Ik ben zo bang.... deel 9

31-07-2011 15:44 3010 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 9 alweer....

Dit topic is er voor iedereen die mee wil lezen of schrijven over de grootste levensproblemen en de kleinste ervaringen.

Alle lieve vrouwen die hier meeschrijven, met of zonder kanker, met of zonder ervaring met de ziekte, maar altijd met een groot gevoel voor humor en aandacht voor elkaar, maken dit topic tot wat het is: het mooiste topic van het forum.

Ik hoop dat ik hier nog heel lang mag blijven schrijven.

Deel 8 staat hier.
Wat is het stil hier. Het noodweer is uitgebleven. Bo hoe is het bij jullie gegaan? En bij de rest?

We wilden naar de boot maar zijn niet gegaan omdat hier code oranje/rood werd voorspeld. En terwijl ik dit type hoor ik de eerste donder.

Nou ja zeg. Zou het dan nog??

We hebben net gegeten. Rendang met Gado-gado en rijst.

Ik heb dat voor het eerst gemaakt en het was heerlijk.

Dus voor herhaling vatbaar. Volgende keer alleen voor kroepoek zorgen, die was ik nu vergeten.
Zoebie ook hier geen noodweer vanochtend wat regen en onweer en vanmiddag een kein buitje. Het is wel benauwd.

Ik kreeg vanmiddag nog onverwacht verjaardagsvisite. Dus nu maar naar de verjaardag van mijn vriendin en haar man.
Zo dat was een lange dag, maar heel gezellig en vooral ontzettend lekker en veel gegeten! Een van der Valk hotel, ik kan iedereen het brunch arrangement aanraden heerlijk en zeer uitgebreid, ik denk niet dat ik voorlopig nog iets hoef te eten.

Net zijn we nog even op het terras van ''onze'' kroeg gaan zitten want het zonnetje brak hier door en eventjes een kleine hartversterking daar hadden we nu echt zin in!. Al met al was het een mooie dag, geen raar onweer gezien ofzo!

Die hei is de hei hier vlak om de hoek bij mij thuis, bij Blaricum in het Gooi.

Bo hoe was jouw verdere dag vandaag?

jij hebt ook luisterboeken toch? heb je die van Arthur Japin ''een schitterend gebrek'' al eens beluisterd? ik vind het een mooi verhaal, heb op de terugweg weer twee hoofdstukken afgedraaid.
Wij hebben onverwachts bezoek en hebben gebarbecued :-)

Nu zit men aan de koffie met een door mij in de haast gebakken cake met appel; ik hoop dat het niet te laat wordt want morgenochtend moet ik naar de prefectuur.

Ro is vrij, die brengt me, en dan gaan we weer een volgend stapje zetten voor de naturalisatie.

Gelukkeling, klinkt als een heel fijne dag! Heerlijk om nog even in de zon op een terrasje te zitten, dat is nu echt genieten van de zomer :-)

Meepie, wat een boel verjaardagen heb jij dit weekend! Ongegeneerd genieten van taart, gebak, hapjes en lekkers Ik hoop dat je het leuk hebt!

Zoeb, hier heeft het vandaag geonweerd, maar nu is het weer superwarm. Bijna zonsondergang en nog 28 graden, het is een bloedhete dag hier.

Is bij jou het onweer nog doorgekomen? Ik ag inderdaad dat jullie code oranje hadden, ik dacht nog aan je!

Je Indische eten klinkt heerlijk trouwens, zal zonder kroepoek vast ook lekker zijn geweest.

Netje, heb je het leuk gehad bij je oma? Ook al zo'n mooie leeftijd, 91 jaar!

Ik ga het niet te laat maken, hopelijk kan ik vroeg naar bed (zo even met een veelbetekenende blik naar de deur kijken of zo ) en dan morgen vroeg naar Epinal.
Ha Bo, dus ook al een snelle cake gebakken.

Mooi naar de deur blijven kijken dan zal de hint wel doorkomen.

Nee, het onweer heeft hier niet doorgezet. Een klein beetje regen en het was alweer over. Nu staat alles alweer open en is het nog steeds warm.
Cake en appeltaart, mmm!

Épinal, is dat eigenlijk een leuke stad?

Its welkom terug, hoe gaat het met je? Als echt een buik? Bijna 20 weken echo of niet?
Heb een heerlijke middag gehad! Was fijn bij mijn oma, had pruimen voor haar meegenomen. Heb heerlijk bij mijn ouders vertoefd aan het water, zonnetje was weg maar wel warm. En daarna heerlijk gegeten... chinese tapas.... Weer eens wat anders! Allerlei gerechtjes gegeten (ossehaas, sliptong, teveel om op te noemen) en dingen gegeten van de chinees die je anders niet neemt... Zalig. Lijkt een beetje op de wok, maar zonder dat je van tafel hoeft

Welterusten allemaal! Ik duik er nu ook lekker in!
"Please God, if you can't make me thin, make my friends fat!"
Zo, het werkende leven is weer van start gegaan, zit bijgelezen in de bus naar het werk. Wel jammer hoor, kon wel wennen aan die vrijheid.. Zaterdag hebben we alles opgeruimd, schoongemaakt, gewassen en gevouwen en gisteren hebben we gebarbecuelunched. We wilden het eigenlijk zaterdag avond doen, maar toen kon er niemand, dus zijn we maar 's middags gaan barbecuen. Was hartstikke leuk, lekker weer (bij ons geen regen, geen onweer, wel wolken maar ook zon) en om half vijf ben ik nog wat computerwerk gaan doen. Eten was 's avonds niet meer nodig en nu is de vakantie dus helaas weer over

Its, welkom thuis! Lekker hè, je eigen bed. En die katten! Fijn dat de reis ondanks de klapband goed is gegaan. Ik ben ook benieuwd naar je buik trouwens!

Bo, de prefectuur, spannend! En helemaal naar Epinal. Ga je verder nog wat leuks doen in de stad, of heb je de tijd wel nodig bij alle bureaucratische rompslomp?

Meepie, fijn dat je verjaardag zo leuk was. Hopelijk rust je van de week lekker uit, het lijkt me een vermoeiend weekend. En lang leve de vaatwasser!

Netje, leuke dag op de camping gehad?

Zoebie, hoe smaakte de late-night appeltaart? Fijn trouwens zo'n ongedwongen huwelijk. Leuk hoor, mooi weer ook. Hebben ze getroffen!

Gelukkeling, prachtig die hei! Zoals gezegd was dat een van de eerste dingen die we zagen in Nederland, dus dan ben ik meteen weer een beetje verliefd (nu sta ik in er file voor de ijtunnel, dus de liefde is ook weer snel bekoeld).

Ik ga aan het werk dames. Wish me luck! Liefs
Trouwens, had gisteren zelf gegrilde forel gemaakt op de bbq, was hartstikke simpel! Jammie!
Goedemorgen

Bo, veel succes bij de prefectuur. Hoop dat het niet zo een lange zit wordt als bij eene gemiddelde gemeente hier

Ingh, ik mag vandaag ook weer werken. Klinkt lekker die forel op de bbq.

Meepie, was ik je helemaal vergeten te feliciteren, wat fijn dat je verjaardag zo geslaagd was.

Zoebie, lekker appeltaart

Phoehee, hoe gaat het op je nieuwe werk

Ik begin ondertussen een flinke buik te krijgen. Het is alsof hij binnen een paar dagen enorm groeit. Ik zal even kijken of ik een hoofdloze foto kan plakken . Ik heb 12 september de 20 weken echo. Ben benieuwd hoe dan gaat met onze Janus. Ik heb het gevoel dat ik soms wel wat voel kriebelen

Nu maar wachten op de postbode. Er moeten tvkastjes geruild worden
Je moet soms vallen om weer leren op te staan
Janus en Okkie

Dat is nog twee weken dan ben je dus al op de helft, het moet niet sneller gaan he?

Phoehee we horen niet veel over je werk is het wel leuk, of kun je er nu nog niets over zeggen?

Ing ik heb oprecht met je te doen, voltijd werken is toch een hele

opgave, vooral als je ook veel reistijd kwijt bent, ik ben zo blij dat ik dat niet meer hoef.....maar goed op jouw leeftijd deed ik dat ook gewoon hoor.

Meepie fijn verwend en de drukte weer gehad, ik vind het altijd een heel geren zo'n verjaardag.

Netje wanneer moet je bij die endodontoloog komen? Heb je al eens zo'n rubber lapje om die kies gehad? dan krijg je dat nu, om steriel te kunnen werken doen ze dat, een coverdam heet dat.

Bo succes in Epinal, het zou fijn zijn als dat rond was. ben je een beetje uitgerust van de visite gisteren?
Zo, we zijn er weer; vroeg weg en ook vroeg weer thuis.

Het ging snel in Epinal, ook nog een kopje koffie gedronken op een terras.

Gelukkeling, het gaat nog maanden duren hoor, voor de naturalisatie rond is. Dat dossier is enorm en de prefect doet er zes tot act maanden over om te beslissen, dus we zijn er nog lang niet.

Its, spannend dat de baby zo snel groeit!! Wel leuk, dan kun je je zwangerschapskleding aan en er echt als een aanstaande moeder uitzien :-)

Ing, altijd een moeilijk moment: terug van vakantie en weer in de sleur... en zelfs in de file ook nog!

Je barbecue klinkt heerlijk, vooral die forel. Ik krijg ook acuut zin in vis!

Netje, jouw Chinese tapas-gebeuren klinkt ook al zo goed Het was wel een echt eetweekend zo! Onze barbecue was ook lekker.

Phoehee, ik vind Epinal erg leuk; je kunt er goed winkelen, er is een mooi museum en sowieso vind ik het hele stuk langs de rivier prachtig.

Zoeb, dat wegkijken van de visite lukte gisteren niet echt; ik lag er laat in! En vanochtend al om 7u op.

Vanmiddag ga ik naar een nieuwe huisarts hier heel dichtbij; als ze bevalt dan stap ik over van mijn oude huisarts.

Het is voor mij toch handiger om een huisarts in de buurt te hebben :-)
Ah Janus en Okkie en hoe noemen we dan mijn kleinkind?

Iets anders dan zijn echte naam.

Bo wat snel ben je terug. Dacht dat het wel de hele dag kon duren. Nu maar hopen dat de prefect er wat meer vaart achter zet. 8 maanden zeg. Wat een lange tijd. Nou ja, hier in Nederland duurt het wel langer dan 8 maanden denk ik.

Hoewel je er natuurlijk ook al langer mee bezig bent.

Jammer dat je visite de hint niet begreep. Zat je erg te stressen dat ze weg moesten of vond je het ondanks dat toch wel gezellig?

Its leuk is dat hé, dat je "Janus" ziet groeien en dat je het ook al voelt. Weet je al dat het een "hij" is of hoor je dat pas definitief bij de 20 weken echo.

Goh mijn kleinkind is overmorgen alweer vier weken. Pff wat gaat het snel.

Ing iedereen is natuurlijk al weer aan het werk en dat betekend dat het druk is. Zijn ze bij jullie ook alweer naar school, of hebben de kinderen nog een week?

Zuid Nederland is vandaag weer begonnen aan het normale leven.

Mijn TL balk heeft een dikke muur voor haar kop.

Ze was erg boos over mijn boze mail en zij wil perse dat ik zaterdag kom werken en dat het morgen niet als dv wordt afgeboekt. Dus niet. Mijn a-arts is met vakantie en is over twee weken pas terug. Ik wil dan een andere en als ik die niet krijg ga ik me voor 100% ziek melden. Waar zijn ze toch mee bezig. Mafkezen daar. Mijn collega's waren zeer verontwaardigd. Maar ja, die kunnen ook niets doen.

En het geeft voor mij ook weer een hoop stress want ik maak me er veel te druk over. Morgen maar eens kijken wat Maastricht ervan zegt.
Nou ja Zoeb, dat wordt dan toch nog op de spits gedreven zo, op je werk!

Had ik niet gedacht na je laatste gesprek over de vier uur werken; echt heel jammer voor je dat het nu weer zo moet gaan.

Die TL klinkt eerlijk gezegd niet als een vrouw die leiding zou moeten geven aan een groep mensen; daarvoor moet je toch minstens een beetje sociale vaardigheden bezitten.

Ik ben net bij de nieuwe huisarts geweest; ze is echt heel erg aardig, lekker to the point en duidelijk, ik hou daar wel van.

Ik ga dus wisselen van vaste huisarts; ik voel me er goed bij. Ze zit ook nog eens een paar 100 meter bij me vandaan, handiger kan niet!

Al met al een hoop gedaan vandaag; vanmiddag dus maar even niks. Het is hier 36 graden en superdrukkend, dus ik ga lekker even met een boekje in de schaduw liggen :-)
Jeetje Bo, 36 graden, daar kan ik allang niet meer tegen.

Waar is de tijd gebleven, dat ik van 's morgens vroeg tot het eerste ijskoude witte wijntje (5 uur) in de zon lag te bakken.

Ik ben nu ook even naar binnen gevlucht. Het is op ons terras ook heel warm en dan ligt dat terras nog wel op 200 meter afstand van de zee.
Mag ik even koken.... "Ze" belde net en zij denkt dat als er geen vervanging is, ik gewoon kom werken. En omdat ik geen vast rooster heb, wordt het morgen niet afgeboekt als DV.

Het hangt nu van één persoon af en als die niet komt werken, dan moet ik op komen draven. Ik denk dat ze dan helemaal een probleem heeft, want ik ben in staat om me vrijdag ziek te melden.

Ik zit hier gewoon te trillen van woede. Ik ben zoooo kwaad, ongelofelijk.
Jee Zoebie wat vervelend nu weer, gelukkig ga je morgen naar Maastricht, als je van hen wat richtlijnen krijgt heb je tenminste een stevige poot om op te staan. Laat je niet gek maken hoor..........

Bo 36 graden is mij ook wel gortig, al ben ik gek op warmte! maar met een windje erbij en in de schaduw kan het nog lekker zijn (bak koel water om af en toe je voeten in te doen

Sjur heb je al wat gehoord? ik moet nu echt wat gaan doen, bed al duimend verschonen is niet makkelijk hoor

Zoebie jouw kleinkind heet gewoon zoals hij heet! jij bent van ons de enige waarvan we je mans en je kleinkinds naam gewoon kennen, ook leuk toch?

Ps wat een afgrijselijk jurkje weer hier rechts brrrrrrrrrr
Hoi lieve meiden, dank voor het duimen. Jullie mogen stoppen want... ik heb de baan!!! Ik kan wel een vreugdedansje doen zo blij ben ik

Als ik weer geland ben lees ik bij en reageer ik uitgebreider, nu even stuiteren
Jeetje Sjur wat goed zeg. Gefeliciteerd. Helemaal super.

Niet gek dat je een rondedansje doet. Je eerste sollicitatie en dan gaat het al meteen goed.

Wanneer mag je beginnen?

Wow Sjur!

Van harte gefeliciteerd met je nieuwe baan! Ik ben helemaal happy voor je, wat goed zeg!

Gelukkeling, het is hier inderdaad heeeeeeel heet momenteel... vannacht schijnt het rond de 25 graden te blijven; ik zei al aan Ro dat we maar in bad moeten gaan slapen met een laagje ijswater onderin

En ja, het jurkje rechts is ook niet echt mijn smaak....

Zoeb, ze is het nu echt door aan het duwen hè? Snapt ze dan niet dat het voor jou juist steeds minder leuk wordt, dat je juist steeds minder zin hebt om haar tegemoet te komen?

Echt heel jammer; jij weer in de stress ook, bah

Morrigana, ik vind het prima, die hitte, behalve als er net een opvlieger opkomt!

Dubbel oververhit raken is niet altijd leuk :-) Heb jij extra last van de hitte nu met de chemo, of niet?

Ik ga eens even voorzichtig aan het eten denken; ik heb geen honger in dit weer, maar ja, we moeten wel eten.

ing, hoe was je eerste dag terug op het werk?
Zo, ben er weer, benen zijn weer op de grond

Zoeb, wat een -je mag het niet zeggen maar ik doe het toch- kl*rewijf is die TL van jou. Zou ze nou echt niet doorhebben wat ze allemaal doet? Empathie van een gekookte garnaal zou je denken. Ik ben blij te lezen dat je niet voor haar buigt en voor jezelf kiest.

Da's warm, Bo! Ik kan een hoop hitte hebben, maar de bovengrens is bij temperaturen als bij jou toch wel bereikt. Behalve als ik in de sauna zit dan, dan gaan we tot de 90 graden Fijn dat je zo een huisarts pal bij hebt. En dat het klikt, dat is natuurlijk het allerbelangrijkste. Toen ik sjurman een jaar of 2 kende ben ik overgestapt naar zijn huisarts. Mijn oude was er eentje die me altijd het gevoel gaf dat ik zijn tijd verdeed. Was tropenarts geweest en als je niet minstens met malaria kwam was het onzin, tenminste, zo kwam het op mij over. Nu heb ik een heel fijne arts waarmee ik over alles kan praten. Zo belangrijk!

Vanaf 1 september ga ik bij m'n nieuwe baan beginnen. Eerst een deel van het totaalaantal uren, omdat ik opzegtermijn heb bij mijn oude werk en daar nog verplichtingen heb, en vanaf 1 oktober ga ik helemaal aan de bak. Het zal wat worden als ik woensdag aan mijn collega's vertel dat ik ook wegga. Er is namelijk nogal een leegloop momenteel...
Wah! Sjur, gefeliciteerd! Dat je maar een leuke nieuwe baan mag hebben vanaf 1 september / 1 oktober. Weet je huidige baas dat je aan het zoeken bent, of komt dat straks rauw op zijn / haar dak vallen?

Bo, wat een hitte bij jou. Pfff... Als het nou nog een droge warmte was, maar dat drukkende, dat is niet lekker. Dat je bij elke handeling denkt: "weer onder de douche".

Mijn eerste werkdag viel me alles mee. Omdat ik een soort boekwerk moest uittypen, vloog de tijd. Ik zou wat dat betreft prima secretaresse kunnen worden. Heerlijk de telefoon opnemen en brieven typen enzo. Het is dat ik zo'n chaoot ben met opruimen... Ik ben benieuwd hoe lang ik het plezier houd. Ik zag al dat het nog 19 weken duurt tot kerst

Zoebie, wat een lekker ding dat mens. Jémig! Ik hoop dat je van het ziekenhuis morgen iets te horen krijgt waar je wat aan hebt. In principe kan ik me het bezwaar van je TL nog voorstellen over dat zorgverlof, want je kunt je tijd, als je onregelmatige uren hebt kun je immers ook op een ander moment inhalen (vanuit haar oogpunt). Maar niet op zaterdag en zondag als je dan nooit werkt. Kom nou zeg!

Ik ben nog steeds niet klaar met de documenten voor de loopactiviteit, dus ik ga maar weer aan het werk. Heb beloofd het woensdag in te leveren.
Sjur van harte gefeliciteerd met je nieuwe baan. Wat een heelrijk gevoel zal dat zijn.

Bo wat een hitte daar bij jullie, ik hoop niet dat je bent gesmolten.

Zoebie is die TL nu helemaal van de pot gerukt, ik kan me je woede en onmacht goed voorstellen. Hoop dat ze morgen in Maastricht ook iets kunnen zeggen wat voor jou het beste is om te doen.
Zo, ondanks de hitte toch maar even fris gedoucht net; in de hoop dat ik dan eventjes koel blijf :-)

Het is in huis nu 26 graden, dus het wordt ook een warme nacht.....

Ing, echt fijn dat je eerste werkdag niet al te rottig was!

Zo kun je weer een beetje in het werkende ritme komen, op een relaxte manier :-)

Sjur, 1 september is al snel! Zie je er tegenop om het nieuws aan je huidige collega's te vertellen?

Meepie, ik ben niet gesmolten, maar Ro en ik zijn allebei totaal lusteloos van de hitte en de honden ook :-)

Bij jullie is het dus niet zo superwarm?

We gaan maar eens proberen te slapen; liefs en tot morgen!
Ik ben morgen al voor dag en dauw weg. Ik moet om kwart voor acht de trein hebben.Dus om kwart over zeven zeker weg zijn.

Allemaal lekker slapen en tot morgenmiddag.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven