Wat zonde!
donderdag 25 augustus 2022 om 11:41
Ik zag net een nieuwsbericht bij RTL Boulevard dat een actrice van GTST haar haar kort zou hebben geknipt: https://www.rtlboulevard.nl/entertainme ... ter-kapsel
Even buiten de daadwerkelijke nieuwswaarde van dit artikel om
ging ik even kijken naar de reacties onder haar foto op Instagram. En het valt me op dan er wat mensen schrijven dat het zonde is. Voornamelijk mannen maar ook veel vrouwen. Terwijl als ik objectief naar de foto kijk ik een veel gezondere en vlotter kapsel zie dan op de voor-foto. En het staat haar echt geweldig vind ik.
Hoe komt het toch dat het er zo ingebakken zit dat lang haar vrouwelijker en mooier is? Vinden jullie dat zelf ook?
Ik vraag dit omdat ik zelf altijd worstel met wat ik nou voor kapsel wil. Door zulke foto’s ben ik geneigd het er allemaal af te knippen maar ik weet uit ervaring dat als ik dat heb gedaan ik weer lang haar wil. Maar waarom weet ik niet, het is een gevoel. Ook wel aangestuurd door de algemene mening daarover als ik eerlijk ben, terwijl dat niet uit zou moeten maken.
Even buiten de daadwerkelijke nieuwswaarde van dit artikel om
Hoe komt het toch dat het er zo ingebakken zit dat lang haar vrouwelijker en mooier is? Vinden jullie dat zelf ook?
Ik vraag dit omdat ik zelf altijd worstel met wat ik nou voor kapsel wil. Door zulke foto’s ben ik geneigd het er allemaal af te knippen maar ik weet uit ervaring dat als ik dat heb gedaan ik weer lang haar wil. Maar waarom weet ik niet, het is een gevoel. Ook wel aangestuurd door de algemene mening daarover als ik eerlijk ben, terwijl dat niet uit zou moeten maken.
donderdag 25 augustus 2022 om 13:55
Toen ik mijn hele lange haar afknipte naar een lange Bob werd het zonde genoemd. En dat is waar ik het over heb. Niet van Beyoncé naar Gerda.Wickedwitch schreef: ↑25-08-2022 13:31Ik vind kort haar niet mooi. Nooit. Maar dan bedoel ik echt kort, de soapie heeft wat mij betreft half lang en zij is sowieso mooi en dan kan je veel hebben. Ik denk bij kort aan stekels en papegaaien haar en dan vaak rood geverfd. Daaronder zit doorgaans een speknek en een veel te log lichaam in drie kwart witte legging dat met norse kop de huishoudbeurs over stampt, op crocs. Als je slank bent met prachtig koppie dan kan je het hebben, anders is kort haar zelden flatteus. Zelf helaas niet gezegend met mooi haar, zou het graag lang hebben maar dan wordt het sliertig en pluizig. Ik heb het half lang en sinds kort doe ik meer aan styling en dan zit het best leuk. Maar wat zou ik graag mooi lang, dik golvend haar hebben..
En ik vraag me dus af waarom.
donderdag 25 augustus 2022 om 13:58
Ik had met ultra kort haar heel veel sjans, daar verbaasde ik me enorm over. Met lang haar (zoiets als de before foto, maar dan voller) helemaal niet zoveel. Ik denk dat dat korte haar toch wel intrigerender was. Maar pff wat een werk is kort haar, moet tekens weer in model geknipt. Lang haar kan prima een keer per jaar bij mij.
donderdag 25 augustus 2022 om 13:59
Tot over mijn billen.Suaimhneas schreef: ↑25-08-2022 13:10Wat is superlang voor jou? En wat bedoel je met ‘het prikkelende was er vanaf’?
Mijn ex had iets met 'prikkelends' toen het extra lang was, het deed 'm iets.
donderdag 25 augustus 2022 om 14:00
Ik denk dat het ook komt omdat de overgang meestal sneller gaat dan andersom.Suaimhneas schreef: ↑25-08-2022 13:55Toen ik mijn hele lange haar afknipte naar een lange Bob werd het zonde genoemd. En dat is waar ik het over heb. Niet van Beyoncé naar Gerda.
Van lang naar kort is meestal van de ene op de andere dag, dan reageer je spontaner omdat het schrikeffect groter is.
Van kort naar lang duurt máánden, dat zie je aankomen en dan kun je opmerkingen beter inslikken, en je went er ook geleidelijker aan
donderdag 25 augustus 2022 om 14:01
En dit is waarom ik er dus heel veel over moet nadenken als de kriebel van het afknippen weer komt.Suaimhneas schreef: ↑25-08-2022 13:55Toen ik mijn hele lange haar afknipte naar een lange Bob werd het zonde genoemd. En dat is waar ik het over heb. Niet van Beyoncé naar Gerda.
En zo’n artikel als ik in de OP linkte triggert me dan, omdat ik het bij haar echt fantastisch vind staan.
donderdag 25 augustus 2022 om 14:02
Ja dat is wel opvallend. Als ik zeg dat ik binnenkort naar de kapper ga, hoor ik ook gelijk (vooral) mannen uit mijn omgeving; maar toch niet te kort hè?!Suaimhneas schreef: ↑25-08-2022 13:55Toen ik mijn hele lange haar afknipte naar een lange Bob werd het zonde genoemd. En dat is waar ik het over heb. Niet van Beyoncé naar Gerda.
En als ik zeg; hooguit 10 cm, dan hoor ik het zonde geroep ook al. Terwijl ik haar mijn taille heb.
donderdag 25 augustus 2022 om 14:02
Wat mooi en krachtig!GreenLadyFern schreef: ↑25-08-2022 12:56In het kort; nogal moeilijke jeugd gehad, daardoor veel psychische problemen. Een aantal jaar geleden heb ik veel aan mijn crisissignaleringsplan gewerkt, en toen zag ik door mijn leven heen een patroon; als het niet goed met mij gaat, als ik mijn persoonlijke kracht verlies, knip ik mijn haar kort. Vooral tijdens periodes van seksueel misbruik.
Toen ben ik er wat meer over gaan lezen en kwam ik erachter dat lang haar in ontzettend veel culturen in verband staat met persoonlijke kracht.
Ik knip het dus niet meer, omdat ik me krachtig voel door mijn lange haar, het is een veilig anker voor me geworden. Als ik het moeilijk heb of het verleden komt teveel naar boven kan ik mijn vingers langs mijn vlecht laten glijden en weet ik dat het al heel lang geleden js, en dat ik - net als mijn haar - sindsdien ben gegroeid en sterker ben geworden.
donderdag 25 augustus 2022 om 14:06
Ik vind net geknipt lang haar vaak ook niet mooi, maar dan gaat het niet zozeer over de lengte maar meer om de abrupte onnatuurlijke onderrand.
Maar dat soort gedachtes houd ik meestal voor mijzelf, dat dan weer wel
donderdag 25 augustus 2022 om 14:09
Die geamputeerde lookVallendeSterren schreef: ↑25-08-2022 14:06Ik vind net geknipt lang haar vaak ook niet mooi, maar dan gaat het niet zozeer over de lengte maar meer om de abrupte onnatuurlijke onderrand.
Maar dat soort gedachtes houd ik meestal voor mijzelf, dat dan weer wel![]()
Dat ligt ook wel een beetje aan de kapper.
Ik ga naar een goede kapper, het zit wel heel mooi als ik terug kom.
Face framing laagjes en highlights.
donderdag 25 augustus 2022 om 14:12
Ik ben ook eens van behoorlijk lang (zo'n 15 cm over mn bh-bandje) naar kort (a la champignon) gegaan. Kreeg ook veel "zonde" te horen, en dat ik er nu uitzag als een koorknaap
En dat was eigenlijk ook wel zo;p
Zelf vind ik het geknipte kapsel van de actrice leuker staan dan het lange.
Ik weet nooit zo goed wat te doen met mn haar. Het is inderdaad net als bij zovele dun en fijn en blond. Geen krulletje of slag te bekennen. Lijzig als het lang is, maar wat voor lengte dan wel staat, geen idee.
Heel kort=koorknaap dus
Bob=truttig/saai bij mij
Laagjes staan ook niet want je ziet ieder knipje/hakje.
Tja lang dan maar.
En dat was eigenlijk ook wel zo;p
Zelf vind ik het geknipte kapsel van de actrice leuker staan dan het lange.
Ik weet nooit zo goed wat te doen met mn haar. Het is inderdaad net als bij zovele dun en fijn en blond. Geen krulletje of slag te bekennen. Lijzig als het lang is, maar wat voor lengte dan wel staat, geen idee.
Heel kort=koorknaap dus
Bob=truttig/saai bij mij
Laagjes staan ook niet want je ziet ieder knipje/hakje.
Tja lang dan maar.
donderdag 25 augustus 2022 om 14:19
Bij sommige vrouwen vind ik kort haar mooi staan, bij anderen staat langer haar beter. Ik vind het tweede kapsel de actrice veel- en veel mooier staan. Echt een heel leuk kapsel vind ik het, misschien wil ik het zelf ook wel zo laten knippen.
Mijn haar is nu halflang, ik heb het langer gehad, maar ook heel kort.
Vrouwen vonden kort haar bij mij erg mooi staan, mannen maakte het niks uit.
"Leuk, dat korte haar!" zei een van mijn vrienden, "Je hebt echt een prachtig achterhoofd, zo mooi bol naar achter!"
Hij meende het nog ook.
Bij jonge meiden staat lang haar meestal wel, bij volwassen vrouwen niet altijd, vind ik. Ook al hebben ze op zich mooi haar,
Ooit heb ik eens een meisje gevolgd, ik de binnenstad. Ik zag haar lopen en ik dacht: "WAUW....dit wil ik ook!!!"
Ze had heel kort haar, opgeknipt aan de achterkant en een lok die een beetje schuin over haar achterhoofd viel. Moeilijk om goed uit te leggen hoe het precies zat, maar nog nooit had ik een kapsel zo mooi gevonden.
Uiteindelijk heb ik mijn haar niet laten knippen. Het stond haar waanzinnig, maar bij mij was het misschien wel helemaal niet mooi geweest.
Mijn haar is nu halflang, ik heb het langer gehad, maar ook heel kort.
Vrouwen vonden kort haar bij mij erg mooi staan, mannen maakte het niks uit.
"Leuk, dat korte haar!" zei een van mijn vrienden, "Je hebt echt een prachtig achterhoofd, zo mooi bol naar achter!"
Hij meende het nog ook.
Bij jonge meiden staat lang haar meestal wel, bij volwassen vrouwen niet altijd, vind ik. Ook al hebben ze op zich mooi haar,
Ooit heb ik eens een meisje gevolgd, ik de binnenstad. Ik zag haar lopen en ik dacht: "WAUW....dit wil ik ook!!!"
Ze had heel kort haar, opgeknipt aan de achterkant en een lok die een beetje schuin over haar achterhoofd viel. Moeilijk om goed uit te leggen hoe het precies zat, maar nog nooit had ik een kapsel zo mooi gevonden.
Uiteindelijk heb ik mijn haar niet laten knippen. Het stond haar waanzinnig, maar bij mij was het misschien wel helemaal niet mooi geweest.
donderdag 25 augustus 2022 om 14:56
Leuk kapsel toch uit de OP? Ik vind het haar goed staan.
Ik vind een korte bob of kort haar in laagjes bij veel vrouwen veel leuker staan dan dat lange haar wat altijd maar los hangt. Zelf heb ik nu ook een korte bob in laagjes tot iets boven mijn schouders, het was eerst nog een stuk korter. Dat stond leuk maar ik ben helaas niet goed in mijn haar stylen dus ik heb er een haat/liefde verhouding mee. Sowieso met mijn haar.
Mijn hele familie is gezegend met prachtige natuurlijke grove krullen en dik haar en ik heb stijl, droog, fijn maar veel haar dat zo lekker op springt naar buiten, iets wat ik zelf dus vreselijk vind maar anderen erg leuk vinden staan.
Ik wil eigenlijk al jaren naar een echt kort kapsel, dus echt een pixie cut want op mijn hoofd staat echt alles qua haar, of het nou de kleur is of het kapsel zelf. Ik kan het zeker hebben maar als ik het niet zelf af kan met de styling heb ik wel een probleem.
Zeker met super kort haar. Al lijkt me dat makkelijker dan die bob die ik op moet fohnen ( lukt nooit helemaal goed ) of moet krullen ( zelfs na honderd tutorials, krultangen, stijltangen en rollers krijg ik er nog niks in ) en er dan nog niet blij mee ben.
Nu past mijn haar net weer in een staartje dus doe ik het vaak weer vast. Als het lang is draag ik het standaard vast of in een knot.
Los staat me dan niet omdat ik slecht ben in stylen. Ik zit nu echt een beetje in tweestrijd of ik het echt kort ga laten knippen of toch maar ga laten groeien weer.
Qua kleuren heb ik ook alles wel gehad, van zwart tot rood. Nu is het as lichtbruin en dat staat me heel goed en natuurlijk. Mijn kapster is erg goed in een kapsel uitzoeken wat past bij me en wat ik zelf in model zou moeten kunnen brengen, maar helaas overschat ze me nog steeds. Ik ben gewoon echt onhandig met haar.
Ik hoor trouwens nooit dat het zo pittig staat, kort haar bij me. Meeste mensen vinden het leuk en vlot.
Ik vind een korte bob of kort haar in laagjes bij veel vrouwen veel leuker staan dan dat lange haar wat altijd maar los hangt. Zelf heb ik nu ook een korte bob in laagjes tot iets boven mijn schouders, het was eerst nog een stuk korter. Dat stond leuk maar ik ben helaas niet goed in mijn haar stylen dus ik heb er een haat/liefde verhouding mee. Sowieso met mijn haar.
Mijn hele familie is gezegend met prachtige natuurlijke grove krullen en dik haar en ik heb stijl, droog, fijn maar veel haar dat zo lekker op springt naar buiten, iets wat ik zelf dus vreselijk vind maar anderen erg leuk vinden staan.
Ik wil eigenlijk al jaren naar een echt kort kapsel, dus echt een pixie cut want op mijn hoofd staat echt alles qua haar, of het nou de kleur is of het kapsel zelf. Ik kan het zeker hebben maar als ik het niet zelf af kan met de styling heb ik wel een probleem.
Zeker met super kort haar. Al lijkt me dat makkelijker dan die bob die ik op moet fohnen ( lukt nooit helemaal goed ) of moet krullen ( zelfs na honderd tutorials, krultangen, stijltangen en rollers krijg ik er nog niks in ) en er dan nog niet blij mee ben.
Nu past mijn haar net weer in een staartje dus doe ik het vaak weer vast. Als het lang is draag ik het standaard vast of in een knot.
Los staat me dan niet omdat ik slecht ben in stylen. Ik zit nu echt een beetje in tweestrijd of ik het echt kort ga laten knippen of toch maar ga laten groeien weer.
Qua kleuren heb ik ook alles wel gehad, van zwart tot rood. Nu is het as lichtbruin en dat staat me heel goed en natuurlijk. Mijn kapster is erg goed in een kapsel uitzoeken wat past bij me en wat ik zelf in model zou moeten kunnen brengen, maar helaas overschat ze me nog steeds. Ik ben gewoon echt onhandig met haar.
Ik hoor trouwens nooit dat het zo pittig staat, kort haar bij me. Meeste mensen vinden het leuk en vlot.
donderdag 25 augustus 2022 om 15:05
Wat mooi. Dank je wel voor het delen van zoiets persoonlijks.GreenLadyFern schreef: ↑25-08-2022 12:56In het kort; nogal moeilijke jeugd gehad, daardoor veel psychische problemen. Een aantal jaar geleden heb ik veel aan mijn crisissignaleringsplan gewerkt, en toen zag ik door mijn leven heen een patroon; als het niet goed met mij gaat, als ik mijn persoonlijke kracht verlies, knip ik mijn haar kort. Vooral tijdens periodes van seksueel misbruik.
Toen ben ik er wat meer over gaan lezen en kwam ik erachter dat lang haar in ontzettend veel culturen in verband staat met persoonlijke kracht.
Ik knip het dus niet meer, omdat ik me krachtig voel door mijn lange haar, het is een veilig anker voor me geworden. Als ik het moeilijk heb of het verleden komt teveel naar boven kan ik mijn vingers langs mijn vlecht laten glijden en weet ik dat het al heel lang geleden js, en dat ik - net als mijn haar - sindsdien ben gegroeid en sterker ben geworden.
Am Yisrael Chai!
donderdag 25 augustus 2022 om 17:04
Ik was nieuwsgierig. Dus met quote de link achterhaald.
Ik vind Halle Berry ook een voorbeeld van een vrouw die echt stunning is met kort haar. Ook met lang trouwens. Maar haar vind ik met kort haar toch nog meer van het scherm afspatten.
donderdag 25 augustus 2022 om 17:05
Klopt, dat vind ik bij haar ook!
donderdag 25 augustus 2022 om 17:06
Met lang haar vind ik Halle een doorsnee actrice, heel mooi maar daar heeft Hollywood er 100.000 van
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in