Mijn eerste bestelling bij Ali Express

26-01-2019 18:51 82 berichten
Alle reacties Link kopieren
Jaja... ik hoor nu ook eindelijk bij de club haha 😎. Ik heb voor t eerste iets bij ali express besteld. Een telefoonhoesje en n set oorbellen.
Hoorde om me heen dat het soms 3 tot 5 weken duurt voordat je het spul hebt en dat de kans groot is dat het niet eruit ziet zoals op de foto's. Maar mijn bestelling zit 2 dagen later al in t vliegtuig dus ik heb goeie hoop.

Gewoon uit nieuwsgierigheid... wat heb jij ooit besteld en klopte het wat je kreeg t.o.v. de foto's?
AeonOfWinter schreef:
26-01-2019 22:13
Haha ja. China is groot uiteraard en je hebt heul heul veul Ali 'winkels' die echt niet allemaal in hetzelfde gebied zitten natuurlijk. Ze combineren het niet in 1 pakket a la Bol bijvoorbeeld, dat is echt niet te doen.
Bij Bol heb je ook verschillende verkopers en worden dingen ook niet (meer?) in één pakket gecombineerd.
Ik vind het echt godsgeklaagd dat er vliegtuigen met goedkope meuk deze kant op moeten komen, terwijl de meuk die hier al is ook geen drol kost. Met daarbij nog de kanttekening dat de meuk die hier al is nog enigszins voldoet aan de Europese wet en regelgeving en de zooi die via Ali Express binnenkomt werkelijk nergens op getoetst is.
En ja, ik herhaal me zelf en in Ik blijf dat gewoon doen in elk Ali Express topic ik tegen kom.
Ja maar die goedkope meuk welke hier verkocht wordt komt met hetzelfde vliegtuig vanuit China.
Baudolino schreef:
28-01-2019 16:44
Ik vind het echt godsgeklaagd dat er vliegtuigen met goedkope meuk deze kant op moeten komen, terwijl de meuk die hier al is ook geen drol kost. Met daarbij nog de kanttekening dat de meuk die hier al is nog enigszins voldoet aan de Europese wet en regelgeving en de zooi die via Ali Express binnenkomt werkelijk nergens op getoetst is.
En ja, ik herhaal me zelf en in Ik blijf dat gewoon doen in elk Ali Express topic ik tegen kom.
War denk je dat die meuk vandaan komt?
Krabbeltje123 schreef:
28-01-2019 16:47
Ja maar die goedkope meuk welke hier verkocht wordt komt met hetzelfde vliegtuig vanuit China.
Echt niet, de meuk die hier in de winkels verkocht wordt, moet voldoen aan bepaalde wet en regelgeving en wordt hierop getoetst.
De spullen van Ali Express worden nergens op gecontroleerd hoor.
Theamuts schreef:
28-01-2019 16:49
War denk je dat die meuk vandaan komt?
Ja dat zeg ik toch. De winkels hier liggen al vol met goedkope meuk, maar dat wordt tenminste nog ergens getoetst. Maar schijnbaar is dat niet voldoende en moet er nog goedkopere meuk speciaal voor ons ingevlogen worden.
Ik vind dat echt ongelooflijk.
Ik bestel voornamelijk kantoor spullen.

Soms duurt het wel 2 maanden. Dan is het iedere keer weer een cadeau.
Volgens mij valt dat wel mee of wordt er in Nederland slecht getoetst. Ik zie toch heel vaak producten die via Bol.com verkocht worden, maar ook (precies dezelfde producten) via Ali Express gekocht kunnen worden voor een fractie van de prijs.
Baudolino schreef:
28-01-2019 16:52
Ja dat zeg ik toch. De winkels hier liggen al vol met goedkope meuk, maar dat wordt tenminste nog ergens getoetst. Maar schijnbaar is dat niet voldoende en moet er nog goedkopere meuk speciaal voor ons ingevlogen worden.
Waarom vind jij dat een telefoonhoesje gecontroleerd moet worden?
Theamuts schreef:
28-01-2019 16:53
Waarom vind jij dat een telefoonhoesje gecontroleerd moet worden?
Omdat ik het belangrijk vindt dat de spullen die geproduceerd worden voldoen aan bepaalde wet en regelgeving.
Daarnaast vinden we het hier allemaal van belang dat mensen niet uitgebuit worden, en ik beweer niet dat dit bij gecontroleerde producten niet het geval is, maar op de producten die via Alie Express binnen komen is helemaal geen controle meer.
En verder vind ik het belachelijk vanuit het milieu oogpunt.
We hebben het over klimaatdoelstellingen halen met zijn allen, nou dan stel ik voor dat we stoppen met 10 haarelastiekjes voor 30 cent en knutselspullen voor een euro in te laten vliegen met het vliegtuig vanuit China.
Dan stel ik voor dat we stoppen met baren en stoppen met het vliegtuig op vakantie gaan. Sterker nog, stoppen met leven is sowieso een beter idee.
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Baudolino schreef:
28-01-2019 16:52
Zelf heb ik laatst een pruik besteld. Exact dezelfde is in NL. 30 euro. Deze was 8 euro plus een haarnetje (dit moet je in NL apart bij bestellen). Ja dan is voor mij de keus snel gemaakt. De internetwinkel in NL heeft de pruik ook uit China.

Verder is het mij een te warrige site met onzin spul. Verder ook niks nodig. Maar ben wel met je eens dat haar elastiekjes wel beetje sneu is. Dit kost bij kruidvat of die euro winkels ook bijna niks.
AeonOfWinter schreef:
28-01-2019 17:05
Dan stel ik voor dat we stoppen met baren en stoppen met het vliegtuig op vakantie gaan. Sterker nog, stoppen met leven is sowieso een beter idee.
En vooral geen sinaasappels die uit Spanje komen meer kopen.
AeonOfWinter schreef:
28-01-2019 17:05
Ja? Vanuit milieuoogpunt vind je dat vergelijkbaar? Knutselspullen bestellen uit China en kinderen krijgen?
Ja maar die elastiekjes komen uiteindelijk ook uit China.
Baudolino schreef:
28-01-2019 17:14
Ja? Vanuit milieuoogpunt vind je dat vergelijkbaar? Knutselspullen bestellen uit China en kinderen krijgen?
Denk dat kinderen krijgen veel milieu onvriendelijker is dan knutselspullen uit China bestellen.
Theamuts schreef:
28-01-2019 17:13
En vooral geen sinaasappels die uit Spanje komen meer kopen.
Als je die rechtstreeks uit een webshop in Spanje ging bestellen omdat een kilo hier € 1,00 kost en in Spanje €0,80 cent zou ik dat inderdaad net zo sneu vinden.
Het gaat mij om het en / en
Er zijn bedrijven die hier al die producten al hartstikke goedkoop aanbieden, denk aan een Action, een Big Bazar een Primark enz.
Maar nee, het kan blijkbaar nog goedkoper, dus bestellen we zelf rechtstreeks kerstversiering en haarelastiekjes in China en denken er helemaal niet bij na wat voor impact dat eigenlijk heeft.
Krabbeltje123 schreef:
28-01-2019 17:15
Ja maar die elastiekjes komen uiteindelijk ook uit China.
ja, natuurlijk, maar die worden door bedrijven ingekocht, worden gecontroleerd en komen hier in de winkel te liggen voor € 0,40.
En dan denk jij, hee, ik laat nog even wat extra elastiekjes invliegen want dan kosten ze maar € 0,30.
Dus het is en /en
Ik heb kralen besteld van bergkristal, 90 stuks voor 4 euro, daar betaal ik hier zomaar 30 euro voor, dus ik vind het de moeite wel waard.

50 euro zelfs. Dat heb ik eventjes nagekeken.
anoniem_64c64bf305ae7 wijzigde dit bericht op 28-01-2019 17:35
14.55% gewijzigd
Cateautje schreef:
28-01-2019 17:32
Ik heb kralen besteld van bergkristal, 90 stuks voor 4 euro, daar betaal ik hier zomaar 30 euro voor, dus ik vind het de moeite wel waard.
dat moet denk ik zijn 'bergkristal'.
Baudolino schreef:
28-01-2019 17:34
dat moet denk ik zijn 'bergkristal'.
Nee, zijn echte.
Baudolino, het is duidelijk dat jij anti-Ali bent.

Ik stel voor dat je dit topic verder met rust laat. Beter voor je bloeddruk enzo.
Maar goed, ik heb mijn zegje weer gedaan. En ben nog niet eens begonnen over oneerlijke concurrentie op de markt, maar dat laat ik hier maar achterwege.
Het lijkt mij fijn wanneer mensen iets bewuster worden van hun koopgedrag en het effect daarvan. Wees dan tenminste een beetje selectief.

Het verbaast mij oprecht dat dit dus niet vanzelfsprekend is en het ergens in de afgelopen tijd zo normaal is geworden dat er allerlei pakketjes voor de consument speciaal wordt ingevlogen met grotendeels producten die hier al zijn en al zo goedkoop aangeboden worden. Dit alles terwijl er zo'n urgent klimaatprobleem is waar vliegtuigen toch een behoorlijk groot deel aan bijdragen.
Ik kan dat niet rijmen met elkaar.
Ik vind het geen enkel punt als mijn pakje per trein of boot komt. Verder heb ik geen auto, doe ik praktisch alles met fiets/ov en ga ik alleen binnen Nederland op vakantie, als ik al op vakantie ga. Ik heb geen droger, geen vaatwasser en geen kinderen. Dus in mijn hoofd is het redelijk gecompenseerd.
Ik heb verschillende handtassen gekocht en werden heel snel al geleverd tot nu toe altijd tevreden.
Koptelefoontje voor op mijn telefoon,nagellakjes sieraden,kleding
En wat niet goed was foto's gemaakt en dispute ingevoerd en altijd het geld terug gekregen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven