Lijf & Lijn alle pijlers

Afvallen met...

26-02-2010 21:35 5827 berichten
Alle reacties Link kopieren
Fika!*

Het 11e topic alweer, daar drinken we een kopje op!

En afvallen... dat doen we hier ook nog!

Link naar het 10e topic: Afvallen met... 10x NIEUW!

*Fika = 'koffieleuten' in 't Zweeds. En koffieleuten, dat is wat wij hier doen!
Ik heb net een heel goed artikel gevonden quote:Kies wodka met weinig calorieën

Alcohol en afvallen gaan niet goed samen. Door de alcohol heeft het lichaam meer moeite vet te verbranden en drank bevat veel calorieën. Hoewel je dus zou moeten stoppen met veel drinken mag je nog best af en toe van een drankje genieten. Wannneer je graag wodka drinkt zijn er verschillende varianten die weinig calorieën bevatten.

Ken je wodka

Wodka is een drank die minder calorieën bevat dan de meeste alcoholische dranken. Hoe hoger het percentage alcohol hoe meer calorieën. Wodka 80 proof, dat is 40% alcohol, bevat 64 calorieën per 100 ml. Wodka 100 proof bevat daarentegen al 82 calorieën per 100 ml.

Wodka en veenbes

Een van de alcoholische dranken die het minste calorieën bevat is wodka met veenbessensap. Kies wodka met 100% veenbessensap. Wanneer je nog minder calorieën wilt consumeren zou je voor de 'light' versie moeten gaan. Voeg extra smaak toe met vers limoensap.

Watermeloen Martini

Wanneer je zin hebt in een heerlijk alcoholische drankje zonder al te veel calorieën is watermeloen martini een goed idee. Dit is een combinatie van gepureerde watermeloen, siroop en wodka. Je kunt het lichter maken door de siroop weg te laten of bevroren stukjes watermeloen te gebruiken.

Wodka en Club Soda

Wanneer je een drankje wilt dat op wodka-tonic lijkt kun je de tonic vervangen door club soda. Dit is even lekker, maar bevat veel minder calorieën en suiker. Je kunt natuurlijk ook diet tonic of diet soda nemen voor nog minder calorieën. Onthoud wel dat je door het drinken van veel 'diet' versies van reguliere frisdranken een onbedwingbare trek in suiker kunt ontwikkelen.

Wodka en Diet Soda

Dit is een heerlijke calorie-arme tractatie, maar heeft wel het bovengenoemde bezwaar van 'diet' drank.

Wodka en limoen en water

Heeft u deze calorie-arme mix al eens geprobeerd? Vul een glas met veel ijs. Schenk er wodka en vers limoensap bij. Vul het glas met water. Voor een glas van 250 ml heb je 45 ml wodka nodig.

Bloody Mary.

Een glas bloody Mary bevat ongeveer 150 calorieën. Maar omdat je van tomatensap je al snel een vol gevoel geeft en minder zult eten, is het toch niet zo slecht. Ook zul je minder last hebben van trek in suiker.

Wodka met een smaakje

Wodka met een smaakje is een avontuurlijke en vaak verassend lekkere keuze. Je kunt bijvoorbeeld een extra lekkere wodka soda maken met vanille wodka.

Geniet maar drink met mate. Dat geldt helemaal als je op dieet bent. Neem maximaal twee glazen; zo krijg je niet teveel calorieën binnen, en heb je genoeg zelfdiscipline om van de zoutjes af te blijven! Het is een goed idee om na elk glas wodka een glas water te drinken - dat houdt je lichaam gehydrateerd. Trouwens - niemand kan zien of je water of wodka drinkt!

Ik hoop niet dat ik die 94 kapot heb gemaakt met al die wodka en wijn van gisteren

Vond het wel weer goed dat ik iets gezonds koos vanmorgen op 't terras, had bijv. ook een vette tosti (van pide met mozzarella) kunnen nemen. En in de supermarkt ook niks slechts gekocht.
Ik hoop inderdaad dat je de juiste wodka gekozen hebt Age

Ik heb heerlijk buiten gezeten maar zit nu toch maar even binnen. Ik verbrand echt razendsnel en voel het branden dus ik geloof dat ik voor vandaag genoeg voorjaarszon gehad heb

Ik moet vanavond naar een feestje waar ik geen zin in heb. Had alle verantwoordelijkheid al bij mijn beste vriendin gelegd, zij is namelijk jarig vandaag. Maar ze viert het niet en is een nachtje weg met haar vriend. Tssss Nu zij het niet viert kan ik natuurlijk naar een ander verjaardagsfeestje waar ik anders mooi onderuit gekomen was. Is van iemand die ik nog ken van de middelbare school en zij en ik zijn een beetje uit elkaar gegroeid. Ze heeft twee kinderen en is een vreselijk burgelijk leven gaan leiden. Nu heb ik natuurlijk veel meer mensen in mijn omgeving met kinderen dus het is nog wel meer waardoor zij en ik de aansluiting bij elkaar een beetje vinden.

We zien elkaar nu een keer of twee per jaar op verjaardagen en dat vind ik voldoende.

Maar goed.... Daar moet ik dus heen straks. Is ook nog eens 40 minuten rijden. Ik ga niet zo heel laat die kant op denk ik, dan kan ik een beetje op tijd in bed liggen.
Ik hoef gelukkig nergens meer naar toe

Hoop dat het bij jou meevalt uiteindelijk Drift.

En... mijn splinter is er eindelijk uit!

Ik was lekker eten met vriendinnen, was leuk. Nu lekker nog even thuis relaxen op de bank

Drift, viel je feestje mee?
Peas on earth!
Hai Erwtje! *heeft verder niet zoveel te melden*
Ik had eigenlijk ook niet zoveel méér te melden
Peas on earth!
Ik ook niet, uiteindelijk rond 23u gaan slapen. Nu weer wakker en klaar om te gaan douchen en daarna richting kantoor te gaan.

Ja ja, het leven van een freelancer gaat niet over rozen Op zondag naar kantoor. Maar wel leuk, want mijn opdrachtgeefster is er vandaag ook en we hebben het altijd gezellig, dus dat komt goed!

Vanavond komt er een vriendin eten, want we moeten X-Factor even terugkijken en ons nogmaals verbazen dat Janna eruit is en dat blijkt dat Nederland écht geen smaak heeft en zich laat leiden door gemanipuleerde beelden
En ja hoor! Die 94 is een blijvertje op de weegschaal!!

Fijn dat de 94 gebleven is Age!

Feestje ging wel. Niet heel bijzonder maar ook niet bijzonder vervelend zeg maar

Bij thuiskomst direct mijn bed in en nu net wakker. Zometeen even mijn huis stofzuigen en verder hoef ik niets bijzonders vandaag. Wil wat dingen lezen voor mijn werk waar ik op mijn werk niet aan toe kom en verder met een boek op de bank, of in de tuin als het nog wat beter weer wordt.

Ik vond Janna stom (sorry Age ) en daarom niet zo erg dat ze eruit is. Ze maakte ook een nogal onsportieve opmerking aan't einde. Maar goed, neemt niet weg dat er slechtere kandidaten waren dan zij inderdaad.

Net lekker ontbeten. Nu zo maar eens douchen enzo
Peas on earth!
Ik vind Janna inderdaad geen hele sympathieke indruk maken maar ze kan wel zingen. Er was een hele horde jongentjes (zowel in groepjesvorm als individueel) die er wat mij betreft eerder uitgemogen had. En dat vind ik dan wel weer jammer.

Maar goed. Er wordt natuurlijk gestemd via sms en dat gebeurt toch vooral door 15-jarige gillende meisjes
Horde jongetjes
Peas on earth!
Ik kan al die jongetjes ook niet zo heel goed uit elkaar houden. Jij wel Erwt?

Je hebt die ene die de zanger van Coldplay nadeed omdat hij dacht in de mini playbackshow te zijn beland want hij deed zo zoals die zanger ook doet, degene die het nummer van Michel Jackson verkracht heeft en nog een die ik me niet meer kan herinneren. Dan heb je nog dat bij elkaar geraapte jongensbandje dat een Boyzone nummer zong waar ik letterlijk jeuk van kreeg.

Nou, zij hadden van mij allemaal eerder naar huis gemogen dan Janna.
Overigens had ik nog meer commentaar natuurlijk

Zo vond ik die andere zangeres uit de categorie 26+ een nummer zingen (van Beyonce) waar ze echt te oud voor is, vond ik die drie meiden die nu naar huis zijn stom om hun geruzie, die twee jongens die een nummer van Wham zongen wel heel blij met zichzelf en dat meisje dat uiteindelijk wel door ging kon ik eigenlijk niet boven de muziek uithoren.

Toch jammer dat ze mij al jarenlang vergeten te vragen voor de jury van dit soort evenementen.
Ik kan ze ook niet uit elkaar houden. Je had inderdaad dat slissende jongetje waarvan Angela's kapper z'n haar verprutst had (geen idee hoe het er eerst uitzag, want soms is het alsof ik ze iedere week voor het eerst zie), die Coldplay deed en dacht dat hij wel zou scoren als hij nét zulke 'coole' bewegingen zou maken.

Dan dat bij elkaar geraapte jongensgroepje dat echt knettervals zong en een soort ThakeThat-lookalike probeerde te zijn en dan inderdaad dat zielige jongetje die Man in The Mirror op de Meest Afschuwelijke Wijze Ooit vertolkte. Wat op zich ook knap is, maar niet de bedoeling.

De enige die ik iedere week herken, is die dikke Dony met z'n x-benen (óók een soort x-factor natuurlijk)

Ik snapte ook niet helemaal dat die Sieneke lookalike doorging....
Peas on earth!
Nou vond ik het die Sieneke look-a-like eigenlijk best aardig doen. Maar misschien komt dat omdat ik haar een sympathiek meisje vindt en bijvoorbeeld die ene die nu wel door is maar nog eens extra moest zingen uit dezelfde categorie niet zo. Die vindt ik een beetje te blij met haarzelf zijn.

Dony herken ik ook iedere keer ja Al vond ik die nou ook niet op z'n best afgelopen vrijdag.

Mijn huis is weer schoon, ik zelf ook en ik ben lunch aan het maken.

Gutemittag! Ik ben een beetje afwezig omdat ik het een en ander had in tehalen met J en ik nog redelijk met de jetlag worstel. Eerste nacht ging prima, 2de nacht van 1 tot 4 wakker geweest en gister maar 's avonds nog even langs vrienden gegaan omdat ik toch niet vroeg kon slapen, en toen werd het natuurlijk weer 4 uur. Niet zo verstandig, wel heel gezellig Maar morgen moet ik om 8 uur op, dus ik hoop dat ik vanavond een beetje bijtijds in slaap kom, zo maar eens even kijken of ik nog van die homeopathische inslaappillen heb. Die willen nog weleens wat doen bij mij.

Verder had ik gister afgesproken met mijn ooit beste vriendinnetje die ik eigenlijk al anderhalf jaar niet meer echt uitgebreid gesproken had, en we waren allebei bang dat 't een beetje over was tussen ons, maar het was heel gezellig Echt weer zoals vroeger, na even een beetje ongemakkelijk beginnetje. Heel erg fijn, we hebben afgesproken ons leven te beteren wat elkaar zien betreft

k Ga nu nog even een kopje koffie drinken en dan naar de stad, J moet spelen in een cafeetje. Drift en/of Age en/of anderen, als jullie je vervelen, het is te doen in Hofmann tussen 15.00 en 17.00. Tot later!
Maar dat is het juist Erwt, Janna wordt heel onsympathiek neergezet in dat programma.

Ze is in het echt heel lief! Zelfs de jury had dat nog na afloop tegen haar gezegd, dat ze eigenlijk heel lief is maar dat dat op tv niet wordt laten zien. Jammer!

En ja, je mag me echt wel geloven dat ze lief is, want vriendin die hier zo komt eten is al tig jaren goed bevriend met Janna, en ik heb natuurlijk geen vriendinnen die stom zijn. En vooral geen vriendinnen die vriendinnen hebben die stom zijn

(snappie?! )

Maar het komt wel goed met Janna, ze heeft al een paar platendeals aangeboden gekregen, en er is al een grote NL artiest die fan van haar is

Jammer dat ik me niet verveelde Moos! Was hard aan het werk, van 11u tot (bijna) 18u. Veel gedaan, onder het genot van de heerlijke klanken van André Hazes (collega had 2 cd's van André gekocht die we nog niet hadden op weg naar kantoor)
Goed van het harde werken Age!

Ik verveelde me ook niet echt maar heb nou ook niet bepaald nuttige dingen gedaan Beetje op de bank gehangen en wat dingen gelezen. De komende weekenden heb ik steeds vanalles te doen dus een dagje niks was wel fijn.
Hier een lekker rustige zondag gehad, huis is weer schoon, nog een paar kleine klusjes verricht. En nu is Kees weer naar zijn stomme cursus waarvoor hij een week lang in Geleen zit. Goed voor zijn ontwikkeling hoor, maar niet echt gezellig. Nou ja nog twee keer een week, zit die ongein er weer op.
Keessie, gelukkig heb je ons voor gezelschap

Drift & Erwt: Jullie hebben zó gelijk qua X-Factor!

Ik lig lag in een deuk hier! Nu moet ik echt slapen... Ga een zware week tegemoet!

Ik hoor die Sarina nu helemaal niet zingen trouwens. Ze komt niet boven de muziek uit en er zit een koor-band overheen SLECHT! Janna was 1000x keer beter

Lijstje:

O: flakes/melk

L: 3 zuurdesem bh met zelfgemaakte eiersalade

TD: banaan

A: groot bord risotto met pesto, hamreepjes, champignons, erwten, rucola, parmezaan, pbpitjes

1 latte

2 glazen water

1 fles witte wijn
Jeetje, wat een rust hier...

Mijn auto is door de APK! Echt fijn, en voor weinig geld ook. En ik heb net zomaar ineens 3 topjes gekocht bij de Bijenkorf en een jurkje en een vest bij Steps, wel allemaal vreselijk in de uitverkoop. Bizar is dat, kan ik het hele seizoen eigenlijk niks leuks vinden, wandel je op een maandagochtend door de stad zonder snode plannen, en boem, daar ga je Maar echt leuke dingen, ik ben blij. Vooral 1 heel tof tuniektopding, 's echt ultrastoer.

Ik ga maar even lijstjes maken, heb behoorlijk wat te doen deze week, voordat ik aan Age's klus ga beginnen.
Ben thuis en computer gaat zometeen ook weer uit want er komt een vriendin eten.

Age, ik moet ernstig glimlachen om die fles wijn van je
Ik niet Drift. Ben toch een beetje brakkig vandaag

Nu ga ik onverwachts ook weer bij een vriendin eten, lig gelukkig redelijk op schema qua werk dus ik stap zo in de trein.

Maar ik wil geen wijn!
Fijn dat je op schema ligt qua werk Age! En leuk van onverwachts naar vriendin.

Mijn vriendin is de deur net uit. Ze moet morgenvroeg om 6 uur op en moest nu thuis nog even wat doen voor haar werk. Gelukkig zie ik haar volgende week alweer dus het maakt niet zo heel veel uit.

Erwtje, doe mij eens een samenvatting van goede tijden

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven