Mode & Beauty alle pijlers

Black African soap

13-08-2010 10:45 375 berichten
Alle reacties Link kopieren
zijn er dames die ervaringen hebben met deze zeep?

en is het nou echt zo goed voor je huid?
quote:advies schreef op 21 september 2010 @ 19:07:

Tact is niet je sterkste kant of wel SeptemberGirl?

Het is vooral het diplomatiek brengen van dingen waar ik moeite mee heb.
quote:SeptemberGirl schreef op 21 september 2010 @ 21:37:

[...]

Het is vooral het diplomatiek brengen van dingen waar ik moeite mee heb.Ik heb daar ook een beetje last van. Soms lees ik mijn reacties wel een terug en denk ik: oei, ik had dat wel anders kunnen formuleren. Het komt vaak ook zo hard over, als het er zo staat. Net als de mail. Ook erg gevaarlijk als je moeite hebt met diplomatiek iets brengen.
@ Empress: Hahaha, hooiiii!! En heel herkenbaar. Het nagellak topic heeft me ook weer een nieuwe hobby bezorgd... Erg eigenlijk. Maar zooo leuk!! Want inderdaad; als het op het viva forum staat dan moet het echt wel goed zijn. En ik ben dol op trutten en frutten dus dan moet ik het ook hebben. Duh!

Maar misschien moet ik dat maar eens proberen, niet laten intrekken. Wie weet. Heb ik nu inderdaad wel steeds gedaan. Goed idee thanks! Scheelt ook nog eens tijd.

@ egel: heb precies hetzelfde "oeh het prikt, voelt goeoeoed." Maar het was vanavond wel alweer minder.

@SeptemberGirl: Mooi ding hoor, zelfkennis Siert je wel weer
sinds zaterdag gebruik ik het eens per dag en ik heb nog geen nieuw puistje erbij gekregen, dit terwijl ik in pukkelperiode zat de laatste maanden.

Gebruik het eens per dag en prikken doet het niet, een keer een beetje gehad "dat je voelde dat het werkte". Laten intrekken heb ik nog niet gewaagd.

Mijn porien zijn fijner, maar dat effect blijft niet de volle 24 uur aanwezig, maar wel de hele dag ongeveer. Droog wordt mijn huid er niet echt van, maar als ik het 's ochtends gebruik, smeer ik zoals altijd wel mijn dagcreme. Een paar keer heb ik het 's avonds gebruikt en zonder creme voelde het ook prima aan.
Al een week 1x daags aan het black soapen ('s avonds op een vochtig watje) en gisteren opgestaan met een enorme vuurrode, pijnlijke pukkel midden op mijn voorhoofd. Vannacht was de pijn zelfs zo erg dat ik er niet meer van kon slapen. Kan ook door het piekeren over mijn werkzaamheden van het moment liggen , maar de pukkel deed in ieder geval wel pijn. Geen idee of het aan de zeep ligt, maar ik heb geen andere, nieuwe spullen gebruikt of mijn ritueel veranderd. Ik blijf even van de fijne zeep af. Jammer, want het is echt een fijne zeep: geen grote poriën meer, een hele gladde, gave (op die ene pukkel na) huid met een soort van gezonde uitstraling.

Empress en Advies ook hier?
Bij mij prikt het niet wanneer ik iets smeer. Ik gebruik een olie als nachtverzorging.

Wat voor huidtype hebben jullie eigenlijk?
Ik had een vreselijk vette huid! Kon om het uur mijn make-up bijwerken omdat het door de vettigheid niet lang bleef zitten.

Maar ik gebruik na het black soapen Clearskin Day&Night control van Dr van der Hoog.

Mijn huid is van vette huid naar normale huid gegaan, en word niet vet meer.

Had dit jaren eerder moeten weten!

*helemaal happy*
quote:Daaromniet schreef op 22 september 2010 @ 11:26:

Bij mij prikt het niet wanneer ik iets smeer. Ik gebruik een olie als nachtverzorging.

Wat voor huidtype hebben jullie eigenlijk?ik zou hem zelf classificeren als normaal, niet droog, niet al te vet, helaas wel met 1-2 puistjes en nog rode plekken van oude pukkeltjes van de laatste weken. Sinds de mirena heb ik die pukkels en ook wat grovere porien.
@Ellen: hahaha hallooo. Wat een toeval. En wat zullen wij mooie wezens zijn zeg! Prachtige gezonde huid en stralend glanzende haren! Daar doet die pukkel niks aan af hoor Is ie inmiddels wel weg getrokken of is 't zo'n hardnekkige?

Vanochtend niet laten intrekken maar heb toch een beetje een tic met mn gezicht insmeren als ik m net gewassen heb. Kan 't toch niet helemaal laten denk ik. Maar als ik 'm niet in laat trekken prikt ie ook niet. Ik heb momenteel nog een gecombineerd huid. Maar ik verwacht uiteraard dat ik over een week een normale huid heb zonder pukkels
quote:advies schreef op 22 september 2010 @ 18:46:

@Ellen: hahaha hallooo. Wat een toeval. En wat zullen wij mooie wezens zijn zeg! Prachtige gezonde huid en stralend glanzende haren! Daar doet die pukkel niks aan af hoor Is ie inmiddels wel weg getrokken of is 't zo'n hardnekkige?

Grappig dit zeg!! Ellen hier ook al!! We hebben blijkbaar dezelfde interesses.
Ben nu een weekje aan het zepen en ik weet het nog niet zo... Heb het idee dat m'n poriën wel iets kleiner zijn en m'n huid is lekker zacht, maar de pukkeltjes zijn nog echt niet weg... Heb besloten nog een weekje door te gaan en anders is het jammer maar helaas... Hoop met een weekje een positievere update te kunnen geven!
quote:Pingpong schreef op 22 september 2010 @ 22:40:

Ben nu een weekje aan het zepen en ik weet het nog niet zo... Heb het idee dat m'n poriën wel iets kleiner zijn en m'n huid is lekker zacht, maar de pukkeltjes zijn nog echt niet weg... Heb besloten nog een weekje door te gaan en anders is het jammer maar helaas... Hoop met een weekje een positievere update te kunnen geven!Je moet de zeep wel de kans geven natuurlijk. 2 weken is veel te kort. Het effect van de zeep is optimaal na 3 maanden. Dus geef het iuets langer dan 2 weken de kans...
Is dat echt zo TheEmpress? Dat het 3 maanden duurt voor het optimale effect vd zeep?

Dan geef ik het ook nog wel de tijd.
quote:Daaromniet schreef op 23 september 2010 @ 12:01:

Is dat echt zo TheEmpress? Dat het 3 maanden duurt voor het optimale effect vd zeep?

Dan geef ik het ook nog wel de tijd.

Dat heb ik ergens gelezen toen ik de zeep kocht en informatie verzamelde. Maar ik weet niet meer waar ik het gelezen heb, ergens bij omschrijving van de zeep, maar waar en welke site weet ikniet meer.

Ik vind het wel logisch klinken, want je huid moet ook wennen, dat duurt even.
Het duurt geen 3 maanden. Na 2 weken al resultaat. Je huid moet eerst wennen aan het natuurproduct ipv alle producten met chemische bestanddelen.

Op www.vitaecare.nl heb ik laatst het nodige erover gelezen en besteld. Ze hebben 40 en 85 gram.

Je moet een zeep-bakje/glas gebruiken want als het nattig wordt versmeerd het zo. Maar het schuimt erg snel en dat is ook prettig.
[quote]Loezie6 schreef op 23 september 2010 @ 22:50:

Het duurt geen 3 maanden. Na 2 weken al resultaat. Je huid moet eerst wennen aan het natuurproduct ipv alle producten met chemische bestanddelen.

quote]

Je kunt natuurlijk wel eerder resultaat krijgen als je geluk hebt, maar de optimale werking, huid helemaal gewend enz is na 3 maanden. Twee weken is veel te kort om te zeggen dat de zeep niks voor je is.

Fijn dat jijmet 2 weken al resultaat hebt, maar dat is dus niet bij iedereen, en dan is het zonde om de zeep na 2 weken in de prullebak te gooien terwijl het tot 3 maanden kan duren voordat je echt optimaal gewend bent aan de zeep etc.

De 1 zal helemaal geen last hebben van droogheid, schraalheid en prikken, maar de ander wel, die heeft dan dus een langere wenperiode nodig. Dat kan dus (veel) langer dan 2 weken duren. Met een maxumum van 3 maanden, als het dan nog prikt en droog is, dan is de zeep niks voor je. Maar dan heb je het echt de kasn gegeven.
Werkt iemand van jullie hier bij Vitaecare?
quote:Iwannalive schreef op 24 september 2010 @ 13:52:

Werkt iemand van jullie hier bij Vitaecare?Hahaha, nee hoor, ik niet tenminste.
Na het stoppen met de yasmin pil 3 maanden terug sloeg ik direct helemaal uit. Ik dacht, nou dat trekt wel weg in een maandje maar nee dus. Nu heb ik dus net even een stukje BAS besteld om te kijken of het voor mij ook wonderen verricht! Let's hope! :D
Viel me op dat er sinds een week ook een blacksoap banner is van Vitaecare. Toevallig.
hahaha...ja klopt, was mij ook opgevallen.
Is het niet zo dat er iemand bij Viva in de gaten houdt welke producten er allemaal genoemd worden en dan advertenties lospeutert bij de desbetreffende bedrijven? Advertenties is toch dé inkomstenbron van zo'n forum of heb ik het nou mis?

Maar om weer even ontopic te gaan: Hier nog steeds een schraal gezicht, maar vrijwel geen pukkels.

Mijn huidtype is gemengd. Vaak droog, maar wel de bekende T-zone met regelmatig pukkels.
Ik heb hem net voor het eerst gebruikt,en mijn gezicht is heerlijk zacht. Het schuim heb ik niet in laten trekken, want ik wil het even opbouwen.

Net als lundaa heb ik een vette huid, en kan de hele dag wel make-up blijven aanbrengen. Ik hoop dat het werkt!
Ik heb het ook besteld. Hoop het begin komende week binnen te krijgen. Hoop eigenlijk ook wel op een wondertje....

Ook ik ben sinds een week aan het 'black soapen'.

En het bevalt me prima! Mijn huidtype is gecombineerd, maar ook vochtarm. Ik heb nooit echte puistjes, maar wel verstopte porieen en van die huidskleurige talgbultjes, die je vooral ziet bij slaglicht.

Ik gebruik het 1x per dag in de avond en laat het dan even intrekken. Mijn huid is nu al gladder, zonder die vervelende bultjes. Het voelt heel schoon en glad. Mijn porien zien er nog hetzelfde uit. Na het wassen gebruik ik Emu olie (ook al een van mijn viva ontdekkingen :-)). Mijn huid voelt niet schraal, ofzo, na gebruik. Het ziet wel ietsje roder.

Alleen het nadeel is dat ik niet weet of het komt door de zeep, want ik ben ook begonnnen met het slikken van biergisttabletten. So... I'll keep you posted...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven