Napraattopic deel 96

03-02-2018 21:46 3042 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.

Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598

Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraat plezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod.team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Simitçi schreef:
14-03-2018 08:26
Nee niet serieus hoop ik :proud:

Ik vrees wel serieus. Gok zomaar dat mijn schoonzus ook glazig blijft kijken.
Lady*Voldemort schreef:
14-03-2018 07:49
Ze bestaan dus, mensen die Stephen Hawking alleen maar kennen van de Simpsons. Ik zou zo iemand z'n hoofd wel eens open willen maken om te kijken wat daar in zit.
Inderdaad. Zelfs als je totaal geen interesse hebt in de wetenschap waar Hawking zich mee bezig hield, zou je hem toch moeten kennen vanwege het uitzonderlijk lang overleven van ALS of vanwege de stemcomputer. Hem niet kennen is echt een hiaat in je algemene ontwikkeling. Er is zelfs een film over zijn leven gemaakt.
wilhetnietweten wijzigde dit bericht op 14-03-2018 08:49
Reden: toevoeging
4.28% gewijzigd
Ik zie net op wiki dat ie al van 1962 ALS had. Dát wist ik niet dat je daar zolang mee kunt overleven. Meer dan 50 jaar na zijn diagnose!
Lady*Voldemort schreef:
Ze bestaan dus, mensen die Stephen Hawking alleen maar kennen van de Simpsons. Ik zou zo iemand z'n hoofd wel eens open willen maken om te kijken wat daar in zit.
Star Trek gemist, bizar
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Wilhetnietweten schreef:
14-03-2018 08:48
Inderdaad. Zelfs als je totaal geen interesse hebt in de wetenschap waar Hawking zich mee bezig hield, zou je hem toch moeten kennen vanwege het uitzonderlijk lang overleven van ALS of vanwege de stemcomputer. Hem niet kennen is echt een hiaat in je algemene ontwikkeling. Er is zelfs een film over zijn leven gemaakt.
Ik dacht dat hij eerder was overleden. Maar nadat ik zojuist een stuk over zijn leven heb gelezen, snap ik waarom; het is vaak kantje boord geweest...Echt ongelooflijk wat hij allemaal heeft doorstaan.
redbulletje schreef:
14-03-2018 08:50
Ik zie net op wiki dat ie al van 1962 ALS had. Dát wist ik niet dat je daar zolang mee kunt overleven. Meer dan 50 jaar na zijn diagnose!
Meestal niet, maar hij had een variant die zich langzamer ontwikkelde.
Gelukkig maar.

Het gemiddelde IQ van de wereld is nu wel een stukje achteruit gegaan. R.i.p.
-Katjies- schreef:
14-03-2018 08:58
Gelukkig maar.

Eens. Wat een bijzondere en uitzonderlijk intelligente man was dat.
Lady*Voldemort schreef:
Ik ook.
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
En voor wie nu denkt: toch eens wat van hem lezen...

Doen. Hij schreef uitzonderlijk begrijpelijk over uitzonderlijk onbegrijpelijke zaken. Echt een dringende aanrader
(Dead Kennedys)
JollyRider schreef:
14-03-2018 10:36
En voor wie nu denkt: toch eens wat van hem lezen...

Doen. Hij schreef uitzonderlijk begrijpelijk over uitzonderlijk onbegrijpelijke zaken. Echt een dringende aanrader

En voor wie kinderen heeft; de boeken die hij met zijn dochter Lucy heeft geschreven zijn ook leuk.
Star² schreef:
14-03-2018 10:40
En voor wie kinderen heeft; de boeken die hij met zijn dochter Lucy heeft geschreven zijn ook leuk.
Idd!
(Dead Kennedys)
JollyRider schreef:
14-03-2018 10:41
Idd!
Op discovery (denk ik) heeft hij ook een serie lopen, geweldig!
Trouwens ook heel veel respect voor zijn vrouw. Wat een geweldig team was dat!
GenieInABottle schreef:
14-03-2018 11:32
Op discovery (denk ik) heeft hij ook een serie lopen, geweldig!
Ik heb wel eens begrepen dat zij behoorlijk gelovig was. Moet ook een bijzondere uitdaging zijn geweest dan :)
(Dead Kennedys)
-Katjies- schreef:
14-03-2018 08:58
Gelukkig maar.

Niet alleen had hij een variant die zich langzamer ontwikkelde, daarnaast had hij de mogelijkheid om 24/7 verzorging te hebben, wat nodig was vanwege o.a. zijn beademing.
Meestal is dat het moment waarop de behandeling gestaakt wordt vanwege kosten of te weinig kwaliteit van leven.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
GenieInABottle schreef:
14-03-2018 11:32

Welke vrouw bedoel je?
Solomio schreef:
14-03-2018 12:12
Niet alleen had hij een variant die zich langzamer ontwikkelde, daarnaast had hij de mogelijkheid om 24/7 verzorging te hebben, wat nodig was vanwege o.a. zijn beademing.
Meestal is dat het moment waarop de behandeling gestaakt wordt vanwege kosten of te weinig kwaliteit van leven.
Zijn ziekte "motor neuron disease" is in de Nederlandse media vertaald als ALS. Echter, motor neuron disease omvat meerdere ernstige spierziektes, buiten ALS. Daarom vraag ik me af of het echt wel ALS was waaraan hij is overleden.
Wilhetnietweten schreef:
14-03-2018 12:12
Welke vrouw bedoel je?

Zijn eerste.
Collega zei net tijdens de lunchpauze. Wat jammer dat de regisseur van ET is overleden ik vond dat zo'n leuke film :facepalm:
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
Einstein heeft toch ook zijn hersenen aan de wetenschap geschonken om die te onderzoeken? De film over Stephan Hawking werd vrij recent nog uitgezonden.
Hij lijkt wel een beetje op Rowan Atkinson op bepaalde foto's. :)
Die film is een aanrader als je wil weten hoe het mogelijk is dat hij zo lang bleef leven.
Pumps_italiaans schreef:
14-03-2018 13:03
Einstein heeft toch ook zijn hersenen aan de wetenschap geschonken om die te onderzoeken? De film over Stephan Hawking werd vrij recent nog uitgezonden.
Hij lijkt wel een beetje op Rowan Atkinson op bepaalde foto's. :)
Die film is een aanrader als je wil weten hoe het mogelijk is dat hij zo lang bleef leven.

Je bedoelt The Theory of Everything? Leuk hoor, geweldig ook Eddie Redmayne :heart:, maar is natuurlijk meer een liefdesverhaal dan een uitleg waarom hij zo lang bleef leven ;-)
Star² schreef:
14-03-2018 13:29
Je bedoelt The Theory of Everything? Leuk hoor, geweldig ook Eddie Redmayne :heart:, maar is natuurlijk meer een liefdesverhaal dan een uitleg waarom hij zo lang bleef leven ;-)
Prachtige film trouwens! Ik gooi het maar op mijn zwangerschapshormonen van toen, maar mennnnnn ik heb mijn ogen eruit gejankt.
Op de pijler relatie lijkt een cyberaanval gaande.

Ik kende de Rawking wel, maar zijn privé niet. Zij was net zo intelligent als hij.
Anders was dat echt niet gelukt. Is een beetje als Einstein en zijn eerste vrouw.
Die heeft haar eigen carrière geofferd.
Pumps_italiaans schreef:
14-03-2018 13:34
Op de pijler relatie lijkt een cyberaanval gaande.

Ik kende de Rawking wel, maar zijn privé niet. Zij was net zo intelligent als hij.
Anders was dat echt niet gelukt. Is een beetje als Einstein en zijn eerste vrouw.
Die heeft haar eigen carrière geofferd.
Je doet het erom hè!?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
KLik dan zelf nieuwe topics aan. Staat een telefoonnummer.
Is echt niet van mij.
Ik moest altijd aan Stephen denken toen mijn zoon tijdelijk in een rolstoel zat. Die armleuningen waren veels te hoog afgesteld, en zoon heeft ook zo'n groot hoofd dat dan helemaal tussen zijn schouders viel, en een bril :proud:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven