het psyche forum

18-03-2011 21:03 606 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik lees hier in het psyche forum nogal wat "toestanden" .

vaak van mensen die lichamelijk prima in orde zijn en dus eigenlijk gezegend zijn met het leven dat ze gekregen hebben.

toch raar dan eigenlijk dat ze psychische problemen hebben met bijvoorbeeld de rouwverwerking van hun overleden cavia die ze als kind verloren hebben.

Ik zou tegen diegene willen zeggen. kijk naar de andere kant van de wereld of dichterbij naar de invalide buuf/buum en besef hoe SCHATrijk je bent en zeik niet zo.
quote:mamzelle schreef op 19 maart 2011 @ 00:35:

Ik zei toch niet dat ik er trots op was, Nightfall?

Ik zou het met liefde vervangen door konijn. Weet niet of me dit in alle gevallen lukt.

Dat vind ik echt bijzonder, dat je dat niet lukt. Roep dan kut ofzo.

Kanker zou bij mij echt niet eens opkomen om te zeggen.
Invisible tears are the hardest to wipe away.
quote:Zanne schreef op 18 maart 2011 @ 21:37:

[...]

Ja die mensen mogen van mij wel klagen. En als iemand de dood van zijn huisdier erger vindt dan de toestand in Japan is dat zijn goed recht.

Ik snap alleen wat TO probeert te zeggen. Alhoewel ze het misschien niet zo sympathiek zegt snap ik haar wel.Volgens mij kan ze dan beter proberen iets opbouwends/positiefs te zeggen en anders beter haar mond dichthouden. Ik vind 'niet sympathiek' de lading niet dekken voor het kwetsen van mensen hier op de psyche pijler wat ze met haar OP wel doet.
Je gelijk halen is als achteruit lopen om te bewijzen waar je bent geweest.
Heb ik gezegd dat ik zelf NSB-er gebruik als scheldwoord?

Kanker probeer ik te minimaliseren, evenals alle andere scheldwoorden by the way.

Zelf vond ik 'je bent een grote egoïst' als jong meisje veel bedreigender en kwalificerender dan het 'kanker' dat ik nu gebruik. Ik ga er niet van uit dat iemand meent dat ik diegene een ernstige ziekte toewens.
quote:mamzelle schreef op 19 maart 2011 @ 00:31:

Bianca, ik zie het scheldwoord kanker ook los van de ziekte kanker. Maar ik ga het niet gebruiken tegen iemand die die ziekte heeft, en ik zou het woord NSB-er ook niet gebruiken tegen een oorlogsslachtoffer.

Het is semantiek.

Je gebruikt het hier toch ook? Sterker nog je zegt tussen neus en lippen door, dat iedereen die zich stoort aan alle verwijzing naar de WOII overdrijft. Jij kan blijkbaar vanachter je pc bepalen wie er wel en geen recht van spreke hebben om zich hieraan te storen. Ik vind dat nogal arrogant en aanmatigend

Denk je dat ik mijn eigen kinderen de kanker toe wens of zo? Dacht zelf van mooi niet, ik geef dan alleen uiting aan dat ik vreselijk ongelofelijk boos ben (en dat ik me niet goed kan beheersen).Dus grappen over duitsers en verwijzingen naar de oorlog vind je allemaal prima, en daar mogen mensen zich niet (meer) aan storen. Maar kanker zeggen dat doe je dan weer niet, omdat??? Meten met twee maten zeg ik.
quote:Nightfall schreef op 19 maart 2011 @ 00:35:

[...]

Komt uit de Marokkaanse en Antilliaanse cultuur. Daar zijn moeders heilig, dus erg makkelijk om daar iets over te zeggen.

Zussen doen het ook altijd goed.Ah, ja, nou je het zegt; het gebeurt vaak in " gemengde " sportteams. Maar de kaaskoppen nemen het net zo vrolijk over.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:mamzelle schreef op 19 maart 2011 @ 00:37:

Ik ga er niet van uit dat iemand meent dat ik diegene een ernstige ziekte toewens.Dan ga je zeker ook niet uit van een klap voor je kop? Die je best eens zou kunnen krijgen als je zoiets ooit in het echt tegen me zou zeggen.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 19 maart 2011 @ 00:38:

[...]

Ah, ja, nou je het zegt; het gebeurt vaak in " gemengde " sportteams. Maar de kaaskoppen nemen het net zo vrolijk over.

Ja, net als andere scheldwoorden uit die cultuur.

Maar er is iig sprake van integratie!
Zwarte ex slaaf represent.

Ik weet niet of 'de maatschappij' vindt dat zwarte mensen niets meer mogen zeggen over de slavernij eigenlijk. Ik vind er het mijne van, en zie wel degelijk dat de slavernij zijn invloed heeft gehad op de Antillen en Suriname , waardoor er nu minder grondstoffen zijn daar, meer armoede etc.

Maar goed, wat 'men' daarvan vindt is mij onbekend.

Dit topic heeft trouwens een twist gekregen. Het gaat nu dus over WO2, en de slavernij.

Wat betreft WO2, ik vind het idd vers, te vers om ermee te schelden. Ik scheld zelf echt nooit met kanker, wel eens met tering. Maar ik leg de link met de ziekte dan niet echt (omdat niemand het over het algemeen de tering noemt als het om de werkelijke ziekte gaat) maar goed, dat is ook best hypocriet van mezelf nu ik erover nadenk....

En het schelden met vrouwelijke familieleden; is dat niet ook doordat de wereld nog steeds een beetje een mannencultuur is? Je vader is een hoer/gigolo, da's niet echt uitschelden. Als mannen veel vrouwen hebben geneukt, en daar nog zelfs geld hebben weten uit te slepen zijn ze volgens mij toch een stuk 'cooler' dan wanneer het vrouwen betreft.
Nightfall, ik heb slechte lessen gehad in een vorig leven. Ben ooit opgevoed als niet-scheldende (of hooguit kut) en dat zou ik graag weer zijn. Als ik me bewust zou zijn van de mogelijkheid om te stoppen was ik in de actie gestopt. Soms (gelukkig de laatste tijd soms) ben ik te laat om zulke hevige uitvallen te stoppen.
Ik denk dat men over 500 jaar de tweede wereldoorlog niet meer zo erg vindt als wij dat nu vinden. Omdat dingen vervagen.

Zo werkt het ook met ziektes en schelden. Wat ik net al zei, als iemand zegt dat het ergens een tyfuszooi is, is er niemand die zegt dat dat kwetsend is. Als iemand zegt 'wat is het hier een kankerzooi zeg', hoor je dat me-teen. En terecht ook. ALs kanker over 200 jaar onder controle is, is schelden met die ziekte normaal.
quote:mamzelle schreef op 19 maart 2011 @ 00:26:

Wat ik wil zeggen is dat ik het onzin vind om meer verontwaardigd te zijn over iets dat 60 jaar geleden gebeurde dan over iets dat heel ver weg binnen 100 dagen of 500 jaar geleden gebeurde. En dat het scheldwoord net zo min met die oorlog te maken heeft als 'ik heb er de pest in' met een ziekte waaraan miljoenen mensen in een ver verleden overleden.

Pfff. Er is toch niemand die ervan opkijkt als er over moffen gesproken wordt of het grapje met een baard over de fietsen hahaha wordt gedeeld met een Duitser.

Overgevoelig gedoe.

Okee. Granted dat dat anders zal voelen als je eigen oma of opa ernstig getraumatiseerd zijn. Wat de mijne niet zijn.Hier zeg je toch echt Mamzelle dat het oke is dat je mag verwijzen naar de oorlog. Want mensen die zich daar aan storen maken zich schuldig aan "overgevoelig gedoe"
quote:mamzelle schreef op 19 maart 2011 @ 00:40:

Nightfall, ik heb slechte lessen gehad in een vorig leven. Ben ooit opgevoed als niet-scheldende (of hooguit kut) en dat zou ik graag weer zijn. Als ik me bewust zou zijn van de mogelijkheid om te stoppen was ik in de actie gestopt. Soms (gelukkig de laatste tijd soms) ben ik te laat om zulke hevige uitvallen te stoppen.

Je zegt het dus echt tegen je kinderen? Niet gewoon als je je hoofd stoot of de deur over je tenen heen trekt.

Sorry, wat voor rede er ook aan ten grondslag ligt, ik kan er niet over uit dat je je kinderen uitscheld en dan helemaal met zo'n heftig woord.
Goh, ik dacht dat EN enig kind was..
quote:mamzelle schreef op 19 maart 2011 @ 00:37:

Heb ik gezegd dat ik zelf NSB-er gebruik als scheldwoord?

Kanker probeer ik te minimaliseren, evenals alle andere scheldwoorden by the way.

Zelf vond ik 'je bent een grote egoïst' als jong meisje veel bedreigender en kwalificerender dan het 'kanker' dat ik nu gebruik. Ik ga er niet van uit dat iemand meent dat ik diegene een ernstige ziekte toewens.Ben je zelf eigenlijk bekend met de ziekte? Of gebruik je het gewoon omdat het zo "lekker je bek uitrammelt" en je mensen er tot op het bot mee af kan fakkelen?
quote:meds schreef op 19 maart 2011 @ 00:37:

[...]

Dus grappen over duitsers en verwijzingen naar de oorlog vind je allemaal prima, en daar mogen mensen zich niet (meer) aan storen. Maar kanker zeggen dat doe je dan weer niet, omdat??? Meten met twee maten zeg ik.

Ik zeg niet dat niemand zich eraan mag storen. Correcter: ik zeg dat niemand mag bepalen dat ik me eraan hoor te storen, of dat dat de maatschappelijke norm hoort te zijn, en dat alles wat anders is een onbeschofte afwijking is.

Ik weet niet waar in mijn post ik zeg dat ik kanker als scheldwoord anders kwalificeer dan NSB-er.

In het algemeen vind ik schelden niet fraai.
quote:Nightfall schreef op 19 maart 2011 @ 00:42:

[...]

Je zegt het dus echt tegen je kinderen? Niet gewoon als je je hoofd stoot of de deur over je tenen heen trekt.

Sorry, wat voor rede er ook aan ten grondslag ligt, ik kan er niet over uit dat je je kinderen uitscheld en dan helemaal met zo'n heftig woord.

Dit is dus precies wat ik bedoel.

Als ze tyfus had gebruikt in plaats van kanker was de verontwaardiging minder groot.
quote:mamzelle schreef op 19 maart 2011 @ 00:40:

Als ik me bewust zou zijn van de mogelijkheid om te stoppen was ik in de actie gestopt..Tot tien tellen, weglopen, chinees gaan praten, pleister plakken, vingers in je kinds oren doen,.......
Mijn vorige post geldt ook voor meds.
verbale agressie is ook agressie. Ik vind het niet normaal dat een ouder scheldt in bijzijn van de kinderen
quote:Zanne schreef op 19 maart 2011 @ 00:44:

[...]

Als ze tyfus had gebruikt in plaats van kanker was de verontwaardiging minder groot.

Nee, dat had ik echt net zo erg gevonden. Rotjong vind ik nog een soort van "kunnen", maar tyfus-, kanker- teringjong vind ik echt verwerpelijk.

En dan kunnen als in nou ja weet ik eigenlijk niet, want ik vind ook dat je dat niet tegen je kinderen zegt.
quote:Nightfall schreef op 19 maart 2011 @ 00:46:

[...]

Nee, dat had ik echt net zo erg gevonden. Rotjong vind ik nog een soort van "kunnen", maar tyfus-, kanker- teringjong vind ik echt verwerpelijk.

Ik zie in de maatschappij dat het anders is.

Tyfuszooi is geaccepteerd. Kankerzooi niet.
quote:mamzelle schreef op 19 maart 2011 @ 00:44:

[...]

Ik zeg niet dat niemand zich eraan mag storen. Correcter: ik zeg dat niemand mag bepalen dat ik me eraan hoor te storen, of dat dat de maatschappelijke norm hoort te zijn, en dat alles wat anders is een onbeschofte afwijking is.

Ik weet niet waar in mijn post ik zeg dat ik kanker als scheldwoord anders kwalificeer dan NSB-er.

In het algemeen vind ik schelden niet fraai.hoe interpreteer ik dan "overgevoelig gedoe"
quote:Zanne schreef op 19 maart 2011 @ 00:45:

Mijn vorige post geldt ook voor meds.ik snap de vraag niet.
quote:Zanne schreef op 19 maart 2011 @ 00:44:

[...]

Als ze tyfus had gebruikt in plaats van kanker was de verontwaardiging minder groot.O, deze denk ik. Ik vind tyfus ook heftig, ik zou dat nooit tegen iemand zeggen.
Ben het wel met Zanne eens, als iemand tyfuszooi zegt, (een van mijn vrienden in de kroeg of iets dergelijks) zou ik er niets van zeggen, bij kankerzooi wel.

Maar als mijn zus haar kinderen tyfuskinderen zou noemen, in hun bijzijn, zou ik daar wel echt wat van zeggen hoor, net zo als bij kankerkinderen. Met kinderen is het toch een beetje anders voor mij.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven