Wij beginnen eind 2007 / begin 2008

11-09-2007 13:45 5814 berichten
Zwanger! Naam Lftd. Datum Naam Bijzonderheden Dametje 29 12 aug "Prada" Heeft 1 dochter Pebbles 27 28 aug Eva Heeft 2 dochters Freddy 34 14 sept Thomas Heeft 1 zoon lady_bug 27 5 okt Norah 1 zoon* & 2 dochters Liubi 26 8 nov Pieter Heeft 1 zoon PLUKKIE78 30 19 dec Mark Heeft 1 zoon Pluis363 31 19 dec Ruben Heeft 1 zoon Vlinder1987 22 23 dec "S" Heeft 1 zoon Summerbreeze 22 11 feb Mibb 25 7 mrt 24-1: Verlof! Snok 36 2 mei 20 weken echo goed! ka_30 31 2 juni 20-weken echo goed! Aruba 22

Naam Lftd. Start NOD Bijzonderheden Bloem 27 Sept '07 eind okt. ZKH, verder onderzoek zusvansummer 25 Okt.'07 29-10 6-10: Gyn Beer345 33 Heeft 1 dochter
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames, wat een gezellig grote groep die binnenkort wil beginnen. Dat beloofd een flinke babyboom te worden in 2008 .

Het lijkt erop dat wij er ook voor gaan. Na wat gesprekken met manlief zijn we het er wel over eens dat een nieuw kindje meer dan welkom is.

Ik ben 27 en we hebben een dochter van ruim 10 maanden, Floor.

Ik vind het nog wel eng allemaal omdat het voor mijn gevoel nog maar zo kort geleden is dat Floor is geboren maar het is de laatste tijd zo aan het kriebelen en het lijkt me helemaal gezellig.

De potjes foliumzuur zijn voor de zekerheid dus maar weer onder het stof vandaan gehaald.

Afgelopen weekend was mijn eisprong (die voel ik sinds mijn bevalling dus dat is makkelijk timen) en daar hebben we niks mee gedaan want ik wilde het eerst nog goed samen overleggen. We hebben nu dus nog een week of 3 om ons mentaal voor te bereiden (en volgens manlief nog 3 weken om hard te oefenen ).

Ik hoop dat de eerste baby's hier op het topic zich snel gaan aankondingen, spannend!

@Pebbles, welkom welkom. Spannend, ook voor jou. Handig trouwens dat je je eisprong voelt, dan kun je precies timen. Ik ga deze week voor het eerst ontpillen (de eerste ronde is vandaag begonnen om het zo maar te zeggen). Wij vinden het allebei erg spannend en ik hoop ook dat het snel lukt.
Yeaaaah Pluis, supergoed! Dat is een flinke boost voor je zelfvertrouwen!

Welkom Pebbles, gezellig dat je erbij bent. Je hebt dus al een kleintje in huis! Hmm heerlijk haha.

Inderdaad handig dat je je eisprong kan voelen! \

Vanavond lekker uiteten geweest, zit er zo'n hummeltje van een jaar of 2 naast ons. Echt zo heerlijk om dat mannetje te zien eten, knoeien, spelen etc. Ik kreeg ook een paar keer een grote grijns toegeworpen. *rammel*
Ook ik ben erg benieuwd wie er als eerste zwanger zou zijn, er zijn natuurlijk al best een aantal bezig!

Kreta ook al zo druk!! En op de verjaardag van sinterklaas naar het ziekenhuis! Ik hoop voor je dat je snel kan beginnen.

Dametje dikke knuffel, ik hoop dat je snel weer wat beter voelt...

Pluis dat is wel heel bijzonder van je vrijgezellen feestje (ik geloof daar wel een beetje in) Ik ben heel benieuwd!!! Ik hoop voor je dat ze gelijk heeft.

En spannend je sollicitatie! Dus misschien in je jurk op gesprek ;o)

Summer jullie gaan er nu wel voor? Spannend!!!!

Ik zelf ben niet zo bang dat het niet zou lukken (al hoor je wel verhalen dat het soms na een een zwangerschap niet meer lukt). Ik ben vooral bang voor de zwangerschap zelf. Ik hoop dat ik er de volgende keer een beetje van kan genieten, dat heb ik echt gemist.

Maar ik kan me voorstellen dat je er wel mee bezig bent of het wel of niet lukt, dat had ik de eerste keer ook.

Vlinder flink aan het opruimen dus. Leuk dat je man er ook zo mee bezig is, word het steeds "echter" he?

Liubi leuk dat jullie er nu ook voor gaan! En de 28ste kan je al testen. Dat schiet al mooi op!

Pebbles welkom. Ook al een kindje. Leuk he!

Vandaag mijn verslag ingeleverd en een toets gemaakt (laatste toets!!!). Nu nog 3 verslagen (wel erg grote) en dan ben ik klaar (hoop ik).

Zoals het er nu uitziet kan ik in Juni/Juli alles hebben afgerond. In Augustus krijg ik mijn diploma. Ik zou blij zijn als ik klaar ben straks, heb het wel een beetje gehad nu. De laatste tijd valt het me toch wel steeds zwaarder moet ik zeggen... Maaaaaaaaaaaaaaaaaaar het einde is inzicht!!!!

Zo'n kletsend meisje in huis is idd super gezellig, bij het eten zingt ze liedjes (vandaag olifantje in het bos) en ze praat ook echt super veel!

Ze is nu alleen wel een enorme peuterpeuber, soms erg lastig. Maar ook deze fase is erg leuk!

Pluis gelukkig valt het verwijderen van een spiraaltje ook mee. Het zetten vond ik ook niets voorstellen, ze vertelde tegen mij dat het voelde als een hele erg wee, nou als mijn weeën zo voelde wou ik nog wel 10 keer bevallen!

Vond het niets voorstellen (maar ik ben natuurlijk ook al bevallen, dat schijnt ook te schelen).

Volgende maand ga ik een afspraak bij de huisarts maken voor het verwijderen, begin December maar weer beginnen met de foliumzuur. (komt wel heel erg dicht bij nu)
Dag oude en nieuwe dames,

Dank voor de steun. Ik ga morgen een week op vakantie, voor het eerst naar NY. Even lekker alles van me afzetten en 'de nieuwe wereld'ontdekken. Ik ben vorig jaar overspannen geweest en dat zet je aan het denken. Vraag me af of mijn werk nog wel bij me past, of ik er wel gelukkig van word terwijl ik sommige dingen eraan nog steeds heel erg leuk vind. Ik heb tot het voorjaar om te beslissen en ben dus aan het nadenken, piekeren, andere opties bekijken. Heel onrustig vind ik het allemaal.

Tot volgende week en succes met klussen :-)
Heel veel plezier Dametje! Geniet ervan en zet jezelf even op nummer 1.
Summer: Gelukkig is mijn ventje niet de enige die het eng vindt. En je hebt helemaal gelijk pushen werkt alleen maar averechts.

Ga er zelf niet vanuit dat het bij ons neit lukt om kinderen te krijgen. Hoewel ik me zeker realiseer dat het altijd een wondertje zal blijven als het lukt. wel probeer ik er rekening mee te houden dat het wat langer duurt(ook vanwege lange en nregelmatige cyclus).

Pluis, gefeliciteerd dat je door bent naar de volgende ronde. Wel een beetje flauw dat je geen tijd maakt voor een sollicitatiegesprek op je trouwdag:-). Ben je al zenuwachtig aan het worden? Handig dat je je eisprong kan voelen trouwens.

dametje. Wat heerlijk dat je zo een weekje helemaal voor jezelf hebt. En inderdaad goed om je af te vragen of je nog helemaal happy bent met je werk.

Suc6 ermee!

Hi Pebbles, leuk dat je al een kindje hebt. Ben eigenlijk heel benieuwd hoe jij je zwangerschap en de eerste 10 maanden van je kindje hebt ervaren. Leuk hoor allemaal.
Bedankt voor het welkom, ik vind het ook heel gezellig om mee te schrijven.

Ik vind het nog steeds wel een eng idee dat we er nu weer voor gaan maar ik vind het zo leuk met mijn meisje dat ik er nog wel meer bij zou willen en dat gaat toch echt niet zonder weer zwanger te worden .

@plukkie: ik voel me nog best een beetje een newbee moeder, niet echt de "ervaren" moeder maar ik vind het wel heel leuk.

Het zwanger zijn vond ik vooral erg bijzonder, zeker in het begin en ik heb gelukkig nergens last van gehad in het begin behalve een beetje bandenpijn.

De laatste 3 maanden en vooral de laatste maand vond ik echt niet leuk meer, ik had heel erg last van bekkenklachten waardoor ik de deur bijna niet meer uit kwam en ik was echt aan het wachten tot ik eindelijk ging bevallen.

Daar zie ik nu ook wel weer tegenop, het laatste stuk zwanger zijn, ik begin juist mijn eigen figuur weer een beetje terug te krijgen.

Vanaf dat Floor er was vind ik het helemaal geweldig, ook al sliep ze de eerste weken 's nachts bijna niet, dan bleef ik 's ochtends wel lekker lang liggen. Ik ben nog steeds helemaal verliefd op mijn meisje en ik ben echt gelukkiger en heb meer een "doel" in mijn leven. Wat een cliche's allemaal maar zo is het bij mij wel.

Die "zware" eerste periode heb ik dus helemaal niet zo ervaren, ondanks het slechte slapen in het begin en een spreidbroekje die ze met 3 maanden kreeg heeft niemand mij van mijn roze wolk kunnen schoppen.

Ik heb er dus alweer helemaal zin in om weer zo'n hummel in mijn armen te krijgen.

Nog even voor de tabel: ik ben 27 en begin waarschijnlijk over een week of drie.
Hi Pebbles, Bedankt voor het zo open vertellen over je ervaringen tot nu toe. Wel vervelend dat je de laatste drie maanden zo veel last hebt gehad. Is de kans groot dat dat nu weer gaat gebeuren? Haha, kan me voorstellen dat je blij bent dat je je "oude' figuur weer een beetje terug hebt. Ben je veel aangekomen bij je eerste zwangerschap?

Nu nog drie weekjes afwachten en dan weer aan de klus, alvast suc6 ermee.

Oh ja, cliches zijn geweldig toch?
Pluis, wat goed! Hopen dat je ook goed door de volgende ronde komt. Spannend.....

Pebbles, leuk dat je ook mee gaat schrijven. Iemand die het allemaal al eens heeft meegemaakt. Erg handig!

Dametje, veel plezier in NY. Ik hoop dat je voor jezelf wat dingen op rij kunt zetten.

Bij ons eigenlijk weinig nieuws. We blijven gewoon "doorvoelen" tot we het juiste moment hebben gevonden. Nog steeds in dubio. Moeten we nu al wel beginnen of nog niet. Het ene moment wil ik wel, het andere moment kunnen we ook nog wel even wachten (even is dan een paar maanden, geen jaren!). Dan denk ik weer: oh, pas in februari beginnen! Veel te ver weg... maar ja, de tijd vliegt dus ik denk dat we het gewoon per maand gaan bekijken. Twee maand geleden hadden we bedacht dat we weleens in november konden beginnen, en dat ging ons ook eigenlijk al iets te snel....

Tja, en lunjaman heeft daar ook nog wat over te zeggen! Merk aan hem dat hij ook eigenlijk wel wil, maar als het moment dichterbij komt het ook nog wat voor zich uit schuift. We zien het wel.

Dit weekend een relax weekendje. Ik denk nog even baby kijken bij vriendinnetje, is een paar dagen geleden bevallen. Leuk, leuk, leuk.

Fijn weekend allemaal!
@lunja: ik herken je gevoel wel hoor, had ik de eerste keer ook en nu ook eigenlijk weer. Maar het blijft gewoon eng, of je het nou nu doet of over een paar maanden omdat je toch niet precies weet wat er allemaal op je afkomt.

Toen we het eenmaal hadden besloten vorige keer toen duurde het drie maanden voordat ik zwanger was en toen heb ik echt een gat in de lucht gesprongen en was ik super blij. Alle twijfels waren toen weg.

En het is ook echt zooooo leuk.

Ik ben wel benieuwd of het deze keer hetzelfde is als vorige keer of dat ik nu bijvoorbeeld wel veel misselijk ben bijvoorbeeld.

@plukkie: ik was eeh...............................20 kilo aangekomen (oepsie).

En echt niet omdat ik veel at want ik heb 9 maanden het warme eten niet lekker meer gevonden dus at ik nooit zoveel. Tot 20 weken ging het goed, 4 kilo aangekomen en daarna een hele tijd bijna een kilo per weer. Op een gegeven moment durfde ik echt niet meer op de weegschaal te gaan staan.

Het was ook wel erg veel vocht aan het einde. Ik kon bijna geen schoenen meer aan. Na een maand of 3 had ik nog 4 kilo over die heel langzaam minder werden en nu ik steeds minder borstvoeding geef (alleen 's ochtends en 's avonds nog) doe ik wat harder mijn best en is er nog maar een halve kilo over.

Ik hoop echt dat het niet weer zoveel wordt, de laatste weken voelde ik me echt een aangespoelde walvis die op de bank lag te wachten.

Ik zie trouwens in de tabel dat je gaat trouwen, gefeliciteerd! Maar je wil dus wachten tot je getrouwd bent?

Ik was al 10 weken zwanger toen ik trouwde maar het trouwen was toch echt eerder gepland dan de baby.

Hallo allemaal! Even UP!

Hoe gaat het met iedereen? En met de NOD´s?

Vandaag de laatste dag ongesteldheid, we kunnen dus gauw gaan beginnen hihi. Heb op andere topics rondgeneusd en daar ging het bij de meesten toch best wel snel. Wij hebben er ´zin an´!

@Lunja, ik heb er ook lang over nagedacht. Vond mezelf in juli nog niet klaar genoeg, maar nu storten we ons maar in ´het avontuur´ en ik zie wel wat eruit komt. Succes met de beslissing!

@Dametje, heeeeel veeel plezier in NY! Geweldige stad!

@Pluis, gefeliciteerd met de volgende ronde! Succes met de verdere sollicitatie!
Heey meiden!

Oeeh Pebbles, 20 kilo..oei! haha.. Maar ach, ik zie wel hoe het gaat lopen, je doet er toch weinig tegen! Helaas....hihi.

Lunja, ik snap je gevoel heeeeeel erg goed. Laatst in bed hadden we het er ook over. Vriendje had toch weer wat twijfels..en ik ook wel. Later gingen we met elkaar naar bed en zei hij: kom op we doen het gewoon zonder. Ik heb nu dus een kans op zwangerschap. Oeeeh dat is toch zo spannend! Ik ben er niet echt zwaar mee bezig ofzo, maar het speelt toch elke dag wel in je achterhoofd. Ik ben er vrij koel onder, had ik niet verwacht. Misschien wel beter ook, anders is de teleurstelling zo groot.

Mijn NOD moet ik nog even uitrekenen (zo zie je maar dat ik er nog niet zwaar mee bezig ben).

Hebben jullie trouwens al in je hoofd hoe jullie het gaan doen met als je evt zwanger bent. Ik doel op vlokkentest, nekplooimeting etc..? En wat als uit de test blijkt dat je een vergrote kans hebt op een kindje met down enzo..wat doe je dan?
@summerbreeze: het hangt denk ik ook een beetje van de leeftijd af maar ik ben nog maar 27 en ben niet van plan om testen te gaan doen, hebben we bij de eerste zwangerschap ook niet gedaan.

Je kunt gelukkig bij de 20 weken echo ook al heel veel zien, die hebben we wel gedaan.

Ik denk dat ik het toch niet weg laat halen als het kindje down heeft, dan heeft testen ook geen zin.
@summerbreeze, die testen doen ze in Duitsland geloof ik standaard. En in de familie hebben we open-ruggetjes gehad (2 zoontjes van mijn grootmoeder) dus ik denk dat ik een een 'risico groep' val.
hoi hoi,

Ik ben nu 30 en vanaf die leeftijd mag je geloof ik in nederland gratis deze testen laten doen. Heb het er niet met vriendlief over gehad maar mijn gevoel zegt nee. Kindje is welkom ook met down of een hazelipje of zoiets. En meestal stoot het lichaam het ook af als er heel veel mee mis is. En de 20 weken echo meld je veel en bereid je ook wle voor denk ik. Maar ga er maar vanuit dat het gezond is anders zou ik daarover nog kunnen stressen.

Mijn cyclus is nog wat onregelmatig maar tussen 9-11 en 16-11 zou ik wle ergens een eisprong moeten hebben dus doen we het gewoon lekker vaak!

Pebbels leuk dat je meeschrijft en met ervaring kijk maar uit zometeen wordt je onze vraagbak! Wist je de vorige keer al snel dat je zwanger was? Veel kenmerken of eigenlijk alleen maar het uitblijven van je menstruatie?

Verder allemaal een lekker weekend ? Nog leuke dingen gedaan?
Goedemorgen ladies,

Lunja, lastig he dat twijfelen. Als jullie niet zo'n haast hebben dan komt 'het'moment vanzelf wel.

Haha Plebbles, 20 kilo is niet niets. Kan me voorstellen dat je er een beetje tegen op ziet om weer 20 kilo aan te komen. Misschien valt het deze keer mee en blijft het beperkt tot 9 kilo;-). Je schrijft trouwens dat je borstvoeding geeft en nu ben ik benieuwd hoe de andere dames tegen borstvoeding aankijken. Zelf zou ik het willen proberen als het zover is. En waarom weet ik eigenlijk niet, het lijkt me gewoon heel natuurlijk.
@pluis: het enige wat ik gemerkt heb toen ik zwanger was dat ik echt belachelijk grote tepelhoven had, haha. Was echt geen gezicht.

1 dag voor mijn nod getest en een dikke plus. Ik kon het echt niet geloven en toen ik die dag op mijn werk zat had ik echt het idee dat het van mijn gezicht af te lezen was. Heel gek dat de wereld gewoon doordraait als er zo iets belangrijks gebeurd is.

@plukkie: buiten alle positieve dingen die er verbonden zijn aan borstvoeding (gezonder voor je kind, makkelijk, goed voor je eigen lichaam) was het voor mij iets dat bij het kind krijgen hoort. Het is zo natuurlijk dat het voor mij geen keuze was. Ik had niet verwacht dat ik het zo lang zou gaan doen maar het is zo'n lekker moment met z'n tweetjes dat ik het jammer vindt dat ze nu nog maar weinig borstvoeding wil.

Van het weekend zijn we lekker een weekendje naar een bungalowpark geweest. Gisteren zijn er allemaal dames van het forumgroepje waarmee ik schrijf sinds mijn zwangerschap van Floor. Was echt harstikke gezellig en zo leuk om te zien wat een mooie kinderen we op de wereld hebben gezet.

Kunnen jullie ja al voorstellen dat je straks ook een eigen kind in huis hebt?

Ik kon me dat echt niet, zelfs tot de laatste dag voor de bevalling nog niet.
@Pebbles, het gekke is: een kind in huis kan ik me voorstellen. Ik kan me alleen niet voorstellen dat ik zwanger ben/word.

Is het in Nederland ook zo koud? Hier in Duitsland is het vreselijk. En in Noord Duitsland is het ook nog eens heel vochtig. En echt licht wordt het ook al niet meer. (Perfect weer dus om lekker in bed te blijven hihi).

Verder alles prima!
Echt koud is het hier niet maar wel al heel nat de hele dag. Regelmatig flinke stortbuien.

Zijn hier nog meer "buitenlanders" op het forum of ben jij de enige?

Waarschijnlijk heb je het al wel eens verteld hier maar waarom woon je in Duitsland?
@Pebbles, opt forum zelf ben ik beslist niet de enige in het buitenland. Hier op dit onderwerp wel geloof ik. Ik woon in Duitsland omdat mijn man (mijn man is Rus) hier aan de uni werkt. Wij krijgen dus een mixje hihi.
@liubi: ik bedoelde natuurlijk ook het topic, ik ben al veel andere buitenlanders op het forum tegengekomen.

Dat wordt dus een mooie russisch-nederlandse duitser.
Minder Duits hopelijk hihi. Meer Russisch en Nederlands!
Hee wat leuk liubi, mijn moeder is Russisch!
@Summerbreeze, hej wat leuk!!!! Hihi, nog meer Russen hier. Heb je ook een Russische voornaam? Onze kindjes krijgen Russische voornamen (en uiteraard ook een Russische achternaam, maar wel een Nederlands paspoort...volgen jullie nog?) Ben je tweetalig opgevoed? Wat grappig!!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven