Napraattopic deel 108
zondag 13 januari 2019 om 22:55
Beste forummers,
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic:overig/napraattopic-op/list_messages/249598. Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod. team
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic:overig/napraattopic-op/list_messages/249598. Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod. team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.

zaterdag 19 januari 2019 om 22:14
Ik vind het altijd triest om te lezen. Op de en of andere manier hebben die forummers ook altijd van die hele lieve kinderen die het maar lijdzaam ondergaan.Betty_Slocombe schreef: ↑19-01-2019 22:01Nou, ik was toch liever alleenstaand dan met een kerel die mijn kinderen deed huilen de hele dag. En hij poetst zijn tanden ook nog eens niet.

zaterdag 19 januari 2019 om 22:23
Ik bedoel, toen mijn nieuwe zwager besloot in het kader van ‘maak vriendjes met de kinderen van nieuwe schoonfamilie’ mijn zoon in het zwembad te gooien (1, 2, hoppetee) was dat wel een snapmoment voor zoon. Toen zwager in de gaten had dat het niet zo’n slimme zet was (gillende schoonmoeder, schoonvader die gelijk achter zijn kleinzoon aansprong, vriendin/tante die boos werd) is hij toch heel snel letterlijk door de knieën gegaan om sorry tegen zoon te zeggen. Die nog steeds boos was en hem vol op zijn neus mepte met de woorden “Nee is nee!”
Dat wordt zwager nog steeds voor de voeten geworpen als hij pedagogisch corrigerend gaat optreden (“Nou jij doet dat zelf ook hoor, want toen...”) door zoon, neefjes en nichtje.
Ik zou zo’n man geen week in huis kunnen houden (even los van wat ik zou toestaan), ik denk dat zoon dan eigenhandig het huis met kerel zou afbreken.
Dat wordt zwager nog steeds voor de voeten geworpen als hij pedagogisch corrigerend gaat optreden (“Nou jij doet dat zelf ook hoor, want toen...”) door zoon, neefjes en nichtje.
Ik zou zo’n man geen week in huis kunnen houden (even los van wat ik zou toestaan), ik denk dat zoon dan eigenhandig het huis met kerel zou afbreken.

zaterdag 19 januari 2019 om 22:25
Klopt. Ik heb ook allerlei vermoedens over de manier waarop zo'n vrouw zich opstelt in een relatie en hoe ze dan zelfs haar eigen kinderen afvalt en traumatiseert omdat ze per se verkering moet hebben, maar goed, dat zijn maar aannames.

zaterdag 19 januari 2019 om 22:33
Ik deel die aannamesBetty_Slocombe schreef: ↑19-01-2019 22:25Klopt. Ik heb ook allerlei vermoedens over de manier waarop zo'n vrouw zich opstelt in een relatie en hoe ze dan zelfs haar eigen kinderen afvalt en traumatiseert omdat ze per se verkering moet hebben, maar goed, dat zijn maar aannames.

zaterdag 19 januari 2019 om 22:35
Daar maak ik mij ook schuldig aanBetty_Slocombe schreef: ↑19-01-2019 22:25Klopt. Ik heb ook allerlei vermoedens over de manier waarop zo'n vrouw zich opstelt in een relatie en hoe ze dan zelfs haar eigen kinderen afvalt en traumatiseert omdat ze per se verkering moet hebben, maar goed, dat zijn maar aannames.

zondag 20 januari 2019 om 07:29
Mijn aannames blijken in de praktijk schokkend vaak te kloppen.Betty_Slocombe schreef: ↑19-01-2019 22:25Klopt. Ik heb ook allerlei vermoedens over de manier waarop zo'n vrouw zich opstelt in een relatie en hoe ze dan zelfs haar eigen kinderen afvalt en traumatiseert omdat ze per se verkering moet hebben, maar goed, dat zijn maar aannames.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.
David Dunning
David Dunning

zondag 20 januari 2019 om 09:12

zondag 20 januari 2019 om 09:31

zondag 20 januari 2019 om 10:01
Ik ga vanmiddag de oorlog herdenken. Als ik mijn handschoenen kan vindenBetty_Slocombe schreef: ↑20-01-2019 09:47Ja, ik ben ook wel een dramatisch type. Ik ga vanmiddag klassiek ballet bekijken, ik probeer alvast in de stemming te komen.

Ter voorbereiding plaats ik alle vermoedens van vivavrouwenmishandeling vast in het juiste perspectief.
zondag 20 januari 2019 om 10:05
Throwback sunday! Ik hoor het mijn oma nog zeggen.Betty_Slocombe schreef: ↑20-01-2019 09:31In het Gronings is er een heel mooi begrip voor "je liegt dat je barst en ik geloofde je van het begin al niet en donder op met al die onzin"
"Lugst!"

zondag 20 januari 2019 om 14:09
zondag 20 januari 2019 om 19:06
Wat wordt er toch een hoop onzin verkondigd.
Niet een specifiek topic, meer algemeen.
Ik kom uit de gezondheidszorg en zie mensen regelmatig dingen schrijven die gewoon echt niet kunnen.
Verkeerd verstaan, verkeerd geïnterpreteerd, verkeerd begrepen, whatever.
Maar als je er dan wat van zegt zullen zij toch echt heus wel beter weten wat de dokter gezegd heeft.
En zo nog wat slechte lezers en interpreteerders hier.
Hoogste tijd dat ik weer aan de studie kan.
Niet een specifiek topic, meer algemeen.
Ik kom uit de gezondheidszorg en zie mensen regelmatig dingen schrijven die gewoon echt niet kunnen.
Verkeerd verstaan, verkeerd geïnterpreteerd, verkeerd begrepen, whatever.
Maar als je er dan wat van zegt zullen zij toch echt heus wel beter weten wat de dokter gezegd heeft.
En zo nog wat slechte lezers en interpreteerders hier.
Hoogste tijd dat ik weer aan de studie kan.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.
David Dunning
David Dunning
zondag 20 januari 2019 om 19:15
Dat is toch al heel lang zo?
Noem iets en ik kan je vertellen dat het onzin is volgens gekke Henkie op topic X.
Noem het tegenovergestelde en ik kan je vertellen dat het onzin is volgens malle Pietje op topic Y.
Noem de gulden middenweg en ik kan je vertellen dat volgens bleue Beppie en snoezige Sientje een gebrek aan doorzettingsvermogen, daadkracht en lef is op topic Z.
Post iets met X, Y en Z en wacht tot ze daarover vallen en vragen of je wat duidelijker kunt zijn.
Noem iets en ik kan je vertellen dat het onzin is volgens gekke Henkie op topic X.
Noem het tegenovergestelde en ik kan je vertellen dat het onzin is volgens malle Pietje op topic Y.
Noem de gulden middenweg en ik kan je vertellen dat volgens bleue Beppie en snoezige Sientje een gebrek aan doorzettingsvermogen, daadkracht en lef is op topic Z.
Post iets met X, Y en Z en wacht tot ze daarover vallen en vragen of je wat duidelijker kunt zijn.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.