AIVD kerstpuzzel 2017
vrijdag 1 december 2017 om 22:40
Hij komt er weer aan. Op 12 december wordt hij gepubliceerd, maar de AIVD heeft alvast een teaser op twitter geplaatst waarover we onze mooie hoofdjes kunnen breken.
Het schijnt trouwens dat hij dit jaar moeilijker wordt.
https://www.aivd.nl/onderwerpen/informa ... uzzel-2017
En balletjes op twitter
https://twitter.com/aivd

Allen succes ermee
Het schijnt trouwens dat hij dit jaar moeilijker wordt.
https://www.aivd.nl/onderwerpen/informa ... uzzel-2017
En balletjes op twitter
https://twitter.com/aivd

Allen succes ermee

Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020
maandag 4 december 2017 om 16:12
Omdat jij de TO bent werkt FFFFFF niet, ik zal even de juiste code voor je zoekenkopjekoffie70 schreef: ↑04-12-2017 16:10Zijn het ook
Ik doe even testen hoe een spoiler ook alweer gemaakt wordt....
test
Edit: f7f7f7 moet je hebben
maandag 4 december 2017 om 16:13
Gelukt. Spoilers kun je maken door de tekstkleur naar wit te veranderen. Wanneer je dan met de muis over de tekst gaat/klikt, zie je wat er staat.
Spoiler:
In het eerdere voorbeeld werden de letters van "tweet" vervangen door andere letters, maar je kunt "tweet" ook veranderen in cijfers of....
Spoiler:
In het eerdere voorbeeld werden de letters van "tweet" vervangen door andere letters, maar je kunt "tweet" ook veranderen in cijfers of....
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020
vrijdag 8 december 2017 om 09:29
Hebben jullie ‘m al opgelost, sinds die online staat, ben ik al bezig
Maar het kwartje valt niet.
Sommigen hebben het over letterfrequenties, maar daarmee kom ik geen steek verder
Het lijkt me dat iedere balletjescombinatie voorstelt, maar ik kom er alsnog niet uit,
Kan iemand alsjeblieft een hint geven hoe ik naar de oplossing toe kan werken, ik kom er echt niet uit en word langzamerhand gek
Maar het kwartje valt niet.
Sommigen hebben het over letterfrequenties, maar daarmee kom ik geen steek verder
Het lijkt me dat iedere balletjescombinatie voorstelt, maar ik kom er alsnog niet uit,
Kan iemand alsjeblieft een hint geven hoe ik naar de oplossing toe kan werken, ik kom er echt niet uit en word langzamerhand gek
vrijdag 8 december 2017 om 12:14
@RB0496: moeilijk om iets te zeggen wat niet teveel weggeeft... je hebt vast al geturfd, dus dan weet je al één letter.
Ga vanuit daar eens verder kijken naar het systeem van ordening van bolletjescombi's. Die is uiteraard niet random. Mijn eerste ingeving daarin was min of meer goed. Bij jou misschien ook, want hij is niet onlogisch.
Misschien kom je zo verder?
Ga vanuit daar eens verder kijken naar het systeem van ordening van bolletjescombi's. Die is uiteraard niet random. Mijn eerste ingeving daarin was min of meer goed. Bij jou misschien ook, want hij is niet onlogisch.
Misschien kom je zo verder?
vrijdag 8 december 2017 om 18:13
ik ben best analytisch, maar ik snap de manier van denken bij die puzzels nog niet. Dus cup a soupje gaat niet helpen, vrees ikbolletje80 schreef: ↑08-12-2017 18:10Neem anders even een cup a soupje... Dan kun je er weer met frisse moed tegenaan![]()

I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times

vrijdag 8 december 2017 om 18:55
Ik vind het al heel wat als ik eentje goed hebJoostisandersgeaard2 schreef: ↑08-12-2017 18:49Ik ken iemand die de top 100 heeft gehaald![]()
Dat vind ik al heel wat![]()

vrijdag 8 december 2017 om 19:01
Top 100: keigoed. En daar iemand van kennen, hoef ik er niet 1 voor te weten

vrijdag 8 december 2017 om 20:27
Goed zo voor allen die de teaser opgelost hebben en een tip voor degenen die nog bezig zijn: kijk eens naar oudere puzzels en soms kan het ook helpen om het even weg te leggen.
Om de wachttijd te overbruggen, ben ik maar een beetje met die uit 2011 aan het stoeien.
Dit is opgave 11
(Oplossingen graag in spoiler)
11.
a) (2 punten)
Als VROEGER gelijk is aan 14 en HEDEN gelijk is aan 9, waaraan is
TOEKOMST dan gelijk?
b) (2 punten)
Als 359249 een kleur is, 157974 een mooie vogel is en 468 een
dier is, welk ander dier is dan 10921667886?
c) (2 punten)
Als 4594 een hoofddeksel is, 5055 een bloem is en 6611 een vogel
is, wat voor dier is dan 6405?
d) (2 punten)
Waarom is 553377777778 relevant?
Om de wachttijd te overbruggen, ben ik maar een beetje met die uit 2011 aan het stoeien.
Dit is opgave 11

(Oplossingen graag in spoiler)
11.
a) (2 punten)
Als VROEGER gelijk is aan 14 en HEDEN gelijk is aan 9, waaraan is
TOEKOMST dan gelijk?
b) (2 punten)
Als 359249 een kleur is, 157974 een mooie vogel is en 468 een
dier is, welk ander dier is dan 10921667886?
c) (2 punten)
Als 4594 een hoofddeksel is, 5055 een bloem is en 6611 een vogel
is, wat voor dier is dan 6405?
d) (2 punten)
Waarom is 553377777778 relevant?
zaterdag 9 december 2017 om 00:47
Als je hem straks opgelost heb, begrijp je vast waar die cup a soup voor diendelollypopje schreef: ↑08-12-2017 18:13ik ben best analytisch, maar ik snap de manier van denken bij die puzzels nog niet. Dus cup a soupje gaat niet helpen, vrees ik![]()

zaterdag 9 december 2017 om 07:54
Tsja, ik had hem ergens anders gelezen, en mij had hij geholpen. Dus het is geen slechte hint. Alleen wel pas nuttig op het juiste moment. Blijkbaar ben je daar nog niet dan. Dat maakt het ook zo lastig om hints te geven; ik weet niet waar je op vast zit.
Ik kan ook zeggen dat als je twijfelt waar je heen moet, je beter een muts en handschoenen aan kan trekken, want het is guur weer.
Dat is voor jou misschien ook abracadabra, maar kan een ander op dat punt helpen.