iedereen kan het behalve jij!

15-05-2012 14:36 182 berichten
Alle reacties Link kopieren
Herken je dat?

Dingen die jou niet lukken terwijl de hele wereld er totaal geen moeite mee heeft? Of lijkt te hebben?)

Het lijkt wel of mij dat de laatste tijd steeds vaker overkomt. Jaren lang kon ik heel goed file parkeren. Overal plofte ik mijn auto tussen zonder problemen. Maar de laatste tijd bak ik er niks van. Heel frustrerend! 12 en half jaar lang heb ik gestreken met een droogstrijk ijzer en daar heb ik me altijd prima mee weten te redden. Tot vorig jaar. Hij begaf het en ik kreeg een nieuw strijk ijzer. Een stoom strijk ijzer. Maar vanaf dat ik dus met zo, n soort strijk ijzer strijk, heb ik dus al mijn 4 e !!!!!!! Iedere keer mankeerde er wel wat aan! (dacht ik) het ding lekte en ik had de hele vloer nat en de kleren en mijn strijkplank. En dat gold dus voor alle 4 de stoom strijk ijzers! Deze die ik nu heb doet al precies het zelfde. Lekken , lekken ,en nog eens lekken. Ondanks dat ik de gebruiks aanwijzing goed heb door gelezen , en niks verkeerd doe , lijkt er toch op dat ik het WEL verkeerd doe. Maar wat? Ik kan gewoon niet met een stoom strijk ijzer over weg. Ik strijk er wel gewoon mee maar zonder water. Iedereen kan met een stoom strijk ijzer overweg. Behalve ik!

Wat kan volgens jou, iedereen behalve jij?
Liezze, t lijkt in mijn omgeving wel of ik de enige ben.

Iedereen houd van mij, maar ik niet van mezelf.
Internagelaktisch
Assertief zijn en voor mezelf opkomen op het moment dat er iets speelt, en niet pas later als ik al thuis ben/de telefoon al hem opgehangen
quote:elninjoo schreef op 15 mei 2012 @ 14:49:

Fietsen! Iedereen zegt wel dat je dat niet verleerd, maar ik voel me toch uiterst ongemakkelijk en wiebelig op 'n fiets en durf niet eens meer één hand los te laten om 'n haartje uit m'n oog te vegen. En doodsbang voor voorbij komende auto's. En dat terwijl ik als puber gerust 'n bochtig licht glooiend fietspad van 2 km helemaal met losse handen kon rijden!Oefening baart kunst, gewoon wat vaker op de fiets gaan zitten. Ik betrapte mezelf er laatst wel op, toen ik voor het eerst sinds héél lang weer eens op de fiets zat, dat ik in mijn buitenspiegel wilde kijken voor ik de bocht omging!
quote:zwartezwanen schreef op 15 mei 2012 @ 14:49:

'Kind-veilige' dopjes van bijv een fles spiritus halen: check

Streeploos ramen zemen: checkJe bent niet uniek meer
Grief is just love with nowhere to go
Maaique
Knipogen, fluiten, op tijd komen, goedgehumeurd uit bed stappen, ordenen en opruimen, verpakkingen openmaken, op stilettohakken lopen, maar een koekje nemen in plaats van het hele pak, verjaardagen onthouden, ....

Gelukkig kan ik een hoop andere dingen dan weer wel heel goed.
Jullie zijn lief, thanks
Internagelaktisch
quote:maaique schreef op 15 mei 2012 @ 14:49:

Maaike, ga eens voor de spiegel staan, en denk dan hier aan.

http://www.youtube.com/watch?v=QIHmbd1DCTA
owhja... zwanger worden en blijven

Veel mensen in mijn omgeving hebben er maar een 'wij zijn in onze hitsigheid het condoom vergeten' moment voor nodig, en ik krijg het in 36 maanden niet eens voor elkaar, bah!
Wat ik nooit kon en andere wel, gymnastiek op de lagere school.

Ratslag etc.( echt jaren 60 gym)
Met geld omgaan.

Een baan vinden.

Gelukkig zijn.

Mijn huis netjes houden.

Een rijbewijs halen.

Een leuk mens zijn.

En nog vele dingen meer.

Strijken kan ik dan weer wel!
quote:maaique schreef op 15 mei 2012 @ 14:49:

Oh shit! Nu ik mijn eigen tekst teruglees lijkt het net of ik zeg dat het voor veel mensen moeilijk is om van jou te houden.

Zo bedoelde ik het natuurlijk niet!

Van jezelf houden is voor veel mensen moeilijk.

Ik lees zo hier en daar wel 'ns wat van je en je komt ontzettend leuk, spontaan en lief op mij over!

Zo! Die kun je in je derriere steken! Ga er nu maar snel zelf ook in geloven
quote:techniek schreef op 15 mei 2012 @ 14:51:

[...]

Oefening baart kunst, gewoon wat vaker op de fiets gaan zitten. Ik betrapte mezelf er laatst wel op, toen ik voor het eerst sinds héél lang weer eens op de fiets zat, dat ik in mijn buitenspiegel wilde kijken voor ik de bocht omging! Haha! Ik meen me te herinneren dat ik dat ook had! Mijn laatste keer op de fiets was toen ik in China was in 2005. Zelf heb ik sinds mijn 18e geen fiets meer.
Een blik opentrekken met zo'n dingetje die er op zit (hoe zou dat heten?). Ik trek 'm er altijd af. Gelukkig heb ik een goede blikopener.
Aanvulling na lezing andere posts: streeploos ramen zemen, multitasken, strijken. En heel raar: ik kan niet inline skaten terwijl ik wel heel goed kan schaatsen op echte schaatsen.

En achteruit rijden in de auto. Ik ga altijd scheef en kan dus alleen heel langzaam en klunzig achteruit.

En rechtdoor fietsen terwijl ik over mijn schouder kijk.

Pfff, demotiverend topic, dit...
Haha reband, dat is niet helemaal mijn ding ;)

Komt ooit vast wel goed met mij hoor!
Internagelaktisch
Lief van je liezze! Dank je

Complimentjes doen me altijd goed.
Internagelaktisch
Goffer, dat van die blikken met zo'n lipje heb ik ook al.
Ik kan pas niet afstuderen terwijl zelfs mn jongere zusje het wel kan.

En met dat stoomstrijkijzer heb ik dat ook!
Het Viva forum is papaja.
quote:redband schreef op 15 mei 2012 @ 14:56:

Wat ik nooit kon en andere wel, gymnastiek op de lagere school.

Ratslag etc.( echt jaren 60 gym)

Hier nog een maar van een recentere datum.

Ik kan ook niet bij mn tenen.

M'n kop bij mn werk houden

En een baan vinden en houden
afrijden.

althans, de volgende keer gaat het me wel lukken heb ik besloten.

(ik was steeds te onzeker maar ga me daar niet meer door laten leiden heb ik besloten)
Oja, ik heb ook nog wel een lijstje.

Ik kan niet:

- op tijd komen

- keuzes maken

- mijn dromen omzetten in daden

- meteen doen wat ik moet doen, zonder eindeloos uitstellen

- twee keer per dag mijn tanden poetsen (vergeet het 's morgens altijd)
Sleutels aan een sleutelring doen

Op mijn vingers fluiten

Bellen blazen met kauwgom

En verder: afstuderen inderdaad. Eigenlijk in het algemeen doorzetten en iets afmaken waar ik aan begonnen ben.
Verbaasd dat nog niemand kaartlezen heeft gezegd (dat kan ik dan toevallig weer wel).
Achteruit rijden, achteruit inparkeren.......wat sta ik daar altijd mee voor joker. Ik doe het al niet eens meer, na twee aanvaringen met paaltjes.

Positief denken kost me ook veel moeite.

De hond kalmeren als hij weer eens uit zijn plaat gaat met een blafbui.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven