Moderator Overig
woensdag 15 april 2009 om 22:41
Lieve forummers,
hierbij een nieuw modtopic voor jullie. Dit topic is voor al je verzoekjes, vragen en opmerkingen mbt de overigpijler. Wil je liever iets per mail vragen, dan ben ik mailbaar via vivaangel5@gmail.com
Wil je dingen melden of vragen over het beleid, of over genomen beslissingen, dan kun je ze hier kwijt.
Gebruik dit topic aub niet voor offtopic-discussies, want er zullen sancties op staan!
Veel plezier met forummen!
Groeten, Angel 5
hierbij een nieuw modtopic voor jullie. Dit topic is voor al je verzoekjes, vragen en opmerkingen mbt de overigpijler. Wil je liever iets per mail vragen, dan ben ik mailbaar via vivaangel5@gmail.com
Wil je dingen melden of vragen over het beleid, of over genomen beslissingen, dan kun je ze hier kwijt.
Gebruik dit topic aub niet voor offtopic-discussies, want er zullen sancties op staan!
Veel plezier met forummen!
Groeten, Angel 5
dinsdag 9 juni 2009 om 21:29
Verplaatst naar;
Actueel
Ecologisch begraven
Digi
Wat te doen als het forum er straks vier uur uitligt?
Samsung star (s5230) of LG Cookie
Hoe eigen topic terugvinden?
Entertainment
Eigentijds Festival
Welk boek moet je echt lezen ?
Gezondheid
Patientendossier
Kinderen
gedichtje op kaartje verloren kindje 1jaar geleden
Mode & Beauty
truitjes met eraan vast genaaide top wassen
Psyche
en dan voel je je soms toch zooo een jojo ...wat nu?
Bang voor onweer.
Relaties
mijn schoonzus de heks
Thuis
Groot eng vliegbeest
Boze buurvrouw
Ongewenst kattengedrag
dwerghamster koppelen
vreemde buurjongen
Vaag briefje in de brievenbus..
Prikbord -> Contact
gezocht, leeskring Utrecht
Actueel
Ecologisch begraven
Digi
Wat te doen als het forum er straks vier uur uitligt?
Samsung star (s5230) of LG Cookie
Hoe eigen topic terugvinden?
Entertainment
Eigentijds Festival
Welk boek moet je echt lezen ?
Gezondheid
Patientendossier
Kinderen
gedichtje op kaartje verloren kindje 1jaar geleden
Mode & Beauty
truitjes met eraan vast genaaide top wassen
Psyche
en dan voel je je soms toch zooo een jojo ...wat nu?
Bang voor onweer.
Relaties
mijn schoonzus de heks
Thuis
Groot eng vliegbeest
Boze buurvrouw
Ongewenst kattengedrag
dwerghamster koppelen
vreemde buurjongen
Vaag briefje in de brievenbus..
Prikbord -> Contact
gezocht, leeskring Utrecht
zondag 14 juni 2009 om 19:29
Hi Angel,
Het Bullshittopic is misschien wat te impulsief geopend (gebaseerd op topic "17 en zwanger") en mogelijk kwetsend (dacht dat het een troll was, bij nader inzien heb ik dat denk ik niet helemaal goed beoordeeld, al kan het natuurlijk nog enzo) voor die TO. Kun je er eens naar kijken en naar jouw inzicht beoordelen voor deleten?
Het Bullshittopic is misschien wat te impulsief geopend (gebaseerd op topic "17 en zwanger") en mogelijk kwetsend (dacht dat het een troll was, bij nader inzien heb ik dat denk ik niet helemaal goed beoordeeld, al kan het natuurlijk nog enzo) voor die TO. Kun je er eens naar kijken en naar jouw inzicht beoordelen voor deleten?

dinsdag 16 juni 2009 om 13:21
He mod. Dat Oude verhalen van Viva topic van Minny, daar heb ik wat vragen over:
Ten eerste is het vaag. Wat bundelen? Waarom? Voor wie?
Ten 2e zal niet iedereen willen dat zijn / haar forumbelevenissen zomaar weer worden opgerakeld ter vermaeck.
Ten 3e kunnen er in mijn geval (en mss bij meer) vervelende gevolgen zijn als mijn privé shit gebundeld wordt en een 'verkeerd' iemand leest dat.
Ten 4e: mag dat wel, forummateriaal gebruiken? Valt dat niet onder copyright van Viva?
Ten eerste is het vaag. Wat bundelen? Waarom? Voor wie?
Ten 2e zal niet iedereen willen dat zijn / haar forumbelevenissen zomaar weer worden opgerakeld ter vermaeck.
Ten 3e kunnen er in mijn geval (en mss bij meer) vervelende gevolgen zijn als mijn privé shit gebundeld wordt en een 'verkeerd' iemand leest dat.
Ten 4e: mag dat wel, forummateriaal gebruiken? Valt dat niet onder copyright van Viva?
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
dinsdag 16 juni 2009 om 21:56

woensdag 17 juni 2009 om 13:12
Hoi allemaal,
@Minny en allemaal, 't was inderdaad iemand anders die die identiteit bekendmaakte. Is dit nu voldoende uit de wereld geholpen?
@HPL, de openingspost van Minny was (wat het bundelen betreft) niet serieus bedoeld. Als er wel serieus sprake is van het gebruiken/bundelen van forummateriaal, gaat onze afdeling juridische zaken kijken in hoeverre er in dit specifieke geval regels worden overtreden en hoe we zouden kunnen handelen. Ik kan je helaas geen 'algemeen' antwoord geven op je vraag in hoeverre het gebruiken/publiceren van 'forummateriaal' toegestaan is. Enerzijds is er sprake van intellectuele eigendomsrechten, anderzijds is er sprake van vrijheid van nieuwsgaring en is Viva.nl openbaar. Het is moeilijk, zo niet onmogelijk, om een uitspraak te doen die in alle gevallen opgaat...
grtjs, Naomi
@Minny en allemaal, 't was inderdaad iemand anders die die identiteit bekendmaakte. Is dit nu voldoende uit de wereld geholpen?
@HPL, de openingspost van Minny was (wat het bundelen betreft) niet serieus bedoeld. Als er wel serieus sprake is van het gebruiken/bundelen van forummateriaal, gaat onze afdeling juridische zaken kijken in hoeverre er in dit specifieke geval regels worden overtreden en hoe we zouden kunnen handelen. Ik kan je helaas geen 'algemeen' antwoord geven op je vraag in hoeverre het gebruiken/publiceren van 'forummateriaal' toegestaan is. Enerzijds is er sprake van intellectuele eigendomsrechten, anderzijds is er sprake van vrijheid van nieuwsgaring en is Viva.nl openbaar. Het is moeilijk, zo niet onmogelijk, om een uitspraak te doen die in alle gevallen opgaat...
grtjs, Naomi