Wij beginnen eind 2007 / begin 2008

11-09-2007 13:45 5814 berichten
Zwanger! Naam Lftd. Datum Naam Bijzonderheden Dametje 29 12 aug "Prada" Heeft 1 dochter Pebbles 27 28 aug Eva Heeft 2 dochters Freddy 34 14 sept Thomas Heeft 1 zoon lady_bug 27 5 okt Norah 1 zoon* & 2 dochters Liubi 26 8 nov Pieter Heeft 1 zoon PLUKKIE78 30 19 dec Mark Heeft 1 zoon Pluis363 31 19 dec Ruben Heeft 1 zoon Vlinder1987 22 23 dec "S" Heeft 1 zoon Summerbreeze 22 11 feb Mibb 25 7 mrt 24-1: Verlof! Snok 36 2 mei 20 weken echo goed! ka_30 31 2 juni 20-weken echo goed! Aruba 22

Naam Lftd. Start NOD Bijzonderheden Bloem 27 Sept '07 eind okt. ZKH, verder onderzoek zusvansummer 25 Okt.'07 29-10 6-10: Gyn Beer345 33 Heeft 1 dochter
Alle reacties Link kopieren
Lady, fijne vakantie.

Snok, leuk gefeliciteerd. Mooi moment is dat he. En nu kun je los met shoppen..

Pluis, onrustig allemaal. Twee keer op een dag heen en weer voor een ctg. Ben je er al uit of je een natuurlijke stuitbevalling zou willen of toch liever een keizersnee?

Freddy, ik heb afentoe een dipje gehad maar op het moment gaat het heel lekker met de bv en geniet ik er erg van. Hoe is t bij jou?

Summer, veel plezier morgen!
-klopt de kussentjes van de tribune nog eens op-
Staat de Glühwein al klaar??

Nikolai is vandaag precies een maand!

@Pluis, vervelend zeg! Komt er nog een draaipoging? Hier doen ze dat geloof ik met kaarsen zelfs.

Ik ben uiteraard op de hoogte van de regels om wiegendood te voorkomen. Zo slaapt Nikolai, zoals ze hier in Duitsland voorschrijven, alleen in een slaapzak zonder dekentje en lakentje etc. En ook niet teveel bij ons in bed.

Vanmiddag komt onze gezinsauto hihi. O ja, weet je waar ik trouwens een hekel aan heb: ik was gisteren op een overvolle kerstmarkt (zonder man, zonder kind) en daar rijden een paar moeders met hun kinderwagen tegen mijn schenen. Laat dat kind dat thuis grrrr of ga op een ander tijdstip!
@Snok, gefeliciteerd, geweldig dat alles goed is! En een JONGEN!!! Lijkt mij echt geweldig!

@Pluis, lijkt mij ook vreselijk. (Ex-schoonouders hadden er ook een beetje een handje van, maar niet zo erg als dit. Jeetje, kunnen ze zich niet in jou verplaatsen, je bent rond die dagen met andere dingen bezig!).

En ook nog die ctg. Duim nu heel hard dat het een momentopname was! Het wordt in ieder geval goed in de gaten gehouden.

@Plukkie, spannende dagen nu he, de wetenschap dat het ieder moment kan beginnen en nog maximaal een dag of 10 zal duren!

@Summer, kan me ook goed voorstellen dat het voor jullie heel spannend is! Ik zal morgen ook duimen, en aan je denken.

@Lady, fijne vakantie, maar je bent vast al onderweg nu of al over)

@Liubi, heel begrijpelijk hoor dat je het allemaal eng vind. Gelukkig is het in de meeste gevallen onschuldig, maar daar kun je je natuurlijk pas aan over geven als gebleken is dat dat ook bij jullie zo is...

En aan dat in dat wiegje kijken, heel natuurlijk hoor, de kleine is pas 4 weken..!!! (Zelfs ik deed het vanochtend toevallig ook nog, toen dochter na 3 weken lang bij ons in bed te hebben geslapen en minimaal 2 keer per nacht wakker werd vannacht eens weer een hele nacht in haar eigen bedje doorbracht, zonder wakker te worden. Toen vriend om half 7 op stond ben ik ook gaan kijken hoor!!! En zij is bijna 2!!!)

Angsten blijven helaas wel, maar niet zo heftig als de eerste maanden.

@Dametje, ik blijf naast je zitten, er mogen volgens mij al 3 babies komen!!!!

Hier alles dus weer aan de beterende hand. Op afgelopen nacht na waren de drie voorgaande een drama, ben nog nooit zoooo moe geweest. Dochter werd 's nachts wakker als je zelf echt diep in slaap was, en bleef dan een uur huilen, ontroostbaar. Hadden we erg lang niet meer meegemaakt. En dan een druk wekend met 2x sinterklaas etc erbij. Gelukkig dus afgelopen nacht een ongestoorde nachtrust, en dat maakt echt een wereld van verschil. Ben nu mijn haar aan het verven, heel hard nodig, moet het nu uitspoelen, dus, tot later...

groetjes Beer
Was ik weer! ctg was vanmiddag stuk beter dan vanochtend nu hartslag van 150/160. Kleine heeft gewoon iets tegen de maandagochtend. Was die weer te hoog dan medicijnen(nog meer) of opname. Maar gelukkig niet nodig!

Artsen vonden draaien toch wel iets wat je zeker moet proberen omdat je een keizersnede of vaginale stuitbevalling niet moet willen. (zh heeft ooit meegedaan naar onderzoek over stuit en draaiing) maar heel eerlijk geef ik het weinig kans woensdag maar wil alles wel geprobeerd hebben.

Wordt wel moe van alles is weer een dag voorbij waarbij ik alleen maar zh heb gezien.

zo pluisman ophalen door extra zh bezoek even een foute planning met de auto e ndan boodschappen doen, bah helemaal geen zin meer in.

Beer klinkt als een paar vreselijke nachten. kan me voorstellen als de kleine dan een keer wel doorslaapt je er ook niet op gerust bent. Vind het altijd wel een heerlijk gezicht om die kleintjes zo te zien slapen. Toen ik nog op kdv werkte zat je er altijd bij in de slaapkamer totdat ze allemaal sliepen en was dan zo een heerlijk gezicht al die slapende kids. Flinke sopgeluiden op speen of duim en een beetje gesnurk. Wat voor draakjes het ook overdag waren zo lief zijn ze dan.
Pluis jeetje het zit je niet echt mee om rustig te kunnen genieten van de laatste weken/dagen...hoop dat woensdag je kindje mee draait en je daarna lekker kan ontspannen.

Snok een jongen wat leuk....gefeliciteerd..al een beetje aan het idee gewend dat het toch geen meisje wordt?

Liubi hoe is de auto? welke hebben jullie?

Dametje goed dat je geniet van de BV, weet je al hoelang je het wilt gaan doen of kijk je wel hoelang het goed gaat?

Hier alles echt uitstekend, zit helemaal op mijn blauwe/roze wolk want we hebben vandaag het hartje gehoord, en die ging nog snel ook, echt geweldig. Mijn vent heeft het opgenomen met een memorecorder (is journalist dus had zo'n apparaatje) dus nu kan ik altijd even luisteren naar hoe het klonk. Was niet ongerust dat er wat mis kon zijn maar ben toch wel heeeeel erg blij dat ik nu na 14,5 week eindelijk het hartje kon horen. Volgens de VK groeide mijn buik ook goed, zie er zelf nog niet veel van, maar merk dat mijn broeken wel strakker gaan zitten.
Pluis, doe je alsjeblieft rustig aan??!! Het lijkt me nu heel duidelijk dat iedereen (en met name natuurlijk je schoonouders) jou met rust moeten laten en niet op welke manier dan ook je claimen. Neem bij wijze van spreken je telefoon niet eens meer op om maar niet vragen te krijgen.

Ka, fijn dat je het hartje hebt gehoord en leuk dat je het steeds meer gaat merken aan je broeken!

Beer, ach gossie, wat een drama bij jullie, wat kun je dan genieten van een hele nacht doorslapen he?!

Dametje, super he als de bv echt goed gaat! Kan er ook echt van genieten (behalve om 3 uur 's nachts....) Ik zie wel op tegen het werken en kolven vanaf 5 janauri. Af en toe geeft mijn man flesje om zoontje daaraan te laten wennen en dan kolf ik, maar ik haal er niet een volledige voeding uit.

Snok, toch een jongetje!! Hoe vind je het, al aan het idee gewend? Ik kan alleen maar uit eigen ervaring zeggen dat jongetjes super leuk zijn!!!

Summer, sterkte morgen en ook veel plezier, zo leuk zo'n echo!

Liubi, irritant die wagens in de drukte, maar ja misschien kan het niet altijd kind thuislaten. Veel sterkte morgen, denk aan je.

liefs

Freddy
ka wat fijn dat je het hartje hebt gehoord, en zelfs bij de zoveelste controle blijft het heerlijk om naar te luisteren!

Freddy lijkt me ook wel zwaar straks weer werken en kolven, hoeveel dagen werk je ook alweer? Maar eerst nog een maandje thuis en genieten. Lees op andere topic's wel eens goede tips erover.

Rustig aan doe ik wel heb net een nacht van 13 uur gemaakt. Moet heel eerlijk bekennen dat ik de telefoon heel vaak niet opneem, erg he! Gaan er vanavond eten heb er totaal geen zin in. Wel met pluisman afgesproken dat als ze weer beginnen hij het woord neemt enn ik echt zo naar huis ga. En dan duurt het lang voordat ze me weer zien. Merk al een goede week dat ik echt wel heel veel last heb van hormonen dus berg je dan maar.

Maar goed hoop gewoon dat ik duidelijk ben geweest en het toch leuk wordt vanavond en dat dan gelijk de spanning weghaalt. Wil er ook alleen heen als pluisman er ook is.

Zo leuk kleine is echt zo actief in de buik, denk dat ik dat zo ga missen als die er is. Hoe hebben jullie dat ervaren?

luibi en summer sterkte vandaag en laten jullie snel iets horen?

Bloem hoe gaat het bij jullie?

liefs

pluis
He Liubi, ik hoop dat de cardioloog uitsluitsel heeft kunnen geven?

Pluis, het gekke was, eerst had ik een tijd om de buik te missen. Bovendien heb je je baby zoveel in je armen. Maar na een paar weken onder de douche miste ik het ineens dat ik haar niet bij me had. Onder de douche de buik aaien was echt zo n momentje geworden. Maar eigenlijk gaat je leven in zon stroomversnelling dat je buik binnen no time weer vergeten bent.

Vanavond dus etentje met je schoonouders als ik het goed begrijp?

@Freddy, kolven is zo iets waar je aan moet wennen en handigheid mee moet krijgen vind ik. Ik heb n een neusspray voor de toeschietreflex, want als ik haast had en ik MOEST kolven dan kwam er gewoon niks. Die spray is echt geweldig.

Doe je het s ochtends? dan heb je het meeste melk over na een voeding. En ga er lekker relaxed voor zitten, kopje thee, blaadje, alle stressfactoren uitschakelen en niet van je zelf verwachten dat je een volledige voeding 'moet' kolven.
Liubi, alweer een maand, dat gaat echt snel zeg.

Heel veel succes bij de cardioloog. Laat je snel wat horen?

Summer, ook heel veel succes vandaag!

Pluis, gelukkig dat de ctg 's middags een stuk beter was. het zit je niet mee he met deze zwangerschap?

Ka, super dat jullie het hartje nu (eindelijk) hebben kunnen horen. Ruim 14 weken gaat ook al erg snel zeg. Zit je gewoon al in het tweede trimester.

Freddy, nog vier weekjes genieten van je verlof en dan weer aan het werk. BV en werken lijkt me ook best een pittige combi. Zit er zelf aan te denken om (als alles lukken wil) de BV zo te doen dat ik zelf ochtend en avondvoedingen kan geven en tussendoor flesvoeding. Dit schijn je goed te kunnen combineren en daardoor best lang vol te kunnen houden. Is niet helemaal wat de BV 'Maffia' promoot, dus wellicht vind je het helemaal niets.

Gisteren bij controle doorverwezen naar de gyn voor extra echo en hartfilmpje. De baby is de laatste tijd erg rustig en voel ik niet zo heel erg veel. Had zelf niet het idee dat het foute boel was, maar toch een extra controle. Paar uurtjes in ziekenhuis geweest, maar alles zag er prima uit. Was wel gesloopt toen we om half 10 thuiskwamen en heb dan ook heerlijk geslapen.
Zoo even vertellen. Allebei rest v/d dag lekker vrij genomen en een kerstboom gekocht en met hondje op stap geweest. Vriend is nu even naar de bouwmarkt voor het hout van de commode en ik zit nu eindelijk sinds vanmorgen.

Het was een RARE ochtend. De echoscopiste was echt haastig en vol stress omdat de boel uitliep (als ze langs mij moest lopen, klapte ze bijv. de voetensteun in, waardoor mijn benen naar beneden klapten :-S erg raar..maar goed kan er wel om lachen zo debiel was het).

In eerste instantie zei ze, wat een mooie kleine niertjes. Dus toen was ik zo blij! Later bleek linkerniertje toch 8mm te zijn (ze hebben ze het liefst tot 5 mm). Voorderest was alles op schema en na de echo ging ze even bellen met een arts in de VU Adam, om te vragen wat het nieuwe protocol nou ookalweer was....Dat werd even nagegaan, maar ze moest nog wel even het vruchtwater meten van het ziekenhuis.

Dus weer op de tafel voor een nieuwe echo (nouja..niet vervelend natuurlijk, wel raar). Vruchtwater in orde, nog even alles nagelopen (kindje de hele echo lang de hik, zo grappig om te voelen én tegelijkertijd te zien).

Alles was oke, dus zij weer bellen naar het ziekenhuis. Betreffende arts niet bereikbaar, dus ze zou me later bellen.

Had gelukkig een goed gevoel erover, dus het maakte me niet heel veel uit eigenlijk.

Later stond ze op mijn voicemail, had mijn telefoon niet gehoord. Alles was in orde en volgens het nieuwe protocol ?? is er geen verder onderzoek nodig als het niertje kleiner is dan 10mm. Prima dus!

Kindje doet het goed, ligt op schema. Alles erop en eraan, doet het nog en groeit als kool. En nog steeds een meisje

Lieve ka_30 Wat een mooi moment he, de 1e keer het hartje horen. Geniet maar lekker van die recorder haha.

Plukkie hou je het nog? Gelukkig was alles oke! :-)

Ik ga echt even slaaaaaaaaaaaaapen!!!!
@Plukkie, wanneer komt die baby nu joh! Hou je het nog vol, want overtijd lopen is niet zo leuk volgens mij.

Bij de cardioloog alles prima. Geen afwijkingen te zien. Wel een gaatje in het tussenschot, maar dat was normaal bij baby's volgens de arts. Verder had Nikolai vandaag zijn eerste lachje. Jammer dat dat nu wel tegen de dokter was en niet tegen z'n moeder...
Heeey Liubi wat fijn te horen dat alles goed is! Bij de echo zei mijn echoscopist ook dat er een gaatje in het tussenschot zat en dat dat zelfs móet! Dus geweldig

En wat leuk een eerste lachje haha, gemeen van hem hoor.
Liubi, dat was vast eenoefenlachje, het echte werk komt nog! :-)
Liubi, wat een geruststelling dat er niets aan de hand is. Neemt het bij jouzelf ook een stukje van je angst weg?

En wat dondersteen is Nikolai zeg, zomaar zijn eerste lach tegen een wildvreemde arts.

Summer, ook bij jullie goed nieuws. Wat mooi zeg dat de niertjes helemaal zijn volgens het nieuwe protocol, haha,

Geen enkel idee wanneer de baby gaat komen hoor. Denk dat ie nog wel even blijft zitten. Voor volgende week heeft de verloskundige al een asfpraak gemaakt met de gyn voor een soort van APK. Als die goed is mag je nog even doorlopen en anders gaan ze inleiden. Ach, geduld is het toverwoord he en ik voel me gelukkig nog best goed.
Kan wel merken dat een aantal van jullie verlof hebben want er wordt echt veel geschreven, gezellig hoor.

Ik kijk ook elke dag wel een paar keer of er al nieuws is van een beginnende bevalling...doe je lekker rustig aan Plukkie?

Summer wat fijn meid dat de niertjes goed zijn, kun je met een gerust hart lekker verder genieten van je kleine meid!!

Pluis hoe was je etentje, waren ze lief voor je of ben je boos weggelopen?

Liubi fijn dat alles goed was bij de cardioloog en goed te weten dat een gaatje in tussenschot normaal is, wist ik nog niet.

Freddy wordt de kleine 's nachts alleen nog maar om 3 uur wakker? Hoop voor je dat als je weer gaat werken hij lekker doorslaapt 's nachts en je dan 's morgens een megavoeding hebt zodat je na het voeden lekker wat kan afkolven. Wist je dat je de melk ook kan bewaren in de diepvriezer in ijsblokzakjes, kan je alvast een beetje "sparen" voor als je straks gaat werken. Deed een vriendin van mij ook.
Liubi, fijn dat de cardioloog geen rare dingen heeft gevonden!! Ik hoop dat je nu wat rustiger wordt. Bedenk ook maar dat je zoontje jouw onrust ook voelt en daar weer op reageert, dus ik hoop dat je er meer vertrouwen in krijgt.

Summer, ook fijn dat bij jou alles goed is en was het ook weer even leuk om je kleintje te zien.

Pluis, hoe was je etentje, hopelijk gezellig!

Dametje, ik kan na de ochtendvoeding niet zoveel kolven, zoontje drinkt volgens mij alles op wat er te krijgen valt daarom is het waarschijnlijk ook al een lekker dikkertje aan het worden, gelukkig kun je van bv nooit teveel geven. 's Avonds komt hij om 18 uur en daarna maak ik hem wakker om 2230 uur, dan kolf ik tussendoor om 20 uur en dan heb ik ongeveer 50cc, dus zo kan ik al een voorraadje opbouwen.

Ka, ik gebruik ijsklontjesbakjes, werkt ook heel goed en vind ik handiger dan die zakjes.

Plukkie, haha een APK voor de baby, ben benieuwd! Wat wil je eigenlijk zelf, zo snel mogelijk bevalling of wil je ook nog wel even wachten?

Ga morgenavond voor een intake bij een fitnesscentrum, wil toch weer een beetje in conditie komen en langzaam wat afvallen. Moet nog even zin maken....

liefs

Freddy
Ka, haha, zo schuldig als wat aan te veel en te lange verhalen

Freddy, voel me nog goed dus ik heb nog wel even geduld. Ben wel heeeeeeel nieuwsgierig nu. Zou het wel fijn vinden als ie uit zichzelf komt en ik niet ingeleid hoef te worden.

Knap dat je weer aan het fitnessen gaat. Is er nog veel aan blijven zitten van je zwangerschap?
luibi wat fijn dat alles goed was bij de cardioloog moet een goed gevoel geven!

summer jij ook een goede echo, heerlijk. En wat een mens zeg die die echo maakte.

Plukkie ze kunnen je beter teveel controleren dan te weinig denk ik. Wel fijn dat alles goed was en de kleine het nog prima naar zijn zin heeft daarbinnen. Al worden wij nu wel nieuwsgierig

Etentje gisteravond was wel oke. Wel beetje geforceerd dus denk dat ze wel doorhadden dat er een grens is bereikt. Onderwerp kerst is angstvallig ontweken. Verder hadden ze alles in huis gehaald wat ik lekker vind dus dat is wel lief. Zag er wel erg tegen op om te gaan, wist pluisman ook dus dat scheelt een hoop.

Vanmiddag de draaipoging ben heel benieuwd of de kleine man meewerkt of lekker blijft liggen hoe die ligt.
PLUKKIE?????

@Pluis, hoop dat de draaipoging gaat werken!
hoi meiden,

wat een drukte hier opeens!

liubi, fijn dat ze je wat betreft dat ruisje gerustgesteld hebben. hopelijk lacht nikolai vandaag ook naar jou!

summer, wat fijn dat alles goed is met jullie ukje!

snok, al gewend aan het jongentjesgevoel.

hier alles rustig, ukje zit nog lekker warm binnen (ondanks onze dagelijkse aanmoedigingen om lekker buiten te komen spelen). van mij mag ukje komen, enveloppen zijn geschreven, proefdruk van het kaartje komt vandaag als het goed is binnen, box staat er, bed op klossen. kortom hele huis is klaar voor de baby! vandaag rustig aan doen ben erg moe laatste dagen!
heb trouwens nieuwe buikfoto's geplaatst op priveforum.
Sorry, even ego-berichtje

Vannacht kwam zoontje voor voeding om 2 uur, half 6 en wilde daarna niet meer slapen..... loop als een zombie door het huis, ik ben zooooo moeoeoeoe!!!!!. En nu zit zoontje al een uur lang naar mij en de mobiel te lachen....
ahhhhh, freddy, balen die halve nachten! geniet maar van je lieve lachende mannetje!
Hey meiden,

Ik ben echt veel te lang niet bij jullie op het forum geweest! Ik had even wat rust nodig denk ik en aangezien ik op het werk niet meer op het forum kan en de computer bij mijn ouders midden in de kamer staat kwam het er ook niet echt van de laatste tijd. En er moet nu toch wel een hele hoop geregeld worden voor het nieuwe huis. We worden waarschijnlijk iets eerder opgeleverd, maar we hebben net iets te lang op ons kont gezeten en gedacht dat we nog tijd genoeg hadden, want nu moeten we zelfs haast maken met sommige dingen... Maar ik begin jullie nu toch wel een beetje te missen dus ik moet eerst enorm bijlezen binnenkort en dan ga ik op jullie allemaal reageren en jullie helemaal bijpraten in mijn leven. Er zijn nog geen nieuwe babykindjes bij zie ik...maar het wordt wel een drukke babymaand hier dus het kan nooit lang meer duren voordat dat losbarst.

Dikke kus voor jullie allemaal!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven