Wij roepen wederom een eind weg!

04-12-2017 16:33 2194 berichten
Zo goed Drackie?
Alle reacties Link kopieren
Dan wens ik je een saai en gelijkmatig 2018 Drackie en hoop dat je toch een beetje de schoonheid van de Feestdagen kan voelen.

En Viva-account; sterkte vandaag. Wat jong allemaal (in mijn 57e jarige ogen).
Everything you see I owe to spaghetti!
Sterkte Drackie :hug: op een saai 2018
Mijn jaar was ook behoorlijk gammel; opgeven kinderwens, idee opgeven ooit een andere diploma te hebben dan middelbare school, betaald werk is vrijwel onmogelijk en ja.
Maar ook goede dingen; getrouwd met een man die mij altijd steunt ook als we elkaar niet begrijpen, nieuw huis waar veel rust is, dichterbij mijn zus gekomen omdat ik haar veel vaker zie, tante geworden van een lief nichtje.

Ja, lastig.
Ik hoop op een rustig jaar, zonder bruiloften (dat was best een rampdag) of financiele shit (kut UWV) en dat iedereen gezond blijft/is en ik een leuk eerste huwelijksjaar heb samen. En dat ik gewoon eens ga rouwen om verliezen kinderwens want ik ben nu alleen maar praktisch bezig ''ik moet sterilisatie doen want dan voel ik me er beter om'' nee, dat is sowieso een 5-jaren plan en maakt niet het gevoel weg. Pff.
Sterkte iedereen en alvast een tevreden jaar toegewenst.
Nu ik dit lees besef ik weer dat ik een bofkont ben.
Voor iedereen hier :hug:
Ik ben Kerstkoekjes aan het maken. En gelukkig vond ik mijn uhm...hoe heet dat ook alweer, ding om ze mee uit te steken. In stervorm.
Net rondje dierentuin gedaan (jaarkaart he) op terugweg foto's wezen afdrukken, drama. Zo druk, wat ik ook al wist maar man was te laat met foto's op stick zetten... had ik hem in begin van de week al gevraagd namelijk. Maarja, nu was het gedeelde smart samen met man. :devil: :proud: Daarna lijstjes kopen, hadden er net genoeg op voorraad. Thuis inpakken, alle ouders krijgen trouwfoto's in lijstjes voor Kerst! Hoppa.
En voor thuis nu ook twee foto's staan. Mis voor 1 foto een lijstje.

Nu lekker cappuccino :)
Hier niets gedaan zoals ik mezelf beloofd had. Alleen eten gemaakt, witlof met ham en kaas en puree. Waar ik nu van ga genieten.
Fijne avond Roepers :lips:
Ik ga naar een feestje! Dikke borrel drinken!
twilight84 schreef:
23-12-2017 18:34
Ik ga naar een feestje! Dikke borrel drinken!
Dat is de goede instelling! Op naar een succesvol 2018. Ik blijf voor jullie duimen, maar voor nu: Heel veel plezier, even ontspannen.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Ik vreesde het boodschappenrondje :lijstje: . Maar wonder boven wonder was het niet drukker dan normaliter op zaterdag. Ik had zelfs een parkeerplekje bijna voor de deur van de supermarkt :kneel: Alles binnen voor het kerstdiner dat ik morgenavond serveer bij schoonvader en al een boel dingen voorbereid/gebakken/gebraden en verzameld. Ik zie er giga tegenop maar hoop het 'knopje der kalmte' te vinden.
Ik vind dat man en ik afgelopen tijd (op ons tandvlees) weer een ontzettend liefdevol team waren en twijfel om (voor de zware dagen die ons te wachten staan) nu een fles champagne open te maken en een dozijntje oesters te slachten.... Man ligt film te kijken op bed. Wat zou hij leuker vinden? Hmmm...
Oudblond schreef:
23-12-2017 19:24
Ik vreesde het boodschappenrondje :lijstje: . Maar wonder boven wonder was het niet drukker dan normaliter op zaterdag. Ik had zelfs een parkeerplekje bijna voor de deur van de supermarkt :kneel: Alles binnen voor het kerstdiner dat ik morgenavond serveer bij schoonvader en al een boel dingen voorbereid/gebakken/gebraden en verzameld. Ik zie er giga tegenop maar hoop het 'knopje der kalmte' te vinden.
Ik vind dat man en ik afgelopen tijd (op ons tandvlees) weer een ontzettend liefdevol team waren en twijfel om (voor de zware dagen die ons te wachten staan) nu een fles champagne open te maken en een dozijntje oesters te slachten.... Man ligt film te kijken op bed. Wat zou hij leuker vinden? Hmmm...
Wat liefdevol geschreven Oudblond.
Oudblond schreef:
23-12-2017 19:24
Niet twijfelen oesters slachten en fles openen. Film op pauze zetten
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
nlies schreef:
23-12-2017 20:14
Niet twijfelen oesters slachten en fles openen. Film op pauze zetten
;) Ik ben met geopende fles, twee flutes en het oestermesje naar man gegaan. Die werd meteen enthousiast en schonk twee glaasjes in en ging na dat eerste glas met oestermes het bed uit. Hij staat nu zingend te douchen. We gaan een gezellige avond samen hebben en morgen weer tot de orde van de dag. fijne dagen lieverds!
Oudblond schreef:
23-12-2017 20:26
;) Ik ben met geopende fles, twee flutes en het oestermesje naar man gegaan. Die werd meteen enthousiast en schonk twee glaasjes in en ging na dat eerste glas met oestermes het bed uit. Hij staat nu zingend te douchen. We gaan een gezellige avond samen hebben en morgen weer tot de orde van de dag. fijne dagen lieverds!
Fijne avond! En fijne Kerst!
Oudblond schreef:
23-12-2017 20:26
Zie je wel, soms moet je spontaan je ingeving volgen, en die film haalde het vast niet bij het eggie
Ik heb vanavond twee slechte films gekeken en gisteren ook eentje. Dat helpt wel voor de nodige afleiding moet ik zeggen. En vanmiddag zijn we naar een kerstconcert geweest van een Engels koor, erg mooi.

Verder niks te melden eigenlijk. Ik ga zo maar naar bed denk ik.
Drackie schreef:
24-12-2017 00:35
Ik heb vanavond twee slechte films gekeken en gisteren ook eentje. Dat helpt wel voor de nodige afleiding moet ik zeggen. En vanmiddag zijn we naar een kerstconcert geweest van een Engels koor, erg mooi.

Verder niks te melden eigenlijk. Ik ga zo maar naar bed denk ik.
Knap van je dat je dat voor elkaar krijgt, die films. Ik snap echt niks van mensen die jaren achter elkaar dezelfde suffe kerstfilms kijken. Was vorig jaar bij een vriendin die home alone zat te kijken, voor de vijfde keer of zo, ik had bij de eerste keer na 15 minuten al genoeg gezien
Oh maar ik kijk bijna nooit kerstfilms. Ik heb Home alone nog nooit gezien. Ik heb nu twee kerstfilms gekeken (en een niet-kerstfilm), maar die had ik ook nog nooit gezien. Dat scheelt. :proud: En het was lekkere afleiding waarbij je niet echt hoeft na te denken.

Wauw, het is nu half 1 en as we speak ben ik de enige in huis die wakker is. Man en schoonzusje (die hier logeert) slapen nog. En ik dacht dat ik al laat was opgestaan. :O
Nou, hier zit ik tegen een bronchitis aan te hikken. De longarts vroeg nog vorige week of ik veel moest hoesten maar toen had ik nog nergens last van. Nu dus wel en net even het verslag goed doorgelezen en daar stond al wel iets in van een lichte verdenking van bronchitis.
Mijn sputum is weer normaal maar ik ben nu alles op alles aan het zetten om het niet door te laten zetten. Maar ik word gek van dat hoesten de hele dag en nacht.
Ik heb nog prednison in huis en als het de verkeerde kant opgaat bel ik even de dokter van wacht of ik dat in mag gaan nemen naast de antibiotica.
Verder keelsnoepjes, dropjes, thee met honing en citroen. Hoestdrank had ik niet in huis maar de buurvrouw had nog wel een restje.
Ik ga volgende week wel een nooddoos maken voor situaties als dit. Gelukkig voel ik me niet ziek, alleen hoofdpijn en zere longen van het hoesten.

*klaagmodus uit*

Ik verheug me nog steeds op de Chinees morgen :cheer2:
Prada, ik blaas even wat gezonde lucht je kant op: fffffffft!
En hier een dosis kalmte voor iedereen die het nodig heeft: ...........
Ahh dat is lief Anna :lips:
Hoe gaat het nu Prada?
Liefs aan alle roepertjes :heart:
Zo, dat was een mooie kerstnachtdienst. Het zingen in het koor ging niet perfect, maar gegeven het feit dat we eigenlijk te laat waren begonnen met oefenen vind ik het een hele prestatie van ons.

Op een gegeven moment was de dirigente nogal gestrest en dat sloeg op me over. Toen dacht ik eraan dat ik hier iedereen kalmte had gestuurd die dat nodig had. Nou, dacht ik, ben ik mooi klaar mee, ik heb zelf nodig! Maar toen ik dat besefte, werd ik gelijk een stuk rustiger, dus het hielp toch nog.
Fijn dat het een mooie dienst was!

Ik ben ook naar de nachtmis geweest, van de katholieke kerk. Dat was al heel wat jaren geleden, normaal ga ik naar de evangelische kerk waar ik lid van ben. Ik vond het mooi in de katholieke kerk, ik ben katholiek opgevoed dus het was me niet onbekend. Daarom wilde ik er graag weer eens heen. Morgenochtend ook niet naar mijn eigen kerk, maar naar de kerk van een kennis die daar optreed met haar koor. Ik heb daar eigenlijk helemaal geen zin in maar man wil graag gaan. Verder morgen lekker rustig, alle familie-aangelegenheden zijn pas tweede kerstdag.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven