Napraattopic deel 108

13-01-2019 22:55 3090 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic:overig/napraattopic-op/list_messages/249598. Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod. team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Pipistrello schreef:
16-01-2019 21:34
Het gaat niet om technisch onmogelijk. Het gaat over dat er recht is om een tekst aan te passen.
Dat kun jij ook met je reacties.
Ontmoedigen doen de mods door achteraf een waarschuwing te geven of een ban als er al eens een waarschuwing gegeven is. Daar moet je het mee doen.
Eens! Gelukkig is dat recht er.
iets_perzik schreef:
16-01-2019 21:40
Je kunt ook van te voren nadenken voor je iets post, in plaats van een OP na een tijdje weer te verwijderen omdat de reacties je niet aanstaan? Want het gaat nooit echt om privacy of om nog iets willen kunnen aanpassen, maar altijd om niet de reacties krijgen waar men op hoopte.
Dat is niet waar, soms gaat het wel om privacy.
Pipistrello schreef:
16-01-2019 21:43
Dat is natuurlijk vaak waar maar dat iemand niet goed nadenkt of spijt krijgt van het geplaatste geeft jou niet het recht om dat dan maar te quoten.

Ik snap echt wel dat het irritant is dat gegum maar ik vind het raar dat je je zo enorm druk maakt hierover.

Nou dit. Ga dan even iets zinnigs doen ofzo.
Such fun!1
Pipistrello schreef:
16-01-2019 21:43
Ik snap echt wel dat het irritant is dat geheim maar ik vind het raar dat je je zo enorm druk maakt hierover.

Eh, nee? Als ik me ergens ‘enorm druk’ over maak, ziet dat er heel anders uit. Ik spreek alleen mijn ergernis uit. Dat mag toch gewoon in dit topic? Ik snap niet wat daar raar aan is. Kan me niet voorstellen dat ik de enige ben die de verwijderde OP’s irritant vindt.
:@ oh dit is alleen een ergernisjessmiley... Nou snap ik het.
kopjechino schreef:
16-01-2019 21:46
Dat is niet waar, soms gaat het wel om privacy.
Nou, heeel soms. Meestal is het gewoon omdat de antwoorden niet naar wens zijn. Heel irritant.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Als het wel om privacy gaat, is het maar zelden nodig om de hele OP te wissen. Iets aanpassen, een deel wissen of een korte samenvatting laten staan, volstaat dan toch ook.
iets_perzik schreef:
16-01-2019 21:40
Je kunt ook van te voren nadenken voor je iets post, in plaats van een OP na een tijdje weer te verwijderen omdat de reacties je niet aanstaan? Want het gaat nooit echt om privacy of om nog iets willen kunnen aanpassen, maar altijd om niet de reacties krijgen waar men op hoopte.
Jij bepaalt dat toch niet voor een ander.
MarindaH schreef:
16-01-2019 21:47
Eens en eens met Pipistrello.
Met dank aan de Head-discussie hier vorige week lees ik headbangen in het twerktopic toch ineens heel anders :proud:

Perzik, wat is er zo ontzettend vreselijk irritant aan het verwijderen van een OP? Als je het topic niet hebt gelezen zie je snel genoeg dat alsnog lezen geen zin heeft. En als je het topic al had gelezen voor het verwijderen van de OP weet je toch waar het over gaat, heb je de OP niet meer nodig.
Ik heb niet zo’n goed geheugen. Ik lees graag nog eens terug waar iets ook al weer over ging. Of dat iets er wel letterlijk zo stond. Verder ontstaat er soms een interessante discussie of lijkt het een fascinerend onderwerp, maar zonder OP mis je dan toch de clou als je die niet gelezen hebt.
MarindaH schreef:
16-01-2019 21:47

Waren je echte argumenten op ofzo?
iets_perzik schreef:
16-01-2019 22:36
Ik heb niet zo’n goed geheugen. Ik lees graag nog eens terug waar iets ook al weer over ging. Of dat iets er wel letterlijk zo stond. Verder ontstaat er soms een interessante discussie of lijkt het een fascinerend onderwerp, maar zonder OP mis je dan toch de clou als je die niet gelezen hebt.
Drama.
Mij irriteert het ook als iemand de OP verwijdert.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
Solomio schreef:
17-01-2019 11:21
Mij irriteert het ook als iemand de OP verwijdert.
Mij irriteert dat ook.
Maar als ik dan mijn mond met zeep heb gewassen gelukkig niet meer.
Als het om privacy gaat, begrijp ik best dat iemand besluit de OP weg te halen.

Maar verder vind ik het vergelijkbaar met dat je de weg naar een goed restaurant vraagt en dat iemand meedenkt, adviseert en je de weg wijst, maar jij ineens zegt 'Laat ook maar, ik heb geen trek meer'!

Raar, kinderachtig en irritant. Maar ook egoïstisch en jammer - omdat zo'n topic ook voor anderen dan TO interessant kan zijn om (ooit) te lezen.
Het mag vast gewoon, maar ik weet niet hoor ... een topic openen over een zwangerschap waarvan je niet weet wie de vader is, met als nick een bestaande Marokkaanse naam?!
yette schreef:
17-01-2019 12:34
Als het om privacy gaat, begrijp ik best dat iemand besluit de OP weg te halen.

Maar verder vind ik het vergelijkbaar met dat je de weg naar een goed restaurant vraagt en dat iemand meedenkt, adviseert en je de weg wijst, maar jij ineens zegt 'Laat ook maar, ik heb geen trek meer'!

Raar, kinderachtig en irritant. Maar ook egoïstisch en jammer - omdat zo'n topic ook voor anderen dan TO interessant kan zijn om (ooit) te lezen.

Er staan ook weinig sancties op de OP leeghalen, ik zie daar zelden een ban voor tenzij ze het een keer of 5 doen ofzo.
In die zin is het dus ook geen punt om je OP leeg te halen. En vaak zijn het net nieuwe users, valt mij op.
Als ik ooit een serieus topic open houd ik mijn OP kort. Ik vind het irritant om zo'n lap elke keer langs te moeten scrollen.
Dat wat ik ga wissen als ik daar zin in heb schrijf ik dan wel in mijn eerstvolgende bericht.

Momenteel vind ik het forum zo saai dat ik me voornamelijk vermaak met lullige puzzeltjes:
- wat stond hier eerst?
:sherlock: even teruglezen. Vaak zijn gewiste berichten wel ergens gequood. Saaie puzzel dan. Afleiden door reacties kan ook.

- waar stond dit eerst?
Ook saai. Als napraat als leesook op Dirk slaat is de verplaatsenverstoormod op het modtopic bezig geweest. Ook saai.

Zit nu vastgebeten in moeilijkere puzzels:
- wat te doen als je hier ondanks saaiheid bent om de forummers waar je om geeft en je merkt dat die forummers (door ban, moedeloosheid of andere redenen) steeds minder aanwezig zijn?

- wat te doen om het weer leuker te maken voor mezelf.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
feow schreef:
17-01-2019 17:19
Als ik ooit een serieus topic open houd ik mijn OP kort. Ik vind het irritant om zo'n lap elke keer langs te moeten scrollen.
Dat wat ik ga wissen als ik daar zin in heb schrijf ik dan wel in mijn eerstvolgende bericht.

Momenteel vind ik het forum zo saai dat ik me voornamelijk vermaak met lullige puzzeltjes:
- wat stond hier eerst?
:sherlock: even teruglezen. Vaak zijn gewiste berichten wel ergens gequood. Saaie puzzel dan. Afleiden door reacties kan ook.

- waar stond dit eerst?
Ook saai. Als napraat als leesook op Dirk slaat is de verplaatsenverstoormod op het modtopic bezig geweest. Ook saai.

Zit nu vastgebeten in moeilijkere puzzels:
- wat te doen als je hier ondanks saaiheid bent om de forummers waar je om geeft en je merkt dat die forummers (door ban, moedeloosheid of andere redenen) steeds minder aanwezig zijn?

- wat te doen om het weer leuker te maken voor mezelf.

Ik ben een karikatuur van mezelf geworden dus kan je ook niet helpen.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
iets_perzik schreef:
16-01-2019 22:37
Waren je echte argumenten op ofzo?

Het was geen argument, het was een tip.
Such fun!1
iets_perzik schreef:
16-01-2019 21:25
Echt zo irritant dat het verwijderen van de OP hier steeds meer een trend wordt! :@ De mods vinden het blijkbaar niet belangrijk genoeg, want die willen er niks aan doen.

Als het technisch ‘te moeilijk’ is, sta dan gewoon het quoten van de OP weer toe, want vaak weet je toch van te voren al welke OP’s er gaan sneuvelen, dan kun je die vast quoten zodat verwijderen niet echt meer kan.
Of je kopieert, knipt en plakt de topics waar van je een vermoeden hebt dat ze zo de lucht uitgaan op bijv. Fok. Kunnen we allemaal daar even lezen.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Nouschi schreef:
17-01-2019 18:06
Ik ben een karikatuur van mezelf geworden dus kan je ook niet helpen.
Was je altijd al, toch ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
blijfgewoonbianca schreef:
17-01-2019 18:49
Was je altijd al, toch ?
En bedankt hè.
Staat er bij Fok! weer ergens een hek open of zo?

Afbeelding

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven