Uitgerekend Mei 2011

28-08-2010 21:44 685 berichten
Alle reacties Link kopieren
Naam:Leeftijd:Uitgerekende datum: Bijzonderheden: Kindje nummer: Geslacht:Husky 29 27 april 2e , dochtertjeVerrassing Ellebelleel 29 28 april 9 maart groeiecho, 10 maart intake intake gynacoloog 2e, zoontje van 1 Jongen Mooirood 26 3 mei 1e Jongen Lettie 29 5 mei 1e Verrassing Tijn 31 6 mei 2e , zoontje van 2 Meisje Mon 28 6 mei 1e Jongen Ookeentheeleut 34 7 mei 2e, dochtertje Jongen Meike 29 8 mei 1e Jongen Tijgerboontje 26 9 mei 1e Verrassing Miep 27 12 mei 2e, zoontje van 2 (dec 2008) Charly 26 12 mei 1e Meisje Mevroi 30 12 mei 2e, zoontje van 2 Meisje Saxmania 34 16 mei 3e , 2 zoontjes van bijna 3 en bijna 1 Claudani 31 22 mei 2e, dochter Dani van 1,5 Meisje Aylapaelja 32 23 mei 1e Verwachtingsvol 29 26 mei 2e, dochter Daisy van 1,5
@ saxmania: ik had begrepen dat duiken wanneer je zwanger bent ook niet echt verstandig is, in verband met grotere kans op caissonziekte (maar misschien hebben ze het dan over diepzeeduiken ofzo). Lekker hoor, nog even op vakantie!

Leuk om te lezen dat er hier ook paardenliefhebbers zijn. Ik heb er zelf geen maar rijd gewoon bij een manege. Hoop dat ik het nog een aantal weken kan blijven doen, maar merk wel dat ik veel sneller moe wordt! En bovendien krijg ik mijn broek bijna niet meer dicht, dus moet daarvoor nog op zoek naar een andere oplossing.

Gisteren heb ik bij Prenatal mijn eerste zwangerschapsbroek en -rok gekocht. Omdat mijn baarmoeder naar voren ligt, merkte ik al snel dat mijn broeken strakker werden, hebben jullie daar ook al last van? Nu hoef ik mijn knopen niet meer open te laten staan, heerlijk!!

De echo is maandag trouwens goed verlopen. Wel jammer dat we door de echoscopiste als een nummer werden behandeld, er werd echt maar heel weinig uitgelegd. Het was dat Boonlief nog zo bij de pinken was om veel te vragen maar anders hadden we gewoon weer buiten gestaan met alleen een paar foto's! Ik snap dat er geen tijd is om ellenlange verhalen te doen maar een beetje menselijkheid is toch wel prettig. Hopelijjk volgende keer een ander!

Tijn25: Voor in de tabel: 1 november heb ik mijn tweede echo en nekplooimeting. En dan 6 november weer naar de VK. Ik ben benieuwd!!
@ Saxmania: ik denk ook wel dat het dan nog wel kan, goed te horen dat ik iig niet de enige ben die nog op reis wil :P Maar voor de zekerheid ga ik het dinsdag nog even navragen bij de voorlichting verpleegkundige!

@ Tijgerboontje: balen dat je het gevoel hebt een nummertje te zijn, maar heb je een andere verloskundige als echoscopiste dan ofzo? Bij mij ging Monman ook de gyn uithoren over de echo, ik was natuurlijk weer de hele tijd bijna aan het janken haha!

Wat snel moet jij al positiekleren! Ik moet wel zeggen dat ik ook wel merk dat mijn broeken wat strakker zitten en ook wel in baarmoeder regio, maar het valt nog wel mee. Ik ben wel al 2 kilo aangekomen nu en dat zit voornamelijk in mijn zwembandje :'( Hopelijk wordt het straks wat beter verdeeld! Ik denk dat ik wel binnen niet al te lange tijd aan de zwangerschaps BH moet geloven, begin namelijk al beetje striea achtige vlekken op mijn boobies te krijgen! (Ondanks de borstencreme....)
Tijgerboontje je mag ook niet duiken hoor als je zwanger bent! Ze kunnen namelijk niet aantonen dat de druk niet slecht is voor de ongeboren baby! Ik ben zelf ook in Egypte geweest toen ik 20 weken zwanger was en heb toen gewoon alleen gesnorkeld.

Wat vervelend dat de echoscopiste niet leuk was. Je zou denken dat die mensen toch wel snappen dat het voor de mensen die komen heel bijzonder is!

Mon goede instelling! De kraamzorg geregeld dus, weer iets wat van je lijstje af kan.

Ik heb m'n positiekleding nog op zolder, die zal ik wel vast eens van boven halen en in de was gooien. Maar tot nu toe ben ik 3 kilo afgevallen door het overgeven en zitten m'n eigen kleren nog prima
Wat is het stil hier!

Mijn kwaaltjes, beginnen nu echt af te nemen -gelukkig- heb weer trek ik lekkere dingen, geen extreme vermoeidheid meer...

Vorige week heb ik gesolliciteerd op een erg leuke functie bij mij in de buurt (nu heb ik 2 uur reistijd per dag ) kwam de vacature toevallig tegen. Wilde eigenlijk pas over 1,5 jr weer gaan kijken.... maar nu mag ik vrijdag op gesprek komen en ze waren erg enthousiast over mn CV! Spannend! Maar wel lastig dat ik nu zwanger ben.. hoop dat ze daar doorheen kunnen kijken!
Spannend Meike! Ik ga voor je duimen vrijdag, wat is het voor een functie?

De echo was helemaal prima vanochtend. Nu ben ik opeens weer bijna een week verder en zou het 27 april zijn, nou ja het zal wel. De kans dat je op de uitgerekende datum bevalt is toch maar 4% he...

Hier nemen de kwaaltjes (op 1 dag na 13 weken nu) ook af, gebruik geen zetpillen meer, en als ik het rustig aan doe gaat dat best goed!
Terug van een heerlijk weekendje weg!! We zijn er een paar daagjes tussen uit geweest wat gewoonweg super was! Leuk Saxmania dat je naar Egypte gaat, daar denken wij ook over na. Even nog lekker naar de zon, laatste keer met zn twee...

Mon82, las dat je nog maar 2 kilo bent aangekomen! Ik maak mij wat zorgen, ben nl echt wel aangekomen zeg, al wel 8 kilo ofzo pff, maar misschien komt dat ook wel omdat ik gestopt ben met roken... @ Tijgerboontje: mijn broeken zitten ook veel te strak.. nog maar niet te spreken van de jasjes met mijn fors gegroeide cupmaten Geen enkel kledingstuk zit me eigenlijk meer lekker, behalve soepele rokjes.. Ben gisteren dus maar even naar de HM geweest en daar hebben ze hele leuke wollen positiejurkjes die ook heel goed kunnen voor de beginnende buik. En ze zaten heeerlijk, dus heb er maar meteen 3 gekocht, ze kost toch niets haha!! Maken jullie ook een wekelijkse buikfoto? Ik heb 't idee dat je al een bolling ziet, vriend ziet het ook, maar kan dat eigenlijk nu al??

@ verwachtingsvol: wat een ontzettend lief verhaal van je merrie! Paarden zijn zulke bijzondere dieren!

@ iedereen met shoppingdrift: tip: eerste weekend van november is er een babybeurs in Utrecht! Is er iemand toevallig al eerder geweest? En zo ja, is het wat?
Vandaag voor het eerst niets meer gegeten in bed en gelukkig nu niet misselijk! Hoera!!

Nog niks aangekomen hier, wel is mn trek weer terug dus dat zal wel snel veranderen. Broeken beginnen wat krapper te zitten, denk dat ik zaterdag maar ff naar de HM ga....
@husky; functie van product manager.
@ Lettie: volgens mij is dat niet gek dat je aankomt als je stopt met eten... Ik heb trouwens hier steeds heel hard geroepen dat ik nog helemaal niets kon zien van zwangerschap en dat ook niet goed kon indenken dat dat nu al zo zou zijn, maar ik heb denk ik kop in zand gehad ofzo haha! Al mijn broeken zitten niet lekker meer, sowieso strak en ookal doe ik een riem om, dan zakken ze nog af. En al mijn truitjes die wat strakker zaten altijd en hemdjes, kruipen de hele tijd omhoog. Oh en je ziet ook wel een aardige pens al pffff! Ik ga zaterdag ook shoppen voor wat lekkerder zittende kleren!

Volgens mij is het nu bij de Miss Et*m 20% korting op alle positie mode!
@ mon: stoppen met roken bedoel je denk ik Van stoppen met eten val je doorgaans af

Heb vandaag heel erg opgeblazen gevoel, bleeghh.. En ben net gigantisch uitgefoeterd door een collega, kon me nog net inhouden om niet een traantje te laten, bah. Dan ook nog een patientenafspraak op het einde van de dag terwijl ik al zo geen zin meer had in deze dag, weinig energie meer voor en als klap op de vuurpijl blijkt dat mn ouders een weekendje weg gaan dit weekend, dus kan het niet vertellen!! AArg, klap bijna uit mn vel van geirriteerdheid om alles. Of zal dit even een tijdelijk hormoon-sessie zijn.. Hoewel ik dus wel zenuwachtig ben om het te vertellen wil ik er nu ook wel vanaf zijn!, maar nog even wachten dus.

@ Meike, ga voor je duimen hoor vrijdag, zou mooi zijn als je geen/minder reistijd meer hebt!! Fijn dat je misselijkheid afzakt..
Hallo lieve medezwangeren;-)

leuk leuk op vakantie naar egypte heerlijk, wij gaan vrijdag een weekje naat Texel echt zin in!

Hier nog steeds misselijk begint rond 12 uur totdat ik naar bed ga pff heb nu wel genoeg boven de wc gehangen geloof ik!

Vandaag bij de gyn geweest ben nu 9 weken en 3 dagen zwanger, 22 mei uitgerekend blijf onder controle bij de gyn fijn en leuk meer echo's , over 3 weken terug komen was weer super de kleine te zien was al lekker aan het bewegen heel llief.

Heb trouwens meteen een ruggeprik gereserveerd;-)

@husky leuk 27 april ben ik jarig, en prins willem alexander ook haha

Wie doen er een neplooimeting?

Wij hebben besloten het maar niet te doen zou niet voor de keuze willen komen te staan om het weg te laten halen.

@meike, ben benieuwd hoe het gaat met je werk

Ik wil trouwens op Texel een rondvlucht maken in een vliegtuigeje dit kan toch gewoon? Wou eerst parachutte springen maar dat laat ik nu wel!
@Lettie: uhhh ja, stoppen met roken bedoelde ik, maar ik denk de hele dag aan eten, dus vandaar de fout denk ik haha!

Balen dat je je nu niet zo happy voelt! Volgens mij is dat wel normaal af en toe, ik heb er tenminste ook last van, vooral als ik moe ben dan heb ik soms echt geen controle meer over mijn emoties en dan kan ik om alles janken.

Jammer dat je ouders een weekeindje weggaan, maar er zijn daarna vast nog wel kansen genoeg om het te vertellen toch?

@ Meike: succes met je sollicitatie! Soms komen dingen eerder op je pad dan gepland, maar is het wel goed om ervoor te gaan toch? We wachten het wel in spanning af
Hier ook nog geen kilo's erbij, maar de kleren zitten inderdaad niet lekker meer.

Maar vind het nog zo vroeg om zwangerschapskleding te gaan shoppen.

Ook maar es bij de HM gaan kijken binnenkort

Wij hebben vandaag een weekendje weg naar Zandvoort geboekt eind november, heb er super veel zin in.

Zoonlief gaat naar opa en oma en dan zijn we heerlijk met zijn tweetjes!!

@ meike succes met je sollicitatie!

@ Lettie, jammer zeg dat je ouders weggaan. Kan je het niet voor het weekend vertellen?

Of wonen ze ver weg?

@ Tijgerboontje, gewoon de knoop van je rijbroek loslaten en een lang shirtje erover.

Als het goed is blijft de rits wel op zijn plek )
Lettie klikt leuk die jurkjes! Bij de H&M hier in de stad hebben ze geen positiekleding... schijnbaar hebben ze dat niet in ieder filiaal.

Claudani ik ben ook wel een beetje klaar met het overgeven zeg, pff. Alleen in het weekend gaat het erg goed, dan kan man dochter uit bed halen en ik effe iets langer blijven liggen en vooral rustig opstaan, dat helpt toch wel.

Wij doen geen combinatietest, omdat het een kansberekening is en als de kans dan verhoogd is en je in aanmerking komt voor verder onderzoek is er toch bij dat onderzoek een kleine verhoogde kans op een miskraam en dat zouden we dan niet doen. Tsja en als we dus geen vervolgonderzoek zouden doen, zie ik ook niet helemaal het nut van de combinatietest. Maar dat is uiteraard voor iedereen een persoonlijke keus.

Veel plezier op Texel! Rondvlucht in een vliegtuigje is geen probleem toch! Gewoon vliegen kan ook prima, dus lijkt me weinig verschil. Parachute springen zou ik ook niet doen nu. Heb ik een paar jaar geleden wel eens gedaan trouwens, erg gaaf hoor!

Tijn lekker ook een weekendje weg in het vooruitzicht!

Mooirood hoe is het met jou en de misselijkheid?

Daar ben ik weer eens Druk met werk en andere dingen, en 's avonds te afgepeigerd om nog iets anders te doen dan slapen. Afgelopen dinsdag weer echo gehad, alles helemaal goed, 13 mei is de uitgerekende datum. En de kwaaltjes verdwijnen langzaam, dus nu weer energie voor twee

Hier geloof ik ook wel afnemende kwaaltjes? Hoewel Sax, ik las iets over bloedverlies? Gadverdamme, maar gelukkig gestopt. Inmiddels gerustgesteld door een echo? En Lettie 8 kilo, dat wordt nog wat! Ik nog niets, maar heb dan ook meer dan genoeg reserve van mezelf
Wij doen ook geen combinatietest, simpelweg omdat we het kindje toch niet weg laten halen. Zinloos dan dus.

Meike, spannend solliciteren!
Ja 8 kilo, vette shock! Gelukkig was ik tot voor kort vrij mager dus er kon nog wel wat bij zeg maar!

Werd vanmorgen wakker met een soort vreselijke buikpijn/krampen alsof ik heel erg ongesteld was, ook de zo herkenbare uitstraling naar benen, echt heel vervelend. Zou dit dan bandenpijn zijn ofzo? Ik hoop het maar, toen ik opstond was het wel over gelukkig.. Nu niet panieken, we wilden alweer googelen, maar hebben we slechte ervaring mee. (toen ik nl net wist dat ik zwanger was zat ik datzelfde weekend al bij de E.H. omdat ik meende een buitenbaarmoederlijke zwangerschap te hebben, genant!! ) Pff vervelende onzekerheid, ik kan geen bevestiging genoeg krijgen. De VK-afspraak duurt nog zo'n anderhalf week, dan gaan we ook het hartje luisteren. Dat zal wel weer geruststellen denk ik en ook mooi zijn om te horen. Iets om naar uit te zien!!

Het vertellen aan ouders moet volgende week maar, lukt nu niet meer. Gelukkig geldt bij deze mededeling niet "van uitstel komt afstel", uiteindelijk zullen ze het toch wel zien
even kort berichtje. Morgen echo en vind het toch wel heel spannend!!! Ben nog helemaal niks aangekomen, maar zou natuurlijk ook pas 22 mei uitgerekend zijn.

Voor iedereen die vreest dat ze veel aankomt.Ik ben mijn eerste zwangerschap ruim 30(!!!) kilo aangekomen en binnen 6 maand na de bevalling was alles + meer eraf. Dus no worries!!!

Jullie horen morgen van mij. Ben ergens wel bang dat er iets niet goed is, maar heb geen idee waarom.
Wij doen ook geen combi-test, ik heb geen zin in de stress en zou het ook niet weg kunnen laten halen dan!

Lettie, als je geen bloedverlies hebt en het is ook alweer over, zou ik me er niet gelijk mega zorgen over gaan maken! Komt vast wel goed!

Verwachtingsvol jeetje 30kg? Ik hoop dat het niet zo erg zal zijn bij mij, ik had me eigenlijk voorgenomen om onder de 100 kg te blijven (nog 16kg te gaan) Maar is natuurlijk niet echt veel over te zeggen nu al haha! Hoop dat alles goed was met je echo!

Ik moet trouwens 02-11-2010 voor derde echo, ben wel benieuwd of Monbaby dan wel wat beweeglijker is dan laatst, toen bewoog het namelijk helemaal niet...
@mon, hier ook nog 16,3 kg tot de 100 kg, hoop er ook onder te blijven!!

Wij di 26 okt weer echo, spannend!
Meike jij hebt toch vandaag je sollicitatie? Veel succes!

Hier nog steeds die 3 kg er af door het overgeven. Vorige zwangerschap was ik in totaal 6,5 kilo aangekomen, 2 weken na de bevalling woog ik 7 kg minder dan voor ik zwanger werd! De kleine at mijn reserves op zei de verloskundige. Prima, want ik vond dat ik wel voldoende reserves had

Verwachtingsvol, succes met je echo vandaag!

Lettie hoe gaat het vandaag? Heb je nog weer buikpijn gehad?
hier alles super met de echo dus voor het schema: 29 jaar, 26 mei uitgerekend, heb al een dochter van 1,5 en heb 19 nov 12 weken echo
Super Verwachtingsvol, gelukkig was je ongerustheid voor niets!
Nee ik heb gelukkig geen buikpijn meer gehad! Gisteren wel wat een onbestemd en rommelig gevoel in buik. Voor de rest voel ik me wel goed eigenlijk, maar ohw die niet aflatende honger Gaat dat ooit over?

Gisteren zijn vriend en ik heel leuk wezen kijken bij de babydump, man wat een keuze aan kinderwagens! Er geldt nu een aanbieding tot 30 oktober. Als je een combiwagen koopt dan krijg je er een maxicosi zitje bij, echt best wel prima. Wij overwegen de Mutsy 4rider. Bugaboo Cameleon vond ik ook erg mooi, maar het scheelde zo'n 200 ¤ met de Mutsy, vind ik toch wel zonde geld.

@ Meike, hoe ging je sollicitatie?

@ Husky, jee 7 kilo afgevallen! Vandaar dat je tijdens je zwangerschap wel wat moet aankomen, anders blijft er immers niets van je over bij het geven van bv.

Geen zin meer in werk. (heb ik uberhaupt nog wel eens zin??) Ben zo ongemotiveerd, hoop dat ik gauw weer eens wat "drive" krijg.. Gelukkig bijna weekend!
@ Verwachtingsvol, fijn dat alles goed was. Super dat je ook een 12 weken hebt!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven