Mijn vader is niet bereikbaar
zondag 13 januari 2019 om 19:40
Sinds 11:45 vandaag reageert mijn vader nergens op. Niet op WhatsAppjes en niet op telefoontjes. Hij heeft mijn WhatsApp berichtjes ook niet gelezen. Dat klinkt misschien niet bijzonder, maar het is niets voor mijn vader. Hij is echt áltijd bereikbaar of belt snel terug. Zeker voor mij en mijn tweelingzus. Maar nu neemt hij dus de hele dag al niet op. Ik had om 14:50 gebeld. En om 17:30 weer een paar keer. Naar zijn mobiele telefoon en huistelefoon. Zijn mobiele telefoon gaat gewoon over trouwens. Ik ben eerlijk gezegd heel even langs zijn huis gefietst om 17:45, toen ik bij mijn opa en oma vandaan kwam. Dan kom ik toch zo goed als langs zijn huis. Zijn auto staat er, zijn fiets niet. Beneden brandt er wel licht. Maar volgens mij laat hij altijd wel iets aan staan. Je zou denken: waar maak je je dan druk om, hij zal wel ergens op visite zijn ofzo. Maar nu heb ik nog steeds niets gehoord. En hij moet morgen erg vroeg werken. Dan gaat hij altijd super vroeg naar bed. Ik maak me dus toch een klein beetje zorgen. Ik weet niet waarom. Wat zouden jullie doen?
zondag 13 januari 2019 om 20:12
Helemaal eens!nina1966 schreef: ↑13-01-2019 20:08Tja en dan lig je in de sloot omdat je lekker ff in een stil gebied wilde fietsen. Been gebroken of erger, telefoon stuk of zo ver weg gevallen dat je er niet bij kan en niemand die je mist.
Ik en mijn omgeving denken daar gelukkig anders over. Je laat elkaar weten hoe en wat en er is regelmatig contact. En dan idd want minder als iemand met z'n twee is maar zeker bij mensen die alleen wonen. Ik kan me gelukkig prijzen dat áls er eens iets is dat ik iig dezelfde dag nog gemist word.
zondag 13 januari 2019 om 20:15
Mijn vader en ik hebben geen super hechte intieme band maar toch zie ik hem regelmatig. We hebben regelmatig contact en hij is altijd bereikbaar. Hij staat bijna 24/7 voor ons klaar. Ik kan altijd langskomen om bijvoorbeeld iets uit te printen of mijn band op te pompen. We wonen super dichtbij elkaar.
Hij had mijn tweelingzus overigens een appje gestuurd dat hij haar en haar kinderen vandaag eventueel met de auto ergens naartoe kon brengen. Naar onze opa en oma bijvoorbeeld. Ivm het weer. Ze zei toen dat ze vandaag een dagje thuis blijven.
Sindsdien reageert hij dus niet meer. En nam hij niet op toen ik hem belde. Normaal gesproken reageert hij altijd direct en kort (“ok” of “ja”). Dit is dus gewoon anders dan anders. Ik hoop dat hij gewoon een gezellig dag en avond heeft gehad.
Hij heeft overigens geen gezondheidsklachten momenteel. Wel kans op beroerte/hartinfarct. Veel mannen in zijn familie hebben dat gehad. En hij had een paar jaar geleden wat symptomen en medicatie. Maar nu niet meer.
anoniem_653d64b2a443c wijzigde dit bericht op 13-01-2019 20:18
0.25% gewijzigd
zondag 13 januari 2019 om 20:20
Je hebt wel een reden om aan te nemen dat er iets niet goed zit, want zijn gedrag wijkt af van wat voor hem gebruikelijk is. Dat lijkt mij meer dan voldoende reden om nogmaals naar jouw vaders huis te gaan en buren etc in te schakelen.
zondag 13 januari 2019 om 20:37
een ruitje is zo ingetikt maar bel eerst even bij de buren aan. Die zien meer dan je denkt en soms hebben ze ook een sleutel