Uitgerekend Mei 2011

28-08-2010 21:44 685 berichten
Alle reacties Link kopieren
Naam:Leeftijd:Uitgerekende datum: Bijzonderheden: Kindje nummer: Geslacht:Husky 29 27 april 2e , dochtertjeVerrassing Ellebelleel 29 28 april 9 maart groeiecho, 10 maart intake intake gynacoloog 2e, zoontje van 1 Jongen Mooirood 26 3 mei 1e Jongen Lettie 29 5 mei 1e Verrassing Tijn 31 6 mei 2e , zoontje van 2 Meisje Mon 28 6 mei 1e Jongen Ookeentheeleut 34 7 mei 2e, dochtertje Jongen Meike 29 8 mei 1e Jongen Tijgerboontje 26 9 mei 1e Verrassing Miep 27 12 mei 2e, zoontje van 2 (dec 2008) Charly 26 12 mei 1e Meisje Mevroi 30 12 mei 2e, zoontje van 2 Meisje Saxmania 34 16 mei 3e , 2 zoontjes van bijna 3 en bijna 1 Claudani 31 22 mei 2e, dochter Dani van 1,5 Meisje Aylapaelja 32 23 mei 1e Verwachtingsvol 29 26 mei 2e, dochter Daisy van 1,5
daar ben ik ook weer eens!! tijdje niet op dit topic geweest en nu weer helemaal bij gelezen. leuk om alle ontwikkelingen te lezen!! maar ik krijg nu toch wel echt namen, kaartjes en kinderkamer stress... moet bij ons allemaal nog geregeld..pfff..dat wordt me af en toe echt wel wat veel hoor..ons appartement staat te koop dus dat hou ik ivm eventuele kijkers extra goed bij..op het werk is het druk en 's avonds ben ik helemaal gesloopt.. (staand beroep)

heb aangegeven het rustiger aan te willen doen (volgende week laatste week,joepie!) en dat is prima.

@ meike, ik las in het boek van claudia de breij dat dextro energie en lippenbalsem handig zijn bij de bevalling,en eventueel pepermuntjes of iets anders fris (lijkt me ook best fijn als de bevalling wat langer duurt)

saxmania: ben je zenuwachtig voor de ks? een collegaatje van me had ook een geplande ks en dat was haar goed bevallen! (was ook snel gegaan volgens haar)
@ claudani, dat is gelukkig een zorg minder...

@ Charly, dat is een goede tip, effe wat extra druivesuiker voor als je wat uitgeput raakt en dan pepermuntjes voor een frisse mondgeur! Ik ga ze meteen aan mijn lijstje toevoegen.

@ Meike: ik bedacht me net ook dat het een goed idee is om tegen de bevallingsdatum die maxicosi alvast maar in de auto te zetten. Dan kan je hem ook niet vergeten! Zou namelijk echt iets voor ons zijn ;)

@ Lettie, dat klinkt vreselijk, dat verplichte moeten borstvoeden. Natuurlijk wil ik daar mijn best ook voor doen maar ik vind ook dat sommigen daar een beetje te krampachtig over doen, hoor! Ik ga zelf naar een individueel consult van een lactatiedeskundige, maar sta er zelf erg nuchter in (net zoals jij lees ik) dus hoop dat het niet zo'n muts is.

Onze kinderkamer heeft dubbelglas en Boonlief is nu de kozijnen aan het schuren! Er zit schot in, jeuj!
Ik ben er ook weer eens.

Ons guppy ligt helaas al een paar weken in afwijkende stuit. Ze gaan geen draaipoging doen dus als het zelf niet draait wordt het weer een keizersnede.

Las dat meer mensen moeite hebben met een houding vinden 's nachts en dat herken ik inderdaad ook. Helaas is onze andere dochter ook veel wakker op moment, dus heb echt een slaaptekort. Heb dus verder ook niks onthouden en ga zelf nu ook even plat..
Ja, Had dat van die maxi cOsi ook al bedacht. Wij hebben z'n familyfix gekocht, moet vriendlief ff in auto zetten en dan mc erop!!

Nog 12 dagen werken, kijk echt uit naar m'n verlof! Verder volgende week een bevallingsavond van de verloskundige en eind april een bv avond, kon niet eerder. Dus hopelijk is het op tijd en anders komt het ook wel goed.

Nog een slaaptip, slapen met een voedingskussen werkt bij mij heel goed!!!
@ husky: en.... Hoe bevalt je verlof?

Ik werk nog drie dagen en ga dan ook in de relaxstand. Heb nog wat wasjes te doen en wat boodschappen. Enige 'grote' klus is nog de adressenlijst. Heb dus straks alle tijd voor boeken en series.... Iemand tips?

@ verwachtingsvol: hoe ver ben je nu? Is er nog wat kans dat het kindje gaat draaien? En waarom doen ze geen draaipoging?

Gaat iedereen hier bv (proberen te) geven? Ik denk dat ik direct aan de flesvoeding ga, althans ons kindje. Ik ga denk ik zelf aan de carpaccio, de paté en de rode wijn.... :-)
haha ookeentheeleut!! vergeet de filet americain, rosbief, biefstuk, brie en tiramisu niet!! vriendlief gaat na de bevalling de hele lijst van nu verboden producten voor mij maken!
Goede tip van die maxicosi! Wij halen de kinderwagen de 1e week van april op. De maxicosi zit er dan bij. (babydump he ) Zin om het spul uit te proberen!

Vandaag nog, morgen en overmorgen en dan gaat de tas de hoek in, de broodtrommel in de kast en de voetjes gestrekt! Verlof, wriee heerlijk!!! Ik moet deel 2 van de milleniumtrilogie ein-de-lijk eens uitlezen. Deel 1 vond ik echt top, deel 2 kom ik minder doorheen. Tv-series.. bedenk je wel dat het straks echt in-de-tuin-zit-weer is he, dus misschien kom je niet eens toe aan TV-kijken. Ohw wat heerlijk eigenlijk, dat onze babies in mei worden geboren, ik ga volop vh voorjaar genieten!

@Charly: filet american indeed, met uitjes!! En bagel met zalm en roomkaas hmmm!

Bedenk me trouwens net dat ik ook al bijna 7 maand gestopt ben met roken, hulde!
enneh, Eellebel en Husky, hoe bevalt jullie verlof, kom je de dagen wat door
Ik ben jaloers op de mensen met verlof. Ik trek het niet meer om te werken, ben zooo moe, al een paar dagen en raak maar niet bijgeslapen. Dus heb vanochtend aangegeven dat ik maar halve dagen meer wil werken. Gelukkig was dat geen probleem!
@ ookeentheeleut: Ik begreep dat je wel aan de filet americain en ongepasteuriseerde kaas kan, ook al geef je borstvoeding. Alleen alcohol zou in de borstvoeding terugkomen... of je moet op gezette tijden een glaasje drinken...

Ik ga bv wel proberen maar succes is natuurlijk niet gegarandeerd
Zoiezo mag je nu gewoon brie eten hoor! Als het maar niet au lait cru is. Gewoon de voorverpakte brie van AH is in ieder geval geen probleem.
O ja, hier zeker te weten flesvoeding net als bij de eerste 2. Wel vanaf flesje 1 de hypo-allergene.
Ik ga ook bv proberen te geven. Morgen lekker dagje vrij, dan vrijdag werken en daarna nog 2 weken van 4 dagen, moet ik vol kunnen houden!

Morgen ook weer naar verloskundige, ik hoop dat de kleine inmiddels met z'n hoofd naar beneden ligt, maar ben bang van niet.

Brie mag je inderdaad gewoon eten, gelukkig wel!!!! Alleen speciale brie van de kaaswinkel moet je ff navragen.
Ik krijg helemaal trek van al die lekkere dingen die we aan het opsommen zijn.... Nog een duit in het zakje: witbier als het straks weer 25 graden is!

@ lettie, goed hoor, 7 maanden gestopt!

@ ellebelleel en husky: waar zijn jullie? Je moet je nu toch vervelen en de hele dag op het forum zitten?

@ saxmania, heb jij speciale reden voor flesvoeding? Ben zelf na onze dochter na drie dagen bv gestopt omdat ik met een pipetje moest gaan stoeien en dat wilde ik niet. Denk ook dat ik met fv sneller weer opknap na keizersnee..., maar het wel het gevoel dat ik het steeds moet uitleggen of verdedigen.....

Verder mis ik onze TO al een tijdje, alles goed Tijn?
@Ookeentheeleut, ik trek me weinig aan van mensen die me veroordelen omdat ik fv wil geven. Maar ik kan me goed indenken dat veel vrouwen wel gevoelig zijn voor die kritiek. Ik heb helemaal niks met bv. Bij mijn 1e kindje wist ik dat ik heel snel weer aan het werk moest (uiteindelijk 5 weken na bevalling weer vrijwel fulltime aan de gang) en zag dat niet zitten met bv. Dat was mijn "excuus" , maar eigenlijk wilde ik het anders ook helemaal niet Bij de 2e KS gehad en dan denk ik wel dat je er echt heulemaal achter moet staan hoor, wil bv lukken. Misschien dat je nog kan overwegen de eerste dagen de fles te geven en later te starten met bv.

Wel heb ik er in het zkh (2 keren in zkh bevallen) op gehamerd dat ze alleen hypoallergene voeding gaven. Die had ik voor de zekerheid zelf meegenomen, maar hadden ze daar gelukkig ook. Mijn oudste heeft tot het stoppen met flesvoeding hypo-allergeen gekregen, de jongste tot een maand of 2. Die was een huilbaby (12 uur lang krijsen, echt hel!) en bleek reflux te helpen. Geprobeerd met voeding tegen reflux en die is er helaas niet hypo-allergeen.

Fijn, Tijgerboontje dat je halve dagen mag werken! Ik moet morgen nog en volgende week 2 dagen en dan is het lekker klaar!!! Vorige 2 zwangerschappen keek ik helemaal niet uit naar mijn verlof, maar nu wel. Heb beduidend meer energie dan bij nr 1 en 2.
Theeleut ik ben er nog hoor Ik zit lekker buiten met het mooie weer! Dochterlief wil alleen maar buiten spelen, maar ze is met haar 1,5 jaar nog te klein om alleen buiten te spelen want dan eet ze al het grind uit de tuin op!

Verder gaat het allemaal goed, vorige week bij de verloskundige weer goedgekeurd. Kindje ligt goed en is al ingedaald, bloeddruk nog steeds laag, en ze schatten een kindje van 7/8 pond.

Alles wel klaar hier, moet alleen nog de ziekenhuistas inpakken, man vindt dat nu hoog tijd worden, maar och met nog 5 weken te gaan maak ik me daar nog niet zo druk om moet ik zeggen.

Ik ga wel weer proberen bv te geven. Bij dochter is dat niet zo goed gegaan. De voeding kwam wel goed op gang en ik had binnen no time een voorraadje in de vriezer, alleen dochter weigerde aan de borst te drinken en heeft uiteindelijk dus alles gekolfd uit de fles gehad. Maar nieuwe ronde, niewe kansen!
@ saxmania, dochter hier heeft gewone nutrilon gekregen. Nooit problemen mee gehad. Hypo-allergeen is toch tegen krampjes? Zal kijken of ik me ook wat minder kan aantrekken van de mening van anderen..... Anderen hoeven tenslotte straks geen twee keer per nacht op te staan.....

@ husky, is inderdaad veel te lekker weer om binnen te blijven. Denk dat wij morgen ook lekker de hele dag buiten zijn!
Fijn hè Husky, grind- en grondeters Onze oudste had een keer een slak te pakken, maar vond het gekraak van dat huisje toen-ie erop beet toch ook wel een beetje vreemd, hahaha.

Hypo-allergeen is tegen allergieën, dus als een van jullie tweeën allergisch is of last heeft van eczeem zou je HA kunnen gebruiken. Ik heb zelf hooikoorts, dus dat is de reden dat ik HA geef. Overigens is er ook een HA-versie van Nutrilon hoor. Maar ik koop gewoon bij het kruidvat. Scheelt zoveel geld en mijn 1e VK gaf aan dat die net zo goed is als de duurdere versies.
Oh Saxmania, echt!!! Gatver, een slak opeten... bah!

Precies HA gebruiken als de kleine verhoogde kans heeft op allergie. Dochter heeft eczeem gehad, en kinderarts kon geen koemelkallergie aantonen door bloedonderzoek, maar toen ze koemelkvrije voeding kreeg verminderde het eczeem wel, dus de 2e krijgt in geval van kunstvoeding ook HA.

Vanochtend met dochter wezen babyzwemmen. In het zwembad staan van die tuintafels waarop je de kindjes kunt omkleden, niet echt arbotechnisch verantwoorde hoogte zeg, helemaal niet met een buik van 35 weken! Maar het zwemmen was wel weer leuk, als ik dan bubbels blaas in het water gaat ze haar lippen tuiten en wil ze ook proberen bubbels te blazen
Hoi allemaal,

Ben ik ook weer eens.....pffff....moest aardig bijlezen! Gezellig, lekker druk zo.....

Ik ben jaloers op degenen die al verlof hebben; helemaal met het mooie weer zeg....hier nog drie weekjes. Gelukkig werk ik wel parttime, dus dat scheelt.

Ik ga ook flesvoedinng geven. Bij de eerste had ik zo weinig melk, ik was een half uur per borst aan het martelen en dan had ze iets van 10 cc te pakken. Vervolgens moest ik kolven, auwie, auwie, auwie en dat moest ik met een lepeltje dan weer bijvoeden. Wat een gedoen en gestress...Uiteindelijk viel dochter zoveel af , dat ze naar het ziekenhuis moest. Daar heb ik geprobeerd om naast de sonde borstvoeding te blijven geven, maar het schoot niet op, dus na een week was ik er zo zat van, dat ik over ben gegaan op de flesvoeding en mijn kleine meis groeide toen eindelijk en ik was zoveel relaxter en binnen 2 dagen waren we gelukkig weer thuis en kon ik echt gaan genieten.

Dus, voor mij meteen flesvoeding! Ik ben begonnen met die van Nutrilon, omdat ze die in het ziekenhuis kreeg, maar toen ik vergeleek met die van het Kruidvat, zat er eigenlijk bijna geen verschik in samenstelling. Dus, nu meteen op Kruidvat voeding......
Kijk, dit zijn nog eens praktische tips!

Op naar het kruidvat binnenkort!
Ik ben er ook nog hoor

Heerlijk van mijn verlof aan het genieten in het zonnetje! Vooral veel liggen/rusten, want met mijn bekken gaat het niet heel goed. Maar alles voor de baby is inmiddels wel binnen, dus we kunnen binnenkort eindelijk goed aan de slag.

Ik ga weer borstvoeding geven, heb zoon ook ongeveer een jaar gevoed en wil dit graag weer doen. Even hard werken de eerste weken, althans dit was bij zoon zo (moeilijke drinker waarschijnlijk door bevalling met vacuum en spoedks, borstonsteking doordat ik teveel melk bleef maken en hij het niet kon drinken en slechts met spuitje wat moedermelk binnen kreeg, kloven en aanlegpijn bij het aan de borst leren drinken ), maar daarna heerlijk en gemakkelijk.

Steeds meer mensen met laatste werkloodjes bezig dus? Fijn hoor
quote:ellebelleel schreef op 24 maart 2011 @ 13:41:

Even hard werken de eerste weken, althans dit was bij zoon zo (moeilijke drinker waarschijnlijk door bevalling met vacuum en spoedks, borstonsteking doordat ik teveel melk bleef maken en hij het niet kon drinken en slechts met spuitje wat moedermelk binnen kreeg, kloven en aanlegpijn bij het aan de borst leren drinken ), maar daarna heerlijk en gemakkelijk.

Wow, en toch volgehouden, knap hoor!!
he allemaal wat gezellig druk hier!

Ik ben inmiddels gestopt met werken moest nog 3 weekjes nou nog 2.

Vorige week dizzy geweest afgelopen vrij dag naar het ziekenhuis geweest hoge bloeddruk gelukkig verder alles goed,pff werken hh en die kleine ik vond het wel best allemaal, gelukkig fijne mensen op mijn werk die dit volledig begrijpen!

Dus ben heerlijk aan het genieten van het thuis zijn en elke dag een beetje het huis aan de kant maken heerlijk rustig gevoel geeft me dat!

Bv ga ik dit x niet geven de vorige x direct kapotte tepels, dit wel eventjes vol gehouden maar idd geen fijn gevoel, lichte huid =gevoelige huid.

Spannend allemaal @husky voor jou schiet het al echt mooi op ben zo benieuwd na ierdereen!

Maar nu eerst lekker genieten van het zonnetje, wat een heerlijke maand zitten we toch in om een babytje te krijgen!
Wij zwemnen ook Husky, leuk he! Zwem met mijn dochter al sinds ze 3 maanden is en ze vind het geweldig

Ben nu 31 weken en de beeb ligt nog steeds met het koppie omhoog. Het ligt in een afwijkende stuit en ik heb al een keizersnede gehad bij de eerste. Ik wil zelf nu liever direct een keizersnede en doordat er een litteken zit in de baarmoeder zijn ze ook niet erg happig op draaien.

Zie dat vele al aan het genieten zijn van het verlof. Ben 1 van de laatste van het topic denk ik. Nu ben ik voor me zelf aan het werk dus kan ik makkelijk aanpassen wat ik die dag ga doen en zal er dus ook niet echt sprake zijn van verlof.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven