Zo ongerust ( groeiachterstand )
vrijdag 1 juli 2011 om 13:09
Hallo allemaal,
ik loop al tegen het einde van mijn zwangerschap aan.
ben halverwege augustus uitgerekend.
Nu heb ik laatst een groei echo gehad en daar bleek dat de beentjes een groeiachterstand hebben van ruim 3 weken.
Er werd overlegd met mijn verloskundige en er is uiteindelijk besloten dat het allemaal wel mee viel en het ook gewoon '' erfelijk '' kon zijn.
Ik was zo opgelucht.
Maar een week later werd ik door 1 van mijn verloskundigen gebeld dat ze toch nog een echo wilde maken. Ze vertrouwde het niet helemaal.
Dus gister naar het ziekenhuis gegaan en daar werden weer de beentjes als te klein opgemerkt ( ze lopen zo'n 3 weken achter )
Nu word ik onder controle gezet bij de gyneacoloog.
Op vragen zoals, is het erg? Wat kan het zijn? Word niet echt geantwoord.
Er word alleen gezegd dat we ons nog niet druk hoeven te maken.
Nou en hier zit ik dan.
Me totaal geen zorgen te maken. '' zucht ''
Ik kan ook vrijwel nergens iets vinden over groeiachterstand van de beentjes en wat het kan zijn.
Mijn buik is trouwens ook echt ontzettend klein. ( net een klein bolletje )
Iedereen kijkt me altijd vol ongeloof aan als ik zeg dat ik al zolang zwanger ben.
Heeft iemand ervaring met groeiachterstand van de beentjes?
Of weet iemand wat het mogelijk zou kunnen zijn?
ik loop al tegen het einde van mijn zwangerschap aan.
ben halverwege augustus uitgerekend.
Nu heb ik laatst een groei echo gehad en daar bleek dat de beentjes een groeiachterstand hebben van ruim 3 weken.
Er werd overlegd met mijn verloskundige en er is uiteindelijk besloten dat het allemaal wel mee viel en het ook gewoon '' erfelijk '' kon zijn.
Ik was zo opgelucht.
Maar een week later werd ik door 1 van mijn verloskundigen gebeld dat ze toch nog een echo wilde maken. Ze vertrouwde het niet helemaal.
Dus gister naar het ziekenhuis gegaan en daar werden weer de beentjes als te klein opgemerkt ( ze lopen zo'n 3 weken achter )
Nu word ik onder controle gezet bij de gyneacoloog.
Op vragen zoals, is het erg? Wat kan het zijn? Word niet echt geantwoord.
Er word alleen gezegd dat we ons nog niet druk hoeven te maken.
Nou en hier zit ik dan.
Me totaal geen zorgen te maken. '' zucht ''
Ik kan ook vrijwel nergens iets vinden over groeiachterstand van de beentjes en wat het kan zijn.
Mijn buik is trouwens ook echt ontzettend klein. ( net een klein bolletje )
Iedereen kijkt me altijd vol ongeloof aan als ik zeg dat ik al zolang zwanger ben.
Heeft iemand ervaring met groeiachterstand van de beentjes?
Of weet iemand wat het mogelijk zou kunnen zijn?
dinsdag 11 oktober 2011 om 12:34
Met onze dochter gaat het heel goed. Ze is zondag verhuisd naar een ander ziekenhuis (zo'n 500 meter van het oude ziekenhuis). Ze is goed gegroeid, vandaag 39 cm en 1330 gram. Dat is een pond erbij in 2 weken! Waarschijnlijk mag ze al snel van de monitor af omdat alles constant blijft. Het zal wel nog een paar weken duren voor ze naar huis komt.
@Vivabakfiets: Ik heb net SED gegoogled, klinkt eng. Hopelijk heeft ze ' gewoon' achondroplasie... Sterkte ermee!
@Mommy88: Fijn dat het zo goed lijkt te gaan met je zoon! We gaan er gewoon van uit dat er niks met hem aan de hand is!
@Vivabakfiets: Ik heb net SED gegoogled, klinkt eng. Hopelijk heeft ze ' gewoon' achondroplasie... Sterkte ermee!
@Mommy88: Fijn dat het zo goed lijkt te gaan met je zoon! We gaan er gewoon van uit dat er niks met hem aan de hand is!