Napraattopic deel 102
maandag 13 augustus 2018 om 17:13
Beste forummers,
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598 Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod. team
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598 Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod. team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.

woensdag 22 augustus 2018 om 08:28
Ik kan prima zelf bepalen of ik me wat anders afvraag...Wilhetnietweten schreef: ↑22-08-2018 08:17Maar ergens een hekel aan hebben, of iets haten is ongeveer hetzelfde.
Maar het ging om “ergens haat aan hebben”. Dat is taalverloedering.
Het verschil in de term haten of een hekel hebben aan.
En jij denkt echt dat dat hetzelfde is?
woensdag 22 augustus 2018 om 08:29

woensdag 22 augustus 2018 om 08:51
Je eerste opmerking begrijp ik niet helemaal.Lucifer2018 schreef: ↑22-08-2018 08:28Ik kan prima zelf bepalen of ik me wat anders afvraag...
Het verschil in de term haten of een hekel hebben aan.
En jij denkt echt dat dat hetzelfde is?
Maar ik denk inderdaad dat het hetzelfde betekent. Alleen is het één de overtreffende trap van de ander. Welke de overtreffende trap is, is afhankelijk van de leeftijd. (Zie post van Solomio en Shifty)

woensdag 22 augustus 2018 om 08:54
Wilhetnietweten schreef: ↑22-08-2018 08:51Je eerste opmerking begrijp ik niet helemaal.
Maar ik denk inderdaad dat het hetzelfde betekent. Alleen is het één de overtreffende trap van de ander. Welke de overtreffende trap is, is afhankelijk van de leeftijd. (Zie post van Solomio en Shifty)![]()
Dat sloeg op je uitleg waar het over ging. Ik vroeg me gewoon wat anders af.
En dan betekend T het dus niet hetzelfde.

anoniem_370013 wijzigde dit bericht op 22-08-2018 08:59
Reden: Moest van Jolly.
Reden: Moest van Jolly.
1.06% gewijzigd
woensdag 22 augustus 2018 om 09:12
Ah zo, ok. Ik dacht dat je met jouw post doorging met de discussie ervoor. Maar verkeerd begrepen dus.Lucifer2018 schreef: ↑22-08-2018 08:54Dat sloeg op je uitleg waar het over ging. Ik vroeg me gewoon wat anders af.
En dan betekend T het dus niet hetzelfde.![]()

Het betekent beide dat je iets niet leuk vindt. Met de ene vind je iets erger niet leuk dan de ander blijkbaar, maar daarover verschilt men dus van mening. Ik ben van mening dat er weinig verschil in zit. ( en Jolly heeft gelijk)

woensdag 22 augustus 2018 om 09:23
Nietus. Waarom zou anders haat en liefde zo dicht bij elkaar liggen?Coconuts12 schreef: ↑22-08-2018 09:15Helemaal waar![]()
Maar iets haten is veel erger dan ergens een hekel aan hebben.

woensdag 22 augustus 2018 om 09:26
Liefde is toch ook veel sterker dan 'leuk vinden'?Wilhetnietweten schreef: ↑22-08-2018 09:23Nietus. Waarom zou anders haat en liefde zo dicht bij elkaar liggen?![]()
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.
David Dunning
David Dunning

woensdag 22 augustus 2018 om 09:33
Leerzaam ochtendje alweer.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.
David Dunning
David Dunning
woensdag 22 augustus 2018 om 09:37

woensdag 22 augustus 2018 om 09:47
'Een hekel hebben aan' voelt voor mij naast dat het minder sterk is ook wat passiever dan haten. Iets haten klinkt voor mij alsof je daar echt actief mee bezig bent, alsof het alles overschaduwt. Maar bij pubers lijkt het inderdaad heel normaal om iets te haten. Of 'een hater te zijn', dat zelfstandig naamwoord kom ik ook nog maar een paar jaar tegen op social media e.d. "En tegen alle haters zeg ik: ..." met op de puntjes passief-agressief gemekker naar keuze.
Tjezus, wat vals
woensdag 22 augustus 2018 om 10:01
LiefdeWilhetnietweten schreef: ↑22-08-2018 09:37Ik heb me laten vertellen dat liefde een abstract begrip is. Dus is er geen overtreffende trap van en is het ook geen overtreffende trap ergens van. Misschien is dat met haten ook wel zo.![]()
Liefder
Mijn liefste
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
woensdag 22 augustus 2018 om 10:12

woensdag 22 augustus 2018 om 10:22
Wellus. Haat en liefde zijn twee hele intense uitingen van gevoelens. Het uiterste.Wilhetnietweten schreef: ↑22-08-2018 09:23Nietus. Waarom zou anders haat en liefde zo dicht bij elkaar liggen?![]()
Als je iets leuk vind of van iets houd. Of je vind iets niet leuk of je haat het. Daar zit wat mij betreft wel degelijk verschil in.
woensdag 22 augustus 2018 om 10:33
.
En wat dacht je van 'neppe schoenen', in plaats van 'nep'. Ik weet zeker dat de jongvolwassenen (...) denken dat 'neppe' correct is.
En verder wat MevrouwJack zegt over haten. Bizar vind ik dat.
Only action impacts the drift | A year from now you may wish you had started today

woensdag 22 augustus 2018 om 11:58
Lief
Verliefd
Verderliefd
Verstliefd

woensdag 22 augustus 2018 om 11:59
woensdag 22 augustus 2018 om 12:08
Ik haat me en kzal.
En ik heb een hekel aan:
Hoezo is het gras groen? (Waarom? Waarom! Waarom is het gras groen?)
En
Hierom verandert je libido. (Hierdóór verandert je libido klinkt bij mij echt veel beter)
En ik heb een hekel aan:
Hoezo is het gras groen? (Waarom? Waarom! Waarom is het gras groen?)
En
Hierom verandert je libido. (Hierdóór verandert je libido klinkt bij mij echt veel beter)
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.