Bijna-doodervaringen (BDE's)
zondag 5 juli 2020 om 21:28
Over de hele wereld worden bijna-doodervaringen gemeld. Wat vind jij ervan?
Onderstaand filmpje (met ondertiteling) vond ik mooi om te delen. De presentatie begint met een algemene inleiding over doodgaan en gaat dan nader in op bijna-doodervaringen oftewel BDE's.
https://www.youtube.com/watch?v=mMYhgTgE6MU
Onderstaand filmpje (met ondertiteling) vond ik mooi om te delen. De presentatie begint met een algemene inleiding over doodgaan en gaat dan nader in op bijna-doodervaringen oftewel BDE's.
https://www.youtube.com/watch?v=mMYhgTgE6MU
maandag 13 juli 2020 om 11:01
Intuïtie die jij niet kan of wil definieren. Ik noem dit gewoon fantasie en dat je aan cherry picking doet is alleen maar een versterking van die fantasie theorie. Je fantaseert namelijk alleen wat je goed uitkomt.
maandag 13 juli 2020 om 12:51
maandag 13 juli 2020 om 14:04
en door wie dan?
waarom zou god of een god of moeder natuur zo zijn best doen met ons primitieve aardbewoners? Waarom zouden we ons steeds weer moeten verbeteren aan de hand van levens die we toch niet meer herinneren? We zitten op een minuscuul planeetje ergens in de uithoeken van de melkweg. Alleen al in onze melkweg zijn naar berekening meer dan 30 intelligente beschavingen. Het is aannemelijk dat die veel ontwikkelder zijn dan wij. Dat is alleen in ons sterrenstelsel. Maar er zijn ca. 200 miljard sterrenstelsels die op het onze lijken. Lijkt me dat god erg druk is en ons totaal niet interessant vindt.
maandag 13 juli 2020 om 17:33
Hoeft toch niets met een god te maken te hebben, of überhaupt een bewuste entiteit die alles bestuurt?S-Meds schreef: ↑13-07-2020 14:04en door wie dan?
waarom zou god of een god of moeder natuur zo zijn best doen met ons primitieve aardbewoners? Waarom zouden we ons steeds weer moeten verbeteren aan de hand van levens die we toch niet meer herinneren? We zitten op een minuscuul planeetje ergens in de uithoeken van de melkweg. Alleen al in onze melkweg zijn naar berekening meer dan 30 intelligente beschavingen. Het is aannemelijk dat die veel ontwikkelder zijn dan wij. Dat is alleen in ons sterrenstelsel. Maar er zijn ca. 200 miljard sterrenstelsels die op het onze lijken. Lijkt me dat god erg druk is en ons totaal niet interessant vindt.
Zat mensen die niet in goden geloven maar wel in karma en een ziel.
Weet je wat pas conflictvermijdend is? Wereldvrede.
maandag 13 juli 2020 om 17:40
Van hetzelfde laken een pak.
Het klinkt alleen wat hipper en uitheemser dan die saaie, vertrouwde god.
maandag 13 juli 2020 om 21:12
Na je dood voel je hoe je van invloed bent geweest in andermans leven. Heb je iemand willens en wetens pijn gedaan, dan krijg je dat dus ook te voelen, en wel via het perspectief van de ander.
dinsdag 14 juli 2020 om 00:32
het ging om straffen voor slechtheid. Dat impliceer een andere rol, een ouderfiguur die aanstuurt. Karma is niks en de ziel ben je zelf. Als het gaat om normeren in goed en kwaad heeft iemand ergens een kader vastgesteld
dinsdag 14 juli 2020 om 13:30
Je komt niet terug als je oude zelf.
Je bent je niet eens bewust van je vroegere leven.
Zie je nu echt niet, dat het gewoon onzin is, het hele reincarnatieverhaal?
dinsdag 14 juli 2020 om 19:38
En hoe kom je aan die kennis? Voor zo ver ik weet is er nog nooit iemand uit de dood opgestaan om dat te delen (soms voelt het wel eens zo na een zware nacht, dan ben ik de spreekwoordelijke lazarus).
Oh, en kom niet aan met intuitie want dat kan helemaal niet. Intuitie komt voort uit ervaring en dat is onmogelijk in dit geval.
Do not go gentle into that good night, Old age should burn and rave at close of day; Rage, rage against the dying of the light.
dinsdag 14 juli 2020 om 19:43
je maakt mensen te belangrijk. In het universum zijn we niks. nog niet eens een zuchtje. We bestaan niet zo lang, zijn niet bijster intelligent en we wonen geisoleerd in een onherbergzaam buitengebied
dinsdag 14 juli 2020 om 19:45
Dit soort gedachten vinden vaak hun basis in domheid of onwetenheid. Angst is ook een verklaring evenals arrogantie. Het is in ieder geval weinig kritisch of doordacht of rationeel.RoamingZombie schreef: ↑14-07-2020 19:38En hoe kom je aan die kennis? Voor zo ver ik weet is er nog nooit iemand uit de dood opgestaan om dat te delen (soms voelt het wel eens zo na een zware nacht, dan ben ik de spreekwoordelijke lazarus).
Oh, en kom niet aan met intuitie want dat kan helemaal niet. Intuitie komt voort uit ervaring en dat is onmogelijk in dit geval.
dinsdag 14 juli 2020 om 19:48
Wat is jouw bron dat intuitie voorkomt uit ervaring?RoamingZombie schreef: ↑14-07-2020 19:38En hoe kom je aan die kennis? Voor zo ver ik weet is er nog nooit iemand uit de dood opgestaan om dat te delen (soms voelt het wel eens zo na een zware nacht, dan ben ik de spreekwoordelijke lazarus).
dinsdag 14 juli 2020 om 19:55
Tja, als je wil dat ik een appeltaart bak kun je me moeilijk verbieden om appels te gebruiken.RoamingZombie schreef: ↑14-07-2020 19:38En hoe kom je aan die kennis? Voor zo ver ik weet is er nog nooit iemand uit de dood opgestaan om dat te delen (soms voelt het wel eens zo na een zware nacht, dan ben ik de spreekwoordelijke lazarus).
Ik ben met de helm op geboren zoals dat heet (figuurlijk gezien). En nee, ik rijd geen brommer
anoniem_64b15400b727b wijzigde dit bericht op 14-07-2020 20:13
1.67% gewijzigd