Mode & Beauty alle pijlers

Wat zonde!

25-08-2022 11:41 186 berichten
Ik zag net een nieuwsbericht bij RTL Boulevard dat een actrice van GTST haar haar kort zou hebben geknipt: https://www.rtlboulevard.nl/entertainme ... ter-kapsel

Even buiten de daadwerkelijke nieuwswaarde van dit artikel om :proud: ging ik even kijken naar de reacties onder haar foto op Instagram. En het valt me op dan er wat mensen schrijven dat het zonde is. Voornamelijk mannen maar ook veel vrouwen. Terwijl als ik objectief naar de foto kijk ik een veel gezondere en vlotter kapsel zie dan op de voor-foto. En het staat haar echt geweldig vind ik.

Hoe komt het toch dat het er zo ingebakken zit dat lang haar vrouwelijker en mooier is? Vinden jullie dat zelf ook?

Ik vraag dit omdat ik zelf altijd worstel met wat ik nou voor kapsel wil. Door zulke foto’s ben ik geneigd het er allemaal af te knippen maar ik weet uit ervaring dat als ik dat heb gedaan ik weer lang haar wil. Maar waarom weet ik niet, het is een gevoel. Ook wel aangestuurd door de algemene mening daarover als ik eerlijk ben, terwijl dat niet uit zou moeten maken.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wickedwitch schreef:
26-08-2022 21:01
Ik denk ook vaak dat vrouwen met echt kort haar lesbisch zijn. Omdat mannen het doorgaans echt niet mooi vinden ( tenzij je Halle Berry bent) en al mijn lesbische vriendinnen behalve 1 kort haar hebben.
Ik denk dat nu nooit, vooral omdat de meeste vrouwen hun haar knippen voor zichzelf niet voor een man. Daarnaast ken ik ook veel mannen die kort haar juist wel leuk vinden, ik had er in elk geval meer dan genoeg sjans mee.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Eleven schreef:
26-08-2022 20:53
Die boblijn die ze heeft is toch niet kort? 🤔
Dat schrijf ik toch ook nergens?

Het gaat mij er juist om dat het hoe langer hoe beter lijkt te zijn voor veel mensen.
Wickedwitch schreef:
Ik denk ook vaak dat vrouwen met echt kort haar lesbisch zijn. Omdat mannen het doorgaans echt niet mooi vinden ( tenzij je Halle Berry bent) en al mijn lesbische vriendinnen behalve 1 kort haar hebben.
Natuurlijk :rofl: Weer een typisch voorbeeld van bekrompenheid.

100% hetero en echt niet te klagen over mannelijke aandacht met mijn korte kapsel.
Suaimhneas schreef:
26-08-2022 21:10

Het gaat mij er juist om dat het hoe langer hoe beter lijkt te zijn voor veel mensen.
Ik denk dat het meer sex appeal geeft. Die zwiepende haren.
Met een Bob lijn heb je dat al wat minder zeg maar.
Suaimhneas schreef:
26-08-2022 21:10

Je hebt het in je OP over kort geknipt haar 😁.

Maar dat is verder de essentie inderdaad ook niet. Het was eerder mijn verbazing dat ik dacht: huh dit al kort? Dan had je mijn gemillimeterde kapsel nog niet gezien 😜
lollypopje schreef:
26-08-2022 21:06
Ik denk dat nu nooit, vooral omdat de meeste vrouwen hun haar knippen voor zichzelf niet voor een man. Daarnaast ken ik ook veel mannen die kort haar juist wel leuk vinden, ik had er in elk geval meer dan genoeg sjans mee.
Ik denk dat ook echt nooit. Vind het ook wel een vreemde gedachte eigenlijk.
Ken veel vrouwen tegen de vijftig die opeens hun haar lang laten groeien. Ik heb er nog niet ééntje gezien die erop vooruit ging.
Ik denk dat ze hopen er jonger uit te zien.
Er zijn maar weinig die echt mooi haar hebben om lang te dragen en meestal wordt je haar dunner naarmate je ouder wordt. Bij de meeste wordt het al gauw slierterig.
Je moet de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid. Loesje
lollypopje schreef:
26-08-2022 21:06
Als je leuk bent, ben je leuk - maar mannen vinden lang haar over het algemeen aantrekkelijker, dat is echt al heel vaak onderzocht.

Niet dat je je haardracht moet uitkiezen aan de hand van mannelijke voorkeuren, maar toch ;-D
Wickedwitch schreef:
Bij de meesten in mijn buurt steek ik het dan weer op de kinderen :-D.

Bevallen, een baby en ineens moet hun haar "lekker kort".

En tja, tegen de 50 zijn die kinderen pubers of bijna het huis uit, dus hebben ze terug tijd om hun haar te kammen en / of op te steken :-).
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Eleven schreef:
26-08-2022 21:41
Je hebt het in je OP over kort geknipt haar 😁.

Maar dat is verder de essentie inderdaad ook niet. Het was eerder mijn verbazing dat ik dacht: huh dit al kort? Dan had je mijn gemillimeterde kapsel nog niet gezien 😜
Ik heb het over haar nieuwe kapsel en de reacties daarop. En dat ik me afvroeg waarom dat zonde zou zijn. Mijn definitie van kort is inderdaad wat anders dan anderen hier schreef ik al. Ik bedoelde dus van lang naar wat zij nu heeft.
Sjulia schreef:
26-08-2022 18:15
Oh ik slaap ook met haarmasker in. Heeft bij mij goed geholpen mijn haar gezonder te krijgen.

Ik snap het “frisse” wel, van kort haar. Maar dat heeft gewoon te maken dat je je haar uit je gezicht draagt, hals zichtbaar etc. Je haar opsteken heeft hetzelfde effect.

Van kort haar zou me ook heel erg tegen staan dat je altijd hetzelfde hebt. Geen vlechten kunnen dragen, hoge staart, lage staart, knot etc etc.
Precies! Ik vind lang haar niet elke dag ideaal (wassen, stylen…) en daarom draag ik het vaak strak naar achteren (staart of knot), dat staat mij eigenlijk het best, dus kort haar zou op zich wel kunnen, maar het lijkt me zo saai: elke dag precies hetzelfde haar. Ik kan nu kiezen tussen vrouwelijker, met los haar, en wat meer androgyn als ik het strak naar achteren draag, of weer wat ballerina-achtig met een hoge staat of knot.

Mijn dochters knipte ik vroeger (tot een jaar of 4) altijd heel kort, vond ik zo schattig. Maar in élke winkel was het: wil de kleine jongen ook een plakje worst? Ze hebben nu allebei heel lang haar, misschien uit frustratie :-D
apppie schreef:
26-08-2022 22:33
Als je leuk bent, ben je leuk - maar mannen vinden lang haar over het algemeen aantrekkelijker, dat is echt al heel vaak onderzocht.

Niet dat je je haardracht moet uitkiezen aan de hand van mannelijke voorkeuren, maar toch ;-D
Tja, ik val kennelijk niet op standaard mannen ;) De meesten zijn het namelijk eens dat kort haar veel beter bij mijn persoonlijkheid past en mij heel goed staat.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
samarinde schreef:
26-08-2022 23:45
Precies! Ik vind lang haar niet elke dag ideaal (wassen, stylen…) en daarom draag ik het vaak strak naar achteren (staart of knot), dat staat mij eigenlijk het best, dus kort haar zou op zich wel kunnen, maar het lijkt me zo saai: elke dag precies hetzelfde haar. Ik kan nu kiezen tussen vrouwelijker, met los haar, en wat meer androgyn als ik het strak naar achteren draag, of weer wat ballerina-achtig met een hoge staat of knot.

Ook met het juiste korte kapsel kun je voldoende varieren hoor. Okee, je kunt het dan niet lang dragen, maar met uitgaan kon ik er meer dan genoeg kanten mee op. Dus zeer zeker niet altijd hetzelfde haar. Okee, meestal wel want ik ben nogal lui, maar nu mijn haar tijdelijk lang is zit het ook elke dag hetzelfde om die reden :P Al kom ik met mijn lange haar ook nooit verder dan los (wat ik nooit doe), een staart of een knot, dingen als vlechten lukken mij ook netjes. Met kort haar had ik meestal wel meer dan 3 opties (en voelde ik me minder suf bij de meest luie optie) :P
apppie schreef:
26-08-2022 22:33

Ja, die onderzoeken zijn er zeker geweest met als uitkomst dat meer mannen een voorkeur voor lang haar hebben. Maar ik ken ook mannen die een absolute voorkeur hebben voor kort.
Naar mezelf kijkend zie ik dat ik net wat meer sjans heb wanneer ik mijn haar lang of halflang haar draag. Maar ook als ik kort haar heb vinden ze me best leuk.

Nou interesseert het me geen moer wat mannen van mij vinden, ik ben juist heel blij en opgelucht dat ik van het gedoe met mannen af ben op mijn leeftijd, maar ik wil er wel graag goed uitzien, voor mezelf en voor anderen.
Dat lukt aardig met zowel lang haar als kort haar, maar ik heb het gevoel dat net wat meer mannen me lekker vinden met lang haar.

Als ik dit teruglees denk ik: O, erg dit...
Ik verdiep me de laatste weken trouwens in de echt korte kapsels. En als ik mijn droomkapsel heb gevonden gaat de schaar er weer in.
Wickedwitch schreef:
Dit is werkelijk de meest belachelijke domme opmerking die ik hier ooit heb gelezen. Mijn god zeg.
Jeetje, sommige zienswijzes slaan echt als een lul op een drumstel.
Mensen denken soms dat ik lesbisch ben omdat ik een soort voetbal orakel ben, dat kan blijkbaar alleen als je lesbisch bent. En toen had ik ook nog kort haar dus ja dan was 1+1 dus 2 toch? Ehm nee ik ben niet lesbisch en niet alle vrouwen met kort haar zijn lesbisch. Wat een dom gedoe.

Het valt mij persoonlijk wel op dat ook mijn exen meer hadden met lang haar en kort niet zo mooi vonden bij mij. Ook krijg ik echt minder sjans met korter haar. Ik geloof echt wel dat het merendeel van de mannen lang veel mooier vind, lang is ook mooi als het goed in model zit.
Ik heb toch maar besloten af te zien van de pixie cut, niet omdat ik het zonde vind maar grotendeels omdat ik heimwee heb naar mijn knotten. Ik voel me altijd een beetje een ballerina met een knot in. :$

Ik heb nu een bob die bijna op mijn schouder is en ik ben zo jaloers op meiden die er van die mooie waves in krijgen. Ik heb het gisteren nog geprobeerd met mijn stijltang en het lukt dan een beetje maar ben nooit echt tevreden. Maar dat is wel een beetje met alles zo met mijn haar, ik vind het altijd net niet. De kleur is wel mooi maar verder ben ik enorm pietluttig en perfectionistisch terwijl iedereen het dus wel leuk vind zitten behalve ik. :hamer:
Ik ben ook een voetbal orakel, en een Formule 1 orakel , ik heb kort haar gehad (oa heeeeeeeeeeeel kort) en lang haar gehad (tot bovenkant billen), ik heb mijn eigen haarkleur gedragen en ik heb allerlei opvallende kleuren gehad zoals stoplichtrood, paars en blauw…………

Er heeft werkelijk nog nooit iemand gedacht dat ik lesbisch ben.
En zou dat wel zo zijn……..so what.
anoniem_63b6a03408332 wijzigde dit bericht op 27-08-2022 09:12
0.79% gewijzigd
Nu ik erover nadenk heb ik nog nooit iemand horen zeggen dat het zonde is als een man lang haar heeft, of dat mannen met lang haar vast gay zijn. Blijkbaar maken mensen zich minder druk om mannen kapsels en wat "hoort".
Ik vind een man met lang haar in een knotje vaak super sexy. Een super lange baard erbij hoef ik dan weer niet. Een korte baard of geen baard vind ik dan mooier.
Ik had trouwens een stel lesbische collega's met kort haar en drie andere met lang haar. Het zegt toch niets? Misschien komt het omdat ik ook vega eet ofzo. :P
In een knotje vind ik zeker sexy bij mannen. Maar los lang haar, dat vind ik vaak wel gay staan bij een man hoor. Ik ga er dan wel direct vanuit dat hij als kapper werkt en getrouwd is met een hele mooie man. :hyper:

Bij een vrouw met kort haar denk ik niet meteen dat ze lesbisch is eigenlijk.
De meeste lesbische vrouwen die ik ken hebben wel toevallig kort haar. Maar hebben heel veel 30+ vrouwen niet sowieso kort haar (in Nederland) ?
Geen idee of het typisch is voor 30 plus, zelf ben ik halverwege de 30 en zie ik inderdaad vooral echt lang haar bij jonge meiden, van tieners tot twintigers.
Heb in een winkel gewerkt waar voornamelijk tiener meiden kwamen en 1 procent had misschien een korte bob, de rest allemaal lang haar.
Ik vind leeftijd altijd lastig te schatten maar ik zie best veel korte bobs bij dames van mijn leeftijd denk ik. Of begin veertig. Mijn oma had op haar veertigste al een korte pixie coupe, en dat stond haar prachtig, heel klassiek. Maar mijn oma was een echte klassieke schoonheid. En ze had prachtig haar.

Die vrouw die het journaal presenteerde gisteren ( zapte er doorheen geen idee hoe ze heet ) vond ik ook super mooi met heel kort haar.
Over het algemeen zie je vooral bejaarde dames met echt korte coupes, ja. Mijn kapster heeft ook een pixie cut, die is ergens in de vijftig. Staat haar geweldig maar ja die kan er zelf ook wat mee natuurlijk. Hun haar zit altijd goed.
Sjulia schreef:
27-08-2022 08:57

Bij een vrouw met kort haar denk ik niet meteen dat ze lesbisch is eigenlijk.
De meeste lesbische vrouwen die ik ken hebben wel toevallig kort haar. Maar hebben heel veel 30+ vrouwen niet sowieso kort haar (in Nederland) ?
Nee, 60+ wel

Ik denk dat lesbische vrouwen vaker kort haar hebben omdat ze niet zo erg de behoefte hebben om te voldoen aan het schoonheidsideaal.
Ik weet nog wel toen ik als twintiger een keer bij de kapper zat dat er een meisje geknipt werd. Denk jaar of 7,8. Ze wilde van lang naar (korte) boblijn. Ouders waren bijna panisch, moeder vond het zonde en vader kreeg een appelflauwte.

Zonde, zonde ooh: moeder deed haar handen voor het gezicht toen de schaar erin ging.. echt... ik verbaasde me er toen al over. Waar gaat dit over? Meisje was super stoer om het toch door te zetten, haar ouders steunden haar niet bepaald.

Ik zag een paar dagen geleden een post van Jim over zijn dochter van 3 met haar enorm lange lokken. Iedereen maakte er opmerkingen over en ze zijn maar wat trots op hun dochter.

Het is toch een ingebakken dingetje, lang haar is meisjesachtig, vrouwelijk en mooi.

Ben ik het niet altijd mee eens hoor en eigenlijk een soort van belachelijk.
Dreuzel84 schreef:
27-08-2022 11:27
Ik weet nog wel toen ik als twintiger een keer bij de kapper zat dat er een meisje geknipt werd. Denk jaar of 7,8. Ze wilde van lang naar (korte) boblijn. Ouders waren bijna panisch, moeder vond het zonde en vader kreeg een appelflauwte.

Zonde, zonde ooh: moeder deed haar handen voor het gezicht toen de schaar erin ging.. echt... ik verbaasde me er toen al over. Waar gaat dit over? Meisje was super stoer om het toch door te zetten, haar ouders steunden haar niet bepaald.

Ik zag een paar dagen geleden een post van Jim over zijn dochter van 3 met haar enorm lange lokken. Iedereen maakte er opmerkingen over en ze zijn maar wat trots op hun dochter.

Het is toch een ingebakken dingetje, lang haar is meisjesachtig, vrouwelijk en mooi.

Ben ik het niet altijd mee eens hoor en eigenlijk een soort van belachelijk.
Ontzettend belachelijk.

Terwijl je er toch echt niets voor hoeft te doen om lang haar te krijgen. Ja, niet naar de kapper gaan.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven