Mode & Beauty alle pijlers

Grijs haar uit laten groeien op je 40e

29-11-2019 20:37 2997 berichten
Alle reacties Link kopieren
Al jaren denk ik eraan om mijn grijze haren uit te laten groeien. Heel moeilijk, want ik ben pas begin 40. Maar mijn haar (krullend) wordt steeds droger van al dat verven en daar komt bij dat ik de laatste tijd steeds meer haren verlies. Daarbij moet ik iedere 3 weken mijn uitgroei bijwerken en dat ben ik ook zat. Want ik ben met het resultaat eigenlijk nooit echt tevreden. Nu dus besloten mijn haar niet meer te verven, maar wat is het confronterend. Ik heb op internet veel gelezen over het laten uitgroeien van je haar en filmpjes bekeken van vrouwen die het durfden. Er is best veel te vinden, er zijn zelfs youtubers die het hele proces vastleggen.

En hoe meer ik erover lees, hoe gekker ik het vind dat grijs haar gezien wordt als oud en onverzorgd, vooral bij vrouwen. Want hoeveel vrouwen worden er wel niet vroeg grijs? Met een leuke make-upje en modieuze kleding hoef je er echt niet oud en onverzorgd uit te zien.

Ik vind het ontzettend moeilijk. Ik zit nu op 4 weken en de uitgroei is wel zichtbaar, al is het nog acceptabel. Ik zie erg op tegen de eerste maanden. Ik denk dat het 1e jaar het moeilijkste is. Volgende week ga ik naar de kapper en vraag hem om advies. Ik wil mijn haar laten bijknippen, maar wellicht is er iets mogelijk met highlights ofzo, om die eerste moeilijke maanden te overbruggen.

Ik zou het leuk vinden om hier met andere mensen over te praten. Misschien kunnen we elkaar motiveren en aanmoedigen? Want inmiddels heb ik wel door dat grijs haar laten uitgroeien veel meer te maken heeft met zelfacceptatie en zijn en laten zien wie je bent. En vooral ook: stevig in je schoenen staan, want iedereen heeft er een mening over.
jongengrijs wijzigde dit bericht op 07-02-2020 23:05
8.13% gewijzigd
Dat filmpje wat afschuwelijk waarom zou je zoiets doen.
Alle vrouwelijkheid is er gelijk ook vanaf.
Superhuisvrouw schreef:
31-01-2020 19:30
Er zijn er enorm veel die hun haar afscheren
https://www.youtube.com/watch?v=SIagYFGvq7k
https://www.youtube.com/watch?v=wLWhBMejnEE
Maar... wat je niet verft, hoef je toch ook niet "uit te laten groeien"?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Superhuisvrouw schreef:
Ik vind het haar niet misstaan en doorgaans vind ik het woord afschuwelijk een tikje onnodig. Ze is er niet minder vrouwelijk om, maar ze heeft dan ook een duidelijke kaaklijn.

Los daarvan geef ik je gelijk; waarom zou je? Laat het dan eerst een paar cm uitgroeien zodat er nog iets van kapsel gemaakt kan worden. Helemaal als je er een kapper voor betaalt. Dit had ze ook zelf wel gekund.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
pejeka schreef:
31-01-2020 20:05
Maar... wat je niet verft, hoef je toch ook niet "uit te laten groeien"?
Nou, dat is me even een inzicht :applause:
Mijn keuze zou het niet zijn, maar ik vind het wel stoer en gedurfd. Het lijkt me op een bepaalde manier wel een verademing dat wanneer je eenmaal besloten hebt van je geverfde haar af te willen je alles er maar in 1 keer afhaalt. Zit je ook niet met uitgroei enzo, lekker makkellijk wel.

Ik heb overigens een naam bedacht voor mijn instagramaccount :) Dit weekend zet ik er wat foto's op.
SallySpectra* schreef:
31-01-2020 21:00
Nou, dat is me even een inzicht :applause:
Gewoon die Flexa-pot laten staan voor de kozijnen en de deuren, en tevreden zijn met je eigen koppie haar, lijkt me. En niet zo miepen over ouder worden, want ouder worden willen we toch allemaal? Als je op de top van je schoonheid afscheid wilt nemen, moet je op je 25e je keel aan de kapstok hangen, zei mijn grootmoeder zaliger altijd, en gelijk had ze.
pejeka schreef:
31-01-2020 21:39
Gewoon die Flexa-pot laten staan voor de kozijnen en de deuren, en tevreden zijn met je eigen koppie haar, lijkt me. En niet zo miepen over ouder worden, want ouder worden willen we toch allemaal? Als je op de top van je schoonheid afscheid wilt nemen, moet je op je 25e je keel aan de kapstok hangen, zei mijn grootmoeder zaliger altijd, en gelijk had ze.
Dit had je toch al tig x hier gezegd?
Ik heb het gedaan! Alle verf is eruit geknipt en vanaf nu ga ik dus met grijs haar door het leven. En ik weet nu al dat ik nooooit meer ga verven. Best wel een bevrijdend gevoel.

Het is nog wel even wennen, maar ik ben er blij mee! Vandaag even de stad in voor een paar leuke brillen bij mijn nieuwe look. Yeah!
Superhuisvrouw schreef:
Ja, zo zonde, ze was best een mooie vrouw.
vrijenblij20220 schreef:
01-02-2020 09:03
Ja, zo zonde, ze was best een mooie vrouw.

Vind je haar dan nu geen mooie vrouw meer, alleen omdat ze geen haar meer heeft?
AnnaMarianna schreef:
01-02-2020 09:37
Vind je haar dan nu geen mooie vrouw meer, alleen omdat ze geen haar meer heeft?
Ik vind haar inderdaad geen mooie vrouw meer. Haren doen veel met een mens. Je ziet op het einde van het filmpje ook een foto van haar met kort grijs haar en ook daar vind ik haar geen mooie vrouw meer en zoals ik het kan zien lijkt ze ineens 10 jaar ouder.
vrijenblij20220 schreef:
01-02-2020 09:43
Ik vind haar inderdaad geen mooie vrouw meer. Haren doen veel met een mens. Je ziet op het einde van het filmpje ook een foto van haar met kort grijs haar en ook daar vind ik haar geen mooie vrouw meer en zoals ik het kan zien lijkt ze ineens 10 jaar ouder.
En vrouwen van 10 jaar ouder zijn niet mooi meer? Je houdt op mooi te zijn zodra je je (nep)jeugd verliest? Raar. Ik ken vrouwen van in de 80 die grijs en wel prachtig zijn, toppunt van elegantie, welbespraakt, goed gekleed, enz. En nee, die zien er niet meer uit als 30, hebben nooit iets gedaan om krampachtig "jonger" te lijken, maar wát een prachtige vrouwen!
Degenen die hier voor grijs gaan inspireren me. Ik ben 39 en ook al een jaar aan het nadenken om niet meer te verven. Ik verf al een paar jaar maar meer om een soort rode gloed te maskeren en enkele grijze haren te maskeren.

Ik heb steil donkerbruin haar geknipt in een lange bob met pony. En wordt bij de slapen grijs en aanzet grijs. Het grootste deel wordt nu nog gemaskeerd door mijn pony. Er priemen in mijn middenscheiding ook 2 witte stekelige haren. Ik trok ze altijd uit, zal ik maar niet meer doen.

Aankomende afspraak bij de kapper wordt er niet meer geverfd. Ik wil vooral voorkomen dat ik over 1a2 jaar zo'n grijze landingsbaan heb en al 3 weken na het verven weer met uitgroei loop.

Ik besteed de tijd die ik bespaar bij de kapper liever aan sporten en een beetje fit en in shape blijven bij het ouder worden.

Ben benieuwd naar je insta jong en grijs. Goed van jou.

En verder niks aantrekken van de anti's. Jouw lijf, jouw keuze.
Ik vind een goed kapsel wel verschil maken. Wat een goed kapsel is, is voor iedereen anders.

Maar kleur... Een verrimpeld hoofd wordt er niet jonger op door haarverf, soms zelfs integendeel. En eerlijk is eerlijk: meestal zijn het de wat oudere thuisververs waarbij ik het niet mooi vind. Een goede kapper zal een 60 plusser niet egaal donkerrood verven als ze eigenlijk lichtblond is.

Volgens mij is het probleem niet zozeer het grijs, want niet iedereen wordt grijs. Mijn oma van moeders kant was op haar 70 ste nog lichtbruin met hier en daar een zilveren streepje. Mijn moeder heeft dezelfde kleur. Ze heeft het jarenlang laten verven door de kapper, want ja, dat grijs he... En toen stopte ze met verven, waarna dus bleek dat die verf eigenlijk helemaal niet nodig is.
Maar tijdens die overgang, het uitgroeien, was ze niet echt happy, want uitgroei is gewoon niet de charmantste fase. En daar gaat het mis. Want je hebt dan toch de neiging om te denken dat het niet mooi is. Terwijl je dat eigenlijk pas met zekerheid kan zeggen als je zover bent.

En als je het dan zelf toch niks vindt is het in een half uurtje weer geverfd.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
[quote=Ceylon post_id=30922012 time=1580548982 user_id=265497]
Ik vind een goed kapsel wel verschil maken. Wat een goed kapsel is, is voor iedereen anders.

Maar kleur... Een verrimpeld hoofd wordt er niet jonger op door haarverf, soms zelfs integendeel. En eerlijk is eerlijk: meestal zijn het de wat oudere thuisververs waarbij ik het niet mooi vind. Een goede kapper zal een 60 plusser niet egaal donkerrood verven als ze eigenlijk lichtblond is.

Ik ben het zo met je eens!!!!
Maar ik blijf grijs hoor....ik ben erg blij met mijn koppie. Het is nog niet lang genoeg voor de volgende knipneurt...maar dan gaan ook de restjes verf uit mijn haar!
Ja, ik ben ook blij met mijn kleur. Het is zilverwit, al is de kleur wel erg afhankelijk van het licht (maar jij kunt mijn fb profielfoto's zien, dus je snapt waarschijnlijk precies wat ik bedoel).

Grappig; iedereen zegt altijd 'ja, maar als ik jouw kleur zou hebben....' om vervolgens toe te geven dat ze al zolang verven dat ze eigenlijk helemaal niet weten welke kleur ze zelf hebben.
Dat is het nadeel van verven. Als je er eenmaal mee begint is het verhipte lastig om er weer mee te stoppen.
vrijenblij20220 schreef:
01-02-2020 09:43

Ik vind haar nog steeds een mooie vrouw. Wat mij betreft gaat dat om meer dan alleen haar haar. Ik vind haar hele uitstraling mooi. Met geverfd haar, zonder haar en met grijs haar.

Er is nog een filmpje, waarin ze vertelt of ze veranderd is door het kaal scheren van haar hoofd en het weer laten groeien van grijs haar. Daarin zegt ze o.a. "I am still a woman. And I am still a wife." En dan hoor je haar man (die de filmpjes maakt) op de achtergrond zeggen "You sure are". Een man naar mijn hart!
pejeka schreef:
01-02-2020 09:50
En vrouwen van 10 jaar ouder zijn niet mooi meer? Je houdt op mooi te zijn zodra je je (nep)jeugd verliest? Raar. Ik ken vrouwen van in de 80 die grijs en wel prachtig zijn, toppunt van elegantie, welbespraakt, goed gekleed, enz. En nee, die zien er niet meer uit als 30, hebben nooit iets gedaan om krampachtig "jonger" te lijken, maar wát een prachtige vrouwen!

Vindt het wel een verschil of je 40 //50 bent of 80.
Superhuisvrouw schreef:
01-02-2020 11:26
Vindt het wel een verschil of je 40 //50 bent of 80.

Maar waar leg je dan de grens??

Ik bedoel; je geeft in dit zinnetje alleen al aan dat 40/50 in jouw ogen dus min of meer gelijk is. Terwijl ik mezelf met 40 nog te jong vond voor grijs (wit in mijn geval) en nog elke maand strak in de verf zat en er een jaar of drie later helemaal klaar mee was.

Ik was al beginnend grijs met 16. Tegen de tijd dat mijn haar mijn eigen kleur weer had was ik 46. Ik heb dus dertig jaar lang geverfd en vind het wel mooi geweest. Nog even helemaal los van wat wie dan ook wel of niet mooier vindt: verven bij de kapper was me te duur dus het kwam gewoon uit een drogistenpakje. Ik heb dus dertig jaar jaar lang maandelijks ammonia op mijn hoofd gesmeerd...
Mijn kapper zit in Noord-Brabant jongengrijs.

Ze hebben ook een webshop.
Www.krullespulle.nl
Voor CG en Eco friendly producten. Ik vind de orange marmelade fijn.
Lijkt een beetje op lijnzaadgel, je hoeft alleen niet zelf te prutsen.
Ceylon schreef:
01-02-2020 11:47
Maar waar leg je dan de grens??

Ik bedoel; je geeft in dit zinnetje alleen al aan dat 40/50 in jouw ogen dus min of meer gelijk is. Terwijl ik mezelf met 40 nog te jong vond voor grijs (wit in mijn geval) en nog elke maand strak in de verf zat en er een jaar of drie later helemaal klaar mee was.

Ik was al beginnend grijs met 16. Tegen de tijd dat mijn haar mijn eigen kleur weer had was ik 46. Ik heb dus dertig jaar lang geverfd en vind het wel mooi geweest. Nog even helemaal los van wat wie dan ook wel of niet mooier vindt: verven bij de kapper was me te duur dus het kwam gewoon uit een drogistenpakje. Ik heb dus dertig jaar jaar lang maandelijks ammonia op mijn hoofd gesmeerd...

Ik gaf het even als een voorbeeld aan ,Pejeka schreef van dat ze dames kende die 80 waren met prachtig grijs haar.
Alleen schreef ik dat er wel een verschil is of je 40 bent gezien de topic titel al zo grijs wilt zijn wat je op je tachtigste ook nog kunt zijn.
Neem nou Quinty Trustfull 48 maar dat zou je niet zeggen ze ziet er nog steeds goed uit. Zou het haar kort en grijs zijn dan leek,ze ook gelijk ouder.

ijn.
GameMevrouw schreef:
01-02-2020 13:57
Mijn kapper zit in Noord-Brabant jongengrijs.

Ze hebben ook een webshop.
Www.krullespulle.nl
Voor CG en Eco friendly producten. Ik vind de orange marmelade fijn.
Lijkt een beetje op lijnzaadgel, je hoeft alleen niet zelf te prutsen.
Dank je! Ik vraag je misschien tzt nog om het adres. Noord Brabant ligt helaas niet echt op mijn route, maar wie weet.
AnnaMarianna schreef:
01-02-2020 09:37
Wel fijn dat lelijke vrouwen dan zelf mogen weten wat ze met hun haar doen
pejeka schreef:
01-02-2020 09:50
Nee, dat is niet wat bedoeld wordt. Vrouwen die er 10 jaar ouder uit zien dan ze zíjn zijn niet zo/minder mooi. Dat is wat anders.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven