Napraattopic 136 - Met geklets

12-09-2020 14:47 3005 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Welkom in napraat 136!

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598 .

Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Ook in 'napraat 2.0' kan er worden nagepraat, maar dan zonder off-topic berichten.
overig/napraat-2-0/list_messages/465266#

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod. team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
VANTA schreef:
30-09-2020 23:12
Arme solo. Ik hoop dat de pleisters leuke plaatjes hebben. Met panda's, tijgers en lieveheersbeestjes.
Panda's leuk???
Nlies :rofl: IK kende 'm nog niet. :rofl:

Heerlijk begin van de dag.

Moet de kat vandaag weer een pil, Solo?

Mijn hond kreeg laatst pillen en daar zit een lekker smaakje aan. Die moet je dus goed wegzetten, zodat ze die dingen niet zelf vinden en allemaal opeten. Verrekte handig.
Later is nu
Nee, kat hoeft slecht één keer per kwartaal deze pil.
Andere kat eet het pilletje gewoon zelf op.

Ik heb trouwens gewoon saaie, bruin/huidskleurige pleisters.
Prachtig zijn ze.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
Dreamer schreef:
01-10-2020 07:58

Mijn hond kreeg laatst pillen en daar zit een lekker smaakje aan. Die moet je dus goed wegzetten, zodat ze die dingen niet zelf vinden en allemaal opeten.
zo at ik als kind stiekem sinaspril (we kregen niet veel snoep, en de verbanddoos (inclusief pillen) lag voor het grijpen, als ik op de achterbank van de auto zat
Solomio schreef:
01-10-2020 08:05
Nee, kat hoeft slecht één keer per kwartaal deze pil.
Andere kat eet het pilletje gewoon zelf op.

Ik heb trouwens gewoon saaie, bruin/huidskleurige pleisters.
Prachtig zijn ze.
Bah, bedenk me net dat die van mij zn ontworming weer moet. Kijk er nu al naar uit :nope:
Je hebt van dat smerige spul voor katten. Ik word er helemaal griebel van.

Ik zou de pil pletten en door dat spul gooien. Katten zijn er dol op.

Afbeelding
Sabbieehhhh schreef:
01-10-2020 08:22
Bah, bedenk me net dat die van mij zn ontworming weer moet. Kijk er nu al naar uit :nope:
Ja, dat was hier ook: de ontworming.

David Dunning
Felidaes schreef:
01-10-2020 08:33
Je hebt van dat smerige spul voor katten. Ik word er helemaal griebel van.

Ik zou de pil pletten en door dat spul gooien. Katten zijn er dol op.

Afbeelding
Helaas vind die van mij dit soort dingen dus ook smerig😅 en door natvoer pletten dan eet ie het natvoer gewoon niet. De draak.
Solomio schreef:
01-10-2020 08:35
Ja, dat was hier ook: de ontworming.
Haha ik snap de strijd helemaal.
-Shifty- schreef:
01-10-2020 00:23
Moet jij niet eindelijk rustig slapen nu er een regering is?
Slapen, dat is een dingetje.

Goedemorgen!
Life is short. Eat dessert first.
nlies schreef:
01-10-2020 00:48
Ken je dat verhaal: hoe geef ik mijn kat een pil?
voor het geval het antwoord nee is, heb ik hem even opgezocht voor je, hij blijft leuk
Ik ken 'm niet. Erg leuk :lol:
lilalinda schreef:
01-10-2020 08:21
zo at ik als kind stiekem sinaspril (we kregen niet veel snoep, en de verbanddoos (inclusief pillen) lag voor het grijpen, als ik op de achterbank van de auto zat
Die waren lekker!
Als ik terugdenk kan ik ze nog proeven :)
What have we done....
doornroosje9 schreef:
01-10-2020 08:45
Slapen, dat is een dingetje.

Goedemorgen!

Goeiemorreguh! :hello:
2 paar handen. In keukenhandschoenen. Pil in een kattensnoepje proppen en dan er in stoppen. Bekje vasthouden. Ongeveer een half uur, een het bekje en aaien. Vooral onder de kin. De ander houdt de kat vast (en die wil dat echt niet)..en dan hopen dat hij echt slikte.. anders gewoon nog een keer.

Andere kat trapt wel in pilletjes in worst of snoepjes en die smurrie die iemand al plaatste. :-D
Hahah moet het hier toch echt alleen doen. Maar komt goed. Lokken met een snoepje en dan snel en effectief de pil erin :biggrin: Als kat zich hier ook even aan comformeert kunnen we beiden weer snel verder met de dag ;-)
Sabbieehhhh schreef:
01-10-2020 08:43
Helaas vind die van mij dit soort dingen dus ook smerig😅 en door natvoer pletten dan eet ie het natvoer gewoon niet. De draak.
Zo leuk...Katten.

Die van ons hebben we uit het asiel. Een is langharig en zit vol klitten. We mogen niet kammen.

Dus eens in de zoveel tijd gaat kat naar trimmer. Ziet er niet uit.. :rofl: payback..
nlies schreef:
01-10-2020 00:48
Ken je dat verhaal: hoe geef ik mijn kat een pil?
voor het geval het antwoord nee is, heb ik hem even opgezocht voor je, hij blijft leuk
:biggrin: hahaha
Hier kat op schoot. Pilletje naar binnen frotten en klaar.
Mijne zijn zo makkelijk.
Net als met nageltjes knippen (ik ben zuinig op mijn bank) Op schoot, knippen, kusje en een snoepje en klaar.
Felidaes schreef:
01-10-2020 10:32
Zo leuk...Katten.

Die van ons hebben we uit het asiel. Een is langharig en zit vol klitten. We mogen niet kammen.

Dus eens in de zoveel tijd gaat kat naar trimmer. Ziet er niet uit.. :rofl: payback..

Hah. Mijn langharige komt aanrennen als ik de kam pak en met mijn vinger langs de tanden van de kam ga.
PoezzinBoots schreef:
01-10-2020 10:35
Hier kat op schoot. Pilletje naar binnen frotten en klaar.
Mijne zijn zo makkelijk.
Net als met nageltjes knippen (ik ben zuinig op mijn bank) Op schoot, knippen, kusje en een snoepje en klaar.
Zo fijn dat mijn katten ook zo handzaam zijn! En als ik een keer dat kusje vergeet.... dan wordt mij dat luidkeels duidelijk gemaakt en blijft er 6 kg kat op me springen :lol:
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Oudblond schreef:
01-10-2020 10:44
Zo fijn dat mijn katten ook zo handzaam zijn! En als ik een keer dat kusje vergeet.... dan wordt mij dat luidkeels duidelijk gemaakt en blijft er 6 kg kat op me springen :lol:

:heart: :heart:

Hah. Mijn langharige komt aanrennen als ik de kam pak en met mijn vinger langs de tanden van de kam ga.
Wat heerlijk. Kat kwam bij ons toen ze 11 was, dus ik heb geen idee wat er daarvoor met haar is gebeurt en hoe (on)aardig de andere baasjes waren.
Felidaes schreef:
01-10-2020 06:52
Panda's leuk???
Op pleisters wel!
VANTA schreef:
01-10-2020 10:50
Op pleisters wel!
Hun enige nut in het leven.

Schattig zijn op pleisters.
Luci_Morgenster schreef:
01-10-2020 08:55
2 paar handen. In keukenhandschoenen. Pil in een kattensnoepje proppen en dan er in stoppen. Bekje vasthouden. Ongeveer een half uur, een het bekje en aaien. Vooral onder de kin. De ander houdt de kat vast (en die wil dat echt niet)..en dan hopen dat hij echt slikte.. anders gewoon nog een keer.

Andere kat trapt wel in pilletjes in worst of snoepjes en die smurrie die iemand al plaatste. :-D
Hier werd het: achterlijf vastgeklemd tussen mijn dijen, linkerarm om kattenlijf en flink aandrukken, linkerhand om het bekje en openduwen en met rechts dat pilletje achterin dat bekje mikken.
Met twee handen bekje dicht duwen, met één duim over het keeltje wrijven en zo 10 minuten blijven zitten.
Simpel.

David Dunning
Wij stopten het pilletje meestal in een brokje mals voeder.
Toen één kat dit er toch wist uit te halen, ben ik begonnen met het pilletje te vermalen en zo onder het voeder te mengen.

Weet iemand trouwens of dit slecht is bij medicatie?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven