Wat zonde!
donderdag 25 augustus 2022 om 11:41
Ik zag net een nieuwsbericht bij RTL Boulevard dat een actrice van GTST haar haar kort zou hebben geknipt: https://www.rtlboulevard.nl/entertainme ... ter-kapsel
Even buiten de daadwerkelijke nieuwswaarde van dit artikel om
ging ik even kijken naar de reacties onder haar foto op Instagram. En het valt me op dan er wat mensen schrijven dat het zonde is. Voornamelijk mannen maar ook veel vrouwen. Terwijl als ik objectief naar de foto kijk ik een veel gezondere en vlotter kapsel zie dan op de voor-foto. En het staat haar echt geweldig vind ik.
Hoe komt het toch dat het er zo ingebakken zit dat lang haar vrouwelijker en mooier is? Vinden jullie dat zelf ook?
Ik vraag dit omdat ik zelf altijd worstel met wat ik nou voor kapsel wil. Door zulke foto’s ben ik geneigd het er allemaal af te knippen maar ik weet uit ervaring dat als ik dat heb gedaan ik weer lang haar wil. Maar waarom weet ik niet, het is een gevoel. Ook wel aangestuurd door de algemene mening daarover als ik eerlijk ben, terwijl dat niet uit zou moeten maken.
Even buiten de daadwerkelijke nieuwswaarde van dit artikel om
Hoe komt het toch dat het er zo ingebakken zit dat lang haar vrouwelijker en mooier is? Vinden jullie dat zelf ook?
Ik vraag dit omdat ik zelf altijd worstel met wat ik nou voor kapsel wil. Door zulke foto’s ben ik geneigd het er allemaal af te knippen maar ik weet uit ervaring dat als ik dat heb gedaan ik weer lang haar wil. Maar waarom weet ik niet, het is een gevoel. Ook wel aangestuurd door de algemene mening daarover als ik eerlijk ben, terwijl dat niet uit zou moeten maken.
donderdag 25 augustus 2022 om 11:45
donderdag 25 augustus 2022 om 11:48
Dat hoor je inderdaad vaak dat er dan geroepen wordt "wat zonde".
Ik begrijp dit nooit. Het haar groeit vanzelf weer aan....daar hoef je helemaal niets voor te doen.
En meestal vind ik het een verbetering, het korte haar. Veel vrouwen doen weinig tot niets met het lange haar. Bij veel vrouwen vind ik het ook echt heel onverzorgd uitzien.
En vrouwelijkheid heeft niets met lang haar te maken. Dat zit in andere dingen.
Ik heb mijn hele leven al kort haar. Als ik het lang heb ziet het er echt heel armoedig uit. Ik heb weinig en fijn haar. Dubbel pret dus.
Ik begrijp dit nooit. Het haar groeit vanzelf weer aan....daar hoef je helemaal niets voor te doen.
En meestal vind ik het een verbetering, het korte haar. Veel vrouwen doen weinig tot niets met het lange haar. Bij veel vrouwen vind ik het ook echt heel onverzorgd uitzien.
En vrouwelijkheid heeft niets met lang haar te maken. Dat zit in andere dingen.
Ik heb mijn hele leven al kort haar. Als ik het lang heb ziet het er echt heel armoedig uit. Ik heb weinig en fijn haar. Dubbel pret dus.
donderdag 25 augustus 2022 om 11:49
En kinderen.Poeszie schreef: ↑25-08-2022 11:45Ja, heel ergelijk, dat volwassen vrouwen zogenaamd lange haren 'moeten' hebben. Ik kende haar niet, maar als ik de 2 foto's vergelijk, dan staat haar dit veel beter. Dit kapsel vind ik haar meer persoonlijkheid geven.
Sowieso is het al apart dat er een item over geschreven wordt.
Mijn dochter had een tijdje kort haar, toen ze in groep 2, 3 en 4 zat. Ze heeft het weer lang laten groeien, vanwege alle vervelende opmerkingen.
Het stond haar prachtig
donderdag 25 augustus 2022 om 11:55
Blij dat je naast vlot en hip “kek “ niet gebruikt.Suaimhneas schreef: ↑25-08-2022 11:52Oh ja? Ik vind het juist vlot en hip staan. Zoals iemand hier al schreef geeft het haar meer karakter in mijn ogen. Leuk om een andere mening te lezen![]()
donderdag 25 augustus 2022 om 11:57
donderdag 25 augustus 2022 om 11:58
Gelukkig ben ik gezegend met een dikke volle lange bos haar. Eens in de 6 weken puntjes eraf. Af en toe een kuurtje erin.Suaimhneas schreef: ↑25-08-2022 11:54Mooi lang haar is ook maar voor weinig mensen weggelegd denk ik. Niet voor niets dat er zoveel met extensions wordt gewerkt. Je moet het goed onderhouden wil het niet slierterig of lijzig worden vind ik.
Ik ben al oud maar nooit dat de schaar erin gaat voor een truttige boblijn.
Ik ben niet bepaald knap van gezicht. Het enige waar ik wel eens complimenten over krijg, is mijn lange haar. Het is fijn en steil maar met wat styling geeft het net wat sjeu aan een verder vrij logge kop.
Ik ben exact het type vrouw dat met kort haar te horen krijgt “ oh maar dat staat je veel beter, zo veel pittiger”. Ja werkelijk, pittiger. Dat zijn dan altijd andere vrouwen overigens die dat zeggen, nooit mannen. Het mag dan “pittiger” staan, maar de charme is er ook wel af.
Ik ben exact het type vrouw dat met kort haar te horen krijgt “ oh maar dat staat je veel beter, zo veel pittiger”. Ja werkelijk, pittiger. Dat zijn dan altijd andere vrouwen overigens die dat zeggen, nooit mannen. Het mag dan “pittiger” staan, maar de charme is er ook wel af.
Harba lorifa
donderdag 25 augustus 2022 om 12:01
Ik denk dat er echt een verschil zit in wat vrouwen en mannen mooi vinden staan. Ik vind een (lange) Bob vaak veel leuker staan dan een langer kapsel. Ook als dat mooi lang golvend perfect gestyled haar is. Oprecht. Het geeft voor mij vaak wat meer eigenzinnigheid en karakter.Ginevra schreef: ↑25-08-2022 11:58Ik ben niet bepaald knap van gezicht. Het enige waar ik wel eens complimenten over krijg, is mijn lange haar. Het is fijn en steil maar met wat styling geeft het net wat sjeu aan een verder vrij logge kop.
donderdag 25 augustus 2022 om 12:03
Blits, cool, trendy? Ik weet het ook niet, hoor.Suaimhneas schreef: ↑25-08-2022 11:58Hahaha nee dat is meer iets voor de generatie van mijn ouders. Ik krijg hier vaker commentaar op die woordkeuze maar zou echt niet weten wat de hedendaagse woorden zijn voor hip en vlot?![]()
donderdag 25 augustus 2022 om 12:04
donderdag 25 augustus 2022 om 12:05
Vreselijk ja, dat pittig.Ginevra schreef: ↑25-08-2022 11:58Ik ben niet bepaald knap van gezicht. Het enige waar ik wel eens complimenten over krijg, is mijn lange haar. Het is fijn en steil maar met wat styling geeft het net wat sjeu aan een verder vrij logge kop.
“Kort, rood en pittig”
Haar dat pittig is. Hoe dan?
donderdag 25 augustus 2022 om 12:09
Hoezo is het bizar om een mening te hebben over iemands kapsel? Of je die mening te pas en te onpas hardop moet ventileren is iets anders, maar mag je nou ook al geen mening meer hébben?
Jij hebt ook een mening over het kapsel, of je dat nou wil of niet, of het je nou interesseert of niet. Maar als je de foto's hebt gezien, heeft je brein er een mening over gevormd.
donderdag 25 augustus 2022 om 12:09
Voor mij is het kiezen tussen slierterig langig haar en mooier maar korter haar. Als mijn haar echt lang kon groeien en dan ook nog mooi bleef, zou ik afknippen zonde vinden. Maar die optie heb ik niet dus dan maar beter de schaar erin.
Bij anderen vind ik lang haar zeker niet automatisch de mooiste optie.
Weet je wat pas conflictvermijdend is? Wereldvrede.
donderdag 25 augustus 2022 om 12:11
Vind ik ook. Ik vind lang haar prachtig als het echt mooi haar is of als er iets moois van gemaakt is door styling. De voor-foto van deze dame toont niet echt bijzonder mooi haar, dus een wat korter model vind ik dan vaak flatteuzer. Haar haar ziet er nu voller en gezonder uit, dus in mijn ogen mooier.vivapimpelmees schreef: ↑25-08-2022 11:57Mooi lang haar is voor weinig mensen weggelegd. Kijk maar naar Maxima, dat is ook vaak slierterig en alleen maar mooi bij echt officiële gelegenheden.
Bij de dame in kwestie vind ik het model mooier, alleen de kleur matcht niet met haar teint. Jammer.
donderdag 25 augustus 2022 om 12:12
Hier ook. Ik heb geen mooi haar, dus ik vind mezelf ook niet mooi met lang haar. Daarom draag ik het korter.tyche schreef: ↑25-08-2022 12:09Voor mij is het kiezen tussen slierterig langig haar en mooier maar korter haar. Als mijn haar echt lang kon groeien en dan ook nog mooi bleef, zou ik afknippen zonde vinden. Maar die optie heb ik niet dus dan maar beter de schaar erin.
donderdag 25 augustus 2022 om 12:14
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in