over. Moet nog wel eten met mate maar niet meer misselijk. En de moeheid is ook zo goed als weg.. hoop dat dit zo blijft, dan gaan we nu lekker genieten.

Over 2,5 week mogen we weer een echo, want we gaan de combi test doen.
@ TIJN..... ik heb dat dus gewoon tot nu toe altijd verkeerd gelezen.. Sorry.... ;) Ik herken dat gevoel van dat je eten heel hoog blijft zitten ook wel, vooral als ik net heb gegeten en ik buk voorover, dan komt het zo er weer uit als ik niet oppas!

@ Meike: Gefeli! Wat veel foto's krijg je en ook nog een filmpje, zo leuk!

Ik vind dat inwendige gedoe ook niet zo erg, het is geen hobby haha! Maar het doet ook geen zeer ofzo vind ik, en als je dan ziet hoe het zit in je buik, is dat ongemakkelijke gevoel ook gelijk weg!

Zo, nu weer House en zesde zintuig loeren!
Ik weet ook wel dat het niet pijnlijk is, maar heb er gewoon een beetje moeite mee mijn benen wijd te doen voor een vreemde kerel

Gefeliciteerd Meike, met de goede echo!
Meike en Tijn gefeliciteerd!!

Leuk he om te zien, bij onze echo zag je ook echt dat armpje heen er weer bewegen, zo klein en toch al actief.

Jennie welkom! Spannend he allemaal. Is het jullie eerste kindje?

Meike, je krijgt vast nog wel vaker even de zenuwen, maar dat gaat echt helemaal vanzelf goedkomen! En behalve de kraamzorg en kinderopvang, kan de rest wel even wachten tot na de eerste 3 maanden hoor, dan voel je je hopelijk weer beter en heb je weer meer energie!

Miep hier wil dochterlief ook alleen maar rustig tegen mij aan hangen als ze niet lekker is, anders is ze veel te druk met rondkruipen en zo. Bij jou dus ook Saxmania?

Ik heb het idee dat het iets beter gaat met de misselijkheid hier, ik heb al 2 dagen nog maar 1 zetpil gebruikt ipv 2 en de misselijkheid wordt niet erger, dus het gaat de goede kant op, whiehoeoe!
Wat fijn dat het her en der (Meike, Husky) beter gaat met de misselijkheid! Ik hoop ook dat de kwaaltjes snel afnemen, vooral die vermoeidheid zeg, gets. Nu 9 weken volgens de echo, dus hopelijk ben ik er met een week of 2 wel van af (was althans de vorige keer zo).

Saxmania vandaag de gyn? Spannend!

fijne dag allemaal, bijna weekend!
Kan hier nog een hoop leren geloof ik... wist nog geeneens dat zo'n eerste echo ook inwendig zou kunnen. En dat alles er de eerste keer dan al op en aan zit, gaaf hoor. Ben echt nog een 'ei' op dit gebied haha. Eerste kindje inderdaad!

Maarre dus niet de enige die misselijk en hondsmoe rondloopt. We gaan het zondag aan beide ouders vertellen en dan de rest. Dat scheelt denk ik al een hoop want de laatste 2 weken heb ik toch zo nu en dan wat smoezen ingezet.

Probeer wel wat meer m'n rust te pakken maar met een combi van kantoorwerk en daarnaast onregelmatige diensten is dat niet altijd haalbaar. Bijvoorbeeld vanmiddag de slaapdienst in en dan morgen bij thuiskomst Open Dag houden. Nu dus nog ff druk aan het opruimen en schoonmaken. Pfffff...

Ik zit trouwens nog een leuke manier van vertellen te bedenken, met kadootje ofzo, maar vriendlief vind dat niet zo nodig. Het nieuwtje is zo toch al bijzonder genoeg en daar heeft ie natuurlijk wel helemaal gelijk in!

Nou wens jullie alvast een fijn weekend, het wordt in ieder geval mooi weer.
@saxmania; gelukkig was onze echoscopist een vrouw en gelukkig was ze ook nog een beetje lelijk , zn enorme beauty tussen mn benen had ik dan ook weer ongemakkelijk gevonden.....
Ff een vraag aan iedereen die al een kindje heeft; naar welke opvang gaat jullie kind? Creche of gastouder? Wij denken dat gastouder beter bij ons past, kind in huiselijke omgeving, een vast persoon, flexibeler.

Ik hoor graag jullie ideeen en ervaringen!
Echo was goed!!! Jammer genoeg begon de gyn wel gelijk over een KS. Wil ik nog even niet aan denken
@Tijn was idd oud nieuws laatst hahah idd hormonen daar gooi ik tegenwoordig alles op;-)

Diegene met een kloppend hartje gefeliciteerd het schiet al mooi op zo!

@meike ons dochtertje gaat 1 dag naar het kdv ze vind het helemaal geweldig! Ik denk ook dat dat een goede start is voor als ze straks naar de basisschool gaan, maar goed wij boffen misschien ook wel mijn ouders en schoon ouders passen ook 1 dag op, zou mijn (ons) dochtertje niet de hele week daar willen hebben, vind dat het een beetje ligt aan hoeveel dagen.

Inwendige echo heb ik helemaal niks mee ben al blij dat ik het kindje kan zien!

Verder hier ook sinds gisteren niet meer misselijk? Gek bij de vorige zwangerschap tot 3 maand dus laten we hopen dat het nu weg blijft!

Wel erg moe, de kleine is vandaag op het kdv ga nu maar even lekker een paar uur slapen hahah wat een mutsen worden we he zo;-)

Fijn weekend allemaal!!

liefs van hier
Meike, onze dochter ging vanaf dat ze 9 weken oud was 2 dagen per week naar een gastouder, en sinds een week of 4 gaat ze nu 2 dagen per week naar kinderdagverblijf ipv gastouder. (Ze is nu bijna 11 maanden)

Reden voor de wissel is voornamelijk omdat we verhuisd zijn, maar ook wel omdat we merken dat ze andere kinderen zo ontzettend interessant vindt.

Voordelen van gastouder:

- Kleinschalig, huiselijk

- Je bent wat flexibeler qua tijden, dat is in overleg

- Als ze ziek zijn mogen ze ook komen (dochter is dus nog nooit ziek geweest terwijl ze naar gastouder ging, en vorige week voor het eerst, en toen kon ik dus vrij nemen omdat ze niet naar het kinderdagverblijf mocht)

- Dezelfde persoon, geen wisselende leidsters

Nadelen gastouder:

- Ik vond het een redelijk gesleep, kinderwagen namen we mee zodat ze kon wandelen bijvoorbeeld

- Ik moest zelf zorgen voor luiers, billendoekjes, kinderstoel, wipstoel, eten en drinken

- Onze dochter moest om 1 uur altijd mee wandelen naar school om de andere kinderen naar school te brengen. Was maar 5 minuten lopen hoor, alleen slaapt ze normaal eigenlijk om die tijd, met gevolg dat ze bij gastouder dus minder sliep.

- Als gastouder ziek is (bij ons nooit voorgekomen) of vakantie heeft moet je zelf wat regelen

Het ging bij beiden erg goed, maar vind het wel heel leuk dat ze nu naar kinderdagverblijf gaat tussen al die andere kleintjes.
zojuist een bod gedaan op superleuk babykamertje, was het niet van plan, maar ziet er zo leuk uit! Zullen de hormonen wel zijn!!
Oeh leuk, ja die kriebels om allerlei leuke dingen te kopen beginnen hier ook te komen ;) Gelukkig heb ik me nog in kunnen houden... maar als de echo geweest is gaan we toch nog even kijken bij die leuke Bugaboo die we op Marktplaats gezien hebben :D

Gisteren hebben Boonlief en ik een vakantie geboekt. Over twee weken gaan we heerlijk een weekje bij komen op Kreta! Ik heb er heel veel zin in, lekker een weekje helemaal niets. Alleen jammer dat het niet verstandig is om met je gezicht in de zon te komen, hihi. Nu nog even een nieuwe bikini scoren en dan ben ik er klaar voor!

Overigens is de misselijkheid vandaag extreem. Vanochtend heb ik wel tien minuten flink staan kokhalzen maar helaas komt er maar niets uit. Het lucht dus ook niet echt op... Hopelijk gaat het morgen weer wat beter...
Yay voor een kloppend hartje!!!! Zet er maar bij in de tabel!!

Over 3 weken moeten we weer terugkomen en als dan alles weer goed is worden we overgedragen aan de verloskundige(n).

Dus samenvattend voor de tabel:

kloppend hartje

29 oktober nog een echo bij de gyn
Gefeliciteerd voor de kloppende hartjes en de echo's!! Ik wil zo graag nog een keer kijken, terwijl we net een week geleden geweest zijn hahah. Pff de 20-weken echo duurt echt nog mega-lang..

@ Saxmania, tjah waarom ze vervelend zullen reageren.. Laat ik zo zeggen dat ik ze wel een beetje ken, de "onverwachtheid " erbij mix en nog wat andere dingen (vanwege herkenbaarheid laat ik die even in het midden) en je hebt alle ingrediënten voor een niet zo leuke reactie.. Maar goed, heb besloten er even niet te veel meer over na te denken, wat komt dat komt. (letterlijk )

Ik heb nu echt moeite om 's ochtends kleren uit te zoeken ivm buik (opgeblazen darmen denk ik, want bm is nog maar een ei schijnt ) . Heel veel rokjes en broeken zitten me echt te nauw, zeker 's avonds.

Inmiddels hebben we ons aangemeld voor de kinderopvang en ook voor de kraamzorg! Pak van mn hart, hopelijk valt het mee met de wachtlijsten.

Koopdrang begint ook hier!! Een paar weken geleden gingen we voor de gein even naar de babyplanet, maar ik vond het toen nog wat te 'echt' ofzo, al die babyspullen kwamen op me af. Maar begin nu echt zin te krijgen om wat leuks te shoppen! De meubels willen we zoveel mogelijk 2ehands, ivm de prijs. Bij vriend zn moeder op zolder staat een supermooi bedje. Ohww... nu al zin om met de inrichting aan de slag te gaan
Whaaaa, heb een superleuk kamertje via marktplaats! Voor 225 euro, zal binnenkort een foto online zetten!!

Mag er bij mij een kloppend hartje bij in de tabel? En 26 okt weer een echo ivm combitest.
Bijna alle hartjes kloppen!

@ Engeltje ik duim voor je morgen.

En Ayra weet jij al wanneer je een echo krijgt??

Hier alles goed, ik heb minder last van de moeheid.

Komt vast ook door het mooie weer, echt genieten!
Wauw bijna de hele tabel al vol met kloppende hartjes! Engeltje succes vandaag!

Lettie mijn kleren zitten ook niet allemaal fijn, en dat terwijl ik juist 3 kilo ben afgevallen de laatste paar weken door het overgeven...

Tijgerboontje wat lekker op vakantie!! Wij gaan misschien nog wel een weekendje weg of zo, maar voor een week vakantie heb ik niet meer genoeg vakantiedagen Heb wel tussen kerst en oud & nieuw nog vrij.

Meike wat leuk dat je het kamertje hebt! Ben benieuwd naar de foto.

Paelja goed nieuws een kloppend hartje, gefeliciteerd!

Tijn, lekker dat je minder moe bent! En dat wordt vast alleen nog maar beter. Hier wordt de misselijkheid ook minder, zaterdag was ik zelfs helemaal niet misselijk!

Wij zijn 't weekend nog wel even bij de babyd*mp geweest om een buggy te kopen voor dochter (ik sjouwde nog steeds elke keer de kinderwagen mee) en daar wel even rond gekeken maar nog niks voor de baby gekocht. Denk dat we een wiegje gaan kopen zodat dochter (die is dan 1,5) nog wat langer in het ledikantje kan slapen en als de baby dan uit de wieg naar ledikant gaat, kan zij in een groter bed.
Wat is het hier rustig zeg! Iedereen denk ik een druk weekend gehad en natuurlijk niet binnen gezeten met het mooie weer!! Wij hebben heerlijk wandelingen gemaakt, lijkt me erg leuk om straks met de kleine in het bos.. heerlijk om zo te dagdromen.

Aan 1 kant kan ik eigenlijk niet wachten om het te delen met anderen (met name vriendinnen, familie dus niet echt nog...), hopelijk wordt het daardoor allemaal wat echter. Nu de echo alweer 2 weken geleden is en het volgende bezoek aan de VK nog 3 weken duurt (3 november!) moet ik soms echt eventjes de echofoto's steeds tevoorschijn halen om te beseffen dat ik echt wel zwanger ben. Kan me het soms zo moeilijk voorstellen allemaal, zeker zonder kwaaltjes. (weet dat ik daar blij om mag zijn) Gelukkig wel last van pijnlijke boobs, dus dat geeft zekerheid haha!!

En ben voor de rest wel emotioneel snel van slag.. Ook nu weer, lees een vervelend mailtje op mn werk en kan wel janken, niet normaal toch?! Ben sowieso beetje up and down. Nog meer mensen last van?
hey meiden

even niet online geweest, druk, feestjes, moe

wat een positieve berichten van iedereen! Hartjes die kloppen, kamertjes die gekocht zijn, en t lijkt er op dat de kwaaltjes afnemen! Goed hoor!

Ookal heb ik al 2 echo's gehad, ik begin nu wel erg nieuwsgierig te worden naar de "officiele eerste" echo (die normaal gesproken iedereen heeft) op donderdag 21 oktober....mn man zit dan helaas in frankrijk, dus mn beste vriendinnetje gaat met me mee, heeft net n dochtertje gekregen en we kennen elkaar sinds de middelbare school, dus dat is ook wel speciaal! Fijn om iemand mee te hebben aangezien ik al die bloedingen heb gehad en een cyste heb waar naar gekeken gaat worden of ie groter is geworden of kleiner....

verder blijven we elke morgen trouw boven het toilet hangen om overtegeven, hondsberoerd, maar bijna elke keer zonder braaksel. Kan op zo'n moment wel janken! je bent ECHT aan het overgeven, maar dan zonder resultaat....

maar goed, dat houdt vast binnenkort op, was bij onze 1e zwangerschap ook!

Nu effe chillen, zoonlief en gastouderkindjes liggen lekker te slapen, heb ik ook even pauze

doeidoei
Waar zijn jullie allemaal?

Lettie dat lijkt mij ook zo leuk, met de kleintjes kastanjes en eikels zoeken in het bos. Maar goed dat duurt nog even... Zelfde als Sinterklaas, lijkt me zoo leuk als ze dat helemaal spannend vinden!

Hoe lang wil jij nog wachten met vertellen Lettie?

Miep vervelend he die misselijkheid. Bij mij wordt het nu wel minder, dus ik wil komend weekend eens proberen hoe ik het er zonder zetpillen vanaf ga brengen. Er voor in de plaats heb ik wel een verkoudheid, hoofdpijn en keelpijn er voor terug gekregen heb geen stem mee, wel vermoeiend zo onderhand. Maar daarna heb ik vast tot aan de bevalling nergens meer last van
Hoi, het is inderdaad rustig hier...

Ik ben druk druk druk geweest, familielid is ziek en en veel in het ziekenhuis te vinden, beetje jammer.

Ik heb het idee dat ik een stuk minder misselijk ben gelukkig, soms nog wel opeens en ook met overgeven, dat is dan wel jammer. Verder ben ik wel een emotioneeltje, moet bijna zonder uitzondering huilen als iemand iets wint op tv.... Bizar!

Nou ik ga even met de hond sjouwen, dan op ziekenbezoek en daarna zelf naar ziekenhuis voor 2de echo Spannend!

Groetjes!
Mon hoe is je echo gegaan vandaag?
Prima dank je Monbaby ligt precies op schema: 10wk en 5 dgn. Het is al echt een mensje! Alleen bewoog het niet echt, de co-gyn zei dat ie aan het relaxen was haha! Het lag ook lekker onderin op zijn/haar rug :P

Over 3 weken mag ik weer :D

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven