Napraattopic deel 102

13-08-2018 17:13 3013 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598 Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod. team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Bij mij hangt het van de context af. Als beoordeling is 'prima' voor mij iets dat in ieder geval boven het gemiddelde uitstijgt (een 8,5 of zo), maar je kunt 'prima' ook gebruiken om in te stemmen met een voorstel en dan betekent het inderdaad zoiets als 'mij best'.
MevrouwJack schreef:
22-08-2018 16:08
Herkenbaar. Ik moest een net beginnende (jonge) collega feedback geven en zei dat ze het prima gedaan had. Bleek dat ze daar heel onzeker door was geworden, want wat bedoelde ik nou met 'prima'? Terwijl ik 'prima' ook zie als een 8, 81/2 oid, in elk geval niet iets waar je onzeker van moet worden ;-D
Nee, zeker niet. Ik zou ook meer dan lichtelijk verbaasd zijn, als iemand niet zou weten hoe goed prima is. In cijfers te vertalen, uiteraard meer dan een 6 of 7, objectief gezien.
Als iemand zich altijd de tandjes leert voor bijv. wiskunde en doorgaans vette onvoldoendes haalt, is een zes natuurlijk wel prima!
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
Goed, prima, uitmuntend. Dat zou voor mij de volgorde van "beter" zijn.

Haha, die arme Noushi gaat nooit meer op vakantie. In haar afwezigheid is het zomaar een hele tijd ontopic geweest, en nu al die taaldiscussies.
Wat irritant trouwens, als iemand een mooi verhaal post en een reaguurder pikt daar 1 ding uit, maakt daar iets heel negatiefs van en trekt het topic helemaal naar zich toe.
Wij eten vandaag lasagna.
Afbeelding

Als je deze wilt wassen ( wat volgens de gebruiksaanwijzing kan) wees dan eigenwijs en doe het niet.
Tenzij je microvezelvaatdoeken, keukendoeken e.d. die je ook bij in de machine doet, onder de kattenstaart'haren' wilt hebben. Lijkt je dat leuk, doe het dan gewoon wel. Waarschijnlijk zit ook het filter mudjevol, maar de staarten zijn wel schoon, flink uitgedund, dus een beetje vlieg, vliegt er doorheen, maar wel schoon.
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
Head* schreef:
22-08-2018 18:19
Goed, prima, uitmuntend. Dat zou voor mij de volgorde van "beter" zijn.

Haha, die arme Noushi gaat nooit meer op vakantie. In haar afwezigheid is het zomaar een hele tijd ontopic geweest, en nu al die taaldiscussies.
Bij mij zou het prima, goed, uitmuntend zijn qua volgorde.
Prima staat voor mij voor wel oké, maar niet super
MissJodiF schreef:
22-08-2018 20:03
Bij mij zou het prima, goed, uitmuntend zijn qua volgorde.
Prima staat voor mij voor wel oké, maar niet super
Voor mij dus net zo.
Lady*Voldemort schreef:
22-08-2018 17:30
Bij mij hangt het van de context af. Als beoordeling is 'prima' voor mij iets dat in ieder geval boven het gemiddelde uitstijgt (een 8,5 of zo), maar je kunt 'prima' ook gebruiken om in te stemmen met een voorstel en dan betekent het inderdaad zoiets als 'mij best'.
Dit.
En de volgorde van Head: goed (een 8 was dat vroeger op school), prima (een 9 dan wat mij betreft), uitmuntend (een 10 dus).
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
Nemaìn’ schreef:
22-08-2018 20:12
Voor mij dus net zo.
Dan zijn jullie dus de jongelui hier.

David Dunning
Solomio schreef:
22-08-2018 20:15
Dan zijn jullie dus de jongelui hier.
Volgens mijn kind ben ik oud,
Onee.
Echt oud zelfs.
Nemaìn’ schreef:
22-08-2018 20:18
Onee.
Echt oud zelfs.
Ik ga hier door het leven als veenlijk.
Lady*Voldemort schreef:
22-08-2018 20:22
Ik ga hier door het leven als veenlijk.
Ik denk dat dat de overtreffende trap van echt oud is. Daarna is er niets meer.
Nemaìn’ schreef:
22-08-2018 20:18
Volgens mijn kind ben ik oud,
Mijn kind vindt mij bij de jongelui horen. Zelf is ie een oud wijf.

David Dunning
Solomio schreef:
22-08-2018 20:32
Mijn kind vindt mij bij de jongelui horen. Zelf is ie een oud wijf.
Wij zitten nu in de fase dat alles afwijkt van wat hij normaal vindt debiel, ouderwets, raar en abnormaal is. Dat ben ik dus zo’n beetje de hele dag door allemaal. En echt oud.
Hij heeft het zwaar.
Nemaìn’ schreef:
22-08-2018 20:35
Wij zitten nu in de fase dat alles afwijkt van wat hij normaal vindt debiel, ouderwets, raar en abnormaal is.
Ik wist niet dat jouw zoon ook een forummer is!
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Head* schreef:
22-08-2018 18:20
Wat irritant trouwens, als iemand een mooi verhaal post en een reaguurder pikt daar 1 ding uit, maakt daar iets heel negatiefs van en trekt het topic helemaal naar zich toe.
Eens

Soms gebeurt het denk ik wel per ongeluk maar ik heb ook wel eens het idee dat het express gebeurd.
shifty schreef:
22-08-2018 17:28
Je mag niet nickhinten :whip:
Stafje zeker?
feow schreef:
22-08-2018 21:14
Ik wist niet dat jouw zoon ook een forummer is!
Dan zou hij iedereen hier debiel vinden. Hij lijkt ,eer op mij dan hij denkt :proud:
Oifa schreef:
22-08-2018 21:16
Eens

Soms gebeurt het denk ik wel per ongeluk maar ik heb ook wel eens het idee dat het express gebeurd.

Ja, in dit geval geloof ik gewoon plank voor de kop en alleen met je eigen mening bezig.
Head* schreef:
22-08-2018 21:25
Ja, in dit geval geloof ik gewoon plank voor de kop en alleen met je eigen mening bezig.
Dat is wel irritant, over welk topic heb je het?
Oifa schreef:
22-08-2018 21:27
Dat is wel irritant, over welk topic heb je het?
2e kans op werk/studie. Topic loopt ook verder niet hoor, maar iemand trok het totaal naar zich toe.
Oifa schreef:
22-08-2018 21:17
Stafje zeker?

:bigkiss: ik doe alleen aan zweepjes en zoenen.
shifty schreef:
22-08-2018 21:35
:bigkiss: ik doe alleen aan zweepjes en zoenen.
:O
Zit jij op die camping?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven