Napraattopic deel 121

12-11-2019 16:32 3023 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598. . Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod. team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Ik geloof wel dat het echt is. Sommige ouders gaan echt veel te ver en dan zijn ze verbaasd dat hun kind bang is.
Phineas schreef:
13-11-2019 10:59
Ja joh, lekker op de heetste stand. En dan die lucht van verschroeide haren, heerlijk. Ben je daarna kaal, maar zijn wel al je problemen opgelost :rofl:
Ontharingscreme werkt ook een half uurtje laten inwerken succes gegarandeerd :proud:
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
SilverShadow schreef:
13-11-2019 11:00
Oh wauw.... Ik krijg een officiële waarschuwing omdat ik off topic reageer in het topic Squirten. Ik wijs TO erop dat zijn Nederlands nogal beroerd is en geef inhoudelijk aan dat hij vooral door moet gaan met oefenen.
En DAAR krijg ik een waarschuwing voor? Haal het halve forum maar leeg dan, in ieder topic staan genoeg niet-inhoudelijke reacties.
Krijg je daar ook al waarschuwingen voor?
Bombus-Sylvarum schreef:
13-11-2019 11:11
Krijg je daar ook al waarschuwingen voor?
Ja blijkbaar. Maar ik zeg maar niets meer, zometeen heb ik nog een ban.
SilverShadow schreef:
13-11-2019 11:13
Ja blijkbaar. Maar ik zeg maar niets meer, zometeen heb ik nog een ban.

En zo zou dat dus niet moeten zijn op een forum.
Maud*de*Braose schreef:
13-11-2019 11:04
Kaal staat misschien wel heel mooi. Het nieuwe cool voor dames van middelbare leeftijd.
Ik heb een hekel aan strijken. Ik hou het toch maar bij mijn krullen denk ik. Dan maar niet cool.
*vraagt zich af of ze zich überhaupt tot de dames van middelbare leeftijd moet rekenen*
Betty_Slocombe schreef:
12-11-2019 21:32
Ik haat nuance ook. En smurfen.

Mopperslocombe :flirting:
SHIFTY schreef:
13-11-2019 12:02
Mopperslocombe :flirting:
Gargamel!
doornroosje9 schreef:
12-11-2019 23:04
De goede, oude tijd.

Afbeelding
PoesinBoots schreef:
13-11-2019 09:47
De overdreven en onterechte ban van 24 uur van boannan zit er al bijna op hé..

Gofferdegoffer. Een fatsoenlijk antwoord is moeilijk hé. Weer verplaatst.
Betty_Slocombe schreef:
13-11-2019 11:06
Ik geloof wel dat het echt is. Sommige ouders gaan echt veel te ver en dan zijn ze verbaasd dat hun kind bang is.

Ik ook. Prima trouwens topics over Sinterklaas. Maar waar ik ontzettend slecht tegen kan is dat waarom lieg je tegen je kind gegil. Flikker op.
PoesinBoots schreef:
13-11-2019 12:30
Gofferdegoffer. Een fatsoenlijk antwoord is moeilijk hé. Weer verplaatst.

Het is gewoonweg onbeschoft. Wat een zooitje maken ze ervan.
Star² schreef:
13-11-2019 12:35
Ik ook. Prima trouwens topics over Sinterklaas. Maar waar ik ontzettend slecht tegen kan is dat waarom lieg je tegen je kind gegil. Flikker op.
Het ligt er een beetje aan. Als je een bang kind hebt, dat echt in de war is van Sinterklaas, dan zou ik het echt wel vertellen. Als het kind het gewoon leuk heeft, dan snap ik best dat ouders eerst niets zeggen.
Ik zou het ook vertellen, moest ik kinderen hebben. Bij vriendinnen gezien en kinderen die het weten genieten er net zo goed van als kinderen die het niet weten. Het vertellen tegen een kind maakt het niet opeens minder leuk. Ik snap niet goed dat er niet gewoon gezegd wordt dat Sinterklaas vroeger bestaan heeft en dat mensen dat nu nadoen en het feest elk jaar opnieuw vieren.

Iedereen doet natuurlijk wat hij of zij zelf wil. :)
Life is short. Eat dessert first.
Betty_Slocombe schreef:
13-11-2019 12:42
Het ligt er een beetje aan. Als je een bang kind hebt, dat echt in de war is van Sinterklaas, dan zou ik het echt wel vertellen. Als het kind het gewoon leuk heeft, dan snap ik best dat ouders eerst niets zeggen.

Tuurlijk, hebben wij bij oudste ook gedaan. Ik vind alleen een kind laten geloven in de Kerstman of Sinterklaas geen liegen.
Een van mijn kinderen is in groep 2 spontaan van haar geloof gevallen en zij vond dat dus helemaal niet leuk. Drie tot vier jaar lang erover moeten zwijgen in de klas en tegen haar vriendinnen. Totaal onbegrip ook dat andere kinderen het niet zagen.
Star² schreef:
13-11-2019 13:01
Tuurlijk, hebben wij bij oudste ook gedaan. Ik vind alleen een kind laten geloven in de Kerstman of Sinterklaas geen liegen.
Ik heb iig nooit gezegd dat het echt is of dat hij echt bestaat, maar ook niet ontkrachtigd.
Sudrì schreef:
13-11-2019 13:03
Ik heb iig nooit gezegd dat het echt is of dat hij echt bestaat.

Ik ook niet, maar volgens veel roeptoeters in dat soort topic is Sinterklaas vieren een leugen.
En dat vind ik dus onzin. Je kan het ook gewoon vieren zonder letterlijk te zeggen dat de beste man echt is of dat Pieten door de schoorsteen komen of dat je mee moet in de zak als je stout bent.
Star² schreef:
13-11-2019 13:07
Ik ook niet, maar volgens veel roeptoeters in dat soort topic is Sinterklaas vieren een leugen.
En dat vind ik dus onzin. Je kan het ook gewoon vieren zonder letterlijk te zeggen dat de beste man echt is of dat Pieten door de schoorsteen komen of dat je mee moet in de zak als je stout bent.
Precies. Dat Sinterklaas vieren een leugen is, vind ik ook stom. Er gelooft niemand in ons huis dat het echt is, maar er staat toch zomaar een zak cadeautjes voor de deur op 5 december. Als mensen dat stom vinden, mogen ze geen pepernoot van mij.
Star² schreef:
13-11-2019 13:07
Dat laatste heb ik nooit gedaan. Ook niet dat er geen cadeautjes komen als je stout bent etc.
Sudrì schreef:
13-11-2019 13:18
Dat laatste heb ik nooit gedaan. Ook niet dat er geen cadeautjes komen als je stout bent etc.

Of dat ze de hele periode lief moeten zijn omdat Pieten alles horen. Dat gebeurde bij mij thuis wel vroeger.
Oh, daar heb ik een keer gedoe over gehad met mijn schoonvader, toen mijn dochter niet wilde luisteren en hij zei: "kijk maar uit, zwarte Piet ziet alles en dan krijg je geen cadeautjes meer." Ja, nee, zo werkt dat niet bij mij. Hij heeft het ook nooit weer gedaan, wat lastig was, want de andere familie deed het nog wel bij hun kinderen.
Star² schreef:
13-11-2019 13:20
Of dat ze de hele periode lief moeten zijn omdat Pieten alles horen. Dat gebeurde bij mij thuis wel vroeger.
Nee.
Bij mij niet, ik geloofde sowieso al niet.
Star² schreef:
13-11-2019 13:20
Dat is zo'n stukje traditie wat gewoon verdwenen is. Niemand over gehoord.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
Solomio schreef:
13-11-2019 13:28
Dat is zo'n stukje traditie wat gewoon verdwenen is. Niemand over gehoord.
Trapte hij daar nog maar in.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven