Wat je niet hardop wilt zeggen, deel 5

woensdag 8 januari 2020 om 15:00
Dus: pesthumeur? Agressieve buien, maar te fatsoenlijk om er iets mee te doen? Uitlaatklep nodig, maar geen idee waar?
Wellicht ben ik niet de enige forummer die behoefte heeft aan een topic om gewoon zonder verdere uitleg te roepen wat je dwars zit.
Links naar vorige delen:
* Deel 1
* Deel 2
* Deel 3
En er is een deel 4 maar ik durf wel harop te zeggen dat ik gen zin heb om uit te zoeken hoe daar een linkje van te maken!
Daar gaan we weer!
Wellicht ben ik niet de enige forummer die behoefte heeft aan een topic om gewoon zonder verdere uitleg te roepen wat je dwars zit.
Links naar vorige delen:
* Deel 1
* Deel 2
* Deel 3
En er is een deel 4 maar ik durf wel harop te zeggen dat ik gen zin heb om uit te zoeken hoe daar een linkje van te maken!
Daar gaan we weer!
donderdag 20 februari 2020 om 22:41
Grrrr ik had nooit met jullie in zee moeten gaan. Jullie staan bekend als onbetrouwbaar, kwam ik na specifiek googlen nadat ik al bij jullie zat achter. Maar degene die me daarin had kunnen begeleiden en had moeten waarschuwen liet het afweten, die stuurde me gewoon met een kluitje in het riet terwijl ze wist dat ik er te diep inzat om goed te kunnen kijken. En nu mag ik opdraaien voor jullie geklooi, zoveel werk, zweet, tranen allemaal voor niks geweest. Ik weet niet waar ik nog de motivatie vandaan moet halen om het dan maar op een andere plek te gaan regelen. Ik wil er eigenlijk gewoon helemaal niks meer mee te maken hebben. Maar dat kan vast niet, in dit verklote werkgebied waar alles alleen maar draait om beter zijn dan de rest. Waarom wil ik dit?
vrijdag 21 februari 2020 om 01:47
Calamitycat, wat lief dat je nog aan mij gedacht heb.Calamitycat schreef: ↑07-02-2020 12:43Creed, voor vandaag:![]()
Cateau, ik zal het poezenprogramma terugkijken. Vond de foto van Balin erg leuk, prachtige rooie is het.
Beetje een dip hier.... Niet dat er iets nieuws te melden valt hoor maar alles begint nu langzaam door te dringen![]()
Hoe gaat het nu met jou?
vrijdag 21 februari 2020 om 09:23
Fijn dat ik nu weet waar mijn darmen op reageren. En dat ik al een half jaar die voedingsmiddelen mijd, hoe lastig ook.
Wel lastig dat áls ik een vergissing maak, de reactie nu veel heftiger is. Ik ben altijd iemand geweest die graag met de pot mee-eet, niet moeilijk doet, etc etc etc. Maar voortaan zal ik toch vooraf het lunchtentje moeten uitzoeken.
Wel lastig dat áls ik een vergissing maak, de reactie nu veel heftiger is. Ik ben altijd iemand geweest die graag met de pot mee-eet, niet moeilijk doet, etc etc etc. Maar voortaan zal ik toch vooraf het lunchtentje moeten uitzoeken.
Je kunt méér.
vrijdag 21 februari 2020 om 10:19

vrijdag 21 februari 2020 om 10:23

Nu piest het niet...

vrijdag 21 februari 2020 om 11:05
Ik heb precies hetzelfde hoor. Ben inmiddels gestopt met mailtjes over de taalfout op websites, maar het staat zo onprofessioneel.
Ik zie het zelfs in de papieren van mijn opleiding: De ene zin dit 'dit betekend' en in de volgende zin 'dat betekent'. En dat voor een opleidingsinstantie.
vrijdag 21 februari 2020 om 11:23
Daantje1970 schreef: ↑21-02-2020 11:05Ik heb precies hetzelfde hoor. Ben inmiddels gestopt met mailtjes over de taalfout op websites, maar het staat zo onprofessioneel.
Ik zie het zelfs in de papieren van mijn opleiding: De ene zin dit 'dit betekend' en in de volgende zin 'dat betekent'. En dat voor een opleidingsinstantie.

vrijdag 21 februari 2020 om 13:27
Ik zie ook heel veel van dit soort fouten langskomen maar ik zeg niks

(en ik zal ongetwijfeld zelf ook wel eens een fout maken)

vrijdag 21 februari 2020 om 14:13

vrijdag 21 februari 2020 om 14:38
Ja klopt dat je in het heden schrijft. Het komt door het woordje "wordt". Bedoeld is dan een voltooid deelwoord.
Ik ben even gaan googlen en kwam een ouder Viva topic tegen: overig/huh-bedoeld-of-bedoelt/list_messages/173019
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
I'm on energy saving mode

vrijdag 21 februari 2020 om 14:45
Het ligt er ook aan waar wordt staat en in mijn geval staat het erachter.malibu82 schreef: ↑21-02-2020 14:38Ja klopt dat je in het heden schrijft. Het komt door het woordje "wordt". Bedoeld is dan een voltooid deelwoord.
Ik ben even gaan googlen en kwam een ouder Viva topic tegen: overig/huh-bedoeld-of-bedoelt/list_messages/173019

vrijdag 21 februari 2020 om 14:57
Is het nu "roergebakken spinazie" of "geroerbakte spinazie"?
Ik zeg altijd "roergebakken" maar heb het gevoel dat het niet goed is.
Maar "geroerbakte" klink me zo kleuterachtig in de oren, een beetje zoals "stofgezogen"
Maar bij nadere beschouwing lijkt "geroerbakte" meer op "gestofzuigde" en "roergebakken" meer op "stofgezogen".
Hmm verwarrend.
Maar "geroerbakte" klink me zo kleuterachtig in de oren, een beetje zoals "stofgezogen"

Maar bij nadere beschouwing lijkt "geroerbakte" meer op "gestofzuigde" en "roergebakken" meer op "stofgezogen".
Hmm verwarrend.
vrijdag 21 februari 2020 om 15:38
vrijdag 21 februari 2020 om 15:39

vrijdag 21 februari 2020 om 15:41
Geroerbakte spinazie. Mmmm... lekker.herfstappeltaart schreef: ↑21-02-2020 14:57Is het nu "roergebakken spinazie" of "geroerbakte spinazie"?
Hmm verwarrend.