Lijf & Lijn alle pijlers

krachttraining vrouwen

13-08-2013 22:55 1097 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben benieuwd naar ervaringen van andere meiden/vrouwen die ook fanatiek aan sport doen en niet omdat het "moet" maar omdat je het gewoon lekker vindt om te doen.

Sinds deze week ga ik trainen met een personal trainer, niet omdat ik zelf geen motivatie heb om te sporten (ik sport al jaren fanatiek), maar om weer een boost te krijgen en vooral aan mijn kracht te gaan werken (ik deed voorheen namelijk vooral cardio aangevuld met wat oefeningen, in elk geval was 3 kwart van een training cardio). Ik heb best wel kippenkracht...en het lijkt me gewoon een uitdaging om wat sterker te worden. Ik merk dat cardio me gaat vervelen omdat het ook wel makkelijk gaat. Oefeningen met gewichten is toch heel anders trainen en ik merk dat ik het wel een uitdaging vindt. Wie heeft hier ervaring mee? ik ken zelf namelijk geen vrouwen die krachttraining leuk vinden, iedereen vind het ook een beetje onzin dat ik dit nou leuk vind...

Ik ben namelijk wel slank van al het sporten, maar dat is dus door de conditietraining van al die jaren, dus ik sport dan ook niet om af te vallen.
zwabberen of niet stabiel zijn is inefficiënt trainen. Helaas doen de meeste mensen dat. Zonde van de tijd.
Ik doe ook aan krachttraining, nu ongeveer 3 maanden. Ik train vooral thuis, en heb wel wat gewichten staan doordat mijn vriend ook traint. Af en toe gaan we naar de sportschool en doen we een full body. Ik doe een split schema en dat werkt tot nu toe prima. Ook probeer ik zeker 1 keer per week te gaan hardlopen of touwtje te springen om mijn conditie goed te houden.

Met voeding zit ik nog niet helemaal goed denk ik. Ik heb een verleden van te weinig te eten. Ik zit nu op 1600 kcals(164cm/50kg) per dag. Ondertussen ook al 3kg aangekomen in spier en niet veel in vet. Iemand nog tips om over die drempel te kunnen gaan om genoeg te eten? Ik weet dat mijn spieren het nodig hebben maar het is iets in mijn hoofd denk ik , hehe...

Verder heb ik al aardig wat resultaat. Heb al wat spierdefinitie op mijn buik en mijn bovenste buikspieren zie je al goed. Mijn kont is ook heel wat bijgekomen.
Ik doe ook graag kracht! Cardio vind ik vaak saai en ik vind het fijn om me fit en sterk te voelen. Ik doe momenteel veel body pump en grit strength. Andere liefhebbers hier?
tafelstoel, wat goed dat je al zo relatief snel resultaten merkt. Mag ik zo brutaal zijn om te vragen hoe je precies traint?

M.b.t. eten: ik zet in een app wat ik per dag eet, zo weet ik of ik evt. 'bij moet eten' (ik heb ook de neiging om te weinig te eten).

Ik doe zelf bootcamp met krachttraining thuis, ga morgenochtend bij de sportschool beginnen met het echte werk
I would rather shit in my hands and clap
3 kilo in 3 maand spiermassa lijkt me erg veel voor een beginner
Ik train thuis met gewichten en doe per spiergroep een paar sets en probeer elke spiergroep 2x per week te doen.

Ik zou ook graag naar een sportschool willen gaan, maar ik heb daar helaas niet de centjes voor. Hier kost de dichtsbijzijnde sportschool 450 euro voor een jaar.

Ik denk dat het inderdaad geen 3kg puur spier zal zijn. Maar aangezien mijn broeken nog steeds passen zal er toch wel wat spier bijzitten denk ik?

Ik denk dat ik voor het moment een beetje bengel tussen massa willen aankomen en strak willen zijn. Weet niet goed wat ik moet doen, aangezien ik ook voor de zomer een mooi bikinilichaam wil. Als ik nog op massa train heel de maand april en boven onderhoud, krijg ik dan daarna op tijd mijn vet wel weg voor juli ?
Ik begin voorzichtig toch ook wat resultaten te zien. Nog niet wereldschokkend maar ik zie wat verschil. Sinds 3 weken ga ik 3 x per week naar de sportschool en sinds een week voer ik al mijn eten ook in een appje in zodat ik kan zien of ik nog meer moet eten. Ik zoek het vooral in tussendoortjes als noten, fruit en kaas. Toeval of niet maar ik ben in één week 1,3 kilo afgevallen. Ik ben nog wel sceptisch want bij mij zit het er makkelijker weer aan dan dat het er af gaat maar goed, nu is het er even af

Gisteren kreeg ik ook nog ongevraagd wat advies van de begeleider over hoe ik een bepaalde oefening beter kon doen dus dat is ook positief. Daarvoor moest ik er echt om vragen. Ik heb ook meteen gevraagd hoe ik het nu moet doen met die zwaardere gewichten in mijn handen want mijn huidige gewichten kan ik op een gegeven moment gewoon niet meer vasthouden. Met squatten gaan we dan met de barbell werken (moet ik 'm eerst helemaal goed doen) en bij de deadlift kan ik handschoenen proberen. Ik hoorde gisteren pas dat die stang ook al 15 kilo weegt dus al met al sta ik toch met 27.5 kilo in mijn handen. Voor sommige van jullie peanuts natuurlijk maar voor mijn kinderhandjes is dat al heel wat.

Oja en ik kan me 'al' 10 keer opdrukken dus ik zie echt wel vooruitgang.
Oja, ik las op internet dat je bij 2 x per week krachttraining zonder aanpassing van je eetgewoontjes zo'n 3% vet kan verliezen in 10 weken. Dan is die 0.8% van mij toch wel een tegenvaller. Maar ja in hoeverre is die bewering waar en gaat het over mannen, vrouwen, welke leeftijd enz.? Ik probeer maar gewoon tevreden te zijn met mijn resultaten.
Nou, ik moet mezelf weer even oppeppen hoor. Van het weekend een avondje te stappen geweest (gebeurt ongeveer 2 x per jaar) en dat moet ik meteen bekopen met een halve kilo extra op de weegschaal (alleen van het bier). Hoewel ik niet zozeer bezig ben met de kilo's maar meer met de vorm van mijn lijf, voel ik me meteen weer papperig.

Vanavond weer naar de sportschool dus ik hoop dat ik me dan weer wat fitter voel.

Ik vond het al zo vervelend dat de resultaten zo lang op zich lieten wachten en dat ze dan ook nog zo miniem waren maar als je van één avondje meteen zo'n terugval krijg, wordt het wel heel lastig.

Afijn, ik ga vanavond weer vrolijk heen. Stoppen is helemaal geen optie.
Misschien moet je even een tijdje de weegschaal in de kast zetten en je meer focussen op de vorm van je lijf en hoe je kleding zit? Denk dat dat je heel veel stress kan schelen. Nadat bij mij de eerste 10 kilo eraf was heb ik hem niet meer gebruikt, dat ik m'n lijf zie veranderen en dat de broeken van m'n kont zakken is voor mij genoeg.

Ik ben vorige week in de sportschool begonnen. Bevalt goed, er is meer begeleiding dan ik verwacht had en ik voel me geen vreemde eend in de bijt in het krachthonk
Dat probeer ik ook tialtngo maar de veranderingen aan mijn lijf zijn maar moeilijk waar te nemen van daar dat ik de weegschaal nog niet opberg. In hoeveel tijd was jij 10 kilo afgevallen? En was jij echt te zwaar? Dan gaat het vaak makkelijker als dat het om finetunen gaat zoals bij mij. Mijn BMI is 21,5 dus dat is prima.

Ik vind het gewoon heel frustrerend dat een beetje resultaat maanden kost terwijl je met 1 avond 'los' gaan meteen de rekening gepresenteerd krijgt.

Het is al bijna april dus de zomer komt in zicht. Ik had gewoon verwacht dat ik er beter voor zou staan na 4 maanden sporten.
Daar heb je wel gelijk in, ik was inderdaad echt te zwaar (BMI 29). Die 10 kilo had ik er in 6 maanden af, en in de 6 maanden daarna nog eens 5 kilo. Nu zit ik op een gezond gewicht dus gaat het allemaal ook langzamer, maar ik weet in ieder geval dat ik het kan.

Je bent pas toch begonnen met het bijhouden van wat je eet? Zolang je dat doordeweeks goed doet moet een 'cheat day' in het weekend kunnen. Ik weet niet of je het je kan veroorloven, maar kan je niet voor een paar sessies een personal trainer inhuren die je ook kan begeleiden op het gebied van voeding?
Bedankt voor de tips tialtngo, ik hou inderdaad sinds een week of 2 mijn voeding bij in een app. Daar kwam dus uit dat ik meer moest eten. Ik kijk eerst maar of mijn gewicht weer stabiliseert en hoe het verder gaat dan. Ik kan me op zich wel een personal trainer veroorloven maar ik hou niet zo van dat 1 op 1 gebeuren. Teveel aandacht

Zo'n cheat day vind ik eigenlijk zo zonde maar het zou wel af en toe moeten kunnen ja.
Kijk het inderdaad nog een tijdje aan, helaas is het niet van de een op de andere dag gebeurd

Echte cheat days doe ik niet aan, maar als ik op zaterdagavond zin heb in een patatje of om te gaan stappen doe ik dat gewoon. De boog kan niet altijd gespannen staan en ik ben alsnog afgevallen.
Wel knap hoor, 15 kilo!
Thanks, maar was ook nodig hoor
Hoe gaat het nu mrssomething?

Ik ben natuurlijk nog niet zo lang bezig maar heb wel het idee dat ik verschil merk. Sowieso heb ik het idee dat al m'n spieren constant wat meer gespannen zijn, vooral in m'n onderarmen en benen kan ik dat goed merken. En ik heb het idee dat m'n buik platter wordt. ( )
Gewicht is weer gestabiliseerd gelukkig en nog een paar ons extra eraf. Het gaat me dan wel niet echt om de kilo's maar het is wel prettig om te zien dat er daadwerkelijk iets gebeurt met mijn lijf.

Ik kan het ook wel zien aan mijn lijf inmiddels. Nog niet zo erg dat ik vol vertrouwen over het strand ga paraderen maar het is beter dan vorig jaar in ieder geval.

Ik steek alleen mijn kinderen aan. Ze willen zich steeds opdrukken en lopen constant hun spieren te flexen
Deze week gaat het zomaar wat moeizamer. De gewichten waar ik normaal altijd mee train lijken ineens loodzwaar. Heel raar.

Nu heb ik nogal veel aan mijn hoofd en dat zorgt ervoor dat ik redelijk vermoeid ben dus dat zal wel meespelen. Ik begin ineens ook wat last te krijgen van mijn schouder. Als ik gewichten vastheb en ik laat mijn arm hangen dan voelt het wat pijnlijk zeg maar. Ik hoop dus niet dat ik een blessure aan het ontwikkelen ben. Ik begin eindelijk op dreef te komen dus ik wil nu niet noodgedwongen stoppen.
oei die schouder klinkt niet goed. Ik zou even een week rust nemen. Je wilt geen slijmbeurs oplopen want dan sta je zeker 2 maanden stil
Ok, bedankt voor de tip. Ik hoopte dat het ineens weer weg zou zijn maar zo voelde het vanavond nog niet
Je mag pas weer belasten als je een week pijnvrij bent. Ik hoop echt dat je geen opspelende slijmbeurs hebt want dan wordt het een heel langdurig verhaal
quote:mrssomething schreef op 19 maart 2014 @ 14:24:

Oja, ik las op internet dat je bij 2 x per week krachttraining zonder aanpassing van je eetgewoontjes zo'n 3% vet kan verliezen in 10 weken. Dan is die 0.8% van mij toch wel een tegenvaller. Maar ja in hoeverre is die bewering waar en gaat het over mannen, vrouwen, welke leeftijd enz.? Ik probeer maar gewoon tevreden te zijn met mijn resultaten.

Ik zie net dit bericht en dit klopt niet. de vraag of je vet verliest ligt aan je trainingscyclus. Van krachttraining verlies je geen vet Krachttraining is juist bedoeld om massa te winnen en het sideeffect is altijd dat je ook iets aan vet erbij krijgt. Gratis. Je wordt dus breder/ dikker. Dat vet dump je later bij je droog traincyclus.

Een vetmeter is trouwens heel erg onbetrouwbaar dus die kan de prullenbak is. Enige juiste vetmeter gaat onder water in een lab. Verder vind ik je eigenlijk nogal obsessief met die halve kilo na het stappen. Ik schommel soms wel drie kilo en dat zegt echt helemaal niks over de effectiviteit van het trainen. Maar wel alles over je vochtbalans
quote:Melpomene schreef op 03 maart 2014 @ 16:43:

[...]

Joanna Thomas volgens mij, flink gegroeid op de anabolen:

[img]http://www.legsofsteel.com/images/joann ... s-legs.jpg[/img]

Is ook een goede documentaire over geweest, die je hier kunt bekijken:

http://www.youtube.com/watch?v=YdbhmEl4tNc

Maar misschien is het Meds wel zelf, je weet niet.Nee, is Saskia Salemink.
Of ik pijnvrij ben, kan ik alleen voelen bij bepaalde oefeningen. In rust heb ik geen pijn gelukkig.

Tja die halve kilo op zich is niet zo erg maar het is gewoon zo jammer dat het er in een oogwenk aanzit maar dat het weken duurt voor het er weer af is. Dat vind ik zo frustrerend.

Maar ik ben niet geobsedeerd door de weegschaal hoor. Ik zoek alleen naar zichtbare resultaten. Of dat nou in de spiegel is of op de weegschaal is dat maakt me niet zoveel uit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven