burn-out wie ook??

25-01-2007 10:40 2866 berichten
hoihoi,

Weet sinds aantal weken dat ik 'gezegend' ben

met een burnout/overspannen.

heb medicijnen, en ben inmiddels in mijn hoofd

iets rustiger, maar ook wel heel erg moe.

nou ja dat hoort bij een burnout, maar ik ben toch

opzoek naar mensen die het ook hebben of hebben gehad,

om ervaringen uit te wisselen e.d.

gr. Phoebe
Alle reacties Link kopieren
Haay iedereen,

Bollo, je bent niet eenzaam hier hoor. Ik ben er nog.

Alleen ik heb af en toe de fut er niet voor om mijn verhaal hier te doen. Ik lees hier wel. Ook ben ik af en toe herkenbaar te worden, en daar heb ik geen zin in.

Ik zal mij nog wel even voorstellen. Ik ben 26, woon alleen. Ben single sinds 1 jaar na een relatie met een hele dominante man. Heb er na talloze herkansingen een punt achter gezet. Ik werk sinds 6 jaar in de zorg met voornamelijk oudere mensen. Sinds een jaar is het een drama bij onze organisatie. Ik maak veel overuren, werk vaak 6 tot 10 dagen achter elkaar, kwam nauwelijks toe aan mijn eigen sociale contacten, en was vaak nog niet eens uitgerust voor ik weer aan het werk moest.

Hierdoor raakte ik uitgeput, eerst was het eigenlijk zodra ik vrij was alleen maar slapen. Ik werd steeds stiller. Sneller geïrriteerd, en zero geduld en ontzettend vergeetachtig. Toen ik stond te janken onder werktijd was het voor mij de druppel. Ik heb hier mijn verhaal gedaan. Er werd mij aangeraden naar de huisarts te gaan, wat ik 2 dagen erna heb gedaan. Huisarts heeft mij overspannen verklaart. Heb ook slaappillen voor een week mee gekregen omdat ik de laatste 3 maanden nauwelijks nog kon slapen. eerste 2 weken heb ik eigenlijk alleen maar stom op de bank gezeten, op een paar wandelingen met de hond na. Slapen ging nog steeds niet echt beter. Nu zit ik in de 3e week. Slapen lukt al beter, ik voel mij wat rustiger in mijn hoofd en relaxter. En ik onderneem weer dingen.