Napraattopic deel 108

13-01-2019 22:55 3090 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic:overig/napraattopic-op/list_messages/249598. Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod. team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Thordis* schreef:
19-01-2019 20:35
En die toen opeens ‘een man’ was?

Ja, allemaal die.
Dan is ze met deze nick wel nog gekker dan gemiddeld
Thordis* schreef:
19-01-2019 20:31
Dat zal mijn licht satanische inslag zijn, dat dat bij mij 666 wordt

˙uǝʌoqǝʇsɹǝpuo pɐԀᴉ ǝɾ ʇqǝɥ ǝɾ ɟO
RikM schreef:
19-01-2019 20:39
˙uǝʌoqǝʇsɹǝpuo pɐԀᴉ ǝɾ ʇqǝɥ ǝɾ ɟO
:rolling:
:rofl:

Oh fuck ja
Nou, ik was toch liever alleenstaand dan met een kerel die mijn kinderen deed huilen de hele dag. En hij poetst zijn tanden ook nog eens niet.
Betty_Slocombe schreef:
19-01-2019 22:01
Nou, ik was toch liever alleenstaand dan met een kerel die mijn kinderen deed huilen de hele dag. En hij poetst zijn tanden ook nog eens niet.
Ik vind het altijd triest om te lezen. Op de en of andere manier hebben die forummers ook altijd van die hele lieve kinderen die het maar lijdzaam ondergaan.
Ik bedoel, toen mijn nieuwe zwager besloot in het kader van ‘maak vriendjes met de kinderen van nieuwe schoonfamilie’ mijn zoon in het zwembad te gooien (1, 2, hoppetee) was dat wel een snapmoment voor zoon. Toen zwager in de gaten had dat het niet zo’n slimme zet was (gillende schoonmoeder, schoonvader die gelijk achter zijn kleinzoon aansprong, vriendin/tante die boos werd) is hij toch heel snel letterlijk door de knieën gegaan om sorry tegen zoon te zeggen. Die nog steeds boos was en hem vol op zijn neus mepte met de woorden “Nee is nee!”

Dat wordt zwager nog steeds voor de voeten geworpen als hij pedagogisch corrigerend gaat optreden (“Nou jij doet dat zelf ook hoor, want toen...”) door zoon, neefjes en nichtje.

Ik zou zo’n man geen week in huis kunnen houden (even los van wat ik zou toestaan), ik denk dat zoon dan eigenhandig het huis met kerel zou afbreken.
lemoos2 schreef:
19-01-2019 22:14
Ik vind het altijd triest om te lezen. Op de en of andere manier hebben die forummers ook altijd van die hele lieve kinderen die het maar lijdzaam ondergaan.
Klopt. Ik heb ook allerlei vermoedens over de manier waarop zo'n vrouw zich opstelt in een relatie en hoe ze dan zelfs haar eigen kinderen afvalt en traumatiseert omdat ze per se verkering moet hebben, maar goed, dat zijn maar aannames.
Betty_Slocombe schreef:
19-01-2019 22:25
Klopt. Ik heb ook allerlei vermoedens over de manier waarop zo'n vrouw zich opstelt in een relatie en hoe ze dan zelfs haar eigen kinderen afvalt en traumatiseert omdat ze per se verkering moet hebben, maar goed, dat zijn maar aannames.
Ik deel die aannames
Betty_Slocombe schreef:
Daar maak ik mij ook schuldig aan :shame:
Betty_Slocombe schreef:
Mijn aannames blijken in de praktijk schokkend vaak te kloppen.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
Ever checken of mijn onderschrijft het doet.
Kan vandaag toch niet op refoweb. Dus dan moet je je heil maar gaat zoeken tussen het spleetogige bergvolk.
Namaste.
Fragolisa schreef:
20-01-2019 08:43
Ever checken of mijn onderschrijft het doet.
Kan vandaag toch niet op refoweb. Dus dan moet je je heil maar gaat zoeken tussen het spleetogige bergvolk.
Namaste.
Refoweb wel, refoforum niet. Maar goed, als je wél post op zondag, word je alsnog verketterd.
Solomio schreef:
20-01-2019 07:29
Mijn aannames blijken in de praktijk schokkend vaak te kloppen.
Het is ook meer misplaatste bescheidenheid van me, want ik denk ook dat, als het een echt topic is, ik gelijk heb. Arme kinderen.
Goh, de grapjas is ineens gedumpt.
Deze TO is zó vaag bezig, dat vráágt gewoon om aannames.
In het Gronings is er een heel mooi begrip voor "je liegt dat je barst en ik geloofde je van het begin al niet en donder op met al die onzin"

"Lugst!" En dat is precies wat ik van deze TO denk. Als het echt is, is het kindermishandeling en als het niet echt is, dan is het vivavrouwenmishandeling.
Vivavrouwenmishandeling klinkt wel heel dramatisch.
yette schreef:
20-01-2019 09:45
Vivavrouwenmishandeling klinkt wel heel dramatisch.
Ja, ik ben ook wel een dramatisch type. Ik ga vanmiddag klassiek ballet bekijken, ik probeer alvast in de stemming te komen.
Betty_Slocombe schreef:
20-01-2019 09:47
Ja, ik ben ook wel een dramatisch type. Ik ga vanmiddag klassiek ballet bekijken, ik probeer alvast in de stemming te komen.
Ik ga vanmiddag de oorlog herdenken. Als ik mijn handschoenen kan vinden :$

Ter voorbereiding plaats ik alle vermoedens van vivavrouwenmishandeling vast in het juiste perspectief.
Betty_Slocombe schreef:
20-01-2019 09:31
In het Gronings is er een heel mooi begrip voor "je liegt dat je barst en ik geloofde je van het begin al niet en donder op met al die onzin"

"Lugst!"
Throwback sunday! Ik hoor het mijn oma nog zeggen. :heart:
Ik denk dat de vorige nick van SBT999 Lenn met wat cijfertjes was. En daar waren genoeg vermoedens over wie dat voorheen was. Het is hardnekkig, het terugkeren op het vivaforum terwijl je niet gewenst bent...
Marana-- schreef:
20-01-2019 14:07
Ik denk dat de vorige nick van SBT999 Lenn met wat cijfertjes was. En daar waren genoeg vermoedens over wie dat voorheen was. Het is hardnekkig, het terugkeren op het vivaforum terwijl je niet gewenst bent...
Ik kan zulke dingen nooit onthouden, zo jammer.
dubbel
redhothead wijzigde dit bericht op 20-01-2019 14:11
Reden: dubbel
97.63% gewijzigd
Wat wordt er toch een hoop onzin verkondigd.
Niet een specifiek topic, meer algemeen.
Ik kom uit de gezondheidszorg en zie mensen regelmatig dingen schrijven die gewoon echt niet kunnen.
Verkeerd verstaan, verkeerd geïnterpreteerd, verkeerd begrepen, whatever.
Maar als je er dan wat van zegt zullen zij toch echt heus wel beter weten wat de dokter gezegd heeft.

En zo nog wat slechte lezers en interpreteerders hier.

Hoogste tijd dat ik weer aan de studie kan.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
Dat is toch al heel lang zo?

Noem iets en ik kan je vertellen dat het onzin is volgens gekke Henkie op topic X.
Noem het tegenovergestelde en ik kan je vertellen dat het onzin is volgens malle Pietje op topic Y.
Noem de gulden middenweg en ik kan je vertellen dat volgens bleue Beppie en snoezige Sientje een gebrek aan doorzettingsvermogen, daadkracht en lef is op topic Z.

Post iets met X, Y en Z en wacht tot ze daarover vallen en vragen of je wat duidelijker kunt zijn.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven