Onbenullige ergernissen *deel 2!*

16-03-2015 10:24 2662 berichten
Hier ergeren we ons weer verder aan van alles en nog wat, spui lekker verder en lucht je hart!

Link naar het eerste topic
Alle reacties Link kopieren
Ik erger me aan mensen die een leuke vakantie boeken met het gezin en dan achteraf ineens zenuwachtig zijn om met hun jonge kind(eren) te vliegen/reizen. Ik snap dat niet. Ik denk dan, je maakt die overweging toch al voordat je op de knop "boeken" drukt? Daar slaap je toch een paar nachtjes over, oriënteert je van tevoren, overlegt eens met andere ouders enzo? Maar misschien ben ik gewoon jaloers, want wij kunnen niet met vakantie...
quote:heelveelblabla schreef op 21 mei 2015 @ 09:00:

Ik erger me aan mensen die een leuke vakantie boeken met het gezin en dan achteraf ineens zenuwachtig zijn om met hun jonge kind(eren) te vliegen/reizen. Ik snap dat niet. Ik denk dan, je maakt die overweging toch al voordat je op de knop "boeken" drukt? Daar slaap je toch een paar nachtjes over, oriënteert je van tevoren, overlegt eens met andere ouders enzo? Maar misschien ben ik gewoon jaloers, want wij kunnen niet met vakantie... Ik erger me daar ook aan, elke week een nieuw topic van deze strekking. Misschien moeten ze maar eens een sticky "adviezentopic "ik ga vliegen met mijn kind" openen.
Komen mijn ergernissen:

1. Dat iemand de kaas niet netjes vlak afschaaft (is dat een woord? ), maar als het ware 'uitholt'. Nog erger: aan de zijkant gaan schaven i.p.v. Aan de bovenkant van het stuk kaas!

2. Het niet dichtmaken van de broodzak met het 'dichtmakertje'. Gevolg, sneller uitgedroogd brood.

3. Naast onze schutting is een verzamelplaats voor containers wanneer deze geleegd moeten worden. Sommige mensen laten tot vijf á zes dagen na het legen hun container voor mijn schuttingdeur staan. Uit protest heb ik mijn afval wel eens in hun geleegde containers gegooid na die dagen. Moeten ze het ding maar eerder komen ophalen, kleine moeite lijkt me.

4. Mensen die tijdens het uitchecken met hun ov-kaart bij arriva over het paaltje gaan wrijven met hun kaart. NEE HEE je moet hem STIL houden anders krijg je een foutmelding en duurt het nóg langer voordat ik aan de beurt ben!

Of dit: Mensen die tijdens het uitchecken hun ov-kaart zó lang voor het paaltje houden dat deze na het uitchecken daardoor weer een foutmelding heeft. Haal het ding dan ook eerder weg!! En dan schaapachtig kijken en denken dat ze niet écht zijn uitgecheckt. Zucht.
Leeuwarden, punten 1 en 3 scoren bij mij ook hoog op de irritatie-meter
quote:jusa schreef op 21 mei 2015 @ 09:04:

[...]

Ik erger me daar ook aan, elke week een nieuw topic van deze strekking. Misschien moeten ze maar eens een sticky "adviezentopic "ik ga vliegen met mijn kind" openen.Ja hè, als het vakantieseizoen geopend is, stikt het van de topics hierover. Zucht. Vind het persoonlijk gewoon erg irritant, dom en komt zo ontevreden over. Wees blij, tel je zegeningen en stop met zo'n controlfreak zijn. Het komt zoals het komt. Go with the flow... en nog meer van die clichés
Oh en ik irriteer me aan diegene die mij kleding via Marktplaats heeft verkocht en pretendeerde dat deze 'zo goed als nieuw' zou zijn, echter zitten er gewoon vieze (lijm?)vlekken in die er niet meer uit gaan, uitgelubberde naden en haaltjes in de stof.

Grrrr!
Ik heb punt 4 heel vaak en daar erger ik me aan. Dat het kreng dan een foutmelding geeft!

Terwijl ik m er dus niet te lang voor hou. Gewoon ervoor, melding uithecheckt en hup weg. Toch moet ie me altijd even nabliepen. Vooral in de bus.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
quote:heelveelblabla schreef op 21 mei 2015 @ 12:45:

Oh en ik irriteer me aan diegene die mij kleding via Marktplaats heeft verkocht en pretendeerde dat deze 'zo goed als nieuw' zou zijn, echter zitten er gewoon vieze (lijm?)vlekken in die er niet meer uit gaan, uitgelubberde naden en haaltjes in de stof.

Grrrr! He getsie wat aso! Jammer dat Marktplaats niet een rating-systeem heeft voor verkopers.
t is vast al wel genoemd, maar nu erger ik me er extra aan.. bullshitbingo op kantoor:

- het plan een level hoger trekken

- dingen escaleren naar de directie

- even klankborden met elkaar

pffff
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Ik erger me aan mensen die blijven stilstaan in de deuropening. Misschien is het iets typisch Zweeds (ik woon in Zweden), maar telkens als ik door een deuropening ga moet ik over een horde studenten proberen te klimmen, omdat die vinden dat dit de beste plaats is om eventjes lekker te staan keuvelen.
Ooh biol, en wat dacht je van deze : we moeten kijken hoe we dat gaan aanvliegen.

Ze kunnen veel, maar vliegen hoort niet tot hun competenties....
leef, geniet en eet!
Ik heb een buurkindje dat de hele dag door vreselijke geluiden maakt. Alles op volume drilboor. Ramt ook de hele dag door op emmers en heeft een voetbalfluitje, pak je die spulletjes af dan nemen de overige geluiden weer toe. Sociaal niet geaccepteerd om je daaraan te ergeren en de ouders kunnen er niks aan doen, ik weet het.

Ik wil gewoon lekker in de tuin zitten zonder koppijn te krijgen.

Zo, dat moest ik even kwijt.
quote:vivavo97 schreef op 21 mei 2015 @ 21:56:

Ooh biol, en wat dacht je van deze : we moeten kijken hoe we dat gaan aanvliegen.

Ze kunnen veel, maar vliegen hoort niet tot hun competenties....

Onze directeur vroeg vanmorgen of we even met zijn allen konden "levelen" .

yuk!
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Pffff, mijn tas in gesneuveld dus zoek ik een nieuwe. Maar kan ik iets vinden? Nee hoor. Alles is of te groot, of niet handig, of lijkt op een oude wijventas, of heeft geen draagriem die kruislings gedragen kan worden. Vind ik dan eindelijk een tas die ik helemaal super vind, is ie 200 euro. Aaaargh! In mijn hoofd weet ik precies wat ik wil, maar het is er niet. Vorig jaar wel, maar nu? nergens! *zucht geërgerd*
quote:Miss-Colorado schreef op 23 mei 2015 @ 00:37:

Pffff, mijn tas in gesneuveld dus zoek ik een nieuwe. Maar kan ik iets vinden? Nee hoor. Alles is of te groot, of niet handig, of lijkt op een oude wijventas, of heeft geen draagriem die kruislings gedragen kan worden. Vind ik dan eindelijk een tas die ik helemaal super vind, is ie 200 euro. Aaaargh! In mijn hoofd weet ik precies wat ik wil, maar het is er niet. Vorig jaar wel, maar nu? nergens! *zucht geërgerd*Ik heb precies hetzelfde probleem op dit moment. Of het is net niet wat ik zoek, of het is vier keer zo duur als mijn portemonnee toelaat, of het is zo'n onhandig ding die je niet lekker mee kan nemen.
quote:Kunai schreef op 23 mei 2015 @ 01:05:

[...]

Ik heb precies hetzelfde probleem op dit moment. Of het is net niet wat ik zoek, of het is vier keer zo duur als mijn portemonnee toelaat, of het is zo'n onhandig ding die je niet lekker mee kan nemen.

Of alleen in een afschuwelijke kleur.

Ik zit duidelijk met hetzelfde probleem. Ik hoop morgen op goed nieuws van de 'schoenmaker'. Misschien is tas toch te redden.
quote:clemance schreef op 21 mei 2015 @ 13:10:

[...]

He getsie wat aso! Jammer dat Marktplaats niet een rating-systeem heeft voor verkopers.Jeeee, zag zojuist dat in de broek waar ik gisteren mee rondgelopen heb, gaten op de kont zitten!! Dat kun je toch niet maken?! Zal ik de verkoper hierover een mail sturen? Voor zover dat zin heeft, want er valt nu toch niks meer aan te doen.
Misschien is ie al voorbijgekomen of misschien ben ik de enige die dit irritant vindt... Ik loop over straat. Ik nader iemand (of meerdere personen) die midden op straat stil staan. In een drukke straat is dat al best irritant, maar oké. Ik probeer om die mensen heen te lopen, maar nét op het moment dat ik er langs loop, zetten die mensen zich weer in beweging, zodat je ineens heel ongemakkelijk naast elkaar loopt...

Ben ik de enige die dit heeft?!
anoniem_143938 wijzigde dit bericht op 24-05-2015 09:25
Reden: Zinnetje vergeten...
% gewijzigd
Winter is coming...
Ik vind dat ook irritant. Net als mensen die in slow motion ongeveer in het midden van de weg fietsen, en wel zodanig dat je alleen rechts kan inhalen. Ook erg leuk, vooral als er nog eentje erachter keurig rechts houdt, maar zo langzaam fietst dat inhalen ook niet meer lukt.
Oh ja, irritant fietsgedrag, daar kan ik ook een boek over volschrijven (ik woon in Amsterdam...). Vooral toeristen die sinds hun kleutertijd niet meer op een fiets hebben gezeten en tijdens een citytrip in Amsterdam besluiten om het maar weer eens te proberen... Grrrr!
Winter is coming...
quote:winterqueen schreef op 24 mei 2015 @ 09:24:

Misschien is ie al voorbijgekomen of misschien ben ik de enige die dit irritant vindt... Ik loop over straat. Ik nader iemand (of meerdere personen) die midden op straat stil staan. In een drukke straat is dat al best irritant, maar oké. Ik probeer om die mensen heen te lopen, maar nét op het moment dat ik er langs loop, zetten die mensen zich weer in beweging, zodat je ineens heel ongemakkelijk naast elkaar loopt...

Ben ik de enige die dit heeft?!

Heel herkenbaar! Mensen die hun hond uitlaten doen dat vaak.

Of mensen die achter je blijven lopen, ook als je versnelt of even wat langzamer loopt. Ik loop vaak vanuit het station naar huis en het gebeurt me regelmatig dat mensen de hele route (ruim 20 minuten) lang een meter of anderhalf achter me blijven plakken, omdat ze nu eenmaal in dezelfde straat wonen.

Een keer heb ik me omgedraaid om er iets van te zeggen. Kijk ik in een woedend gezicht: "Je loop me echt pal voor de voeten, wat ik ook probeer." :-D
quote:Nyx- schreef op 24 mei 2015 @ 09:30:

Ik vind dat ook irritant. Net als mensen die in slow motion ongeveer in het midden van de weg fietsen, en wel zodanig dat je alleen rechts kan inhalen. Ook erg leuk, vooral als er nog eentje erachter keurig rechts houdt, maar zo langzaam fietst dat inhalen ook niet meer lukt.Daar hebben ze de fietsbel voor uitgevonden
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Vanmorgen op weg naar mijn werk reed er iemand voor me die niet een constant tempo aanhield, bijv. 50 km per uur, maar steeds een dot gas gaf, dan weer afremde, weer een dot gas, weer afremmen en zo de hele tijd door, ook in een lange tunnel waar ik doorheen moet. Pff, zo vreselijk vermoeiend om daar achter te rijden, zelf moet je dan ook steeds remmen. Of mensen die niet met de handrem overweg kunnen, tegenwoordig ga ik al niet te dicht achter iemand staan op een heuveltje, is me al een paar keer gebeurd dat degene voor me dan eerst een stuk naar achteren terug " zakt" voordat ze weer vooruit gaan. Sowieso erger ik me wel vaak in het verkeer
quote:clemance schreef op 21 mei 2015 @ 07:03:

Irritant: die stomme cookies die je op sites moet accepteren.G*dvergeten bloedirritant...
quote:blue.eye schreef op 26 mei 2015 @ 20:57:

is me al een paar keer gebeurd dat degene voor me dan eerst een stuk naar achteren terug " zakt" voordat ze weer vooruit gaan.

Oh gos, dat had ik pas in een parkeergarage.

Zo'n ondergrondse, waar je een helling op moet rijden om eruit te komen.

De auto van de bestuurster voor mij sloeg af op die helling, waarna ze ook mijn kant op kwam. Toen ze opnieuw startte, gaf ze zo'n gigantische dot gas, dat ik even dacht dat ze spontaan op zou stijgen.

Ik heb een hekel aan zulke hellingen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven