Mode & Beauty alle pijlers

Black African soap

13-08-2010 10:45 375 berichten
Alle reacties Link kopieren
zijn er dames die ervaringen hebben met deze zeep?

en is het nou echt zo goed voor je huid?
Ik gebruik het nu zo`n 3 weken ongeveer, maar mijn huid is nog steeds wel erg droog ervan. Ook super schoon, en heel zuiver. Maar wel droog. Ik hoop dat die droogheid nog wat opknapt. Ik laat het al geen 2 minuten intrekken want dat gaat echt niet.

Maar zo schoon en zuiver is mijn gezicht nog niet geweest, dus wat dat betreft wel heel tevreden.
Begin nu wel wat meer resultaat te zien! Ben nog niet helemaal pukkeltjes-vrij, maar die ik nog krijg, zijn een stuk kleiner en ook wat sneller weg, naar mijn idee. Ook is de huid rustig, waar ik al heel erg blij mee ben: heb eerder last gehad van eczeem, dus een nieuw product is altijd een gokje voor mij en wanneer dan de huid rustig blijft én ook nog wat verbetering toont, ben ik al happy. Ook is de huid dus een stuk zachter en zijn mijn poriën al wat kleiner (al blijft dat net als bij sommige anderen niet de hele dag zo), dus blijf geduldig doorzepen!

@TheEmpress Had na al die 'wonderverhalen' hier (en ben echt blij dat het voor anderen wel zo snel werkt!) erg gehoopt op snel resultaat. Maar ik ga 'm, zeker nu het langzamerhand wel beter wordt, zeker blijven gebruiken de komende tijd.

*mompelt iets over geduld is een schone zaak*
Ik gebruik de zeep nu 3 wkn en de laatste dagen 2x per dag. Het gaat heel goed en de huid is niet meer droog. Ik hoef ook veel minder te smeren.

Mijn huid ziet er schoon, glad en rustig uit.

Wat eerder gezegd was dat je het 3 maanden de tijd moet geven. Dat vind ik wat lang maar 1 maand moet zeker.

Mijn huidtype is normaal gecombineerd met soms vochtarme wangen.

Ik denk dat de zeep het beste werkt voor een vette gecombineerde huid. En dat de andere huidtypen er langer over doen voordat het werkt.

Heb trouwens ook geprobeerd mijn haar er mee te wassen. Was geen succes..
Ik gebruik hem nu een paar dagen. Het grote wonder is tot nu toe uitgebleven. Mijn gezicht is wel glad, en voelt lekker aan, maar ik krijg bij m'n ogen toch wat rode vlekjes. Misschien maar even een dagje niet,
Ik gebruik het nu ongeveer 2 weken dagelijks en mn talgbultjes zijn verdwenen. Ik heb af en toe nog wel een puistje, maar dat komt omdat ik dan aan een porie heb zitten pulken en knijpen. Deze zijn wel snel verdwenen. De porien zien er echter nog hetzelfde uit als voorheen.
hoe is het nu bij jullie?? nog steeds aan het soapen??
Ik had laatst een update geplaatst, althans dat dacht ik, zie het nergens meer terug.

Ik gebruik de zeep nog steeds. Wel maar 1x per dag, want met 2x wordt mijn gezicht heel schraal. Vorige week ging het erg goed en heb ik toch weer 2x op een dag geprobeerd, maar meteen weer een schraal gezicht. De pukkels zijn echt nog steeds stukken minder! Kleinere porieen kan ik niet echt zeggen, maar ik ben toch erg tevreden.
Joepie! Voor de eerste keer sinds ik gestopt ben met de dianepil geen enkele puist of talgbult op mijn hoofd te bekennen!!!!!!!

(nu nog hopen dat ik niet ga pulken )
Ik gebruik de zeep niet meer. Kreeg last van mn ogen..

Nu ben ik op zoek naar een facewash zonder sls en parabenen.
quote:Daaromniet schreef op 16 oktober 2010 @ 13:17:

Ik gebruik de zeep niet meer. Kreeg last van mn ogen..

Nu ben ik op zoek naar een facewash zonder sls en parabenen.Aleppo zeep? nu we toch in de natuurlijke hoek zitten.
Dat is olijfzeep toch? Ben ik tegengekomen tijdens het googlen. Maar ik wil weer gewoon een vloeibare facewash. Kwam er een van Harmonie tegen. Mss dat ik die aanschaf.
ja, olijfolie met laurier. Een fijne zeep overigens!
Je kunt daar ook gewoon het gezicht mee wassen la vie?

Hmm mss dat ik die toch ga proberen. Schijnt dat die ook minder schuimt dan de black soap. Waardoor je minder kans hebt op een droge huid. Klopt dit?

En hoeveel laurier moet er in zitten voor een normaal huidtype?
@daaromniet

Ik heb ook een tijdje Aleppo zeep gebruikt en hoewel het best

een fijne zeep is vind ik hem meer uitdrogen als de black african

soap
Bedankt standalone. Die zeep wordt het dus niet..
Ik vond de Aleppo wel fijn hoor, maar goed dat terzijde.

Aangezien je liever een vloeibare zeep wilt is dit wellicht iets voor jou; Shea Terra African Black Soap Face wash.

Ik gebruik 'm momenteel ook en en is zeker niet uitdrogend. Ik heb het op ebay gekocht.

Zeker een aanrader voor mensen met een droge huid.

Check youtube maar even!

@la vie bedankt voor het meedenken.

Ik heb toch weer de zeep gebruikt omdat mn huid er zo mooi van uit gaat zien. Maar ga hem niet elke dag gebruiken omdat ik last krijg van mn ogen. Ga mn gewone facewash opmaken en dan een natuurlijke variant kopen.

Zat vandaag bij de kapper en kon echt zien dat mn huid is opgeknapt door de zeep.
Ook ik gebruik de BAS nu een week of 3, dankzij dit topic trouwens en ik ben voorzichtig enthousiast. Mijn huid is wel erg droog, maar volgens de dermatoloog is dat helemaal niet zo slecht. Op mijn jukbeenderen en neus, waar ik geen puistjes heb, gebruik ik nu wel creme, anders word ik gek van de jeuk.

Echt, ik heb nu nog 1 heel klein puistje op mijn kin, de rest is weg! Wel nog wat rode vlekjes, maar die gaan vast uiteindelijk snel weg.

Voor mij was dit echt een aanrader, dank!!!
Ik zou deze zeep ook wel willen gaan gebruiken, maar ik vraag me een beetje af hoe deze in te passen in mijn routine.

Ik gebruik nu facewashgel om 's morgens m'n gezicht gewoon te reinigen (onder de douche). En diezelfde facewashgel ook 's avonds om m'n make-up te verwijderen.

Kan ik daar dan de Black African Soap voor in de plaats doen, of moet je toch eerst je makeup eraf halen?

Anders ga ik het denk ik een behoorlijk gedoe vinden...

Hoe hebben jullie het in de routine ingepast?
@star10 de black soap kun je gewoon als vervanging van je gewone facewash gebruiken. De zeep reinigt heel diep...

Als je het wilt gaan gebruiken, begin dan ´s avonds en kijk hoe de huid reageert.
@daaromniet, thanks!! dat is fijn.... want ik ken mezelf; als het aanvullend moet, dan zal ik het niet zo snel gaan gebruiken.

Weten jullie toevallig ook of het ergens bij toko's verkocht wordt? ik ben geen fan van online shoppen.
Nee ik zou niet weten waar/of je het id winkel kan kopen.

Een stukje zeep kost nog niet eens 5 euro en je hebt het binnen 2dgn in huis. Daar gaat echt niets mis hoor!

www.vitaecare.nl
Ik heb hem van dezelfde webshop. Was erg snel binnen!

Ik gebruik hem ook in de avond en haal tegelijk mijn (gezichts) makeup ermee af. Niet mijn mascara, want dat prikt in mijn ogen. Het is en blijft zeep natuurlijk.
Ik gebruik hem ook als reiniger, en dan alleen 's avonds.
@Daaromniet,

Je kunt ook een vochtig wattenschijfje over de zeep halen en

hiermee je gezicht afnemen. Dan kun je ver uit de buurt van je ogen blijven. Desnoods haal je het er. in plaats van naspoelen

met water, met een vochtig washandje af.

Dan heb je misschien geen last meer van je ogen.

En ook met een wattenschijfje gaat het goed schuimen.

Suc6

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven