Napraattopic 30

22-05-2015 12:45 3007 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.

Lees hier de OP van het Napraattopic

Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva

"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
quote:Star schreef op 22 mei 2015 @ 21:23:

[...]

Ja maar als zo iemand nou al bekend is bij de instantie? En meerdere mensen uiten hun zorgen? Dan gaan de hulpverleners er toch wel mee aan de slag? Zeker als ze eea herkennen uit de meldingen?Als het herkenbaar is, is het al bekend bij de hulpverlenende instantie en voegt het niet zoveel toe. Is het niet bekend, kan de instantie er ook niks mee natuurlijk, want er zijn geen naw gegevens beschikbaar en de info is niet betrouwbaar (want wie garandeerd dat wat iemand hier schrijft de waarheid is?).
quote:Thordis007 schreef op 22 mei 2015 @ 21:29:

[...]

En dat is absoluut onwaar. Er moeten ten eerste meerdere meldingen zijn, liefst. Of een heel ernstige melding. En in jeugdzorgbegrippen is dit echt echt echt geen ernstige melding.Ik ken een voorbeeld waarbij er na 1 (valse) melding iemand op de stoep stond. Maar ik heb er verder idd weinig ervaring mee.
.
Beledigingen? Wat nou weer?
quote:impala schreef op 22 mei 2015 @ 21:28:

[...]

Nee, dat zeg ik al. Ik ben er nog niet over uit of dat zou moeten. Ik ben erg in dubio. FV niet,Waarom zit je mij en FV dan zo te pushen?
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
quote:impala schreef op 22 mei 2015 @ 21:26:

[...]

Nee. Maar ik roep ook niet dat er perse actie moet worden ondernomen. Jij wel.

Ik ben er nog niet over uit, of dat zou moeten.

Nee, dat zeg ik niet. Ik zeg dat als IK bij Viva werkte, als moderator bijvoorbeeld, ik jaren geleden al aan de bel getrokken zou hebben. Ik zei er nota bene zelf al bij dat Viva die mening vast niet deelt.

Ik vind inderdaad actie ondernomen zou moeten worden. Maar ik ben niet in de positie om dat te kunnen doen, noch om af te kunnen dwingen dat Viva dat doet. Het bedrijf Viva zou echter wel gigantisch in mijn achting stijgen als ze net als ik zouden vinden dat ze hier iets mee moeten. Ik snap ook wel dat het een utopie is, maar ik mag hier toch gewoon mijn mening geven, of niet soms?
Am Yisrael Chai!
maakt niet uit hats. is eigenlijk ook helemaal niet belangrijk.
quote:Amaqanda schreef op 22 mei 2015 @ 21:31:

[...]

Als het herkenbaar is, is het al bekend bij de hulpverlenende instantie en voegt het niet zoveel toe. Is het niet bekend, kan de instantie er ook niks mee natuurlijk, want er zijn geen naw gegevens beschikbaar en de info is niet betrouwbaar (want wie garandeerd dat wat iemand hier schrijft de waarheid is?).

Ze kunnen toch aankloppen en onderzoek doen? Dat is toch juist de taak van jeugdzorg/amk/kinderbescherming?

Maar kennelijk zie ik dat te simpel.
.
quote:Amaqanda schreef op 22 mei 2015 @ 21:31:

[...]

Als het herkenbaar is, is het al bekend bij de hulpverlenende instantie en voegt het niet zoveel toe. Is het niet bekend, kan de instantie er ook niks mee natuurlijk, want er zijn geen naw gegevens beschikbaar en de info is niet betrouwbaar (want wie garandeerd dat wat iemand hier schrijft de waarheid is?).Ik had het over de persoon, niet de situatie. Want de reden dat er hulpverlening is, is misschien een heel andere dan opvoedproblemen. En dat ze zich hier over haar kind uitlaat, maar dat bij de hulpverlening niet doet. Dat bedoelde ik.
quote:Thordis007 schreef op 22 mei 2015 @ 21:29:

[...]

En dat is absoluut onwaar. Er moeten ten eerste meerdere meldingen zijn, liefst. Of een heel ernstige melding. En in jeugdzorgbegrippen is dit echt echt echt geen ernstige melding.Eens. En verder ook eens met je.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:fashionvictim schreef op 22 mei 2015 @ 21:31:

[...]

Nee, dat zeg ik niet. Ik zeg dat als IK bij Viva werkte, als moderator bijvoorbeeld, ik jaren geleden al aan de bel getrokken zou hebben. Ik zei er nota bene zelf al bij dat Viva die mening vast niet deelt.

Ik vind inderdaad actie ondernomen zou moeten worden. Maar ik ben niet in de positie om dat te kunnen doen, noch om af te kunnen dwingen dat Viva dat doet. Het bedrijf Viva zou echter wel gigantisch in mijn achting stijgen als ze net als ik zouden vinden dat ze hier iets mee moeten. Ik snap ook wel dat het een utopie is, maar ik mag hier toch gewoon mijn mening geven, of niet soms?Ik snap wat je zegt, maar we zijn het niet eens want ik vind dus dat je wél in de positie bent om wat te doen. In elk geval een poging te wagen.
.
quote:impala schreef op 22 mei 2015 @ 21:33:

[...]

Ik snap wat je zegt, maar we zijn het niet eens want ik vind dus dat je wél in de positie bent om wat te doen. In elk geval een poging te wagen.En waarom JIJ niet nadat je alle topics hebt gelezen en de woonplaats hebt achterhaald of de woonplaats via FV te horen hebt gekregen?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:impala schreef op 22 mei 2015 @ 21:32:

[...]

Ze kunnen toch aankloppen en onderzoek doen? Dat is toch juist de taak van jeugdzorg/amk/kinderbescherming?

Maar kennelijk zie ik dat te simpel.Heb je er enig idee van hoe ontzettend hoog de werkdruk is bij jeugdhulpverleners? Als ze ook nog eens ieder vermoeden van mishandeling adhv postings op een anoniem forum moeten gaan onderzoeken, waarbij de TO ook eerst opgespoord moet worden, krijgt geen kind meer de hulp die nodig is, omdat daar simpelweg geen tijd meer voor is.
quote:impala schreef op 22 mei 2015 @ 21:33:

[...]

Ik snap wat je zegt, maar we zijn het niet eens want ik vind dus dat je wél in de positie bent om wat te doen. In elk geval een poging te wagen.Met de info ze woont in Hoorn en heeft een Riviera Maison inrichting kom je natuurlijk niet ver.
quote:hatsetats schreef op 22 mei 2015 @ 21:31:

[...]

Waarom zit je mij en FV dan zo te pushen?Pfff - omdat jullie zelf zo stellig zijn. Dan denk ik: handel dan ook naar je woorden. (In jouw geval was het een hypothetische vraag, in het geval van FV niet. Vind ik). Maar het lijkt me inmiddels wel duidelijk wat we allemaal vinden en bedoelen.
.
ja en het zou jou heel toevallig goed uitkomen als hats of fv de handen uit de mouwen gaan steken, impala, dat jij je achteraf niet schuldig hoeft te voelen over het er iemand bijnaaien?
quote:Star schreef op 22 mei 2015 @ 21:32:

[...]

Ik had het over de persoon, niet de situatie. Want de reden dat er hulpverlening is, is misschien een heel andere dan opvoedproblemen. En dat ze zich hier over haar kind uitlaat, maar dat bij de hulpverlening niet doet. Dat bedoelde ik.

Dat dus. En ik weet vrij zeker dat als iemand bij Viva dat zou willen, ze vrij snel met de hen bekende informatie kunnen achterhalen waar die hulpverlening zich bevindt.

Laat ik het zo zeggen: ik zou dat kunnen achterhalen. En ik zou in dat geval gewoon een informeel belletje plegen dat op mijn platform een gebruiker is die volgens mij client bij u is en die bij mij informatie heeft gedeeld die misschien voor hen van belang is. Wat die hulpverlening daar dan weer mee doet is aan hen.
Am Yisrael Chai!
Doe even normaal.
quote:Star schreef op 22 mei 2015 @ 21:34:

[...]

Met de info ze woont in Hoorn en heeft een Riviera Maison inrichting kom je natuurlijk niet ver.

Ik weet ook dat ze een heleboel King Louie jurken heeft.( via Marktplaats ) Misschien helpt dat?

quote:Star schreef op 22 mei 2015 @ 21:34:

[...]

Met de info ze woont in Hoorn en heeft een Riviera Maison inrichting kom je natuurlijk niet ver.Ze is bekend bij jeugdzorg, dat heeft ze zelf eens geschreven. Dus kun je naar jeugdzorg in Hoorn stappen en hopen dat zij haar herkennen op basis van alle info die ze over zichzelf heeft gegeven. Dat is nl erg veel.
.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 22 mei 2015 @ 21:36:

[...]

Ik weet ook dat ze een heleboel King Louie jurken heeft.( via Marktplaats ) Misschien helpt dat?

Nee want ze heeft die jurken nooit gedragen

Wel teva's. Misschien hebben we daar wat aan ?
.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 22 mei 2015 @ 21:36:

[...]

Ja that narrows the search
quote:Star schreef op 22 mei 2015 @ 21:32:

[...]

Ik had het over de persoon, niet de situatie. Want de reden dat er hulpverlening is, is misschien een heel andere dan opvoedproblemen. En dat ze zich hier over haar kind uitlaat, maar dat bij de hulpverlening niet doet. Dat bedoelde ik.Precies. Als jij je bij GGZ aanmeldt omdat je smetvrees hebt gaan ze proberen je van die smetvrees af te helpen, en dan komen ze echt niet bij je langs om te kijken of je je kinderen niet per ongeluk mishandelt. En dat is maar goed ook, want de meeste mensen met psychische klachten zijn hele fatsoenlijke ouders. Als ze kinderen hebben dan .
quote:Star schreef op 22 mei 2015 @ 21:37:

[...]

Ja that narrows the search Alle kleine beetjes helpen.
quote:Lady-Voldemort schreef op 22 mei 2015 @ 21:38:

[...]

Precies. Als jij je bij GGZ aanmeldt omdat je smetvrees hebt gaan ze proberen je van die smetvrees af te helpen, en dan komen ze echt niet bij je langs om te kijken of je je kinderen niet per ongeluk mishandelt. En dat is maar goed ook, want de meeste mensen met psychische klachten zijn hele fatsoenlijke ouders. Als ze kinderen hebben dan .

Een beetje hulpverlener heeft hoop ik toch wel oog voor de context.

En dan wordt er, mag ik hopen, wel gekeken of kinderen mogelijk ondersteuning nodig hebben, aangezien kinderen van ouders met een psychische ziekte nogal onder de aandacht liggen en er speciale lotgenoten groepen enzo zijn. Dat wil niet zeggen dat iemand een slechte ouder is, maar psychische ziekte bij een ouder is regelmatig belastend voor een kind, en daar is als het goed is aandacht voor indien nodig.
quote:fashionvictim schreef op 22 mei 2015 @ 21:36:

[...]

Dat dus. En ik weet vrij zeker dat als iemand bij Viva dat zou willen, ze vrij snel met de hen bekende informatie kunnen achterhalen waar die hulpverlening zich bevindt.

Laat ik het zo zeggen: ik zou dat kunnen achterhalen. En ik zou in dat geval gewoon een informeel belletje plegen dat op mijn platform een gebruiker is die volgens mij client bij u is en die bij mij informatie heeft gedeeld die misschien voor hen van belang is. Wat die hulpverlening daar dan weer mee doet is aan hen.

Ik zou er niks mee doen. Net als dat ik niet de facebookpaginas van mijn cliënten check om te kijken wat ze uitspoken.

Ik zou niet eens toegeven dat client bekend is bij ons, wat doe jij dan? Stuur je die berichten dan naar iedere instantie in de regio in de hoop dat er eentje tussen zit die de TO herkent?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven