Moderator Overig

04-01-2010 17:52 634 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Bij een nieuw jaar hoort een nieuw moderatortopic voor Angel 5.

Dit topic is voor al je modereervragen, -verzoekjes en -opmerkingen. Wanneer je een vraag hebt die anderen niet hoeven te zien, ben ik bereikbaar op het volgende emailadres:

vivaangel5@gmail.com

Zijn er op- of aanmerkingen over het Vivaforum-beleid, of over genomen beslissingen dan kun je die posten op het topic "Vragen aan Vivamod" op de Overig-pijler.

Offtopic berichten zullen zonder aankondiging verwijderd worden.

Vriendelijke groet,

Angel 5
Angel, zou je even langs het topic Milly dood gevonden willen vliegen, er wordt gelinkt naar GS waar foto's van de dader zouden staan en de naam wordt genoemd (door impala en maxem). LIjkt me niet de bedoeling, zeker aangezien het niet eens bekend is of de naam wel klopt en of de persoon op de gelinkte foto's wel de verdachte is.

Dank je. Heb het ook al op actueel gemeld, maar weet niet wanneer de mod daar actief is.
Hoi Gizz,

ik heb het al in de groep gegooid, maar we vonden het niet spoed genoeg om ervoor in te grijpen op Three haar pijlers. Bovendien is GS een openbare site...
Dus ook het feit dat in het topic de verdachte met voor en achternaam wordt genoemd is niet belangrijk genoeg om in ieder geval die naam te verwijderen??????
@vijf ik ben het heel vaak met je eens maar in dit geval niet. Ik vind het smakeloos om de naam, verkeerde achternaam en juiste achternaam van de verdachte te laten staan.
Ik heb even een reactie geplaatst in het grote napraat topic hierover. Misschien handig om daar verder te gaan? Jammer alleen dat niemand daar hoeft te reageren of zelfs te lezen.
Ja en nee Ikbenik, deze beslissing is mijns insziens niet juist. Twee weken terug werden er allerlei topics ( terecht) als de wiedeweerga verwijderd omdat een van onze forumsters onder vuur lag. Topics met enquetes, reclame en overige linkjes worden direct verwijderd. Nu worden er allerlei namen genoemd van een verdachte ( waaronder een onjuiste achternaam) en worden er links geplaatst naar foto's van de eventuele verdachte ( waarvan nu al geroepen word dat het misschien wel om zijn broer gaat) en dit blijft staan.

Viva zou zich absoluut niet moeten willen associëren met dit soort postings. De dames in kwestie hebben simpelweg niet goed nagedacht en zijn er kennelijk zelf niet om het weg te halen..
quote:Viva Angel5 schreef op 17 maart 2010 @ 08:57:

Eeuh het topic " googlehulp gezocht' gaat over een vlag+stok. Of ben ik nou gek? De huidige titel van het topic is "Googlehulp nodig". Hierbij voorstel om titel te wijzigen in "Thaise Curry gezocht"

Googlehulp nodig
Zie regels Viva

3. Deelnemer staat ervoor in dat het beeld-, tekst- en fotomateriaal dat door hem/haar wordt geplaatst op de website Viva.nl geen inbreuk maakt op de auteurs- en/of andere rechten van derden of anderszins onrechtmatig is jegens derden.

Volgens mij mag je gewoonweg geen namen en foto's van derden zonder diens toestemming hier plaatsen, als dit in strijd is met hun (privacy)recht.

Of leg ik dit verkeerd uit?
Ahaaa dank je wel Kon het écht niet vinden

Ik heb de titel veranderd en het topic verplaatst naar eten!
quote:prulleke schreef op 17 maart 2010 @ 11:10:

Zie regels Viva

3. Deelnemer staat ervoor in dat het beeld-, tekst- en fotomateriaal dat door hem/haar wordt geplaatst op de website Viva.nl geen inbreuk maakt op de auteurs- en/of andere rechten van derden of anderszins onrechtmatig is jegens derden.

Volgens mij mag je gewoonweg geen namen en foto's van derden zonder diens toestemming hier plaatsen, als dit in strijd is met hun (privacy)recht.

Of leg ik dit verkeerd uit?

Ja dit leg je idd verkeerd uit. Bovenstaande wil zeggen dat ik bv geen foto's van een fotograaf mag plaatsen, als fotograaf er bv rechten op heeft staan dat de foto niet elders geplaatst mag worden zonder toestemming.

En verder, ik neem aan dat je doelt op het verzoek van Gizz, kijkt angels 3 er sowieso naar in haar ronde. Het is voor de andere aanwezige engelen geen spoed (als in; privacyschending -> als dat al aan de hand is, gebeurt dat op GS of als in zelfmoordaankondigingen).
Dank je wel voor je uitleg, Five. Ik dacht dat hier ook eventuele teksten met naam en toenaam en vervolgens aangeven dat dit de dader van een ernstig misdrijf is (in dit geval moord) hier ook onder zou kunnen vallen.

Nogmaals bedankt!
Hmm nee dat denk ik niet, maar ik zal het voor de zekerheid even navragen bij Naomi!
Vijf. dat het op GS gebeurt daar kunnen jullie niets aan doen maar de achternaam is HIER genoemd door een van de forumsters. Eerst een foutieve achternaam , en later de echte achternaam. Niet via een link maar hier getypt.
Dank vijf
quote:Viva Angel5 schreef op 17 maart 2010 @ 11:21:

Hmm nee dat denk ik niet, maar ik zal het voor de zekerheid even navragen bij Naomi! Thanks again
quote:dangeensuus schreef op 17 maart 2010 @ 11:22:

Vijf. dat het op GS gebeurt daar kunnen jullie niets aan doen maar de achternaam is HIER genoemd door een van de forumsters. Eerst een foutieve achternaam , en later de echte achternaam. Niet via een link maar hier getypt.Precies, dat bedoel ik ook. Ook al is de kans miniem, mocht deze persoon niet de dader zijn dan wordt hij onterecht genoemd hier als dader.
Ik heb het nagevraagd, zodra ik meer weet laat ik het jullie weten
quote:prulleke schreef op 17 maart 2010 @ 11:25:

[...]

Precies, dat bedoel ik ook. Ook al is de kans miniem, mocht deze persoon niet de dader zijn dan wordt hij onterecht genoemd hier als dader.

en ookal is hij wel de dader, dan nog beschadig je zijn familie door het noemen van zijn volledige naam.

Net zoals je op het forum geen namen van artsen of bedrijven mag noemen, lijkt me ook dat je geen privenamen mag noemen, ongeacht waar het topic overgaat.
quote:gizz schreef op 17 maart 2010 @ 12:08:

[...]

en ookal is hij wel de dader, dan nog beschadig je zijn familie door het noemen van zijn volledige naam.

Net zoals je op het forum geen namen van artsen of bedrijven mag noemen, lijkt me ook dat je geen privenamen mag noemen, ongeacht waar het topic overgaat.Precies. Het gaat niet alleen om de verdachte maar om zijn familie en vrienden. Maargoed, vijf is dr mee bezig, we wachten af.
Haai allen,

Ik heb zojuist de achternaam verwijderd en vervangen door de eerste letter. Na overleg kwamen we toch tot de conclusie dat 't beter was die achternaam hier niet toe te staan. Niet alleen omdat 't op dit moment alleen nog een verdachte is (hoewel hij nu bekend heeft, geloof ik) maar ook omdat wij niet kunnen controleren of die achternaam wel klopt en het risico dus bestaat dat een onschuldige nu aan de schandpaal wordt genageld. Daarnaast spelen inderdaad familie, vrienden en mensen die dezelfde achternaam dragen een rol.

grtjs, Naomi
Heel hartelijk dank.
Dank Naomi, al vind ik dat jullie besluit rijkelijk laat komt. Als iemand een arts met naam en toenaam noemt, dan wordt dit meteen weggehaald, want mag niet. Bedrijfsnamen mogen niet, maar de naam van een verdachte mag ineens wel blijven staan. Ik geloof dat ik de redenering niet helemaal snap. Maar goed gelukkig hebben jullie het alsnog weggehaald.
Five, zou jij, als het eierdoppie niet lukt, haar post van 11.50 willen aanpassen i.v.m. het noemen van de echte naam van een forummer. Dank je! Is in het E=meet topic.
Done! Veel plezier allemaal!
Bedankt Five!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven