Mijn eerste bestelling bij Ali Express

26-01-2019 18:51 82 berichten
Alle reacties Link kopieren
Jaja... ik hoor nu ook eindelijk bij de club haha 😎. Ik heb voor t eerste iets bij ali express besteld. Een telefoonhoesje en n set oorbellen.
Hoorde om me heen dat het soms 3 tot 5 weken duurt voordat je het spul hebt en dat de kans groot is dat het niet eruit ziet zoals op de foto's. Maar mijn bestelling zit 2 dagen later al in t vliegtuig dus ik heb goeie hoop.

Gewoon uit nieuwsgierigheid... wat heb jij ooit besteld en klopte het wat je kreeg t.o.v. de foto's?
Ik bestel af en toe wat bij ali express.
Sokken
Breigaren (niet goedkoop, wel fijn spul)
Hoesje voor werktelefoon
Houder voor telefoon voor in de auto
Sloffen
Trui
Oorbellen

Ik lees altijd de maattabellen en de productomschrijving. Die kloppen altijd.
Soms ziet het beter uit dan verwacht, soms zie je het eraan af dat het goedkoop is.
Leveringen duren meestal een maand of twee. Tot nu toe is alles aangekomen. Ik heb nu voor het eerst dat ik moet gaan melden dat iets kwijt is geraakt.
ik heb ook wel goede ervaringen. meestal ook best snel in huis, sommige dingen wel met een week. nog geen tegenvallers gehad. ik bestel geen kleding of schoenen. Alleen knutselspullen, nagellak en styling spullen voor nagels en oorbellen.
Don't cry, buy a bag and move on.
Haarelastiekjes (prima voor de prijs)
Diamond paintings (meer keuze dan hier in NL en veel goedkoper, levering vaak snel)
Washitape (meer keuze en vaak goedkoper dan in NL)
Haarspelden (voor de prijs prima)
Keukendingetjes (vooral de uisnijder vind ik briljant)
Podlootetuis (meer keuze en goedkoper dan hier)
Diverse knutselspullen

Soms moet je idd wat langer wachten. Maar als ik 30 cent betaal voor 20 elastiekjes, vind ik dat niet zo’n punt.
O, en kerstverlichting, oorbellen (die vond ik toch minder) en telefoonhoesjes
Wij bestellen met het hele gezin al jaren bij Ali en gaat altijd goed. Ook wel bij andere Azië aanbieders als Mini-in-the-box en zo. Verzending van 3-4 weken tijd moet je gewoon incalculeren, niet gaan zitten wachten.

Bestellen gaat vaak om zaken als borsteltjes voor elektrische tandenborstel. Knoopcelbatterijen. 'n Keer een omvormer 12V-220V voor zonnepaneel. Oventhermometer. Digitale waterpas. Echt van dat bling-bling Azië spul wat niet echt waardevol is.

Prijs is over het algemeen 1/3 van de prijs in Nederland. Wil ik best een maandje voor wachten. Account is mooi overzichtelijk met de bestellingen van jaren geleden nog inzichtelijk.
.
Telefoonhoesjes, hobbydingen, sokken, sportkleding, nagelspullen. Ik ben over het algemeen erg tevreden over prijs/kwaliteit.
Onderbroeken voor de kinderen
Elastiekjes
Activity tracker
Knutselspul
Halsbanden voor de honden
Andere meukjes

Selecteren op 4 sterren, gratis verzenden en de beoordelingen lezen, dan kom je een heel end
Nou, ik heb net eventjes zitten shoppen en heb twee kussenhoezen besteld van Gustav Klimt en dat voor maar 1,95 per stuk. Helemaal geweldig!
Ik hoop dat ik het vergeet, dan ligt er straks een verrassing in de bus en ik ben gek op presentjes. :-D
Cateautje schreef:
26-01-2019 20:49
Nou, ik heb net eventjes zitten shoppen en heb twee kussenhoezen besteld van Gustav Klimt en dat voor maar 1,95 per stuk. Helemaal geweldig!
Ik hoop dat ik het vergeet, dan ligt er straks een verrassing in de bus en ik ben gek op presentjes. :-D
Haha zo ben ik meestal ook als ik dingen bestel. Pakjes, whiej! :yes:
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Ik heb onder andere knutselspullen, kniekousen, diamond painting, keukenspullen en gympakjes.

De gympakjes vallen wisselend, dus ik houd ruim aan. Kwaliteit is meestal prima.
Deze set is momenteel (o.a) onderweg naar mijn adres, ben er nu al blij mee :mrgreen:
Afbeelding
Kinderen hadden al diverse keren zonder problemen besteld bij Ali. Dus toen ook maar een paar hardloopoortjes besteld. En ja hoor...nooit aangekomen. Wel mijn geld terug gekregen maar ik vond het toch wel jammer...
Dat is het leuke aan AliExpress: je krijgt pakjes! En het duurt vaak zo lang dat het ook een verrassing is wat erin zit.
koekie1980 schreef:
26-01-2019 19:17
22 vanwege in invoerkosten?

Waarom geen make up?
Klopt!

En geen make up omdat er geen controle op de veiligheid en hygiëne is hoe dit gemaakt wordt. Ik wil geen uitslag, roodheid enz op mijn lichaam dus neem het zekere voor het onzekere.

Kleding bestel ik juist wel regelmatig. Ik begon dat te doen toen ik ongeveer maat 50 had en ben lid geworden van een fb pagina over ali en pluszise kleding ideaal! Daar posten mensen links van kleding welke hun binnen hebben gekregen en geven aan welke maat ze hebben en hoe iets valt. Zit er rek in enz. Inmiddels heb ik maat 40/42 dus ben op zoek naar een andere kleding pagina want ik vind het zo handig.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
koekie1980 schreef:
26-01-2019 19:14
Oi... heb je het wel kunnen ruilen? Of terugsturen en je geld terugkrijgen?
Ik ga er altijd vanuit dat ruilen niet gaat. De kosten voor het retourneren zijn altijd hoger dan de aanschafkosten.

Ik heb mijn bestellingen meestal wel met een week of 2-3 binnen. Alles wat langer duurt vind ik slecht. Het hoeft helemaal niet zo lang te duren.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Ik heb laatst een nieuwe accu voor mijn chromebook besteld, duurde erg lang maar hij werkt als een zonnetje. Blij mee.
Verder inderdaad telfoonhoesjes, nagellak, huishouddingetjes, sportkleding.
huisduif schreef:
26-01-2019 19:17
Google maar eens op reality en expectation.
:woa:

Ik lees vooral veel knutselspullen, haarspul en oorbellen en idd. er vanuit gaan dat t misschien kan tegenvallen dus niet duur moet zijn.

Ben trouwens wel verbaasd dat het 3 items zijn die ik besteld heb en allen in 3 verschillende pakkerjes aankomen..
O, ik bestel ook veel van die fidget-dingen. Die kosten daar een fractie van wat je er in Nederland voor betaalt.
koekie1980 schreef:
26-01-2019 22:00

Ik lees vooral veel knutselspullen, haarspul en oorbellen en idd. er vanuit gaan dat t misschien kan tegenvallen dus niet duur moet zijn.

Ben trouwens wel verbaasd dat het 3 items zijn die ik besteld heb en allen in 3 verschillende pakkerjes aankomen..
Haha ja. China is groot uiteraard en je hebt heul heul veul Ali 'winkels' die echt niet allemaal in hetzelfde gebied zitten natuurlijk. Ze combineren het niet in 1 pakket a la Bol bijvoorbeeld, dat is echt niet te doen.
koekie1980 schreef:

Het is slechts een platforum dus het zijn allemaal aparte verkopers. Dus alleen hetgeen wat je bij 1 verkoper koopt komt in 1 pakket aan en zelfs dat soms niet.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Ik leg het meestal zo uit: Ali is als een soort Hoog Chaterijne, alle winkels onder 1 dak, maar je moet overal apart afrekenen.
Ik had idd een soort van bol.com in mn hoofd 😄 weer wat geleerd
Ik kijk vaak nog naar de verzendwijze. Vaak kan je een andere kiezen die gratis is maar ook sneller. Of je betaald nog geen euro en je ontvangt het in ongeveel 12 dagen. Het werkt niet bij alle producten maar het is zeker de moeite waard om er even naar te kijken.
koekie1980 schreef:

Vaak komen de items dan van verschillende leveranciers en worden apart verzonden.

Ik had laatst 2 telefoonhoesjes van verschillende leveranciers dus apart verzonden.
Het ene hoesje was prima kwaliteit, het andere flut.
Heb dit wel aangegeven bij ali express en bestel er altijd meer dan één omdat je niet altijd weet wat de kwaliteit zal zijn.
koekie1980 schreef:
Dat komt omdat het verschillende verkopers zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven