Wat zonde!
donderdag 25 augustus 2022 om 11:41
Ik zag net een nieuwsbericht bij RTL Boulevard dat een actrice van GTST haar haar kort zou hebben geknipt: https://www.rtlboulevard.nl/entertainme ... ter-kapsel
Even buiten de daadwerkelijke nieuwswaarde van dit artikel om
ging ik even kijken naar de reacties onder haar foto op Instagram. En het valt me op dan er wat mensen schrijven dat het zonde is. Voornamelijk mannen maar ook veel vrouwen. Terwijl als ik objectief naar de foto kijk ik een veel gezondere en vlotter kapsel zie dan op de voor-foto. En het staat haar echt geweldig vind ik.
Hoe komt het toch dat het er zo ingebakken zit dat lang haar vrouwelijker en mooier is? Vinden jullie dat zelf ook?
Ik vraag dit omdat ik zelf altijd worstel met wat ik nou voor kapsel wil. Door zulke foto’s ben ik geneigd het er allemaal af te knippen maar ik weet uit ervaring dat als ik dat heb gedaan ik weer lang haar wil. Maar waarom weet ik niet, het is een gevoel. Ook wel aangestuurd door de algemene mening daarover als ik eerlijk ben, terwijl dat niet uit zou moeten maken.
Even buiten de daadwerkelijke nieuwswaarde van dit artikel om
Hoe komt het toch dat het er zo ingebakken zit dat lang haar vrouwelijker en mooier is? Vinden jullie dat zelf ook?
Ik vraag dit omdat ik zelf altijd worstel met wat ik nou voor kapsel wil. Door zulke foto’s ben ik geneigd het er allemaal af te knippen maar ik weet uit ervaring dat als ik dat heb gedaan ik weer lang haar wil. Maar waarom weet ik niet, het is een gevoel. Ook wel aangestuurd door de algemene mening daarover als ik eerlijk ben, terwijl dat niet uit zou moeten maken.
zaterdag 27 augustus 2022 om 12:21
Guttegut zeg, kalmeer een beetje. Het is hoogstens een goed voorbeeld van een vooroordeel waarvan ik toegeef dat ik die heb. En zoals het geval is bij clichés, vooroordelen en generalisaties: deze zijn er niet voor niets. Omdat ze vaak, niet altijd, kloppen.
zaterdag 27 augustus 2022 om 12:29
zaterdag 27 augustus 2022 om 12:50
Het ligt nogal gevoelig, geloof ik? Het schoonheidsideaal bestaat, daar doe je niets aan. Natuurlijk zijn er individuele verschillen in perceptie van schoonheid, maar een flink gedeelte is ook sociaal / cultureel bepaald (zoals lang haar bij vrouwen).Ttroeteltje schreef: ↑27-08-2022 12:29Dit is toch ook een (voor)oordeel van heb ik jou daar zeg.
-ZE hebben niet de behoefte
-HET schoonheidsideaal
zaterdag 27 augustus 2022 om 13:05
Je hebt over ‘ik denk’ heen gelezen? Doe even chilllllllTtroeteltje schreef: ↑27-08-2022 12:29Dit is toch ook een (voor)oordeel van heb ik jou daar zeg.
-ZE hebben niet de behoefte
-HET schoonheidsideaal
Maar er is echt een schoonheidsideaal tav haarlengte, anders was dit topic er niet geweest
zaterdag 27 augustus 2022 om 13:09
HET schoonheidsideaal wekt veel agressie op het vivaforum. Het wordt ontkend, bestreden, belachelijk gemaakt en geminacht, net als degenen die toegeven het na te streven. HET schoonheidsideaal is erg dwingend en het is vervelend dat als je heel erg van dat ideaal afwijkt, je jezelf nagenoeg moet verdedigen.
zaterdag 27 augustus 2022 om 20:18
Ik zie het topic nu pas en vind het nieuwe kapsel bij Melissa Drost erg leuk staan. Het lange haar stond haar ook goed maar af en toe iets nieuws proberen is leuk. Ik heb vroeger ook wel eens een bob-lijn gehad. Nu heb ik lang en dik haar en de voorkant is in laagjes geknipt zodat het er bij mij niet te meisjesachtig eruitziet. Is ook een keer iets anders.
I didn't say tak. YOU said tak. Tak ah lah!
zaterdag 27 augustus 2022 om 20:40
Ja vast, het zal wel gevoelig liggen. Ook een manier om het te vertalen.
Ik vind sommige reacties absurd. Maar ik moet chillen.
Ga ik nu doen. Languit op een ligbed. Proost.
zaterdag 27 augustus 2022 om 20:52
Keep your hair on, zeggen ze in de UK als je je teveel opwindt.Ttroeteltje schreef: ↑27-08-2022 20:40Ja vast, het zal wel gevoelig liggen. Ook een manier om het te vertalen.
Ik vind sommige reacties absurd. Maar ik moet chillen.
Ga ik nu doen. Languit op een ligbed. Proost.
zaterdag 27 augustus 2022 om 21:10
Ik vind het zelf ook erg leuk staan en zeker hip. Volgens mij is het aan de zijkant een beetje in laagjes geknipt.Suaimhneas schreef: ↑25-08-2022 11:52Oh ja? Ik vind het juist vlot en hip staan. Zoals iemand hier al schreef geeft het haar meer karakter in mijn ogen. Leuk om een andere mening te lezen![]()
I didn't say tak. YOU said tak. Tak ah lah!
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in