Lijf & Lijn alle pijlers

Starten met hardlopen

09-07-2013 18:11 3016 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Vandaag ben ik begonnen met Start to Run. Ik ben op zoek naar mensen die hier ook (net) mee gestart zijn om elkaar te motiveren, ervaringen/tips uit te wisselen en gewoon om gezellig te kletsen. Ik heb op het forum wel een paar hardlooptopics gevonden, maar dit zijn mensen die al super ver kunnen lopen en ik ben al super blij dat ik 2 minuten achter elkaar volhoud haha.

Hopelijk zijn er mensen die zich hier willen aansluiten!
Moonlight: super goed dat je, ondanks de zware dag toch bent gaan lopen. De volgende keer zie je les 20 mss wel zitten. En je bent in ieder geval wel goed in beweging!
Lexie dank je voor je support, had dat even nodig

Ik had nu (als ik het goed onthouden heb) loopstukjes van 2 - 4 - 5 - 6 - 7 en dat ging goed.

Stom eigenlijk want vorige week was ik blij dat ik 'al' les 18 had gehaald en nu vind ik het jammer dat ik 'slechts' les 18 gedaan heb.

Rokjesdagloop is begin april ( uit mijn hoofd de zesde maar ff geen zin om te zoeken) en is 5 km.

Het kan nog wel maar ik vind het ook prettig om als dagen zoals deze, dat ik helemaal gaar uit het werk kom, niet teveel van mezelf meer te eisen.

Lekker bezig Lexie! Idd dit mooie weer helpt wel mee he. 12 graden zie ik steeds staan op die borden.

Choco zie je wel dat les 4 wel ging lukken Ik heb dat ook hoor, vind het veel leuker dan verwacht als het lukt
Hallo Allemaal,

Ik wil ook graag beginnen met hardlopen! heb al een beetje hier meegelezen, en jullie maken mij wel enthousiast! Ik heb de evy lessen op de pc staan, en wil eerst goede schoenen kopen. Maar wat ik mij afvraag.. plannen jullie echt een route? of beginnen jullie gewoon? en met evy is het in het begin toch 1 minuut lopen 2 minuten rennen?? hebben jullie verder nog tips? ben namelijk een erg onervaren sporter (met absoluut geen conditie) ;)..

X
Hallo sportievelingen Ik heb niet alle berichten gelezen. Zojuist heb ik me opgegeven voor Start to Run. 2 jaar geleden heb ik ook meegedaan en dat was heel erg goed bevallen. Zo goed zelfs, dat ik een tijdje heb meegetraind met de woensdagavondgroep. Ik ben wel *ahum* een mooi-weer-loper haha, dat was 1 van de redenenen om er mee te stoppen vanwege alle sneeuw/donkere dagen en ik zat toendertijd privé heel erg moeilijk. Maar dat is voorbij en het weer is zo mooi, dus waag me opnieuw aan het hardlopen!!!

Wie begint er volgende week ook met Start to Run? Toevallig in de omgeving van Uden/Veghel?

Hebben jullie al doelen gesteld om mee te lopen met een Ladies Run?

Loopze!!
Elke dag opnieuw begin je aan de rest van je leven!
Hey!

Ik heb gisteravond dit hele topic doorgelezen en... Jullie zijn mijn voorbeelden! Zoals jullie aan het lopen zijn, respect!!

Ik heb vandaag mijn hardloopschoenen gekocht en ga vanavond les 2 van onze godin, Evy lopen. Ik heb er super zin in en hoop dat ik het een beetje vol kan houden!

Ik wil hier graag blijven meeschrijven, hoop dat jullie mijn stok achter de deur zijn!!

Ik wil ergens in september een hardloopwedstrijd doen van een paar (liefst ergens tussen de 5 en 10) kilometer...

Ik ga samen met een vriendin lopen vanavond, de andere 2 keren in de week ga ik alleen!
Vandaag is de mooiste dag.
Succes voor de starters!

Vandaag rustdag, morgen les 5 en heb er nu al zin in!
Goedenavond dames!

@ster01, het ligt er aan welke versie je doet, maar dit is het schema van de 2011 versie http://begin2run.nl/start-to-run/

Ik bedenk van te voren waar ik ongeveer heen wil en kijk dan af en toe hoe lang ik al bezig ben. Als ik ongeveer op de helft ben dan ga ik weer richting huis lopen.

Vanmorgen weer lekker gelopen, les 21 - de tijd vliegt!

Het gjng wel lekker, alleen vind ik het moeilijk om mijn gedachte los te laten tijdens de lange stukken lopen.

Volgende les begint met 11 min hardlopen .. klinkt echt verschrikkelijk lang, maar het is is maar 1 min langer dan ik vandaag heb gedaan. Gaat dus vast lukken
Welkom nieuwelingen!

Veel succes!
Zit even versie 2011 te luisteren, ik denk dat ik die verder ga doen. Ben zo klaar met die muziek van versie 2006.

Ik luister soms ook Evy in de trein als mijn MP3-speler leeg is of kuren heeft (steeds vaker), dan pak ik bij gebrek aan beter mijn telefoon met hardloopmuziek.

Maar ik ben er nu wel beetje klaar mee
Vorige week gevraagd of ik met jullie mee mag schrijven en vervolgens loop ik niet meer :(

Is van tijdelijke aard hoor, mega verkouden en zwaar aan het hoesten, dus ik heb totaal geen energie en lucht om te lopen.

Hopeljik kan ik zaterdagmiddag een enthousiast verslag schrijven. We doen dan de testloop 5K, want volgende week is de CPC al.

Ik liep in het begin ook met Evy en draaide dan halverwege de les om om dan weer richting huis te gaan. Na een aantal weken had ik wel een paar leuke rondjes gevonden en als ik dan eerder klaar was met de les, dan wandelde ik gewoon wat langer en af en toe nog even 1 minuutje lopen. Hoe verder je in het programma komt, hoe langer je loopt en ook je tempo gaat wat omhoog. Mijn begin rondjes zijn nu te kort geworden.

Ik loop nu meestal met een loopgroep en dan bedenkt de trainer het rondje of loop je op de baan.
@ Moonlight. Dat is inderdaad een van de weinige nadelen van Evy. Ik kan ondertussen geen " The men cry out. The girls cry out. The men cry out. Oh no. The men cry out. The girls cry out. The men cry out. The girls ..." meer horen.

Terwijl er ook nummers tussen zitten die ik wel leuk vind, maar die hoor je niet zo vaak (maar misschien is dat ook wel de reden dat ik ze nog leuk vind )

Ik heb trouwens het idee dat mijn rondjes steeds kleiner worden. Dat zal vast niet kloppen, want als je harder loopt leg je meer afstand af.
sk8ter; ik draai me niet om, maar kies vanaf dat moment de weg richting huis, ipv verder van huis af rennen.

En het lukt me nu ook al wat beter om in te schatten hoe ver ik ongeveer kan lopen in die tijd.
Lucky_Birdie, ik draaide meestal ook niet letterlijk om, maar zo als jij zegt, richting huis. Het leuke daaraan is ook, dat je dichtbij huis weer allerlei nieuwe weggetjes ontdekt.

Ik woon alweer tien jaar in Z, maar sinds ik hardloop ben ik de buurt pas beter leren kennen
Ik heb een hond waar ik veel mee loop, helaas heeft mijn woonplaats dus niet veel geheimen meer voor mij.

Maar ik kan me goed voorstellen dat dat voor veel mensen niet zo is, en dat (hard) lopen een leuke manier is om de buurt te leren kennen..

Nu ik het toch over honden heb; wat zijn er veel aso's zeg. Hun hond aan een flexie, en dan niet even kort houden als ik langs loop zodat je, of zowat over de hond, of zowat over de lijn struikelt. Of loslopende honden, die mij erg interessant vinden (vast doordat ze ruiken dat ik een hond heb) en voor mijn voeten gaan lopen. Vooral omdat ik alle losloop gebieden mijd, en die honden dus los lopen waar het niet mag. Argh!

Maar verder gaat het wel hoor
Cool.... vorig jaar mooie laarzen gekocht. Ze gingen niet makkelijk dicht en daarom eindeloos getwijfeld of ik ze wel zou nemen. Echt iedere keer dat ik langs die winkel ging opnieuw passen.... toen toch maar genomen.

Tijdje niet gedragen en nu trek ik ze weer aan..... kan gewoon mijn broek er in en dan kunnen ze nog dicht

Verder gisteren idd versie 2011 op mijn telefoon gezet. Vandaag of morgen ga ik weer lopen, begin denk ik bij les 18.
Wat fijn dat ze passen Moonlight!

Have fun met de nieuwe versie van Start to Run, ben benieuwd of deze versie mee of tegen valt. (of dat je geen verschil merkt - behalve qua muziek dan)
In de nieuwe folder van de Lidl zag ik hardloop kleding staan. Vanaf volgende week donderdag volgens mij, ik zag ze ook nog niet op hun site staan.
Dank je voor de tip! Ik krijg geen folders maar qua hardloopkleding zoek ik nog wel e.e.a.

(dus tips zijn voor mij altijd welkom, ik kijk zelf ook regelmatig de folders online)
Ik weet alleen niet of het voor alle regio's geldt. (op de site van de Lidl moet je soms selecteren in welke regio je woont als je folders bekijkt, maar ik weet niet precies hoe dat nou zit).

Er was iig een broek, verschillende soorten shirts, verschillende soorten bh's, schoenen, sokken en een hartslag meter.
Ja dat vind ik ook zo apart met die regio's.

Ik zit in Noord-West. Zal zo wel ff kijken op de site.
@Chocoladeletter: wat fijn dat les 4 goed ging en de 3min je goed afgingen. Hoe is het vandaag gegaan?

@Moonlight, die rokjesloopdag ga je echt wel halen! Als je nu al bij les 20 bent dan ben je al bijna op het einde! Ben benieuwd hoe je de versie van 2011 vindt ten opzichte van 2006. Succes met je les!

@Ster, wat leuk en goed dat je ook gaat beginnen met lopen! Ik heb een vast rondje wat ik loop en dat ik kan ik steeds verder uitbreiden. In het begin was het nog te groot voor de les, maar dan wandelde ik gewoon nog een stuk.

@Roxxxy, wat leuk dat je mee gaat doen met Start to Run. Ik heb ook 2x meegedaan en vond het erg leuk en motiverend. Mijn doel dit jaar is de Damloop te gaan lopen. En voor de rest nog wat andere loopjes. Vorig jaar mee gedaan met de Color run en de ladiesrun van de Damloop. Wat zijn jouw doelen?

@Liefsjuud, welkom! En hoe is het gegaan? Lekker gelopen met je vriendin? En goed dat je al een doel voor ogen hebt. De ladies run 4mijl van de Damloop is een erg leuke loop en die is in september, misschien iets voor jou?

@Lucky, thanx voor de tip van de Lidl, zal het even in de gaten houden, want kan nog wel wat shirts gebruiken. Hoe is je les gegaan? Wij gaan bijna gelijk op, leuk! En die 11 min gaat je echt wel lukken!

@Sk8ter, balen dat je nu even niet kan lopen. Beterschap en hopelijk kan je snel weer lekker lopen! Ben nu al benieuwd naar je verslag!

@Dorisdoos, loop jij nog?

Ik heb vandaag les 24 gelopen en het ging zwaar en moeizaam, maar ja, toch gelopen (ondanks de regen). Net de 5km niet aangetikt, maar ja, van het weekend hopelijk weer fijner lopen! Het einde van Evy is in iedergeval in zicht!

Er is trouwens een leuk hardlopersmagazine, Runnersworld en daar is nu ook een Start to Run magazine van voor de beginnende hardloper, wel leuk en motiverend!
@ moonlight, dan zitten we in dezelfde regio

@lexie: stoer hoor, in de regen lopen. Ik vind het zelf heerlijk rustig, want bijna niemand op straat, en ik ga na het lopen toch douchen en mijn spullen gaan gelijk de wasmachine in.

Morgen les 22!
Goed dames, gewoon gegaan in de regen! Vind zelf die natte kleren niet erg maar natte voeten wel. Als t flink regent lekken schoenen helaas wel door.

Lexie, thanks voor je oppeppende woorden!

Je hebt gelijk, het kan best nog wel. Ben alleen op t moment zo moe en gaar van werk maar hopelijk morgen weer lopen en dan volgende week mijn werk hopelijk wat rustiger.

Hoef morgen niet te koken dus dan heb ik tijd over
@Lucky-birdie, succes vandaag met les 22! Dat is toch 11-11-8? Ik vind een beetje regen ook niet erg om in te lopen. Nadeel is alleen dat ik een bril heb, dus zie dan zo weinig...

@Moonlight, niet leuk dat je het zo druk op je werk heb. Maar vaak als ik het druk heb, vind ik het heerlijk om ff te lopen.
Lexie, ik moet zelf gewoon even prioriteiten stellen, ik heb teveel naar me toe getrokken. Straks mijn hardloopspullen mee en dan hoop ik (net als vorige week) na de lunch ff te kunnen rennen.

Hopelijk minder vies weer dan gisteren... blech die wind.

Fijne dag dames!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven