iedereen kan het behalve jij!

15-05-2012 14:36 182 berichten
Alle reacties Link kopieren
Herken je dat?

Dingen die jou niet lukken terwijl de hele wereld er totaal geen moeite mee heeft? Of lijkt te hebben?)

Het lijkt wel of mij dat de laatste tijd steeds vaker overkomt. Jaren lang kon ik heel goed file parkeren. Overal plofte ik mijn auto tussen zonder problemen. Maar de laatste tijd bak ik er niks van. Heel frustrerend! 12 en half jaar lang heb ik gestreken met een droogstrijk ijzer en daar heb ik me altijd prima mee weten te redden. Tot vorig jaar. Hij begaf het en ik kreeg een nieuw strijk ijzer. Een stoom strijk ijzer. Maar vanaf dat ik dus met zo, n soort strijk ijzer strijk, heb ik dus al mijn 4 e !!!!!!! Iedere keer mankeerde er wel wat aan! (dacht ik) het ding lekte en ik had de hele vloer nat en de kleren en mijn strijkplank. En dat gold dus voor alle 4 de stoom strijk ijzers! Deze die ik nu heb doet al precies het zelfde. Lekken , lekken ,en nog eens lekken. Ondanks dat ik de gebruiks aanwijzing goed heb door gelezen , en niks verkeerd doe , lijkt er toch op dat ik het WEL verkeerd doe. Maar wat? Ik kan gewoon niet met een stoom strijk ijzer over weg. Ik strijk er wel gewoon mee maar zonder water. Iedereen kan met een stoom strijk ijzer overweg. Behalve ik!

Wat kan volgens jou, iedereen behalve jij?
Ik kan luxaflex niet mooi recht naar beneden laten zakken.
Knipogen.

Oefen wel vaak, maar dat ziet er idioot uit.
Wat eten we vanavond?
quote:annabel85 schreef op 15 mei 2012 @ 15:30:

-Vriendschappen onderhouden.

Hier heb ik ook moeite mee! Ik denk er gewoon nooit aan mijn vrienden te bellen als me iets overkomt, of ze te bellen om ze te vragen hoe het met hen gaat. Zo stom!
Ik ben slecht in de weg onthouden. Elke keer weer een fotospeurtocht. Zelfs in de omgeving waar ik ben opgegroeid of in mijn eigen woonplaats.

Oh en ik kan geen eieren koken, mislukt zo vaak!
Als kind de handstand.

Als puber hoogspringen met gym. Mijn benen raakte gewoon op slot zodra ik met mijn aanloopje een meter in de buurt van de stok kwam. Vreselijk als ik alles al weer klaar zag staan als ik de gymzaal in kwam.

Nu:

- Ramen zemen zonder strepen.

- Mijn grote teennagels pijnloos knippen.

- Mijn haren mooi opsteken.

-Naaien. Ik krigt nog geen knoop goed stevig aan een broek. Hoe dat nou moet als mijn schoonmoeder er ooit niet meer is?
Follow your heart, but take your brain with you....
Ik kan geen nee zeggen....

Overigens, dat geknoei met een stoomstrijkijzer heb ik ook, dacht dat het aan mij lag maar jij hebt het dus ook.
Een vraag kort beantwoorden.

Ik vind bijvoorbeeld dat ik er een voorbeeld bij moet geven, of ik bedenk iets anders dat ik er nog bij vertellen wil, en soms begin ik

Ik kan moeilijk een vraag kort beantwoorden, maar ik denk dat ik dat even uit moet leggen:

Soms geef ik er een voorbeeld bij, of wil ik er iets meer bij vertellen. Ik bedoel dat ik dan iets anders vertellen wil.
Wat is de vraag die ik niet weet maar wel moet stellen?
Ik kan in mijn eigen dorp vreemden niet eens de weg wijzen, want ik heb totaal geen overzicht hoe de wegen lopen. Ik kan ook nooit, maar dan ook nooit, de weg vinden. En dan moet ik altijd weer vragen: eh, hoe rij ik ook alweer terug?

A'dam is voor mij een drama. Ik snap niet hoe alles ten op zichte van elkaar ligt. Volgens vrienden ben ik de allergrootste Topo-doos.

Strijken, daar waag ik me niet meer aan. Hoewel mijn schoonmoeder vindt dat er een verschil is tussen kunnen en willen, wat betreft dit werk.:-)

Kinderveiligheidsdoppen, lukt me ook niet.

En ik ben onhandig.
Kun je dat stoomstrijkijzer ook zonder water gebruiken?

Dat doet mijn moeder, het stoomgedeelte raakte toch altijd verkalkt.
Wat is de vraag die ik niet weet maar wel moet stellen?
Ik kan ook niet overweg met een stoomstrijkijzer, heb een pistoolfles waarmee ik sproei en dat gaat geweldig.
verba volant, scripta manent.
- Fluiten

- Fatsoenlijk in en uit een auto stappen

-Makeup opsmeren zo dat het gewoon blijft zitten waar het moet zitten

-Strijken

-Behangen

-Mijn huis zo inrichten als in een boekje, die leuke kekke verzameling verschillende fotolijstjes ziet er bij mij altijd uit alsof ik iets (het behang) probeer te verhullen.

-En de meest domme (vind ik dan) ik kan geen aardappelen koken. Of ze zijn hard of te zacht of zacht van buiten en hard aan de binnenkant en zwart is ook al vaker dan een keer voorgekomen.
Kort van stof zijn

multitasken

richtingsgevoel/de weg herkennen (of iets anders topografisch; ik loop een winkel in, 20 seconden later wil ik de winkel verlaten en loop ik steevast in de richting waarvan ik kwam ipv verder...)

mensen herkennen

me herinneren of ik een film al gezien heb/boek gelezen heb

naar iemand luisteren terwijl ik iets opschrijf of tv kijk; (dan gaan automatisch mijn oren hermetisch dicht)

titels/namen onthouden (ik onthou bijv. de voorkant/afbeelding van een DVD hoesje ipv de titel; NIET praktisch!)

Motorisch ben ik ook erg onhandig; het aanleren van een eenvoudig danspasje kost me 10x zoveel moeite als een ander. Het meedoen van een eenvoudig lesje op mn sportschool (steps, bodyshape of wat dan ook) is zodoende onmogelijk. Dan ga ik maar weer op een apparaat staan waarbij je niets fout kan doen.

overzicht hebben; zowel als er veel dingen om me heen gebeuren (dan let ik teveel op details en raak het bredere overzicht kwijt), als de draad van mn verhaal eh......

sorrie, draad weer kwijt...

SCHAAAAAAAAAM!!!!
Ik heb ook het richtingsgevoel van een straalbezopen postduif. Raak de auto kwijt op het parkeerterrein en als ik een winkel inga en weer buiten kom, weet ik niet meer van welke kant ik afkwam.
@ikbenik

De oplossing voor een visueel geheugen: een op kleur gesorteerde boeken- en dvdkast.
- Plakken kaas schaven zonder een deel van mijn vinger mee te nemen of de kaas in allemaal kleine stukjes uiteen te laten vallen.

- Nagels lakken

- Roomboter op brood smeren zonder de boterham kapot te maken

- Genoeg drinken

- Namen van mensen onthouden. Doe ik echt absurd lang over.
quote:banaanaap schreef op 15 mei 2012 @ 16:31:

@ikbenik

De oplossing voor een visueel geheugen: een op kleur gesorteerde boeken- en dvdkast.

Is een idee! Ik ga naar de videotheek, en dan vragen ze me vaak of ik een bepaalde film al gezien heb. Dat weet ik dus NOOIT! Dan kijken ze even in het systeem en dan blijkt dat ik die film de week ervóór nog gehuurd had...(AU!)

Soms vraag ik dan ook van: hoe-ziet-die-voorkant-er-ookalweer-uit? Als ik het plaatje zie dan schiet het me soms nog wel eens te binnen.
quote:Plokkie schreef op 15 mei 2012 @ 14:40:

Afstuderen.

Idem

Het leven plannen. Hier lees je altijd verhalen van mensen die afgestudeerd zijn, gaan reizen, huis kopen, kinderen krijgen en alles perfect op orde hebben en volgens het boekje doen.

Ik zuig daarin en dat voelt soms als falen.
This is not kosher!
quote:Moondancer schreef op 15 mei 2012 @ 16:33:

- Plakken kaas schaven zonder een deel van mijn vinger mee te nemen of de kaas in allemaal kleine stukjes uiteen te laten vallen.

Haha! herkenbaar! Ik ben op (voorgesneden) plakken kaas overgestapt! Scheelt een boel frustratie, bloed en nagels!
Moondancer,, roomboter moet je in een botervlootje bewaren BUITEN de koelkast dan is het normaal smeerbaar. ZIe wel vaker dat mensen het in de koelkast zetten. .. tja dan is het zo hard dat je er iemand dood mee kunt gooien.. (laat staan je brood er mee smeren)
De handstand en push ups,, heb hele smalle zwakke polsen.

En rijst koken! Of de rijst is nog hard van binnen of het eindigt in zo'n vies, klevend, te lang gekookt prutje. Het lukt echt niet!
quote:annabel85 schreef op 15 mei 2012 @ 15:30:

-afvallen (het lukt steeds een paar dagen en daarna en dan denk ik echt de knop om te hebben en dan krijg ik weer een vreetbui en is het mis)

-Sporten en dan met name teamsporten; ik heb totaal GEEN balgevoel en hardlopen gaat bij mij hetzelfde als afvallen ongeveer.

-Afstuderen; ik ben, vind ik zelf, helemaal niet zo dom. Echter, omdat iedereen veel gemotiveerder is dan ik, studeert iedereen sneller af dan ik.. *Huilie!!*

-Vriendschappen onderhouden.

-Ik ben ontzettend langzaam!

-Ik denk stiekem ADD te hebben, maar ben te laks om dit te laten diagnostiseren, misschien maar beter ook, om niet te weten.

-Altijd de draad van een verhaal kwijtraken en véééél onzinnige extra dingen erbij vertellen..

Dit stukje, zou ik zelf geschreven kunnen hebben

Al ben ik ondertussen wel afgestudeerd (met pijn en moeite), maar heb ik nog geen 'echte' baan én geen eigen huisje. Ben er wel mee bezig, maar mis de motivatie om hier echt voor te gaan, terwijl ik heel graag wil.. (vat vol tegenstrijdigheden..pff)

Ik denk trouwens dat die ADD ook zorgt voor veel van die overeenkomsten, annabel! Maar ook ik denk alleen maar stiekem dat ik het heb en laat me niet testen (en ben ook een beetje bang voor een stickertje..)

Maar gelukkig ben je (of ik) dus niet de enige in de wereld met dit soort kwalen
Ramen zemen kan ik ook niet ... heel sneaky doe ik ze af en toe even met de glassex en een theedoek.. Ziet er ook niet uit uiteindelijk wanneer de zon er op schijjnt.

Mijn moeder komt ze eens in de zoveel maanden even doen van binnen. (buitenkant glazenwasser)
Ook hier check op de kaasschaaf. Al zou je het beter kaas snipperen kunnen noemen.

En de handstand kan ik ook al niet.

Tijd inschatten ook niet.
Hier ook voorgesneden kaas. Alleen oude (harde) kaas kan ik redelijk schaven.

Motorisch ben ik ook een kneus. Zumba is geweldig, maar ik doe of de benen of de armen. Tegelijk is hilarisch voor de rest van de klas...

Bedenken wat ik wil met mijn leven lukt ook nog steeds niet. Ik kan mijn draai maar niet vinden.
- Het huis netjes houden

- Vriendschappen beginnen (geen idee!)

- Vlees klaarmaken zonder dat het zwart word

- Mijn gedachtes omzetten naar woorden, het komt er nooit knap uit wat erg frustrerend is.
Doei

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven