Mode & Beauty alle pijlers

Grijs haar uit laten groeien deel 2

10-02-2020 13:20 255 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier kunnen we gezellig verder kletsen!
Link naar deel 1:

mode-beauty/grijs-haar-uit-laten-groeie ... ges/453495

Dit schreef ik eind november 2019 :

Al jaren denk ik eraan om mijn grijze haren uit te laten groeien. Heel moeilijk, want ik ben pas begin 40. Maar mijn haar (krullend) wordt steeds droger van al dat verven en daar komt bij dat ik de laatste tijd steeds meer haren verlies. Daarbij moet ik iedere 3 weken mijn uitgroei bijwerken en dat ben ik ook zat. Want ik ben met het resultaat eigenlijk nooit echt tevreden. Nu dus besloten mijn haar niet meer te verven, maar wat is het confronterend. Ik heb op internet veel gelezen over het laten uitgroeien van je haar en filmpjes bekeken van vrouwen die het durfden. Er is best veel te vinden, er zijn zelfs youtubers die het hele proces vastleggen.

En hoe meer ik erover lees, hoe gekker ik het vind dat grijs haar gezien wordt als oud en onverzorgd, vooral bij vrouwen. Want hoeveel vrouwen worden er wel niet vroeg grijs? Met een leuke make-upje en modieuze kleding hoef je er echt niet oud en onverzorgd uit te zien.

Ik vind het ontzettend moeilijk. Ik zit nu op 4 weken en de uitgroei is wel zichtbaar, al is het nog acceptabel. Ik zie erg op tegen de eerste maanden. Ik denk dat het 1e jaar het moeilijkste is. Volgende week ga ik naar de kapper en vraag hem om advies. Ik wil mijn haar laten bijknippen, maar wellicht is er iets mogelijk met highlights ofzo, om die eerste moeilijke maanden te overbruggen.

Ik zou het leuk vinden om hier met andere mensen over te praten. Misschien kunnen we elkaar motiveren en aanmoedigen? Want inmiddels heb ik wel door dat grijs haar laten uitgroeien veel meer te maken heeft met zelfacceptatie en zijn en laten zien wie je bent. En vooral ook: stevig in je schoenen staan, want iedereen heeft er een mening over.
jongengrijs wijzigde dit bericht op 10-02-2020 16:18
4.23% gewijzigd
Ah ok, als je haar droog is kun je het inderdaad beter niet doen. Vervelend hè, dat er eigenlijk niets anders op zit dan gewoon geduld te hebben? Ik had er van tevoren eigenlijk niet zo bij stil gestaan dat het zó lang zou duren. Ik had verwacht dat ik na een half jaar in ieder geval wat meer resultaat zou zien. En dan dus niet die dode vogel die ik nu heb :)

Bij mij gaat het er ooit ook zeker een stuk af, maar niet eerder dan wanneer mijn grijze haar op schouderlengte is en dat duurt nog wel minstens een jaar denk ik. Naja, zolang ik niet in de spiegel kijk "lijd" ik niet onder mijn uitgroei. Ik word er alleen aan herinnerd bij foto's in heel helder licht of als ik mezelf op straat in de spiegeling van een winkelruit zie.

Het probleem met mijn ex-vriend is dat hij me regelmatig naar beneden haalde door zijn "grapjes". En het probleem met grapjes is dat je er niets van kunt zeggen, want het is immers een grapje. En als je daar dan iets van zegt ligt het aan jou want dan heb je de grap niet begrepen of je hebt gewoon geen humor. Het is 1 van de redenen dat mijn ex mijn ex is. Maar dat is even offtopic. Ik vind het prettig dat ik dit alleen kan doen en dat ik de support heb van mijn zus, jullie en de silver sisters groep op facebook.
Joh, dat soort grapjes moet je gewoon bevestigen, dan is de lol er sneller van af. Toevallig laatst een filmpje over gezien, was heel grappig.

Deze: https://www.youtube.com/watch?v=7oKjW1OIjuw

Start vanaf vier minuten ongeveer en dan afkijken. Heel leerzaam.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Leuk filmpje.
https://www.boredpanda.com/hairdresser- ... ck-martin/

Kwam dit tegen.
Prachtige grijze dames!

Maar jammer, geen korte kapsels...
Ha, die wilde ik ook posten!

Het grijs is wel allemaal geverfd...
every journey starts with a single step
firedraakje schreef:
03-06-2020 10:44

ik had ook de indruk dat sommige voor foto`s niet echt waren, alsof er een grijze spray in was gezet. De eindresultaten vond ik veelal wel heel erg mooi!
Zo kan het ook gelijk grijs verven, de dame met het korte haar vind ik er nog het meest natuurlijkste uitzien.
firedraakje schreef:
03-06-2020 10:44

Ik snap het wel. Veel beter dan maanden met uitgroei lopen. Vind ik dan hè.
guppekop schreef:
03-06-2020 10:58
ik had ook de indruk dat sommige voor foto`s niet echt waren, alsof er een grijze spray in was gezet. De eindresultaten vond ik veelal wel heel erg mooi!
Zo zie ik er zonder uitgroeispray ook uit hoor.
Hoi, ik laat (en zet door, mede dankzij dit topic) sinds ongeveer september 2019 mijn grijze haren uitgroeien. Ik heb half lang, krullend haar en bovenop is het nu ongeveer 5 tot 6 cm uitgegroeid. Ik ben 47 jaar jong en ik vond dat het nu wel eens tijd werd om m’n eigen kleur te hebben.
Graag zou ik met jullie meeschrijven, eventueel ook op Facebook of Instagram.
vivapimpelmees schreef:
03-06-2020 12:26
Ik snap het wel. Veel beter dan maanden met uitgroei lopen. Vind ik dan hè.
Die discussie is hier al vele malen gevoerd :yawnee:
Serendipety schreef:
03-06-2020 15:46
Hoi, ik laat (en zet door, mede dankzij dit topic) sinds ongeveer september 2019 mijn grijze haren uitgroeien. Ik heb half lang, krullend haar en bovenop is het nu ongeveer 5 tot 6 cm uitgegroeid. Ik ben 47 jaar jong en ik vond dat het nu wel eens tijd werd om m’n eigen kleur te hebben.
Graag zou ik met jullie meeschrijven, eventueel ook op Facebook of Instagram.
Welkom! We zijn ongeveer even ver. Ik stuur je even een pb.
jongengrijs schreef:
03-06-2020 18:08
Die discussie is hier al vele malen gevoerd :yawnee:
Je zou me ook kunnen bedanken voor het plaatsen van de link hè. Want voor veel vrouwen is het gewoon geen optie om met uitgroei te lopen en dan zijn dit prachtige voorbeelden hoe het ook kan.
Dat is waar, maar zoals ik al zei is daar in deel 1 al uitgebreid over gesproken en zijn ook dit soort foto's voorbij gekomen, ook van deze Jack. Het is inderdaad mooi, maar zo'n verfbeurt kost bij hem tussen de 1800 en de 2500 euro. Dan mag je ook wel wat resultaat verwachten.
Ik geloof dat de meeste vrouwen die hier meeschrijven gewoon erg stoer zijn/waren en liever een tijdje met flinke uitgroei rondlopen/liepen dan een fortuin te betalen voor zo'n behandeling die vaak ook nog eens superslecht is voor je haar. En dat is uiteindelijk echt niet zo erg als het in eerste lijkt. Het valt mij op dat vooral anderen problemen hebben met mijn uitgroei. Tja, jammer dan.

Maar bedankt voor je advies, er zijn vast vrouwen die er wat aan hebben. Mijn zus gebruikt overigens nog altijd een creme van Hennaplus. Die blijft 2 wasbeurten zitten en is er daarna ook echt uit. Werkt bij haar heel goed (bruin haar).
jongengrijs schreef:
03-06-2020 23:20
Dat is waar, maar zoals ik al zei is daar in deel 1 al uitgebreid over gesproken en zijn ook dit soort foto's voorbij gekomen, ook van deze Jack. Het is inderdaad mooi, maar zo'n verfbeurt kost bij hem tussen de 1800 en de 2500 euro. Dan mag je ook wel wat resultaat verwachten.
Ik geloof dat de meeste vrouwen die hier meeschrijven gewoon erg stoer zijn/waren en liever een tijdje met flinke uitgroei rondlopen/liepen dan een fortuin te betalen voor zo'n behandeling die vaak ook nog eens superslecht is voor je haar. En dat is uiteindelijk echt niet zo erg als het in eerste lijkt. Het valt mij op dat vooral anderen problemen hebben met mijn uitgroei. Tja, jammer dan.

Maar bedankt voor je advies, er zijn vast vrouwen die er wat aan hebben. Mijn zus gebruikt overigens nog altijd een creme van Hennaplus. Die blijft 2 wasbeurten zitten en is er daarna ook echt uit. Werkt bij haar heel goed (bruin haar).
Ik zou het uitgroeien wellicht aandurven maar het wordt niet in elke beroepsgroep geaccepteerd hè.
jongengrijs schreef:
30-05-2020 23:17
Ah ok, als je haar droog is kun je het inderdaad beter niet doen. Vervelend hè, dat er eigenlijk niets anders op zit dan gewoon geduld te hebben? Ik had er van tevoren eigenlijk niet zo bij stil gestaan dat het zó lang zou duren. Ik had verwacht dat ik na een half jaar in ieder geval wat meer resultaat zou zien. En dan dus niet die dode vogel die ik nu heb :)

Bij mij gaat het er ooit ook zeker een stuk af, maar niet eerder dan wanneer mijn grijze haar op schouderlengte is en dat duurt nog wel minstens een jaar denk ik. Naja, zolang ik niet in de spiegel kijk "lijd" ik niet onder mijn uitgroei. Ik word er alleen aan herinnerd bij foto's in heel helder licht of als ik mezelf op straat in de spiegeling van een winkelruit zie.
Ik heb behoorlijk wat lengte kunnen sparen, dus kan er dan ook wel weer een stuk af. :-) Als ik het op schouderlengte laat knippen ben ik al best veel verf kwijt volgens mij, maar nog lang niet alles. Ik heb laagjes en de verflijn is niet overal gelijk (doordat ik de laatste keer plukken heb geverfd); als ik er echt veel af haal dan zijn de kortere stukken al behoorlijk ver uitgegroeid. :yes: Bovenop mijn hoofd is het echt nog veel meer geduld hebben. Maar die grote knipbeurt bewaar ik liever tot na de zomer. Dan moet er meestal toch al meer af.

Ik 'lijd' ook niet hoor. :proud: Wel ben ik ongeduldig, haha, maar ik vind het ook wel weer grappig om af te wachten en te zien wat er tevoorschijn komt. En af en toe (dat begon pas na 10 maanden ofzo, ik ben nu een jaar verf-vrij geloof ik :cheer: ) krijg ik zowaar een compliment. Hoera. Misschien dat mensen denken dat het corona-uitgroei is.; alsof je daarmee meteen 12 cm uitgroei hebt. o_o

Wat mij echt motiveert is dat mijn haar steeds gezonder wordt. Met verven was ik al voorzichtig, dat deed ik ook niet heel vaak en de laatste jaren bij de kapper, maar ik merk echt wel dat het invloed had: ik heb nu veel meer volume in mijn haar. En nu dus ook steeds meer glitters, zo noem ik het maar. :lol: Al is de aanblik soms best confronterend, zeker op mindere haardagen.

Grappig, die link met kapsels. Door het gewoon grijs te verven is het natuurlijk het snelst klaar, maar (dat kan aan mij liggen hoor) je ziet ook wel weer dat het geverfd is. En ik vraag mij af" krijg je dan op den duur daarmee ook geen uitgroei, omdat het echte haar misschien nét een andere kleur heeft? Nu zal die uitgroei wel wat subtieler zijn, maar toch. En het valt mij op dat de na-foto's net wat voordeliger zijn. Mensen zijn dan ook net weer wat anders opgemaakt, dus het resultaat is misschien niet 100% betrouwbaar.

Succes als het moeilijk wordt. Ik ben er inmiddels wel achter dat het veeeeeeeeeeel langer duurt om het uit te laten groeien dan om het te verven, haha. Het is soms voor mij ook verleidelijk, maar ik laat de verfpot met rust, dit proces hoef ik van mezelf niet nog een keer te doen, haha. Zet hem op iedereen! We kunnen het. :sun:
vivapimpelmees schreef:
03-06-2020 23:50
Ik zou het uitgroeien wellicht aandurven maar het wordt niet in elke beroepsgroep geaccepteerd hè.
Ja, dat snap ik wel van je. En mooi dat er allerlei oplossingen zijn. Zelf heb ik de laatste keer (vorig jaar) lowlights laten aanbrengen, waardoor de uitgroei wat geleidelijker is geworden. Ik zie dat een beetje als een tussenvorm. Dat heeft wel weer het nadeel dat uitgroeien wat langer duurt (en dat je vastzit aan een extra verfbeurt in tegenstelling tot alles in 1x laten uitgroeien).

Maar aan de andere kant vind ik het ook jammer dat uitgroei niet geaccepteerd wordt. Ik krijg de indruk dat uitgroei voor mannen veel minder uitmaakt en dat vind ik eigenlijk wel een lastig punt. Niet naar jou bedoeld hoor ;-), meer dat het soms zo gaat in onze maatschappij...
tja2 wijzigde dit bericht op 04-06-2020 00:50
Reden: aanvulling
5.07% gewijzigd
Ik snap het ook, en tegelijkertijd vind ik het zo enorm triest dat je als vrouw beoordeeld wordt op uiterlijk, in dit geval op grijze haren die heel normaal zijn aangezien elke vrouw die vroeg of later krijgt. En hoe zit het met mannen inderdaad??

Ik bof dat ik in een omgeving werk waar mensen niet zo op elkaar letten, maar ik weet ook dat het in sommige beroepen een enorm ding is.

Lowlights vind ik zelf ook een goede oplossing, maar kan wel duur zijn en je moet het bijhouden. Als je helemaal van het verven af wil is dat wel een nadeel. En het gaat langzamer,

Ik vind die JAck niks trouwens, zeker niet nu ik weet hoeveel hij per verfbeurt vangt. Het ziet er inderdaad geverfd uit en ik vraag me bij iedere foto af hoelang het mooi blijft en inderdaad of de grijze uitgroei mooi mengt met het geverfde gedeelte. Die foto's krijg je niet te zien, maar de meeste vrouwen die daarheen gaan zullen wel genoeg geld hebben om dat iedere maand te laten fixen....
Tja2 schreef:
03-06-2020 23:56
Ik heb behoorlijk wat lengte kunnen sparen, dus kan er dan ook wel weer een stuk af. :-) Als ik het op schouderlengte laat knippen ben ik al best veel verf kwijt volgens mij, maar nog lang niet alles. Ik heb laagjes en de verflijn is niet overal gelijk (doordat ik de laatste keer plukken heb geverfd); als ik er echt veel af haal dan zijn de kortere stukken al behoorlijk ver uitgegroeid. :yes: Bovenop mijn hoofd is het echt nog veel meer geduld hebben. Maar die grote knipbeurt bewaar ik liever tot na de zomer. Dan moet er meestal toch al meer af.

Ik 'lijd' ook niet hoor. :proud: Wel ben ik ongeduldig, haha, maar ik vind het ook wel weer grappig om af te wachten en te zien wat er tevoorschijn komt. En af en toe (dat begon pas na 10 maanden ofzo, ik ben nu een jaar verf-vrij geloof ik :cheer: ) krijg ik zowaar een compliment. Hoera. Misschien dat mensen denken dat het corona-uitgroei is.; alsof je daarmee meteen 12 cm uitgroei hebt. o_o

Wat mij echt motiveert is dat mijn haar steeds gezonder wordt. Met verven was ik al voorzichtig, dat deed ik ook niet heel vaak en de laatste jaren bij de kapper, maar ik merk echt wel dat het invloed had: ik heb nu veel meer volume in mijn haar. En nu dus ook steeds meer glitters, zo noem ik het maar. :lol: Al is de aanblik soms best confronterend, zeker op mindere haardagen.

Grappig, die link met kapsels. Door het gewoon grijs te verven is het natuurlijk het snelst klaar, maar (dat kan aan mij liggen hoor) je ziet ook wel weer dat het geverfd is. En ik vraag mij af" krijg je dan op den duur daarmee ook geen uitgroei, omdat het echte haar misschien nét een andere kleur heeft? Nu zal die uitgroei wel wat subtieler zijn, maar toch. En het valt mij op dat de na-foto's net wat voordeliger zijn. Mensen zijn dan ook net weer wat anders opgemaakt, dus het resultaat is misschien niet 100% betrouwbaar.

Succes als het moeilijk wordt. Ik ben er inmiddels wel achter dat het veeeeeeeeeeel langer duurt om het uit te laten groeien dan om het te verven, haha. Het is soms voor mij ook verleidelijk, maar ik laat de verfpot met rust, dit proces hoef ik van mezelf niet nog een keer te doen, haha. Zet hem op iedereen! We kunnen het. :sun:
Leuk om te lezen dat je er zo positief instaat!
jongengrijs schreef:
04-06-2020 09:20
Leuk om te lezen dat je er zo positief instaat!
Dank je wel! :-) Het kan nog weleens verschillen trouwens, haha.

Lowlights bijhouden, dat doe ik dus eigenlijk niet. Haha. Ik kan wel heel principieel zeggen dat het per se is om het uit te laten groeien, maar stiekem ben ik er ook te lui voor om om de zoveel tijd hiervoor bij de kapper te zitten. Gedoe, verflucht, droog haar...
In mijn geval hebben ze de laatste keer vooral lowlights aangebracht op de bovenlaag. Het grijze aan de onderlagen groeit dan door (en valt in het begin nog niet zo op). Tegen de tijd dat de bovenlaag weer grijzer wordt is het grijs aan onderlaag ook al wat langer en 'mixt' alles wat meer. Beetje lastig uit te leggen, maar zo is dat hier gegaan. Mijn kapper heeft dat wel echt mooi en subtiel gedaan vind ik. :-) En op die manier voelt het voor mij ook iets minder als 'cold turkey' uit laten groeien. En je kunt er dus ook voor kiezen, zoals ik gedaan heb, om lowlights niet meer bij te werken. Hangt natuurlijk ook af hoe het valt, maar in mijn geval ging dat prima.

Nadeel is dan wel dat de uitgroei boven nu wat langer duurt (grmbl) en dat ik nu veel verder had kunnen zijn. En dat het best lang duurt voordat het grijze begint op te vallen; dat kan natuurlijk ook als een voordeel worden gezien. ;-) Maar nu, na een jaar, lijkt het een redelijk plotselinge overgang. Voor sommige mensen heb ik nu 'opeens' grijs haar.
Het helpt natuurlijk ook niet echt dat ik de laatste tijd weinig mensen heb gezien door de corona-maatregelen, daar komt nu gelukkig verandering in. Dat vind ik best spannend, maar tot nu toe zeggen mensen niks of reageren ze toch wel positief.
Lowlights zijn inderdaad niet goedkoop, maar als ik dan weer kijk naar wat die andere kapper voor dat grijs verven vraagt... O_O Dat verven duurt natuurlijk ook lang en je zit aan meerdere producten/verfbeurten vast, dus dat het niet goedkoop is, snap ik wel. Maar ik vind het wel erg prijzig.
Ik zou toch eerder aan highlights denken bij het uitgroeien. Dan aan lowlights, want zo blijf je dan toch steeds met donkere uitgroei zitten.
Mannen hebben veelal kort haar,en het niet geverfd. Daar door ontstaan er geen landingsbanen,en komen de grijze haren springsgewijs.
Misschien dat het daarom gelijk niet lelijk is.
Tja, ik heb hier ooit een filmpje gepost van een vrouw die alleen een flink stuk van haar bovenste haarlaag verfde en de rest niet. Het bovenste gedeelte viel over het niet-geverfde gedeelte en je zag niks van haar grijs. Dat heeft ze volgehouden tot alles helemaal uitgegroeid was.

Enige nadeel is, zoals je zelf al zegt, dat je dan inderdaad boem pats grijs bent. Dat is ook de reden dat ik de voorkeur geef aan uit laten groeien. Ik kan er zelf aan wennen en mijn omgeving ook. In 1 keer alles helemaal grijs laten verven, daar zou ik niet eens klaar voor zijn geloof ik.
Tja2 schreef:
04-06-2020 12:32
Lowlights zijn inderdaad niet goedkoop, maar als ik dan weer kijk naar wat die andere kapper voor dat grijs verven vraagt... O_O Dat verven duurt natuurlijk ook lang en je zit aan meerdere producten/verfbeurten vast, dus dat het niet goedkoop is, snap ik wel. Maar ik vind het wel erg prijzig.
Ik vind 2000 dollar dus echt zwaar overtrokken. Ik geloof dat de hele behandeling bij bijvoorbeeld die kapper in Amsterdam rond de 1000 euro kost. Vind ik ook veel geld, maar zou ik er nog voor over kunnen hebben. Al denk ik dat ik er nu lekker van op vakantie ga (als dat weer kan dan :).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven