Ten einde raad gewicht (VEGAN)
vrijdag 8 december 2017 om 17:07
Je kan ook ziek worden als je super gezond eet.. Was dit een soort promo praatje?hoezoos schreef: ↑08-12-2017 17:04. Mijn gewicht in inmiddels al heel lang genormaliseerd, ben mooi slank en nooit meer ziek. Ik ben ook niet meer bang nu om kanker en ziektes te krijgen omdat ik die dooie supermarkttroep niet meer tot mij neem. Ik denk dat ook jij in zijn geheel gewoon even tijd nodig hebt om in balans te komen. Veel succes!
Dan doe je aan een soort kwakzalverij.
vrijdag 8 december 2017 om 17:10
dit is echt aantoonbaar flauwekul, een vegan leefstijl leidt tot ernstige vitaminetekorten. en het is zeker geen middel tegen kanker en ziekten integendeel zou ik zeggen. Vooral een vitamine D tekort kan mensen erg ziek maken en daarvan is een sterk vermoeden dat het kanker kan veroorzaken. vit. D zit in dierlijke productenhoezoos schreef: ↑08-12-2017 17:04Ik vind dat je goed bezig bent, je wet gezond, je krijgt door een vegan leefwijze juist heel veel voedingsstoffen binnen. Het lijkt misschien wat weinig maar het is wel voldoende qua stoffen. Wel voldoende vetten nemen.
Ik begrijp wel dat je wat gewicht wilt verliezen, ik denk eerder dat je veel stress hebt omdat je veel op jezelf let, en als je dat wat meer loslaat enzo, zul je vanzelf meer gewicht verliezen denk ik.
Zelf eet ik ook sinds een paar jaar vegan, ik wilde geen onnodig leed en dagelijks misbruik van zoveel dieren meer op mijn geweten hebben, dus heb mijn verantwoording genomen en ben anders gaan kiezen. Mijn gewicht in inmiddels al heel lang genormaliseerd, ben mooi slank en nooit meer ziek. Ik ben ook niet meer bang nu om kanker en ziektes te krijgen omdat ik die dooie supermarkttroep niet meer tot mij neem. Ik denk dat ook jij in zijn geheel gewoon even tijd nodig hebt om in balans te komen. Veel succes!
Ps En als je evt nog naar een diëtist of 'deskundige' gaat, zorg dan dat het iemand is die voeding echt begrijpt, die dus het oprechte bewustzijn bezit dat jij nodig hebt en jou kan adviseren in vegan voeding. Niet iemand die gesponsord wordt en uit eigenbelang daarom bepaalde troep-producten aanbeveelt. Want die heb je ook.
vrijdag 8 december 2017 om 17:10
@hoezoos Ik had deze aanvallen totaal niet zien aankomen. Was ook een beetje een te impulsieve actie, maar ik dacht misschien hoor ik wel een reden voor aankomen die eventueel op mij van toepassing is en niet zo standaard is als "te veel eten, te weinig bewegen, te veel stress". Maar heel erg bedankt voor je berichtje, begon toch een beetje aan mijzelf te twijfelen.
vrijdag 8 december 2017 om 17:11
Wat een hoop onzin in één post. Ik neem aan dat je een grapje maakt?hoezoos schreef: ↑08-12-2017 17:04Ik vind dat je goed bezig bent, je eet gezond, je krijgt door een vegan leefwijze juist heel veel voedingsstoffen binnen. Het lijkt misschien wat weinig qua volume maar het is wel voldoende qua stoffen. Wel voldoende vetten nemen, de boel moet wel gesmeerd worden, is juist goed voor je. Alleen van het vet van dieren kom je aan, meestal is dat de boosdoener.
Ik begrijp wel dat je wat gewicht wilt verliezen, maar ik denk eerder dat je veel stress hebt omdat je erg veel op jezelf let, en als je dat wat meer loslaat enzo, zul je vanzelf meer gewicht verliezen denk ik.
Zelf eet ik ook sinds een paar jaar vegan, mijn reden is misschien anders want ik wil geen onnodig leed en dagelijks misbruik van zoveel dieren meer op mijn geweten hebben, dus heb mijn verantwoording genomen en ben daarmee gestopt, ik ben dus anders gaan kiezen. Mijn gewicht is inmiddels al heel lang genormaliseerd, ben supermooi slank en sindsdien nooit meer ziek of grieperig geweest.
Hierdoor ben ik ook niet meer bang om kanker en dat soort welvaartsziektes te krijgen (omdat ik dat dooie supermarkt eten met E-nummers niet meer tot mij neem).
Ik denk dat ook jij in zijn geheel gewoon even tijd nodig hebt om in balans te komen. En jezelf die tijd moet gunnen. Veel succes!
Ps En als je evt nog naar een diëtist of 'deskundige' gaat, zorg dan dat het iemand is die voeding echt begrijpt, die dus het oprechte bewustzijn bezit dat jij nodig hebt en jou kan adviseren in vegan voeding. Niet iemand die gesponsord wordt en uit eigenbelang daarom bepaalde troep-producten aanbeveelt. Want die heb je ook.
vrijdag 8 december 2017 om 17:11
Volgens de bmi is dit overgewicht, ja.
TO, iets doen wat je niet zo leuk vindt, heeft niets met je gewicht te maken. Van tegenzin kom je niet aan.
Vegan eten kan gezond zijn, maar dat hoeft niet per se. Mensen die vegan gaan eten en daardoor groenten eten waar ze eerst frikadellen aten, die krijgen stukken minder calorieën binnen en vallen af. Maar humus, avocado, noten: allemaal vegan, allemaal energierijk. Niet dat je moet stoppen met humus en avocado's enzo, want het zijn gezonde dingen. Maar het is wel verstandig om te kijken wat je per dag aan calorieën binnenkrijgt. Ongemerkt kun je toch te veel eten, ook van gezonde dingen.
Weet je wat pas conflictvermijdend is? Wereldvrede.
vrijdag 8 december 2017 om 17:12
Zolang ik in Australië zit waar het zomer is, zit ik wel goed met die vitamine D.S-Meds schreef: ↑08-12-2017 17:10dit is echt aantoonbaar flauwekul, een vegan leefstijl leidt tot ernstige vitaminetekorten. en het is zeker geen middel tegen kanker en ziekten integendeel zou ik zeggen. Vooral een vitamine D tekort kan mensen erg ziek maken en daarvan is een sterk vermoeden dat het kanker kan veroorzaken. vit. D zit in dierlijke producten
vrijdag 8 december 2017 om 17:13
dat is dus iets wat ik blijkbaar fout heb laten overkomen. FYI: ik heb een tussenjaar genomen omdat ik niet weet wat ik wil studeren, maar het wordt psychologie: ironisch he.
vrijdag 8 december 2017 om 17:15
vrijdag 8 december 2017 om 17:18
uhh nee, ineens werd het vegan-zijn aangevallen, mag ik niet zeggen dat ik het daar niet mee eens ben? Ik heb alleen niet zoveel te zeggen tegen de mensen die zeggen dat het obsessief is. Naar mijn mening kan je dat niet zeggen na een bericht op een forum.. ik dacht ik geef genoeg informatie zodat het een beetje mijn leven op het gebied van eten/bewegen hier schetst, wat overigens NIET het enige leven is wat ik hier heb.
vrijdag 8 december 2017 om 17:19
Jeedee, luister alsjeblieft niet naar hoezoos.
Vegan eten is niet heilig en ook niet verschrikkelijk slecht; je kunt als vegan gezonde en minder gezonde keuzes maken. Er zijn wel een paar vitaminen die je niet (genoeg) binnenkrijgt zonder dierlijke voedingsmiddelen, dus dat is wel handig om te compenseren.
Maar ook van plantaardig vet kun je aankomen (als je te veel eet - zoals dat met alle voeding werkt) en een garantie tegen kanker is het al helemaalniet.
Vegan eten is niet heilig en ook niet verschrikkelijk slecht; je kunt als vegan gezonde en minder gezonde keuzes maken. Er zijn wel een paar vitaminen die je niet (genoeg) binnenkrijgt zonder dierlijke voedingsmiddelen, dus dat is wel handig om te compenseren.
Maar ook van plantaardig vet kun je aankomen (als je te veel eet - zoals dat met alle voeding werkt) en een garantie tegen kanker is het al helemaalniet.
vrijdag 8 december 2017 om 17:21
Vitamin D deficiency: a worldwide problem with health consequences1,2,3,4
Michael F Holick and Tai C Chen
Vitamin D deficiency is now recognized as a pandemic. The major cause of vitamin D deficiency is the lack of appreciation that sun exposure in moderation is the major source of vitamin D for most humans. Very few foods naturally contain vitamin D, and foods that are fortified with vitamin D are often inadequate to satisfy either a child's or an adult's vitamin D requirement. Vitamin D deficiency causes rickets in children and will precipitate and exacerbate osteopenia, osteoporosis, and fractures in adults. Vitamin D deficiency has been associated with increased risk of common cancers, autoimmune diseases, hypertension, and infectious diseases. A circulating level of 25-hydroxyvitamin D of >75 nmol/L, or 30 ng/mL, is required to maximize vitamin D's beneficial effects for health. In the absence of adequate sun exposure, at least 800–1000 IU vitamin D3/d may be needed to achieve this in children and adults. Vitamin D2 may be equally effective for maintaining circulating concentrations of 25-hydroxyvitamin D when given in physiologic concentrations.
Vitamine D vind je in zuivel, in vis, in ei, in roomboter, melk, schelpdieren etc
B12 is ook een probleem bij vegans. Bij een gebrek aan B12 kan je serieuze neurologische problemen krijgen.
Vitamin D deficiency is now recognized as a pandemic. The major cause of vitamin D deficiency is the lack of appreciation that sun exposure in moderation is the major source of vitamin D for most humans. Very few foods naturally contain vitamin D, and foods that are fortified with vitamin D are often inadequate to satisfy either a child's or an adult's vitamin D requirement. Vitamin D deficiency causes rickets in children and will precipitate and exacerbate osteopenia, osteoporosis, and fractures in adults. Vitamin D deficiency has been associated with increased risk of common cancers, autoimmune diseases, hypertension, and infectious diseases. A circulating level of 25-hydroxyvitamin D of >75 nmol/L, or 30 ng/mL, is required to maximize vitamin D's beneficial effects for health. In the absence of adequate sun exposure, at least 800–1000 IU vitamin D3/d may be needed to achieve this in children and adults. Vitamin D2 may be equally effective for maintaining circulating concentrations of 25-hydroxyvitamin D when given in physiologic concentrations.
Vitamine D vind je in zuivel, in vis, in ei, in roomboter, melk, schelpdieren etc
B12 is ook een probleem bij vegans. Bij een gebrek aan B12 kan je serieuze neurologische problemen krijgen.
vrijdag 8 december 2017 om 17:23
Bedoel je niet vitamine B?S-Meds schreef: ↑08-12-2017 17:10dit is echt aantoonbaar flauwekul, een vegan leefstijl leidt tot ernstige vitaminetekorten. en het is zeker geen middel tegen kanker en ziekten integendeel zou ik zeggen. Vooral een vitamine D tekort kan mensen erg ziek maken en daarvan is een sterk vermoeden dat het kanker kan veroorzaken. vit. D zit in dierlijke producten
vrijdag 8 december 2017 om 17:27
Mijn gastouders hebben zich enorm verdiept in een gezonde leefstijl, ze hebben heaps of docu's gekeken en boeken gelezen. En er is geen garantie dat het de juiste is, maar het is iniedergeval wel iets waar ze over nagedacht hebben en niet 'omdat de rest het ook doet'. Ik ben me ervan bewust dat avocado's, dadels & noten veel calorieën bevatten, dus daar eet ik niet teveel van. Ook weet ik nog helemaal niet of wanneer ik terug naar Nederland ga ik vegan blijf, of vegetariër wordt. Maar dat zie ik dan wel. Het is meer de manier waarop hoezoos communiceert, dat het berichtje mij geruststelde. Minder agressief (jij overigens ook).tyche schreef: ↑08-12-2017 17:19Jeedee, luister alsjeblieft niet naar hoezoos.
vrijdag 8 december 2017 om 17:29
hier staat toch juist dat vitamine D aangemaakt wordt in je lichaam door de zon?S-Meds schreef: ↑08-12-2017 17:21Vitamin D deficiency: a worldwide problem with health consequences1,2,3,4
vrijdag 8 december 2017 om 17:29
Jij denkt: als ik afval / minder gewicht heb, dán voel ik me wel helemaal fijn - in mijn badpak, maar eigenlijk altijd.
Je ziet het 'juiste' gewicht als voorwaarde voor geluk.
En dat is precies hoe het níét werkt. Vandaar dat mensen reageren met termen als ongezond, obsessief, zorgelijk, niet lekker in je vel etc.
2 tips:
1. De koppeling die jij maakt tussen gelukkig zijn en eten / gewicht is nml een ongezonde. Dus ga naar een diëtist, naar een psycholoog of zelfs een eetkliniek.
2. je eet te weinig. echt. heus.
moet je eens kijken hoeveel energie jij verbruikt: 1: werken als au pair, 2: in het buitenland, 3: met jouw mate van lichaamsbeweging en 4: je "zorgen maken" over je gewicht, je toekomst - studiekeuze.
Ik vind het ook zonde. Succes!
wanneer was de laatste keer dat je iets voor het eerst deed?!
vrijdag 8 december 2017 om 17:30
Dus je gastouders beïnvloeden nu een 18 jarig meisje met hun leefgewoontes.Jeedee schreef: ↑08-12-2017 17:27Mijn gastouders hebben zich enorm verdiept in een gezonde leefstijl, ze hebben heaps of docu's gekeken en boeken gelezen. En er is geen garantie dat het de juiste is, maar het is iniedergeval wel iets waar ze over nagedacht hebben en niet 'omdat de rest het ook doet'. Ik ben me ervan bewust dat avocado's, dadels & noten veel calorieën bevatten, dus daar eet ik niet teveel van. Ook weet ik nog helemaal niet of wanneer ik terug naar Nederland ga ik vegan blijf, of vegetariër wordt. Maar dat zie ik dan wel. Het is meer de manier waarop hoezoos communiceert, dat het berichtje mij geruststelde. Minder agressief (jij overigens ook).
Ga eens op zoek naar andere gastouders. Dit klinkt niet echt gezond op deze manier.