iedereen kan het behalve jij!

15-05-2012 14:36 182 berichten
Alle reacties Link kopieren
Herken je dat?

Dingen die jou niet lukken terwijl de hele wereld er totaal geen moeite mee heeft? Of lijkt te hebben?)

Het lijkt wel of mij dat de laatste tijd steeds vaker overkomt. Jaren lang kon ik heel goed file parkeren. Overal plofte ik mijn auto tussen zonder problemen. Maar de laatste tijd bak ik er niks van. Heel frustrerend! 12 en half jaar lang heb ik gestreken met een droogstrijk ijzer en daar heb ik me altijd prima mee weten te redden. Tot vorig jaar. Hij begaf het en ik kreeg een nieuw strijk ijzer. Een stoom strijk ijzer. Maar vanaf dat ik dus met zo, n soort strijk ijzer strijk, heb ik dus al mijn 4 e !!!!!!! Iedere keer mankeerde er wel wat aan! (dacht ik) het ding lekte en ik had de hele vloer nat en de kleren en mijn strijkplank. En dat gold dus voor alle 4 de stoom strijk ijzers! Deze die ik nu heb doet al precies het zelfde. Lekken , lekken ,en nog eens lekken. Ondanks dat ik de gebruiks aanwijzing goed heb door gelezen , en niks verkeerd doe , lijkt er toch op dat ik het WEL verkeerd doe. Maar wat? Ik kan gewoon niet met een stoom strijk ijzer over weg. Ik strijk er wel gewoon mee maar zonder water. Iedereen kan met een stoom strijk ijzer overweg. Behalve ik!

Wat kan volgens jou, iedereen behalve jij?
quote:zwartezwanen schreef op 15 mei 2012 @ 14:49:

Nagels lakken inderdaad. Vooral met links mijn nagels rechts lakken, wat een drama!Na het lakken met een beetje nagellakverwijderaar en een wattenstaafje rond de randen van je nagels.

Wat kan iedereen behalve ik?

Over koetjes en kalfjes beppen met jan en alleman. Ik val gewoon stil.check

'Kind-veilige' dopjes van bijv een fles spiritus halen: check

Streeploos ramen zemen: Nooit ramen zemen als de zon schijnt en met een microvezeldoek nawrijven. Je hebt nooit meer strepen.

De haag recht snoeien... geen ervaring mee

Met mijn vingers knippen Dat dan weer wel.
Oh; en in je vingers knippen, of op je vingers fluiten!

(Leverde na veel oefenen nog steeds het resultaat op van een verwilderde gefrustreerde blik en 2 druipend nat gezeverde handen op)
Op een crosstrainer meebewegen met armen en benen tegelijk, vind het knap als anderen dat zo makkelijk lijken te doen, bij mij lukt het niet.
This is not kosher!
quote:ecornelius schreef op 15 mei 2012 @ 16:39:

De handstand en push ups,, heb hele smalle zwakke polsen.

En rijst koken! Of de rijst is nog hard van binnen of het eindigt in zo'n vies, klevend, te lang gekookt prutje. Het lukt echt niet!

*Neem snelkookrijst (of andere rijst die maar zo'n 8 minuten nodig heeft) (Basmati rijst van AH huismerk is lekker)

*Water koken totdat het borrelt.

*Rijst erin. Vanaf dat het water weer kookt 8 minuten klokken.

*Na 8 minuten afgieten (of in een vergiet doen)

*Rijst in de pan doen, deksel erop en klaar.

Enneh, voordat je afgiet even proeven of de rijst gaar is. Kan niet misgaan.
quote:ikbenik schreef op 15 mei 2012 @ 16:43:

Oh; en in je vingers knippen, of op je vingers fluiten!

(Leverde na veel oefenen nog steeds het resultaat op van een verwilderde gefrustreerde blik en 2 druipend nat gezeverde handen op)

Is niet zo moeilijk hoor (heb je misschien alleen wat lef voor nodig )

En een schaar
quote:Pompadoer schreef op 15 mei 2012 @ 15:04:

Verbaasd dat nog niemand kaartlezen heeft gezegd (dat kan ik dan toevallig weer wel).Da's ook wel errug nineties hoor, dat doet de Tomtom toch voor me? (hoewel mijn probleem dan weer is om dat ding in één keer in te stellen...)
quote:maryni83 schreef op 15 mei 2012 @ 16:48:

[...]

Is niet zo moeilijk hoor (heb je misschien alleen wat lef voor nodig )

En een schaar

(moest wel even 3x nadenken voor ik 'm snapte )
Over dat rijst-koken; het kan NOG makkelijker!

Magnetronrijst! In 1 minuut dampende rijst op tafel door het alleen even in de magnetron te zetten.

Lukt zelfs MIJ niet om dat te laten mislukken!
twitteren... Niet dat ik heel erg mis, maar wil eigenlijk niet zo heel erg digibeet zijn. Begrijp niks van al die @ en #'en...
In kleermakers zit zitten ...het ziet er altijd zo relaxed uit ....bij anderen .

Ik krijg het niet voor elkaar , mijn knieen steken recht omhoog en ik moet mijn handen op de grond naast me houden om niet om te vallen .....het ziet er niet uit ..en het zit vreselijk
quote:xayaz schreef op 15 mei 2012 @ 16:45:

[...]

*Neem snelkookrijst (of andere rijst die maar zo'n 8 minuten nodig heeft) (Basmati rijst van AH huismerk is lekker)

*Water koken totdat het borrelt.

*Rijst erin. Vanaf dat het water weer kookt 8 minuten klokken.

*AANVULLING: vuur laag zetten zodat rijst wel blijft koken maar niet overkookt.

*Na 8 minuten afgieten (of in een vergiet doen)

*Rijst in de pan doen, deksel erop en klaar.

Enneh, voordat je afgiet even proeven of de rijst gaar is. Kan niet misgaan.
Nog iets wat ik niet kan: hier een berichtje schrijven zonder dat ik het drie keer moet heropenen om schrijf- en tikfouten te corrigeren en alles erin te zetten wat ik erin wilde zetten.
@juspan

Ik vond kleermakerszit als kind maar een raar woord. Kleren maak je toch met een naaimachine en ik had nog nooit iemand zo achter een naaimachine zien zitten.
Kindveilige sluitingen openen, zelfs mijn vijfjarige krijgt ze open, maar ik niet.

Ramen zemen, yep. Of beter gezegd, nope, kan ik niet. Doe het daarom ook niet, is hier tot 'mannenklus' gebombardeerd.

Recht fietsen, als in, ik heb de volledige breedte van een fietspad nodig, slinger alle kanten op, en ik heb écht twee handen aan het stuur (en niet gezopen ).

Make-up opdoen, al eerder door iemand genoemd, ik zie er uit alsof mijn vijfjarige zich op mij heeft uitgeleefd.

En ik kan niet schommelen. Dat benen naar voren, benen naar achteren, geen idee wanneer dat moet, en dus kan ik het écht niet. Ik duwde me steeds maar weer met m'n benen af als het me te langzaam ging.
Ik heb 2 linker handen!

''Ja mevrouw , dit klik laminaat kan iedereen leggen.''

Bij mij klikte het niet, heb het geprobeerd vast te lijmen, met de hamer inelkaar te slaan zodat het klikt, niets hielp.

Overigens kan ik nog niet eens een spijker in de muur slaan.
Haha, dat schommelen en die kleermakerszit zie ik voor me.

Ik krijg ook nooit in een keer de gordels van de kinderstoeltjes vastgeklikt. Meestal moeten ze nog een keer uitstappen, de helft van hun kleren uittrekken, diep in het stoeltje gepropt worden en dan zitten hun edele delen er net niet tussen als ik na veel geduw en gesjor de verlossende 'klik' hoor.

Man slingert kids naar binnen en klikt in een vloeiende beweging de boel met één hand vast, grrrr!
quote:missworld schreef op 15 mei 2012 @ 15:08:

En dat lekken vd strijkbout, ik heb dat ook altijd, ik doe dus altijd eerst ff mn strijk plank strijken voordat ik hem over een kleding stuk haal, dan is t meeste water er al uit!

Heb je dan niet teveel water er in gedaan.

Je mag niet boven het streepje Max uitkomen.
Handstand tegen de muur. Nooit gedurfd...
Je hoeft niet altijd te geloven wat je denkt.
Bepaalde seksuele handelingen
Het gehele huishouden eigenlijk... Ik ben daar gewoon niet geschikt voor.
Heb hier al verschillende malen gelezen dat iemand niet kan afvallen. Dat kan ik dan weer als de beste! Heb het even uitgerekend en ik ben sinds ik voor het eerst ben gaan lijnen op 16de inmiddels al 115 kg afgevallen.

Ik kan het dus niet zou houden en kom elke keer weer aan. En elke keer moet ik meer afvallen dan de vorige keer omdat er inderdaad steeds weer meer aankomt dan er vorige keer is afgegaan.
- Sparen

- Geduld hebben

- Brownies bakken. Eerst was ik er heel goed in, maar de laatste tijd komen ze standaard zwart uit de oven.

- Geinteresseerd reageren in een gesprek dat me eigenlijk niet boeit. Ik dwaal gewoon af en kan na afloop echt niet herhalen wat er is gezegd.

- Het woordenboek bij sms'en gebruiken! Die functie moet echt uit, ik snap het gewoon niet.
quote:_ninthe_ schreef op 15 mei 2012 @ 14:56:

owhja... zwanger worden en blijven

Veel mensen in mijn omgeving hebben er maar een 'wij zijn in onze hitsigheid het condoom vergeten' moment voor nodig, en ik krijg het in 36 maanden niet eens voor elkaar, bah!

Ik heb het met veel dingen op motorisch/handvaardig gebied en ook niet zo'n best evenwicht.
Owww wat zijn we toch allemaal klunzen op motorisch/sociaal/seksueel/economisch/huishoudelijk* gebied

voor iedereen!

* doorhalen wat niet van toepassing is
Behangen lukt mij echt niet.

Iemand de weg wijzen ook niet,die stuur ik altijd verkeerd,dus ben daar maar mee gestopt.

Auto rijden.

Mijn haar mooi in model föhnen.

Geduld is ook ver te zoeken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven