Mijn vader is niet bereikbaar
zondag 13 januari 2019 om 19:40
Sinds 11:45 vandaag reageert mijn vader nergens op. Niet op WhatsAppjes en niet op telefoontjes. Hij heeft mijn WhatsApp berichtjes ook niet gelezen. Dat klinkt misschien niet bijzonder, maar het is niets voor mijn vader. Hij is echt áltijd bereikbaar of belt snel terug. Zeker voor mij en mijn tweelingzus. Maar nu neemt hij dus de hele dag al niet op. Ik had om 14:50 gebeld. En om 17:30 weer een paar keer. Naar zijn mobiele telefoon en huistelefoon. Zijn mobiele telefoon gaat gewoon over trouwens. Ik ben eerlijk gezegd heel even langs zijn huis gefietst om 17:45, toen ik bij mijn opa en oma vandaan kwam. Dan kom ik toch zo goed als langs zijn huis. Zijn auto staat er, zijn fiets niet. Beneden brandt er wel licht. Maar volgens mij laat hij altijd wel iets aan staan. Je zou denken: waar maak je je dan druk om, hij zal wel ergens op visite zijn ofzo. Maar nu heb ik nog steeds niets gehoord. En hij moet morgen erg vroeg werken. Dan gaat hij altijd super vroeg naar bed. Ik maak me dus toch een klein beetje zorgen. Ik weet niet waarom. Wat zouden jullie doen?
zondag 13 januari 2019 om 19:53
zondag 13 januari 2019 om 19:53
Rustig blijven.
Nadenken.
De fiets is weg. Dus de kans is groot dat hij weg is met de fiets. Als er ook een auto is, is de kans niet zo groot dat hij 10 km gaat fietsen. Wie woont er op fietsafstand, dus binnen pakweg 5 km? Of is er een theater/bioscoop waar hij naartoe kan zijn?
Heb je een sleutel? Ga dan naar binnen. Heb je die niet? Heeft één van de buren een sleutel? Ga dan naar binnen. Als de fiets weg is lijkt me niet dat hij binnen is, maar goed, je weet maar nooit natuurlijk.
Telefoons kunnen kwijtraken, leegraken, gestolen worden, in het water vallen. De provider kan een storing hebben of hij is ergens zonder wifi. Ja dat bestaat
Maar ik snap best dat je je zorgen maakt. Is er iemand die hem goed kent, die je zou kunnen bellen?
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
zondag 13 januari 2019 om 19:57
Ja, ik snap zelf niet echt waarom.. Waarschijnlijk is het onnodig. Hij is niet ziek en ik heb geen concrete reden om aan te nemen dat er iets niet goed is.JonathanStrange schreef: ↑13-01-2019 19:46Wat vervelend dat je je zorgen maakt, Lotus! Is er reden om aan te nemen dat er iets niet goed gaat als hij niet bereikbaar is? Ziekte of iets dergelijks? Kan zijn mobiel ook gewoon leeg zijn evt?
zondag 13 januari 2019 om 19:59
zondag 13 januari 2019 om 20:02
.
Maar toch open je een topic, omdat je dit ongewoon vindt. Of gebeurt dit dan toch wel vaker? Ik ging er vanuit dat het voor jullie niet normaal is om zo lang geen contact te hebben gezien je zorgen en dit topic.
Er worden ook nog wat concrete tips aangedragen die je kunt opvolgen.
anoniem_365339 wijzigde dit bericht op 13-01-2019 20:02
11.94% gewijzigd
Maar die zijn kennelijk met z'n tweeen dus die passen wel op elkaar en ik heb het idee dat de vader van TO alleen woont en dan zou ik ook wat vaker bellen zodat je sneller in kunt grijpen als er wat is.
Zullen we proberen het een beetje gezellig te houden?!
Tja, en dan is dat jullie ritme. En als dat opeens doorbroken wordt omdat ze 2 weken niet reageren, ga je ook denken wat er aan de hand zou kunnen zijn. Ik denk dat alles wat het 'normale' doorbreekt, zo'n gevoel met zich meeneemt. Ik bel wel dagelijks met mijn ouders, trouwens.
zondag 13 januari 2019 om 20:03
Ik zou die van mij pas missen, als de buren me bellen, dat er iets mis is
Maar voor TO is dat blijkbaar anders
zondag 13 januari 2019 om 20:04
Hoe oud is je vader? Heeft hij gezondheidsproblemen?
Wanneer niet oud en geen gezondheidsproblemen, dan is hij een volwassen man die nier verplicht is om zich af te melden bij zijn dochter.
Misschien wil hij even rust, is zijn telefoon uitgezet/leeg, is hij naar iemand toe en de telefoon vergeten, zit hij in de sauna, etc etc.
En wanneer hij weer bereikbaar is, geen verwijten of boos worden.
Waarom moeten we toch altijd maar bereikbaar zijn?
Wanneer niet oud en geen gezondheidsproblemen, dan is hij een volwassen man die nier verplicht is om zich af te melden bij zijn dochter.
Misschien wil hij even rust, is zijn telefoon uitgezet/leeg, is hij naar iemand toe en de telefoon vergeten, zit hij in de sauna, etc etc.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
explore, dream & discover
zondag 13 januari 2019 om 20:04
Ik heb ook niet dagelijks contact met ze, maar mijn ouders bellen of appen wel altijd gelijk terug als ze zien dat ik heb geprobeerd te contacten. Als ze dat een dag niet zouden doen dan zou ik me ook wel zorgen gaan maken.
zondag 13 januari 2019 om 20:05
Nee. En tweelingzus en ik hebben ook geen sleutels. Ooit zijn de sloten vervangen en sindsdien hebben wij geen reserve.
Mijn vader is erg goed georganiseerd, dus het is voor hem ook niet nodig om anderen een sleutel te geven. Ik bewaar mijn eigen reservesleutels juist bewust bij hem, zodat ze niet kwijtraken.
Zijn gordijnen zijn open. Ik overwoog om bij de buurvrouw aan te bellen om te vragen of ze hem weg had zien gaan. Maar mijn vader zou dat echt belachelijk vinden, hij houdt niet van hysterisch gedoe. Dus dat hield me tegen. Ik wil mijn eigen vader natuurlijk niet stalken. Vooral omdat het nog vroeg was om 17:45.
Zal ik er straks toch nog een keer langsgaan? Als hij niet terug belt?
zondag 13 januari 2019 om 20:05
Ik snap het wel hoor die ongerustheid. Ik had echter wel even naar binnen gegaan als je er toch langs fietste. Hij kán natuurlijk de telefoon een keer vergeten zijn of per ongeluk op zacht hebben staan.
Fietsen doe je idd niet zo heel ver als je ook een auto hebt. Ik zou toch even kijken in een straal van een paar kilometer of je de fiets ziet bij winkels, café, buurthuis, kennissen etc. En ff rondje bellen.
En ja hoor ik kijk ook bij 112 als ik de hele middag niets gehoord heb.
Fietsen doe je idd niet zo heel ver als je ook een auto hebt. Ik zou toch even kijken in een straal van een paar kilometer of je de fiets ziet bij winkels, café, buurthuis, kennissen etc. En ff rondje bellen.
En ja hoor ik kijk ook bij 112 als ik de hele middag niets gehoord heb.
zondag 13 januari 2019 om 20:06
Zou je dat willen? Ik zelf zou dat wel doen, maar het moet zo zijn dat dat bij jóu past natuurlijkLotus90 schreef: ↑13-01-2019 20:05Nee. En tweelingzus en ik hebben ook geen sleutels. Ooit zijn de sloten vervangen en sindsdien hebben wij geen reserve.
Mijn vader is erg goed georganiseerd, dus het is voor hem ook niet nodig om anderen een sleutel te geven. Ik bewaar mijn eigen reservesleutels juist bewust bij hem, zodat ze niet kwijtraken.
Zijn gordijnen zijn open. Ik overwoog om bij de buurvrouw aan te bellen om te vragen of ze hem weg had zien gaan. Maar mijn vader zou dat echt belachelijk vinden, hij houdt niet van hysterisch gedoe. Dus dat hield me tegen. Ik wil mijn eigen vader natuurlijk niet stalken. Vooral omdat het nog vroeg was om 17:45.
Zal ik er straks toch nog een keer langsgaan? Als hij niet terug belt?
zondag 13 januari 2019 om 20:08
Tja en dan lig je in de sloot omdat je lekker ff in een stil gebied wilde fietsen. Been gebroken of erger, telefoon stuk of zo ver weg gevallen dat je er niet bij kan en niemand die je mist.hamerhaai schreef: ↑13-01-2019 20:04Hoe oud is je vader? Heeft hij gezondheidsproblemen?
Ik en mijn omgeving denken daar gelukkig anders over. Je laat elkaar weten hoe en wat en er is regelmatig contact. En dan idd want minder als iemand met z'n twee is maar zeker bij mensen die alleen wonen. Ik kan me gelukkig prijzen dat áls er eens iets is dat ik iig dezelfde dag nog gemist word.