Lijf & Lijn alle pijlers

het misantrope afvaltopic

21-03-2018 11:45 3108 berichten
Alle topics op deze pijler lijken zo juichend, zo blij, zo zonnig.
Ik vind afvallen helemaal niet leuk. Ik vind eten wél leuk. Ik vind sporten niet leuk. Ik vind op de bank hangen wél leuk. Maar goed, het moet dan maar, want zo wil het ook niet meer.

Wellicht ben ik wel de enige oude mopperkont op dit forum, maar hoe heerlijk zou het zijn als er hier tips gedeeld zouden kunnen worden over hoe dat nou het beste kan, afvallen als je er helemaal geen zin in hebt.

En oreren over chips mag ook. Graag zelfs.
Alle reacties Link kopieren
Dat klinkt positief kraaienpootje. Daar hou ik me dan maar aan vast.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
Ik was afgelopen week wel afgevallen en hoewel ik nu aan de ene kant wel kan blijven eten, 'durf' ik ook bijna niet. Komt wel goed hoor. Zo kwam ik erachter dat man speculaas gekocht had, dus daar heb ik toch van genomen, had ik m'n koekje ;-D

Verder geniet ik van mandarijnen en nu toch ook van wortels. Merk dat het afwisselen me vrij goed afgaat, maar ik houd wel bij dat ik niet teveel eet. Wat bij een dag waarop ik amper beweeg best lastig is.

Gelukkig is er thee in allerlei smaken.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
:swear: Al 4 weken op plateau, echt niet motiverend hoor.
En ik moet nog zoveel kilo's.
Sta dus even in de baalstand. :-[
Waar je niets aan kan veranderen blijft niet perse hetzelfde.
Ik ben al twee weken geen steek verder gekomen >:-(
Alle reacties Link kopieren
Frustrerend he

Ik heb gisteren zowel croissantjes als pizza gehad. Tot zover rustig aan doen :A:
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ik ben jarig! Ik heb niet geteld vandaag en gisteren en eergisteren ook niet. :facepalm: Ik ben van plan om morgen wel weer te gaan tellen. Ik heb een fitbit gekregen, dat is vrij confronterend moet ik zeggen. :proud:
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Drackie :cheer:
Ah.. stappen :proud:

Mijn man heeft een iwatch en moet steed 'ringen' volmaken. Sinds onze korte vakantie in Portugal lukt hem dit al. Gevolg is dat hij vandaag al voor de tweede keer de hond uitlaat. Toen we een hond namen zei hij dat hij dat noooooit zou doen, alleen in uiterste nood. Dat heeft hij dus 9 jaar volgehouden. Had ik eerder geweten dat zo'n watch helpt :mrgreen:

Nouja, zodra ik weer aan stappen moet komen, is het jammer voor hem of gaan we samen.
Later is nu
Die stappen zijn inderdaad soms echt confronterend... en een hond helpt! Ik ben geen fan van onze hond - ja sorry, de rest van het gezin is er reuzeblij mee, ik pak het er gewoon bij - maar hij is wel goed voor mijn stappen!
Verder gaat het hier mwa. Vijf dagen goed om dan in dag zes alles te eten wat los en vast zit.
Alle reacties Link kopieren
focus jezelf dus op je goede dagen, Aspirientje. Eerder zou je alleen maar slechte dagen gehad hebben, nu waren er 5 goed! :cheer:
Er wordt wel geopperd dat je eerder de neiging hebt om 'los' tegaan, als je op je goede dagen te streng voor jezelf bent en te weinig van eoa binnen krijgt. Weet niet of het echt zo werkt en of dat bij jou het geval is.

Als ik alleen mijn rondjes met de hond tel, dan zijn dat meestal al 5000 stappen op een dag. Dat is een prettige basis, vind ik zelf.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Alsnog gefeliciteerd Dackie!
Leuk, een Fitbit, heb er zelf ook een en het verveelt me echt nog niet, en heb mijn huidige (Charge 2) al een jaar en daarvoor had ik de hele simpele Fitbit.

Ik ben net terug van drie dagen Duitsland met man en kinderen, man is morgen jarig (rond nummer) en we hebben zijn verjaardag daar gevierd. Uiteraard heeeerlijk bratwurst, gluhwein, bier, nou ja, van alles gegeten en gedronken op de kerstmarkt, maar de stappen gingen ook goed (23000, 17000 en 16000), dus mijn gemiddelde ligt lekker hoog nu!

Eigenlijk zou ik nu ook weer aan de wortels moeten, maar in december vind ik dat eigenlijk onmogelijk! Verjaardagen, wekelijkse kerstfeestjes, allemaal heerlijkheden in de winkels (oh, er was een Hema in Duitsland, dus heb zelfs drop in huis nu!), dusseh, ik spreek jullie in januari wel weer! :hihi:
Nee hoor, ik probeer wel een beetje op te letten.
Het afvallen gaat echt helemaal niet lekker hier! Vanmorgen een hele chocolade letter opgegeten.... Ik kon er niet vanaf blijven. En daarna was ik zo misselijk dat ik kotsend boven de wc heb gehangen :facepalm: Echt wat een sneuneus ben ik dat ik mezelf zo missleijk eten dat ik moet overgeven, terwijl ik af wil vallen.. (6)
Alle reacties Link kopieren
Kraaienpootje schreef:
06-12-2018 14:35
Het afvallen gaat echt helemaal niet lekker hier! Vanmorgen een hele chocolade letter opgegeten.... Ik kon er niet vanaf blijven. En daarna was ik zo misselijk dat ik kotsend boven de wc heb gehangen :facepalm: Echt wat een sneuneus ben ik dat ik mezelf zo missleijk eten dat ik moet overgeven, terwijl ik af wil vallen.. (6)

:hug:
Dat is niet sneuneus. Dat is gewoon k u t.
.
Alle reacties Link kopieren
:hug: Kraaienpootje

Ik kan mezelf steeds slechter beheersen, zo hele dagen thuis. Komt m'n man ook nog thuis met een zak pepernoten met stroopwafelsmaak. En er ligt boterletter (ja, nog wel steeds) en .. eh.. vandie dingen. Nu heb ik net gezondere dingen gekocht, maar toch ook van die peppers gevuld met kaas. Niet heel ongezond, maar wél veel kcal per hap. Pff..
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Kraaienpootje :hug:

Hier gaat het ook kut. Sinds mijn verjaardag nog niet gelukt het weer op te pakken. Morgen waag ik opnieuw een poging. Ik heb nog heel veel ongezonde shit in huis, ik had voor sinterklaasavond weer veel teveel gehaald. Vanavond de laatste cheatavond. Uitzoeken wat nog dicht is, dat doneer ik aan de pantry (kastje in de buurt waar je boodschappen in kwijt kunt die je over hebt of dingen uit kunt halen die je kunt gebruiken) en de rest gooi ik op de werkkamer van man. Op het halve zakje kokospepernoten na, die vind ik zó lekker dat ik die voor mezelf bewaar.

Ik ga wel volgende week nog 2x uit eten en komend weekend verlaat verjaardagsbezoek van vrienden. Dat wordt ook niet heel gezond. Desondanks ga ik proberen nog even te knallen voor kerst er alweer aan komt.
Dreamer schreef:
06-12-2018 16:27
:hug: Kraaienpootje

Ik kan mezelf steeds slechter beheersen, zo hele dagen thuis. Komt m'n man ook nog thuis met een zak pepernoten met stroopwafelsmaak. En er ligt boterletter (ja, nog wel steeds) en .. eh.. vandie dingen. Nu heb ik net gezondere dingen gekocht, maar toch ook van die peppers gevuld met kaas. Niet heel ongezond, maar wél veel kcal per hap. Pff..
Herkenbaar. Hier gaat het ook voor geen meter.
En nu liggen er kerstkransjes...
Alle reacties Link kopieren
Hier ook al dagen slecht. Teveel van alles. Maar de laatste 2 dagen zijn weer goed dus ik hoop weer wat door te kunnen pakken nu. Deze maand focus ik niet op afvallen( voorzover dat überhaupt lukte bij me ) maar op stabiel blijven. Dan ben ik voor december al tevreden.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Ik ben heel dankbaar als ik niet aankom rond Sinterklaas, want wat bèn ik dol op pepernoten en ((truffel)chocolade)kruidnootjes! En dikke speculaas, taai-taai... Wat er met Zwarte Piet gebeurt, kan me niet schelen, maar pepernoten etc moeten blijven!
Dan maar even misantroop.... :twisted:
Alle reacties Link kopieren
aviv_13 schreef:
06-12-2018 22:38
Ik ben heel dankbaar als ik niet aankom rond Sinterklaas, want wat bèn ik dol op pepernoten en ((truffel)chocolade)kruidnootjes! En dikke speculaas, taai-taai... Wat er met Zwarte Piet gebeurt, kan me niet schelen, maar pepernoten etc moeten blijven!
Dan maar even misantroop.... :twisted:

:rofl: En gelijk heb je!

Ik heb me geloof ik kunnen beheersen. Heb geeneens zakken chips geleegd en ook geen biertje gepakt. Valt allemaal best mee dus :p:
Later is nu
Toch fijn om te horen dat ik niet de enige ben waarbij het afvallen even gewoon kut gaat ... Na mijn diepteunt van gister ben ik wel weer gemotiveerd om de draad weer op te pakken en verder te gaan! Een huisgenoot heeft gister met vrienden sinterklaas gevoerd en alle chocola die over is liggen nu in de keuken voor iedereen die er zin in heeft.... Maar ik ga er vanaf blijven!

Afvallen in december blijft toch wel een uitdaging inderdaad... Ik wil ook vooral niet aankomen. Dat lukt me al een paar jaar best aardig. Nu scheelt het wel dat ik geen kinderen etc heb.

Ik heb wel zin om mijn huisje gezellig te maken voor de kerst! Snel op zoek naar een leuk kerstboompje en spulletjes :-)
Alle reacties Link kopieren
Ik ga ook voor 'niet aankomen'

Ellendig genoeg zijn mijn lichamelijke klachten niet minder geworden met een week rust. En juist met wat meer beweging gaat alles net iets makkelijker.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Hoppa, gewoon nog een faaldag. Ik ben al drie kg aangekomen in 1,5 week. :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
Kraaienpootje schreef:
07-12-2018 08:50
Een huisgenoot heeft gister met vrienden sinterklaas gevoerd
Wat hebben ze hem gevoerd dan? :-P)

Ik heb volgende week een feestje met mijn werk, ga morgen proberen een jurkje te scoren. Hoop dat ik een goed flatterende kan vinden!
Alle reacties Link kopieren
Het goede nieuws is: de pepernoten die man op z'n werk gekregen had zijn op.
Het slechte nieuws: dat heb ik vooral gedaan. :-|
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Dreamer schreef:
08-12-2018 20:26
Het goede nieuws is: de pepernoten die man op z'n werk gekregen had zijn op.
Het slechte nieuws: dat heb ik vooral gedaan. :-|
:HA:
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Dreamer schreef:
08-12-2018 20:26
Het goede nieuws is: de pepernoten die man op z'n werk gekregen had zijn op.
Het slechte nieuws: dat heb ik vooral gedaan. :-|
Als je er maar van genoten hebt dan ;-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven