Uitgerekend Mei 2011

28-08-2010 21:44 685 berichten
Alle reacties Link kopieren
Naam:Leeftijd:Uitgerekende datum: Bijzonderheden: Kindje nummer: Geslacht:Husky 29 27 april 2e , dochtertjeVerrassing Ellebelleel 29 28 april 9 maart groeiecho, 10 maart intake intake gynacoloog 2e, zoontje van 1 Jongen Mooirood 26 3 mei 1e Jongen Lettie 29 5 mei 1e Verrassing Tijn 31 6 mei 2e , zoontje van 2 Meisje Mon 28 6 mei 1e Jongen Ookeentheeleut 34 7 mei 2e, dochtertje Jongen Meike 29 8 mei 1e Jongen Tijgerboontje 26 9 mei 1e Verrassing Miep 27 12 mei 2e, zoontje van 2 (dec 2008) Charly 26 12 mei 1e Meisje Mevroi 30 12 mei 2e, zoontje van 2 Meisje Saxmania 34 16 mei 3e , 2 zoontjes van bijna 3 en bijna 1 Claudani 31 22 mei 2e, dochter Dani van 1,5 Meisje Aylapaelja 32 23 mei 1e Verwachtingsvol 29 26 mei 2e, dochter Daisy van 1,5
Afwijkende stuit betekent toch met de beentjes dusdanig verkeerd dat natuurlijk bevallen wel heel lastig wordt? Ik geloof dat ik bij een stuit altijd voor een KS zou kiezen. Zou zo bang zijn voor zuurstofgebrek bij de baby met de bijbehorende kans op hersenschade.

De nieuwe meubels voor onze jongste zoon staan allemaal in elkaar. Eens zien of ik me er vandaag toe kan zetten de kamer schoon te maken, zodat de Carsgrodijnen opgehangen kunnen worden. Waarschijnlijk gaat hij volgend weekend naar zijn nieuwe kamer. Donderdag wordt er eerst nog een airco geplaatst, omdat hij op de 2e verdieping gaat slapen met plat dak en rondom glas. Dus het is nu al behoorlijk heet daar.
@verwachtingsvol; ik ben ook nog aan het werk hoor! Nog 2 weken van 4 dagen. Het gaat nog redelijk, had vanmiddag wel erge pijn in m'n rug....

En hier ook het kindje nog steeds met hoofd naar boven, ben nu 34 weken, denk niet meer dat hij gaat draaien, heb over 2 weken weer controle bij vk, als hij dan nog zo ligt krijg ik echo en eventueel draaipoging. Weet niet of ik dat wil, bij mijn collega is het kindje na een draaipoging overleden in de buik. En ik iig geen stuitbevalling doen, te risicovol voor baby. Dus allemaal nog ff spannend!
Lastig Meike, hopelijk draait 'ie uit zichzelf nog!

Verwachtingsvol gaan jullie straks door met zwemmen? Mijn moeder is toevallig vrij op de dag dat ik ga babyzwemmen dus straks gaan we samen met beide kindjes zwemmen!
Vandaag om drie uur vertrokken op mijn werk om pas eind juli terug te keren. Gek genoeg werd ik er toch een beetje weemoedig van. Opeens komt het heel dichtbij allemaal.....

Claudani, goed om eerder te stoppen als het niet gaat!

Verwachtingsvol en Meike, hopen dat de kindjes nog draaien en anders gewoon mee in de keizersnee-modus :-)

Bij ons in het ziekenhuis mag kindje tegenwoordig de hele operatie en op de verkoeverkamer bij je blijven. Manlief ook. Is wel een hele fijne verandering vergeleken met twee jaar geleden.... Toen lag ik twee uur te stuiteren op de verkoeverkamer dat ik naar mijn dochter wilde. Dat is deze week alweer twee jaar geleden, gaat dat allemaal snel. Ze kan nu al zelf bellen blazen (en laat dan de rest van het sop eruit lopen).

Zie net dat Marco Borsato het weer staat te presenteren?!?!

Ga nu filmpje kijken met vriendlief, komt toch weinig zinnigs op papier merk ik :-)
Meike ik heb mijn eerste dochtertje ook laten draaien dit is prima gegaan waardoor ik vervolgens gewoon kon bevallen, maar als je hier geen goed gevoel bij hebt dan gewoon niet doen vind ik!

Hier druk bezig met de kamertjes gelukkig is er een begin!
Babykamer hier is klaar, net de familyfix in de auto gezet en ff geoefend met maxi cosi, nu genieten van het mooie weer!
Meike:

http://www.youtube.com/watch?v=JDYVVXsc7eo

wel informatief filmpje.

Verder even druk met dochterlief, dus die wil meetypen.
Jeej, vandaag verlof! Ik geniet er met volle teugen van! Uitslapen, stad in, en vooral gisteravond was ik hyper dat ik me de volgende ochtend niet "naar werk hoefde te slepen" (jee, dramatisch) Viel me de laatste weken toch wel zwaar!

Zo naar de VK toe! Later schrijf ik vast meer, want ik zit nu elke dag thuis haha;-) Hebben jullie ook dat je van alles inplant, om maar te voorkomen dat je je verveelt? As if, maar toch..
Ik heb vandaag een voorproefje op mijn verlof dat officieel volgende week begint. Vandaag alvast een dagje vrij. Heerlijk om 's ochtends niet 2 peuters op tijd met een volle buik en toonbaar op het KDV te hoeven krijgen en dan zelf ook nog op tijd op het werk te zijn.

Deze keer zie ik echt uit naar mijn verlof. De eerste zwangerschap niet, want toen viel het me allemaal niet zo zwaar. Met 1 kind ging het ook nog wel, maar met 2 kleine kinderen en 4 dagen werken vind ik het wel een stuk pittiger.

Helaas wel midden in een verbouwing, dus continu werklui over de vloer. Verder heb ik niks ingepland. Ja, heel veel achterstallige administratie wegwerken e.d. O ja, en een naam verzinnen en een geboortekaartje uitzoeken

@Verwachtingsvol: dat filmpje viel eigenlijk wel mee, maar toch zit ik met samengeknepen billen te kijken, hahaha. Weet niet of de uk bij mij nog in stuit ligt, maar ben blij dat het toch niet gedraaid hoeft te worden. Hoewel ik daar zeker voor zou kiezen als ik dan wél natuurlijk zou mogen bevallen.

Moeten jullie trouwens nu ook al om de 2 weken voor controle naar de gyn of VK? Kan me van de vorige keren niet meer herinneren dat ik zo vaak moest.
Bedankt voor het filmpje!

Denk inderdaad dat ik het wel laat proberen om te draaien.... Weet zeker dat het nog in stuit ligt en verwacht ook geen spontane draaien meer.

Heerlijk Lettie dat je verlof is begonnen, ik kijk er ook erg naar uit. Lekker ff helemaal niks moeten. En tot half aug niet met werk bezig hoeven zijn.

Ik moet nog 7 dagen werken, is ook te doen.
Leuk steeds meer mensen met verlof!

Saxmania ik moet donderdag weer naar de verloskundige, ben dan 36 weken en daarna elke week! Krijg donderdag ook een liggingsecho (is hier standaard) maar niemand hoeft mij te vertellen hoe dit voetballertje ligt hoor, dat kan ik precies aanwijzen
Hier ook eerste verlofdag achter de rug.... Stad lekker in geweest en morgen weer :-)

Ik ga sinds 30 weken ook iedere twee weken naar de vk. Vrijdag as weer, dat is volgens mij de laatste keer, daarna word ik overgedragen aan het ziekenhuis. Heb daar dan in week 36 weer een afspraak, dan volgens mij iedere week.
Ik word jaloers op iedereen met verlof :-)... Ik ga maar weer eens op weg naar m'n werk....
Werkze vandaag Meike!

Werd vannacht 3 uur wakker van kramp in m'n been, zo zeg, dat was niet grappig. Best wel vaak de laatste tijd.

Lekker Theeleut de stad in! Ben gister even geweest, maar de helft vergeten bedenk ik me nu
leuk een forum voor mei baby's haha.

Ik ben zwanger van mijn derde kindje en ben uitgerekend op 23 mei 2011. Nog even volhouden dus.

Ik heb al twee zoontjes ( 8 jaar en 2 jaar) en een stiefdochtje ( 4 jaar).

We zijn volop bezig met de voorbereidingen nu, kamertjestaat gereed het zijn nu de laatste hebbedingetjes zeg maar

We weten ook allemaal al wat het wordt en de kinders vinden het helemaal geweldig. Ze kunnen de kleine ook echt voelen, want bewegelijk is hij/zij echt.
Husky: Ja, kramp heb ik ook vaak; ik geloof dat je er wel wat voor kunt krijgen; een magnesium tablet geloof ik....ik ben zelf niet zo van de tabletjes, dus probeer het even zonder vol te houden.....

Christel: Welkom! Leuk, dat je andere kinderen hun broertje of zusje goed kunnen voelen. Dat vind mijn dochter van vier ook helemaal geweldig!

Ik moet nog 2 weekjes werken en dan verlof....ben het zo langzaamaan wel een beetje zat.....maar goed.....nog even volhouden...

Donderdagochtend heb ik eindelijk de sleutel van mijn nieuwe woning en kan er volop geklust worden. Heb zo'n mooi behang gezien voor de babykamer en de slaapkamer van mijn dochter. Het wordt vast prechtig.

Ook donderdag naar de gyn en dan weer een echo om te zien of beeb zich nu toch heeft gedraaid....ik verwacht van niet, want ik voel toch echt nog het hoofdje tegen mijn zij drukken in de bovenkant....even afwachten nog.
Pffff ik heb een paar dagen geleden een heel uitgebreid bericht getypt en dat staat er nu mooi niet op :S

Nou ja, just my luck zullen we maar zeggen dan haha!

Ik ben sinds afgelopen vrijdag met verlof, echt heerlijk, alleen bedenk ik steeds heel veel dingen die ik wil gaan doen op een dag en dan komt er niets van.... Denk dat ik eerst maar even goed moet uitrusten ofzo...

Hier ook al sinds anderhalve maand iedere 2 weken naar de gyn, deze week nog en dan in week 36 nog een keer en dan wekelijks volgens mij... tot het bittere einde haha!

Nou ik ga toch maar wat nuttigs doen: een luieremmer kopen haha!

Groetjes!
Zo, weer een werkdag overleefd!

Vanavond naar zwangerschapsgym met m'n vriend, jaja het is partneravond! Volgens mij staat hij nog niet te springen!

Is het misschien een idee de tabel op dit forum een keertje op te schonen? Er staat veel mensen in die volgens mij al tijden niet zijn geweest (Miep, mevroi, charly, aylapaelja)

Tijn ben jij er eigenlijk nog??? Jij moet de tabel opschonen....
Eens met Meike! Volgens mij kan de tabel een stuk korter.

Hihi Meike ik ben benieuwd wat hij ervan vindt, wij hebben morgen bij de yoga weer partneravond maar manlief weigert Hij is al een keer meegeweest en bij de vorige bevalling mocht 'ie niet aanraken van mij, dus ik kan me voorstellen dat hij het nut er niet van in ziet.
Van mij mag de tabel ook opgeschoond worden. Er staan ook mensen nog niet in (Bankie).
Haha Meike, de partneravond..... Vriendlief is bij mij laatst ook meegeweest, is toch wel erg lacherig die avond. Die mannen zitten toch allemaal een beetje moeilijk te kijken. En dat terwijl het bij ons enorm no-nonsens is. ben benieuwd hoe je vriend het vindt....

Hebben jullie ook al helemaal de kriebels dat alles af moet? Ik heb een to do lijstje gemaakt en heb het in mijn hoofd gehaald dat het liefst deze week af moet. Zucht...... Hormonen.....

Leuk trouwens dat we nu wat meer tijd hebben voor berichtjes! En voor de nog werkende dames: succes nog even, zet 'm op!
Ik ben donderdag vrij dan ga ik dan de tabel opschonen. (en een topic deel 2 aanmaken als we dan nog niks van Tijn hebben gehoord, ik zal dat ze de maand maart helemaal nog geen reactie heeft geplaatst en het is toch wel leuk de tabel nu actueel te houden zeker als iedereen straks gaat bevallen.)

Partneravond is achter de rug, was wel leuk. Al die onwennige mannen! Donderdag hebben we nog een info avond bij de verloskundige.
Wij hebben pas over 2 weken de partneravond, al zijn de mannen wel eens meegeweest naar een algemene infoavond, over o.a. borstvoeding enzo. Mannen stellen toch andersoortige vragen en maken andere grappen dan ons groepje. Ik vond het hilarisch dus dat belooft wat!

Derde dag verlof, het huis is qua schoonmaak spik en span (nesteldrang haha) en ben erg crea-bea geweest met de naaimachine! Qua klusjes moet er nog e.e.a gebeuren, maar nu even niet zo'n zin in. Aan de slag geweest voor de baby, heerlijk om zo te frobelen. Verder geshopt en rustig aan gedaan, erg fijn want begin steeds meer last te krijgen van mijn rug.

He meike, hoe ga je de tabel aanpassen zonder tijn? Of bedoel je dat we dan sowieso een nieuw topic maken? Ik las trouwens dat de problemen met avatar/motto over zijn, misschien dat het nu lukt om je motto aan te passen
ik ben er nog!!

morgen een langer berichtje hoor, nu slapen!
Sorry Charly! Ik zal je er niet uitgooien.

Zonder Tijn moeten we een nieuw topic aanmaken, anders kunnen we volgens mij de tabel niet aanpassen.

Nu maar weer aan het werk... Morgen lekker vrij.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven