Mode & Beauty alle pijlers

Wat zonde!

25-08-2022 11:41 186 berichten
Ik zag net een nieuwsbericht bij RTL Boulevard dat een actrice van GTST haar haar kort zou hebben geknipt: https://www.rtlboulevard.nl/entertainme ... ter-kapsel

Even buiten de daadwerkelijke nieuwswaarde van dit artikel om :proud: ging ik even kijken naar de reacties onder haar foto op Instagram. En het valt me op dan er wat mensen schrijven dat het zonde is. Voornamelijk mannen maar ook veel vrouwen. Terwijl als ik objectief naar de foto kijk ik een veel gezondere en vlotter kapsel zie dan op de voor-foto. En het staat haar echt geweldig vind ik.

Hoe komt het toch dat het er zo ingebakken zit dat lang haar vrouwelijker en mooier is? Vinden jullie dat zelf ook?

Ik vraag dit omdat ik zelf altijd worstel met wat ik nou voor kapsel wil. Door zulke foto’s ben ik geneigd het er allemaal af te knippen maar ik weet uit ervaring dat als ik dat heb gedaan ik weer lang haar wil. Maar waarom weet ik niet, het is een gevoel. Ook wel aangestuurd door de algemene mening daarover als ik eerlijk ben, terwijl dat niet uit zou moeten maken.
Alle reacties Link kopieren Quote
smulrol schreef:
25-08-2022 17:03
Beetje moeilijk om je plaatje te zien maar dat is een pruik.
Kan je ook kopen om te proberen hoe kort staat, of platina blond of zo

Het kapsel van Bella een pruik??

https://www.nsmbl.nl/pixie-cut-kapsel-celebrities/
Lieneke schreef:
25-08-2022 17:06
Het kapsel van Bella een pruik??

https://www.nsmbl.nl/pixie-cut-kapsel-celebrities/
Ja volgens mij wel, voor dat event
Anne Hathaway ook zo mooi met kort haar.
smulrol schreef:
25-08-2022 17:09

Knappe pruik! En inderdaad handig om te proberen of iets je staat!
Ttroeteltje schreef:
25-08-2022 17:10

Echt heel mooi!
Als je een beeldschoon gezicht hebt zoals fotomodellen en actrices kan kort haar mooi staan.
En als je een fantastisch figuur hebt kun je er in een jute zak met een riem eromheen ook goed uitzien.
Wil nog niet zeggen dat het voor een doorsnee type ook een goed idee is :biggrin:
Harba lorifa
smulrol schreef:
25-08-2022 17:09
Ik denk dat ook. Het is trouwens het enige kapsel in het rijtje dat ik niet leuk vind :biggrin:
Ginevra schreef:
25-08-2022 17:12
Als je een beeldschoon gezicht hebt zoals fotomodellen en actrices kan kort haar mooi staan.
En als je een fantastisch figuur hebt kun je er in een jute zak met een riem eromheen ook goed uitzien.
Wil nog niet zeggen dat het voor een doorsnee type ook een goed idee is :biggrin:

Dat is zeker zo. Maar ook bij mensen met een wat gewoner gezicht: bij de een staat kort haar, bij de ander weer niet.
Ginevra schreef:
25-08-2022 17:12
Maar ja, dat is met alles. Met een beeldschoon perfect figuur staat alles leuk. Met een gebeeldhouwd modellen snoetje idem.
De doorsnee mens zal wat meer moeite moeten doen om uit te zoeken welke snit (in kleding en kapsel) het meest flatteert. Als je niets te verbloemen hebt, kan alles.
Ttroeteltje schreef:
25-08-2022 17:10
Vind ik juist ook een goed voorbeeld van hoe zonde het kan zijn. Het meisjesachtig, het hele vrouwelijke, dat is er dan gelijk af.
Halle Berry is inderdaad geweldig met kort haar. Maar ook omdat zij sowieso stunning mooie vrouw is. Ik vind dat lang haar een doorsnee Hollandse stevige vrouw juist enorm kan opleuken. En dat een kort kapsel zo’n soort vrouw juist naar beneden haalt. Maar iedereen moet gewoon doen waar ze zich goed bij voelen.
Ik heb lang haar, doe er niets aan, wassen en aan de lucht laten drogen dan borstel erdoorheen. 2e dag vlecht of opsteken want snel vet haar, wat ik ook doe. Mijn haar is stijl met beetje aan 1 kant een slag en het is fijn maar wel veel haar. Ik heb ook super kort haar gehad, ik had toen ongelooflijk veel sjans, wat ik niet had gedacht. Laats liep ik naar de supermarkt en liep er een meisje/vrouw mij voorbij met toffe spijkerbroek, zwarte gympen en mooie witte bloes met kort donkerbruin haar, ik stond echt even stil om haar na te kijken wat prachtig en sexy! 😍 Het kriebelt soms weer bij mij om super kort te gaan, maar anderzijds moet ik weer door het gehele proces van achterlijke tussenfase qua haar 🤣

Ik heb ook een keer mijn haar super kort af geknipt zonder dat ik het wilde maar dat kwam nadat ik sexueel misbruikt was. Door het af te hebben geknipt was voor mij het gevoel dat zijn gore vingers mijn haar had vastgepakt.

Keertje ook een hele korte bob laten knippen omdat mijn haar voor de helft was uitgevallen na een ziekte.

Ik vind dat vrouwen zeker kort haar kunnen hebben. Doe vooral waar je je lekker bij voelt en niet dat je je haar af laat hangen doordat een ander zal zeggen dat het zonde is of zo. 🌹
Kaascracker schreef:
25-08-2022 13:16
Ik vind kort haar mooier omdat het vaak ook wat afwijkender is. Als ik twintigers en dertigers op het station zie, zijn ze allemaal inwisselbaar met dat lange blonde peenhaar. Met kort haar móét je echt iets doen en dan wordt het al snel individueler
Yup, en dat afwijkende mag ik juist enorm.
Ik heb nog nooit zoveel complimentjes gehad als toen ik mijn haar kort liet knippen. En nee, ik ben geen supermodel maar kort haar past het beste bij mij. Ik zou me nu heel ongemakkelijk voelen met lang haar.

Verder vind ik t best bekrompen om te zeggen dat kort haar niet vrouwelijk is of alleen maar staat als je superslank bent...Of dat er alleen korte kapsels bestaan met stekeltjes en rood geverfd. Alsof alle vrouwen en kapsels hetzelfde zijn.
ZeroRose schreef:
25-08-2022 23:23
Ik heb nog nooit zoveel complimentjes gehad als toen ik mijn haar kort liet knippen. En nee, ik ben geen supermodel maar kort haar past het beste bij mij. Ik zou me nu heel ongemakkelijk voelen met lang haar.

Verder vind ik t best bekrompen om te zeggen dat kort haar niet vrouwelijk is of alleen maar staat als je superslank bent...Of dat er alleen korte kapsels bestaan met stekeltjes en rood geverfd. Alsof alle vrouwen en kapsels hetzelfde zijn.
Ik heb ook al bijna mijn hele volwassen leven kort haar, met een uitstapje naar extensions twee jaar geleden. Kort haar past bij mij, en bij mijn haar. Ik krijg er ook regelmatig complimenten over. En ik heb ook geen rode stekeltjes en ik ben ook geen supermodel.
Kort haar vind ik zelden mooi, maar ik snap wat jullie bedoelen met onverzorgd haar dat alleen maar lang is vanwege de lengte en niet omdat het zo mooi is. Toevallig zag ik gisteren op Instagram een reclame voor de (overigens vreselijke) podcast van Isa Hoes en Medina Schuurman en zij zijn het perfecte voorbeeld van slonzig lang haar (Isa) en mooi kort haar (Medina):

https://www.nouveau.nl/artikel/lifestyl ... stpraktijk
Ik ben door corona en long covid inmiddels al 2 jaar niet naar de kapper geweest. Mijn flotte korte kapsel met persoonlijkheid is veranderd in lang haar dat ik haat.

Als het net goed valt staat het echt wel hoor, want ik heb een volle bos, maar het past zo ontzettend niet bij mij. Het is zo niet wie ik ben. Het is saai,13 in een dozijn en omdat het me vooral in de weg zit als het los zit heb ik standaard een staart of knot wat het nog erger maakt. Met kort haar voel ik me echt zoveel vrouwelijker en sexyer dan met zo'n duffe knot of staart.

Ik kan echt niet wachten tot ik weer de puf heb om er de schaar in te laten zetten en er gewoon weer uit te zien als mij zelf. En als dat voor volgend voorjaar nog niet is gelukt koop ik zelf wel een tondeuse, zelfs dat voelt meer vrouwelijker en mijzelf dan dit :P

En wat anderen daarvan vinden? Dat boeit me dan weer echt niet. Ik wil een kapsel met persoonlijkheid. Ik wil een kapsel dat bij mij past, niet bij de rest van de wereld.
lollypopje wijzigde dit bericht op 26-08-2022 08:51
1.44% gewijzigd
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Ttroeteltje schreef:
25-08-2022 18:42
Yup, en dat afwijkende mag ik juist enorm.
Ik ook, er zijn zoveel vrouwen met heel lang haar ( vooral jonge meiden ) en ik vind dat vaak ook best saai. Vaak ook met die beach krullen erin. Ik vind korte kapsels vaak veel leuker en afwijkender staan ( unieker ).
Ik denk dat ik maar eens met mijn kapster ga overleggen over een pixie cut, hoeveel werk het nou echt is. Wel eng, want als het er af is en het bevalt me niet kan ik het niet meer even in een staart gooien als afleiding. Dan moet ik maanden een muts op. :proud:
Ik weet zeker dat het me zal staan hoor, maar of ik het ook zelf in model krijg, daar ben ik dus bang voor.
Miss_Edwards schreef:
26-08-2022 08:38
Ik ook, er zijn zoveel vrouwen met heel lang haar ( vooral jonge meiden ) en ik vind dat vaak ook best saai. Vaak ook met die beach krullen erin. Ik vind korte kapsels vaak veel leuker en afwijkender staan ( unieker ).
Ik denk dat ik maar eens met mijn kapster ga overleggen over een pixie cut, hoeveel werk het nou echt is. Wel eng, want als het er af is en het bevalt me niet kan ik het niet meer even in een staart gooien als afleiding. Dan moet ik maanden een muts op. :proud:
Ik weet zeker dat het me zal staan hoor, maar of ik het ook zelf in model krijg, daar ben ik dus bang voor.
Het hangt van je haar en van het kapsel af, maar bij mij was het heel wat minder werk dan het lange haar dat ik nu heb. Ik haalde er 's ochtends hooguit even snel een kam door en het zat goed en soms dat zelfs niet en ik hoefde ook niet uren te wachten tot mijn haar droof is na het douchen :P
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
samarinde schreef:
26-08-2022 08:24
Kort haar vind ik zelden mooi, maar ik snap wat jullie bedoelen met onverzorgd haar dat alleen maar lang is vanwege de lengte en niet omdat het zo mooi is. Toevallig zag ik gisteren op Instagram een reclame voor de (overigens vreselijke) podcast van Isa Hoes en Medina Schuurman en zij zijn het perfecte voorbeeld van slonzig lang haar (Isa) en mooi kort haar (Medina):

https://www.nouveau.nl/artikel/lifestyl ... stpraktijk
Allebei afschuwelijke kapsels wat mij betreft.
lollypopje schreef:
26-08-2022 08:42
Het hangt van je haar en van het kapsel af, maar bij mij was het heel wat minder werk dan het lange haar dat ik nu heb. Ik haalde er 's ochtends hooguit even snel een kam door en het zat goed en soms dat zelfs niet en ik hoefde ook niet uren te wachten tot mijn haar droof is na het douchen :P
Ja, dat is zo. Mijn haar is als het kort is best stijl denk ik want het piekt vaak op aan de puntjes als het langer is maar als het met een kam erdoor goed valt zou ik het wel overwegen. Heb vaak geen zin om uren bezig te zijn met stylen en dergelijke. Bovendien is al die warmte slecht voor mijn gevoelige hoofdhuid en haar. Mijn huidige bob valt ook al snel in model moet ik zeggen, mijn kapster kan echt prachtig knippen.
Misschien toch maar eens gewoon de knoop doorhakken. :P
Miss_Edwards schreef:
26-08-2022 08:49
Ja, dat is zo. Mijn haar is als het kort is best stijl denk ik want het piekt vaak op aan de puntjes als het langer is maar als het met een kam erdoor goed valt zou ik het wel overwegen. Heb vaak geen zin om uren bezig te zijn met stylen en dergelijke. Bovendien is al die warmte slecht voor mijn gevoelige hoofdhuid en haar. Mijn huidige bob valt ook al snel in model moet ik zeggen, mijn kapster kan echt prachtig knippen.
Misschien toch maar eens gewoon de knoop doorhakken. :P
Dan heb je grote kans dat het vanzelf goed valt. Ik heb slag vanaf een bepaalde lengte, valt het korter dan dat zit het altijd perfect.
Ik herken het wel, veel mensen vinden lang haar bij vrouwen mooier, maar zelf krijg ik veel complimenten sinds ik van lang (tot aan behabandje) naar kort (undercut) ben gegaan. Mensen vinden het stoer en fris staan. Mij kan de mening van anderen weinig schelen maar ik voel me wel krachtiger. Vroeger verstopte ik me achter mijn lange haar, nu kan dat niet meer. Ik durf me ook opvallender te kleden. Gek eigenlijk dat het zoveel invloed heeft, het is tenslotte maar haar.
lollypopje schreef:
26-08-2022 08:52
Dan heb je grote kans dat het vanzelf goed valt. Ik heb slag vanaf een bepaalde lengte, valt het korter dan dat zit het altijd perfect.
Ja heb ik ook. Hier ook slag vanaf halverwege mijn oor. Super irritant vind ik dat. Als het lang is ziet het er bij mij ook al snel pluizig en onverzorgd uit. Kort staat frisser, ook omdat ik fijn maar veel haar heb dat ligt pluizig is. Ik ben gewoon een gemaksdier, ik wil er een kam door halen en klaar. Elke dag met gel en wax in de weer zie ik niet zitten, dan moet ik het ook dagelijks gaan wassen, nu doe ik dat eens per 3 dagen.
Miss_Edwards schreef:
26-08-2022 09:17
Ja heb ik ook. Hier ook slag vanaf halverwege mijn oor. Super irritant vind ik dat. Als het lang is ziet het er bij mij ook al snel pluizig en onverzorgd uit. Kort staat frisser, ook omdat ik fijn maar veel haar heb dat ligt pluizig is. Ik ben gewoon een gemaksdier, ik wil er een kam door halen en klaar. Elke dag met gel en wax in de weer zie ik niet zitten, dan moet ik het ook dagelijks gaan wassen, nu doe ik dat eens per 3 dagen.
Gewoon aangeven aan de kapper. De mijne weet ook dat ik lui ben en dat ik er geen tijd in wil hoeven steken en dus krijg ik altijd kapsels die ik kan stylen als ik daar zin in heb, maar ook goed zitten als ik er niks aan doe.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven