Wat je niet hardop wilt zeggen, deel 6

13-05-2020 11:45 3035 berichten
Dus: pesthumeur? Agressieve buien, maar te fatsoenlijk om er iets mee te doen? Uitlaatklep nodig, maar geen idee waar?
Wellicht ben ik niet de enige forummer die behoefte heeft aan een topic om gewoon zonder verdere uitleg te roepen wat je dwars zit.

Fuck off met je vorige delen, zoek het zelf.
Alle reacties Link kopieren
kerst schreef:
28-07-2020 19:55
Ach nee, daar zit ik ook totaal niet op te wachten.
Laten ze desnoods maar een verplichte e-bike cursus invoeren voor 70 plus.
Die dingen gaan voor die leeftijd vaak ook veel te hard. Ipv dat ze er voor kiezen om gewoon 16-17 km per uur te gaan, gaan ze op maximaal. En bij voorkeur nog even sneller.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
‘Een mooie bos bloemen, omdat we je gaan missen’ van mijn collega’s van wie ik vorige week afscheid nam. Ten eerste al niet heel handig getimed want we waren een lang weekend weg, maar goed. Het was lief bedoeld.
Maar dan de uitvoering; ‘e’en gerbera heeft een steunend ijzerdraadje gekregen, de andere niet. Die tweede laat dus inmiddels haar kopje hangen. Waarom? Twee zonnebloemen, één valt inmiddels uit, de andere is nog steeds niet helemaal open. En verder heb ik gisteren, 5 dagen na ontvangst, de roos en een stel andere bloemen er al uit kunnen halen want verdord. Dit is toch geen reclame, beste bloemist?
The owls are not what they seem
lemoos2 schreef:
28-07-2020 23:05
Dat was één supermarkt teveel :-). Rond die tijd wist ik wel al wat het überhaupt was.
:-D
There's nothing fair in this world,there's nothing sure in this world,there is nothing pure,so you better look for something left in this world.
heey man ,ben je weer terug op het forum ?
dianaf schreef:
29-07-2020 08:27
Die dingen gaan voor die leeftijd vaak ook veel te hard. Ipv dat ze er voor kiezen om gewoon 16-17 km per uur te gaan, gaan ze op maximaal. En bij voorkeur nog even sneller.

Ik hoop dat ze dan maar een rijbewijs invoeren voor 70-plussers ofzo. Ik zie ook vaak dat ze er gewoon niet mee om kunnen gaan.
Een auto gaat ook hard, daar mogen ze ook in rijden. Wèl even bewijzen dat je het kunt.
Kon je niet zeggen dat je kind 3x per nacht naar de wc moet vóórdat ze bij ons kwam logeren, in een tent. Dan had ik namelijk geen logeerpartijtje afgesproken, dan had ik gewacht tot we thuis waren. Nu heb ik de halve nacht wakker gelegen door het gehannes met de rits en de herrie van het uit de tent gaan enzo.
dianaf schreef:
Speedbikes kunnen helemaal hard. :-?
dianaf schreef:
Heel stom eigenlijk, die dingen kunnen prima begrenst worden tot bijvoorbeeld 15 km/h. Lijkt me geschikt voor de ouderen. Maar zelf wil ik er niet mee lastig gevallen worden. Ik hou me keurig aan de regels, let goed op maar laat mij wel gewoon met 25 km/h over de Nederlandse fietspaden zoeven alsjeblieft.
GinnyJones schreef:
29-07-2020 11:13
Heel stom eigenlijk, die dingen kunnen prima begrenst worden tot bijvoorbeeld 15 km/h. Lijkt me geschikt voor de ouderen. Maar zelf wil ik er niet mee lastig gevallen worden. Ik hou me keurig aan de regels, let goed op maar laat mij wel gewoon met 25 km/h over de Nederlandse fietspaden zoeven alsjeblieft.

Mij ook graag.
Moeilijk blijkbaar als een normaal persoon communiceren! :puh:
GinnyJones schreef:
29-07-2020 11:13
Ik hou me keurig aan de regels, let goed op maar laat mij wel gewoon met 25 km/h over de Nederlandse fietspaden zoeven alsjeblieft.
Probleem is dat die 70+ fietsers dat ook van zichzelf vinden. In hun beleving zijn ze veilig bezig, want ze fietsen al jarenlang en zijn nog nooit gevallen. Dus waarom zouden ze bescherming nodig hebben zoals een helm of een begrenzing van de snelheid?
Dat ze inmiddels niet meer zo adequaat reageren op die leeftijd, dat hebben ze zelf niet in de gaten.
Zelfde gaat op bij bejaarde automobilisten. Maar hoe maak je op het juiste moment duidelijk dat het niet meer gaat met fietsen of autorijden?
*Pauze* schreef:
29-07-2020 12:43
Probleem is dat die 70+ fietsers dat ook van zichzelf vinden. In hun beleving zijn ze veilig bezig, want ze fietsen al jarenlang en zijn nog nooit gevallen. Dus waarom zouden ze bescherming nodig hebben zoals een helm of een begrenzing van de snelheid?
Dat ze inmiddels niet meer zo adequaat reageren op die leeftijd, dat hebben ze zelf niet in de gaten.
Zelfde gaat op bij bejaarde automobilisten. Maar hoe maak je op het juiste moment duidelijk dat het niet meer gaat met fietsen of autorijden?

In de auto moet je toch boven een bepaalde leeftijd gekeurd worden of je nog geschikt bent voor het autorijden? Misschien kunnen ze dat ook voor snelle fietsen introduceren.
herfstappeltaart schreef:
29-07-2020 12:47
In de auto moet je toch boven een bepaalde leeftijd gekeurd worden of je nog geschikt bent voor het autorijden? Misschien kunnen ze dat ook voor snelle fietsen introduceren.
Zou mooi zijn wanneer dat gebeurt. Maar ook bij auto's is het niet waterdicht. Zie regelmatig dat bestuurders op leeftijd gevaarlijke situaties creëren. Soms juist doordat ze té voorzichtig doen. Zodra je een alpinopet achter het stuur ziet, moet je gaan oppassen :proud:
*Pauze* schreef:
29-07-2020 12:59
Zou mooi zijn wanneer dat gebeurt. Maar ook bij auto's is het niet waterdicht. Zie regelmatig dat bestuurders op leeftijd gevaarlijke situaties creëren. Soms juist doordat ze té voorzichtig doen. Zodra je een alpinopet achter het stuur ziet, moet je gaan oppassen :proud:

:HA:
Ongelooflijk.. Jij zwanger? Artsen raden het je af vanwege je gezondheid.. Echt ongelooflijk dit :facepalm:
*Pauze* schreef:
29-07-2020 12:43
De meeste mensen fietsen rond de 16-18 km per uur. Dan heb je genoeg tijd om te reageren in situaties. Ouderen rijden vaak wel iets rustiger op een gewone fiets. Op zo'n snelle fiets gaan ze veel harder dan normaal én hun reflexen zijn gewoon veel minder goed. De kans dat ze vallen bij een noodstop of een scherpe bocht is gewoon veel groter.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
29-07-2020 12:47
Om de hoeveel tijd wordt je eigenlijk gekeurd als je boven die bepaalde leeftijd komt? Hoevaak ik al niet heb moeten remmen omdat ouderen totaal niet kijken naar de voorrangsweg etc. :facepalm: Sommige hebben ook nog nooit van haaientanden gehoord blijkbaar.
dianaf schreef:
29-07-2020 13:42
De meeste mensen fietsen rond de 16-18 km per uur. Dan heb je genoeg tijd om te reageren in situaties. Ouderen rijden vaak wel iets rustiger op een gewone fiets. Op zo'n snelle fiets gaan ze veel harder dan normaal én hun reflexen zijn gewoon veel minder goed. De kans dat ze vallen bij een noodstop of een scherpe bocht is gewoon veel groter.
Ik ben het helemaal met je eens. Helaas de 70+ fietsers niet ben ik bang. Zelfs het opzetten van een helm stuit al op veel bezwaren in die groep.
*Pauze* schreef:
29-07-2020 13:46
Ik ben het helemaal met je eens. Helaas de 70+ fietsers niet ben ik bang. Zelfs het opzetten van een helm stuit al op veel bezwaren in die groep.

Dat weet ik niet precies. Maaarrrr.....we gaan geen senioren bashen hè? Ik ken genoeg jongeren die zich als onnozele wegpiraten gedragen :biggrin: (ik ben zelf 62)
29-07-2020 13:50
Dat weet ik niet precies. Maaarrrr.....we gaan geen senioren bashen hè? Ik ken genoeg jongeren die zich als onnozele wegpiraten gedragen :biggrin: (ik ben zelf 62)
Wegpiraten zijn van alle leeftijden
Met wielrennen of op de mtb draagt men ook gewoon een helm. Dat wordt ook wel van je verwacht. En niet iedereen rijdt hard op zo'n ding. Ik word heus wel ingehaald door mensen op een elektische fiets.

Al kom ik soms wel ouderen tegen op een elektrische fiets met een helm. Het viel mij laatst op dat ik veel vaker zie.

Ik ben voor het promoten van een helm op een elektische fiets, maar tegen verplichten.
dianaf wijzigde dit bericht op 29-07-2020 14:23
0.14% gewijzigd
29-07-2020 13:50
Dat is zeker waar! Wegpiraten heb je in alle leeftijden. Van sommige chauffeurs vraag je je echt af hoe die ooit een rijbewijs hebben kunnen halen.
Ik zag toevallig iets over helmen verplicht stellen voor 70+ op televisie gisteren, geen idee meer waar. En natuurlijk hadden ze een deskundige gevraagd en die vertelde dit. Ik vond het wel heel logisch klinken. Vooral omdat hij zelf ook 70+ was. Hij zei ook dat hij zich volledig herkende in dat beeld :D
Kwebbeltje91 schreef:
29-07-2020 13:39
Ongelooflijk.. Jij zwanger? Artsen raden het je af vanwege je gezondheid.. Echt ongelooflijk dit :facepalm:
Zelf betalen voor medische kosten dan.
kerst schreef:
29-07-2020 14:53
Zelf betalen voor medische kosten dan.
Jep.
Ik ben toch benieuwd hoe jullie hier zelf tegenaan kijken. Mij maakt het vooral verdrietig nu. Vind het erg slordig hoe jullie met afspraken omgaan en daardoor met MIJN tijd. Vooral de keren dat ik mijn tijd vrij gehouden heb voor jullie en het toch niet nodig bleek. Snap je niet dat ik ook andere dingen te doen heb en mijn best moet doen de donderdagavond vrij te plannen?

Weet niet hoe lang jullie dit nog allemaal gaan rekken maar ik zet er een punt achter.
Je kunt méér.
*Pauze* schreef:
29-07-2020 13:46
ik hoorde nogal eens ouderen zeggen dat ze nog niet toe zijn aan een electische fiets. Die zien het hetzelfde als een rollator volgens mij. Maar als ze denken er aan toe te zijn zijn ze eigenlijk al te laat. Paar jaar niet gefietst en dan ineens op zo'n fiets.
Die scootmobielers kunnen er trouwens ook wat van, die zitten zelf wel stabieler, maar die komen met een noodvaart door het winkelcentrum, kunnen sommige jongeren met een skateboard nog wat van leren
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven