Wat zonde!
donderdag 25 augustus 2022 om 11:41
Ik zag net een nieuwsbericht bij RTL Boulevard dat een actrice van GTST haar haar kort zou hebben geknipt: https://www.rtlboulevard.nl/entertainme ... ter-kapsel
Even buiten de daadwerkelijke nieuwswaarde van dit artikel om
ging ik even kijken naar de reacties onder haar foto op Instagram. En het valt me op dan er wat mensen schrijven dat het zonde is. Voornamelijk mannen maar ook veel vrouwen. Terwijl als ik objectief naar de foto kijk ik een veel gezondere en vlotter kapsel zie dan op de voor-foto. En het staat haar echt geweldig vind ik.
Hoe komt het toch dat het er zo ingebakken zit dat lang haar vrouwelijker en mooier is? Vinden jullie dat zelf ook?
Ik vraag dit omdat ik zelf altijd worstel met wat ik nou voor kapsel wil. Door zulke foto’s ben ik geneigd het er allemaal af te knippen maar ik weet uit ervaring dat als ik dat heb gedaan ik weer lang haar wil. Maar waarom weet ik niet, het is een gevoel. Ook wel aangestuurd door de algemene mening daarover als ik eerlijk ben, terwijl dat niet uit zou moeten maken.
Even buiten de daadwerkelijke nieuwswaarde van dit artikel om
Hoe komt het toch dat het er zo ingebakken zit dat lang haar vrouwelijker en mooier is? Vinden jullie dat zelf ook?
Ik vraag dit omdat ik zelf altijd worstel met wat ik nou voor kapsel wil. Door zulke foto’s ben ik geneigd het er allemaal af te knippen maar ik weet uit ervaring dat als ik dat heb gedaan ik weer lang haar wil. Maar waarom weet ik niet, het is een gevoel. Ook wel aangestuurd door de algemene mening daarover als ik eerlijk ben, terwijl dat niet uit zou moeten maken.
vrijdag 26 augustus 2022 om 09:58
Kort haar vond ik gemakkelijker dan nu met m'n lange haar. Vlechten, opsteken of wat dan ook. Met m'n korte koppie ff onder de douche na 10 minuten al droog, soms wat wax of clay er in of gewoon nat in model kammen en klaar! Nu wassen, conditioner heel lang wachten voordat het droog is. Klitten en nog eens klitten. Overal haren gek word ik ervan. Als er veel wind staat een hele bek vol haren
Ook ik denk erover na om het toch weer in een pixie cut te laten knippen.
vrijdag 26 augustus 2022 om 10:31
Kort haar is bij mij ook veel makkelijker, het is nu net onder mijn schouders maar het is veel en dik en zwaar en kost zoveel tijd om het te wassen. Kort haar zit en staat bij mij altijd goed. Ook flauw dat mensen niet verder kunnen kijken dan kort = rood met stekels. Er zijn zoveel leuke korte kapsels en wat zou de wereld saai zijn als alle vrouwen hetzelfde lange haar zouden hebben.
vrijdag 26 augustus 2022 om 10:41
Mijn kapper ooit:”Dit kapsel is echt súpermakkelijk te stylen. Je hoeft het alleen maar te föhnen met een bolletje mousse en een ronde borstel, en dan met nog wat wax op je handen door de puntjes”.
Ik:”Wacht, we moeten het even hebben over onze definities van makkelijk stylen”
Harba lorifa
vrijdag 26 augustus 2022 om 10:44
Daarom zeg ik altijd "Ik wil er niks aan hoeven doen."Ginevra schreef: ↑26-08-2022 10:41Mijn kapper ooit:”Dit kapsel is echt súpermakkelijk te stylen. Je hoeft het alleen maar te föhnen met een bolletje mousse en een ronde borstel, en dan met nog wat wax op je handen door de puntjes”.
Ik:”Wacht, we moeten het even hebben over onze definities van makkelijk stylen”![]()
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
vrijdag 26 augustus 2022 om 11:03
Ik vind dat niet gek en herken het wel. Ik ben nooit korter gegaan dan een boblijn maar had dat gevoel al. Ik denk dat we onbewust onszelf ook in een hokje stoppen.Cerullea schreef: ↑26-08-2022 08:58Ik herken het wel, veel mensen vinden lang haar bij vrouwen mooier, maar zelf krijg ik veel complimenten sinds ik van lang (tot aan behabandje) naar kort (undercut) ben gegaan. Mensen vinden het stoer en fris staan. Mij kan de mening van anderen weinig schelen maar ik voel me wel krachtiger. Vroeger verstopte ik me achter mijn lange haar, nu kan dat niet meer. Ik durf me ook opvallender te kleden. Gek eigenlijk dat het zoveel invloed heeft, het is tenslotte maar haar.
Ik geniet echt van lang haar. Als ik mezelf dan toevallig in een etalageruit zie dan bewonder ik soms hoe lang het is. Maar tegelijkertijd voelt het ook wel als masker. Alsof lang per definitie goed is. En ik vind korter vaak zelf mooier staan bij anderen.
En ergens vind ik ook dat juist omdat ik het geluk heb mooi lang haar te kunnen dragen ik het ook zou moeten doen. Alsof het zonde is als ik het af zou knippen, gek genoeg.
vrijdag 26 augustus 2022 om 11:30
Je kunt ook denken, ik heb het geluk om een hoofd en haar te hebben waarbij ort haar super goed staat, zonde om dat niet te doenSuaimhneas schreef: ↑26-08-2022 11:03
En ergens vind ik ook dat juist omdat ik het geluk heb mooi lang haar te kunnen dragen ik het ook zou moeten doen. Alsof het zonde is als ik het af zou knippen, gek genoeg.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
vrijdag 26 augustus 2022 om 17:42
Je kan het natuurlijk doneren, dan bewijzen je haren iemand een dienstSuaimhneas schreef: ↑26-08-2022 11:03Ik vind dat niet gek en herken het wel. Ik ben nooit korter gegaan dan een boblijn maar had dat gevoel al. Ik denk dat we onbewust onszelf ook in een hokje stoppen.
Ik geniet echt van lang haar. Als ik mezelf dan toevallig in een etalageruit zie dan bewonder ik soms hoe lang het is. Maar tegelijkertijd voelt het ook wel als masker. Alsof lang per definitie goed is. En ik vind korter vaak zelf mooier staan bij anderen.
OT. ik heb zelf lang haar (BH-bandje) maar omdat het krult wordt het veel korter. Ik wil het dus zo lang het kan, laten groeien. Helaas zitten er hightlights in, dus gaat het snel kapot. Ik doe enorm veel (naar mijn idee) om het zo gezond, dus zo lang mogelijk te krijgen. Zoals meermaals per week slapen met een haarmasker, en de volgende dag extra vroeg opstaan om het eruit te spoelen.
Ik voel me beter met lang haar, hoewel ik veel complimenten als het tot schouderlengte krult
Veritas vos liberabit
vrijdag 26 augustus 2022 om 18:11
Ik vind het kortere haar uit de OP wel mooier, maar vind dat niet zozeer 'kort haar'. En of ik dat nog net zo mooi vind een paar dagen na het kappersbezoek weet ik niet. Zelfde voor die meiden in de voorbeelden erna.
Echt kort haar vind ik bij sommige vrouwen wel heel mooi staan, maar dat zijn dan vaak al wel gewoon bloedmooie vrouwen bij wie alles wel staat. In de foto's van de celebrities hier eerder, vind ik toch wel bij bijna iedereen het langere haar mooier. En als ik weleens denk 'wauw wat heeft zij mooi haar/een mooi kapsel' dan is dat ook zelden bij echt kort haar. Meestal schouderlengte ongeveer of net iets langer.
Echt kort haar vind ik bij sommige vrouwen wel heel mooi staan, maar dat zijn dan vaak al wel gewoon bloedmooie vrouwen bij wie alles wel staat. In de foto's van de celebrities hier eerder, vind ik toch wel bij bijna iedereen het langere haar mooier. En als ik weleens denk 'wauw wat heeft zij mooi haar/een mooi kapsel' dan is dat ook zelden bij echt kort haar. Meestal schouderlengte ongeveer of net iets langer.
vrijdag 26 augustus 2022 om 18:15
Oh ik slaap ook met haarmasker in. Heeft bij mij goed geholpen mijn haar gezonder te krijgen.
Ik snap het “frisse” wel, van kort haar. Maar dat heeft gewoon te maken dat je je haar uit je gezicht draagt, hals zichtbaar etc. Je haar opsteken heeft hetzelfde effect.
Van kort haar zou me ook heel erg tegen staan dat je altijd hetzelfde hebt. Geen vlechten kunnen dragen, hoge staart, lage staart, knot etc etc.
Ik snap het “frisse” wel, van kort haar. Maar dat heeft gewoon te maken dat je je haar uit je gezicht draagt, hals zichtbaar etc. Je haar opsteken heeft hetzelfde effect.
Van kort haar zou me ook heel erg tegen staan dat je altijd hetzelfde hebt. Geen vlechten kunnen dragen, hoge staart, lage staart, knot etc etc.
vrijdag 26 augustus 2022 om 18:19
Aan 1.25 centimeter per maand gemiddeld duurt het alleen wel eeuwen.
Zeker als het af en toe ook nog bijgepunt moet.
Hier team lang haar.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
vrijdag 26 augustus 2022 om 18:20
Even als tip, er zijn föhn borstels, ik heb er al vrij lang een die zelfs zelf rond draait maar daarvan vind ik even geen plaatjeGinevra schreef: ↑26-08-2022 10:41Mijn kapper ooit:”Dit kapsel is echt súpermakkelijk te stylen. Je hoeft het alleen maar te föhnen met een bolletje mousse en een ronde borstel, en dan met nog wat wax op je handen door de puntjes”.
Ik:”Wacht, we moeten het even hebben over onze definities van makkelijk stylen”![]()
vrijdag 26 augustus 2022 om 18:24
Ik had vroeger altijd wel meisjes met kort haar in de klas, zelf had ik het soms lang, soms kort. Bij mijn kinderen in de klas zijn meisjes met kort haar echt een uitzondering. Mijn oudste is nu 23 en ook haar hele sportteam heeft lang haar. Zij zelf een zwart geverfd pixiekapsel. Dat vind ik inderdaad wel zonde van haar mooie krullen, maar het staat heel leuk.
Zelf heb ik, na 30 jaar een bob, nu kort kort haar. Mijn haar is ongeschikt om lang te laten groeien.
Zelf heb ik, na 30 jaar een bob, nu kort kort haar. Mijn haar is ongeschikt om lang te laten groeien.
vrijdag 26 augustus 2022 om 18:36
Helaas mag dat niet als het geverfd is geweest.Charlotte717 schreef: ↑26-08-2022 17:42Je kan het natuurlijk doneren, dan bewijzen je haren iemand een dienst
OT. ik heb zelf lang haar (BH-bandje) maar omdat het krult wordt het veel korter. Ik wil het dus zo lang het kan, laten groeien. Helaas zitten er hightlights in, dus gaat het snel kapot. Ik doe enorm veel (naar mijn idee) om het zo gezond, dus zo lang mogelijk te krijgen. Zoals meermaals per week slapen met een haarmasker, en de volgende dag extra vroeg opstaan om het eruit te spoelen.
Ik voel me beter met lang haar, hoewel ik veel complimenten als het tot schouderlengte krult![]()
vrijdag 26 augustus 2022 om 19:09
Het kortere haar al hoewel ik dit niet echt kort vindt, staat haar het wel.
De kleur vind ik wel beter dan het donkere haar.
En niet iedereen heeft haar wat geschikt is voor lang haar.En hangt het haar recht vind ik het er al lijzig uitzien. Met wat krul of slag erin oogt het al heel anders.
Een staart vind ik ook niet mooi net als een knotje
De kleur vind ik wel beter dan het donkere haar.
En niet iedereen heeft haar wat geschikt is voor lang haar.En hangt het haar recht vind ik het er al lijzig uitzien. Met wat krul of slag erin oogt het al heel anders.
Een staart vind ik ook niet mooi net als een knotje
vrijdag 26 augustus 2022 om 20:11
Liv8 schreef: ↑26-08-2022 18:11Ik vind het kortere haar uit de OP wel mooier, maar vind dat niet zozeer 'kort haar'. En of ik dat nog net zo mooi vind een paar dagen na het kappersbezoek weet ik niet. Zelfde voor die meiden in de voorbeelden erna.
Ik heb dat juist weer vaak met kort haar. Bij vrouwen die er een gezicht voor hebben vind ik kort haar vaak veel leuker staan. Denk aan Angela Schijf, Miley Cyrus, Anita Witzier en nog wat vrouwen. Ook in mijn directe omgeving ken ik vrouwen en meisjes die ik met kort haar mooier vind.
Het is niet dat ik lang haar niet mooi vind, maar een mooi gezicht met kort haar....daar kan ik echt met bewondering van genieten.
vrijdag 26 augustus 2022 om 20:18
Ik heb heel dik haar en vroeger wel het commentaar gehad dat ik het lang "moest" dragen want dat zou zo mooi staan. Dat was ook wel zo, maar het was ook zwaar (letterlijk, mijn hoofd voelt nu een stuk lichter) en wassen was een hele klus. Mijn korte haar zit een stuk lekkerder. Ik ben blij dat ik uiteindelijk heb durven kiezen voor wat ik zelf mooi vind (en hoe je je haar ook draagt, dat geldt wat mij betreft voor iedereen).Suaimhneas schreef: ↑26-08-2022 11:03Ik vind dat niet gek en herken het wel. Ik ben nooit korter gegaan dan een boblijn maar had dat gevoel al. Ik denk dat we onbewust onszelf ook in een hokje stoppen.
Ik krijg minder aandacht van hetero mannen sinds ik het kort draag, dat wel. Maar queer vrouwen lijken het dan weer aantrekkelijk te vinden, terwijl ze voorheen vaak niet doorhadden dat ik potentieel flirtmateriaal ben. Ook weer zo'n hokje dat waar mensen je in plaatsen puur op basis van je uiterlijk.
vrijdag 26 augustus 2022 om 20:55
Ik vind er trouwens niks van want mensen moeten lekker doen wat ze zelf willen. Maar ik herken het wel, ik heb zelf echt heel kort haar gehad en heel lang en bij kort kreeg ik vaker opmerkingen. Over dat ik 'pot' zou zijn en meer van die onzin. Zo zonde dat mensen zo'n hokje in hun hoofd hebben waar ze niet uit kunnen kijken. Zonde
vrijdag 26 augustus 2022 om 20:59
Het verbaast mij juist altijd hoe snel mijn haar groeit. Ik vind kort haar veel mooier, maar ik haat het echt om naar de kapper te gaan, dus ik heb regelmatig (zoals nu) lang haar. Ik had het 3 jaar geleden heel kort en zo'n zijkant opgeschoren, het komt nu tot halverwege mijn schouderbladen en als het nat is voorbij mijn bh bandje. Het moet er binnenkort echt af, want ik ben het echt enorm beu
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in