Ik ben zo bang.... deel 9

31-07-2011 15:44 3010 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 9 alweer....

Dit topic is er voor iedereen die mee wil lezen of schrijven over de grootste levensproblemen en de kleinste ervaringen.

Alle lieve vrouwen die hier meeschrijven, met of zonder kanker, met of zonder ervaring met de ziekte, maar altijd met een groot gevoel voor humor en aandacht voor elkaar, maken dit topic tot wat het is: het mooiste topic van het forum.

Ik hoop dat ik hier nog heel lang mag blijven schrijven.

Deel 8 staat hier.
Môgge meissies.

Djees wat heb ik lang geslapen zeg. Niks voor mij.

Vandaag nog lekker mijn vrije dag, heerlijk. En het zonnetje schijnt.

Wat een gebitsproblemen zeg. Brr. Iedereen sterks ermee.

Netje ik hoop dat het op één of andere manier vergoed gaat worden. Absurd gewoon eigenlijk dat je dat dan niet zou kunnen.

Ik ben me nu in aan het denken dat als ik niet zou werken ik niet eens twee keer in de week naar Maastricht zou kunnen want het reizen wordt ook niet vergoed. En ik ben er toch ¤ 125.- in de maand mee kwijt.
Zo eerste behandeling gehad was korter dan gepland. Er zijn nu stiftjes geplaatst, volgende week de kies afslijpen, happen en een noodkroon.

Geluk ik heb wel eens wat over dat ras gelezen, je hebt natuurlijk ook naaktkatten maar daar ben ik geen fan van. Jij bent dus alergisch voor katten?

Zoeb weer dus die zorgverzekering die iets niet vergoed net als bij Netje, belachelijk voor woorden.
Siberische boskat, nooit van gehoord. Overigens komt een allergische reactie niet door de haren, maar door huidschilfers. Die hebben naakte katten natuurlijk ook. Geen idee of je daar minder allergisch voor zou kunnen zijn. De tante van vriend heeft er vier, ik vind ze heel lelijk, maar ze zijn zo lekker aanhankelijk! Je krijgt in plaats van haren wel huidvet overal, dus van de regen in de drup zeg maar.

Mooie woordspeling wel. Ik ben aan het inmeten op locatie, al het binnentrek is gedaan en we schuilen nu. Niks leuk zo. Gelukkig is er het forum
Zoeb, wat heerlijk dat je eindelijk eens goed hebt kunnen uitslapen!

Ik schrok trouwens wel van dat je reiskosten niet vergoed worden; hoe doen mensen dat dan, als ze hulp nodig hebben die alleen verder weg te krijgen is? Hun spaargeld opmaken aan de reis?

Echt ongelofelijk dat je eigenlijk wel moét werken omdat je anders de trip naar je behandelingen niet kunt betalen.

Meepie, dat is een meevaller dan, dat het niet zo heel lang duurde!

Niet te veel pijn, nu?

Ing, het forum is er inderdaad juist ook voor de rustige momenten op het werk

Wel leuk dat je niet achter je bureau zit vandaag, dat maakt het werken toch afwisselender.

Geluk, hmmmmm, ik zit na te denken over hoe je dat kunt oplossen, een stofallergie en yoga.

Je zit/ligt toch de helft van de tijd op de grond, dus tenzij je een perfect schoon lokaal hebt ontkom je niet aan wat stof.

Qua huisdieren: je hebt vast ooit zo'n test gehad met allerlei verschillende plakkertjes op je huid, om te kijken waar je precies allergisch voor bent?

Kwamen daar niet bepaalde diersoorten uit waar je beter tegen kon?
Bo geen pijn, gelukkig, volgende week wel een verdoving omdat ze dan onder het tandvlees moet zijn ik verheug me er al op, maar niet heus:)
Ing wat een raar weer bij jullie. Nou ja het is hier af en toe wel bewolkt en nu begint het ook te waaien, maar het is wel heerlijk buiten.

Bo mensen die het niet kunnen betalen, kunnen dan ook gewoon die behandeling niet ondergaan. Zo simpel is het tegenwoordig hier in Nederland. Belachelijk voor woorden natuurlijk. Je kunt wel proberen het van de belasting terug te krijgen, maar dan moet je al aan een hoger bedrag zitten. Ik ga eens uitpluizen hoe dat zit en wat je allemaal terug kunt vragen. Maar zelfs toen met Jan kregen we niets terug.

Nog een nieuwtje, mijn jongste was gisteravond hier met schoondochter. Ik denk dat zij zwanger is en dat ze het nog niet weet. Ik zei haar dat en zij zei dat het niet kon omdat ze twee dagen een bloeding heeft gehad. Ik denk nu dat dat een innestelingsbloeding is geweest. Ik ben benieuwd hoe dit afloopt, want ik durfde haar niet blij te maken met een dode mus. Zo zielig voor ze dat het nog steeds niet is gelukt.

Maar ik heb nu dus hoop.
ben je helderziend dan, zoebie, dat je dat al weet? vlak na de innestelingsbloeding kan je nog echt niet aan mensen zien dat ze zwanger zijn, toch?

Net echt onwijs nat geregend met terugrijden vanaf het Haarlemmerplein naar het Koningsplein. Thuis heb ik altijd een regenpak aan, maar die heb ik natuurlijk niet hier. Weer een fijne bevestiging om het ding aan te trekken de volgende keer als ik op de fiets door de regen moet. Nu is het wel weer droog helaas, maar zit alweer 2 uur achter de computer.

Zoebie, het is ook helemaal niet zo koud, alleen waait het een beetje en heeft het net een uur of 3 goed geregend. Gisteravond ook al een half uur onwijs veel. Zoals gezegd, geen oostelijk Noord Brabant, maar wel veel. Vriend wil nu een regenmeter. Ik liever een zon-.

Ga snel weer aan het werk, erger me aan het plaatje van Halina Reijn hiernaast, ze laht raar, heeft stom haar en debiele laarzen (denk ik, schachten in ieder geval). Wáárom doen ze dat?
Nee hoor Ing, ben niet helderziend, maar er waren dingen die opvielen. Dat de cola niet meer smaakt, dat ze haar sigaret half uitmaakte omdat die vies was. Dat soort dingen heeft ze de laatste weken.

Hier is het al de hele dag droog. Fijn want ik heb al drie wassen droog inclusief de dekbedhoezen en lakens. Lekker fris slapen weer vanavond.

Ik let nooit op die plaatjes omdat ze nooit mooi zijn.

En nu ga ik iets leuks om aan te trekken kopen. Niks past me meer. Erg lastig. Nog twee kilo en ik zit onder de 70.

Eigenlijk vind ik het nu wel genoeg. Want ik krijg overal hangend vel.

Dus vanavond patat.
(wel een beetje dom dat ze doorgaat met roken als ze moeilijk zwanger kan worden. Zowel de man als de vrouw krijgt een verminderde vruchtbaarheid van roken (en alcohol btw)).
Zoebie, kun je mijn kilo's niet ook gewoon af gaan vallen?
Dat zou leuk zijn, Zoeb! Ben je gewoon dubbelop oma, in korte tijd

Ing, was de regen bij jullie vanwege het onweer?

Hier dreigt het zo echt los te gaan; ik ben niet snel onder de indruk, maar dit belooft wat. Groenige lucht, keiharde donder, en het is ineens 5 graden kouder....

Ik ga maar eens alle elektrische apparaten uitschakelen.
Doe dat maar snel Bo, niet je nieuwe laptopje stuk hoor...........alhoewel die heb je niet aan de stroom toch?

Hier regent het ook al de hele dag, maar dichtbij Ing, dus dan is het logisch, ik vroeg me al af van wie ik dat verhaal over het huidvet van die naaktkatten ook alweer had, jij was het.....

Ik ben voor alle dieren met haar en veren en dus met huidschilfers allergisch, ook best erg van honden, ik moet wel zeggen dat het over het geheel genomen flink minder is geworden sinds de overgang, elk nadeel heb ze voordeel!

Ik hoop dat het straks droog wordt we zouden vandaag lekker uit eten met mans dochter en het leukst is toch op het terras. We zien wel, vrijdag is ze aan de beurt, de zenuwen beginnen goed op te spelen nu.

Ik zit op mijn werk dus elke keer dat ik iets hoor dat mijn TL zou kunnen zijn klik ik snel op verzenden, vandaar de aanvulling steeds.

Zoebie dat wordt een mooi gewicht, hoe lang ben je, ik dacht net zoiets als ik 168 cm? dan is 65 kilo wel mooi, als je wat ouder wordt is te dun ook lelijk, alleen wel jammer als je vel gaat hangen, het heeft te lang om het oude gewicht aangesloten gezeten, ik weeg meestal tussen de 58 en de 62 kilo, 58 is wat te magertjes, maar dat heb ik altijd al gewogen.
Bo wat leuk van de yoga! Ik vond die ademhaling in het begin heel lastig, maar het went. Ik was altijd dol op draaiingen, dat voelt echt goed. En die nekstanden, geen hoofd, dat heb ik nooit gekund.

Zoebie wat een flinkerd! Bijna 7 kg!

Gelukkeling wat leuk, een kat! Ik ken ze niet, eigenlijk zou je op bezoek moeten bij iemand die er zoeen heeft. En een naaktkat? Schijnen heel lief te zijn.

Ingmagh ik ben dan geen Phoehee Ik ben toch fier op u dat je weer begonnen bent. Ik heb dus die app die steeds zegt hoe lang je over die km deed. Maar daar heb je de eerste lessen niets aan.

Het hardlopen gaat echt goed, nog 6,5 week. Volgende week ga ik een run van 8 km lopen, en in september een kwart marathon. En dan de 9e de halve.
Ehhh Phoehee, bijna zes kilo. 5770 gr

Ik dacht al, wat heb ik in hemelsnaam geschreven.

Dat vind ik al fors voor een baby van 5 weken. En dat is hij ook.

Die groene luchten hadden ze gisteren hier ook blijkbaar. Ik heb er niets van meegekregen want in Maastricht scheen de zon.

Mijn schoondochter zat op de fiets toen het zo donker werd en die dacht dat de wereld zou vergaan. Zo'n enge lucht was het dus.

Ik ben erg goed geslaagd voor kleren. Heel leuk en nog in de uitverkoop. Vier halen één betalen. En ook nog van mijn merk.

Wat een geluk zeg.
Oh wat stom want ik dacht wel 6. Op de ifoon typ je er toch snel langs. En het is me daarna niet opgevallen. Bijna 6, daar heeft Okkie langer over gedaan. (terwijl hij heel gemiddeld is)
Dat is zéker geluk hebben, Zoebie! Vier voor de prijs van één, dat zijn de leuke koopjes :-)

Het onweer was echt keihard, het duurde maar kort (een uurtje) maar we hebben nu de takken op de weg liggen en de appelboom heeft amper meer blaadjes. Erg heftig, maar daarna scheen de zon weer, dat was pas echt gek!

Phoehee, ik hou ook van twists/draaiingen. En het allermeest van alle staande asana's, dan merk ik toch dat mijn balletverleden meespeelt. Ik ben ronduit slecht in de diepe achterwaartse rugbuigingen, dat zal nooit mijn sterke punt worden.

Je bent erg lekker bezig met hardlopen; heb je er vertrouwen in, in de halve marathon?

Gelukkeling, ik hoop dat je een heel fijne avond hebt met je man en zijn dochter!

Overmorgen is het dus al zo ver, wat ontzettend spannend.

Ze moest stoppen met haar medicatie, toch? Hoe is ze deze week doorgekomen?

Meepie, kan me voorstellen dat je niet bepaald uitkijkt naar de behandeling volgende week, maar vandaag is er tenminste een stap gezet! Dat is fijn, en je had er weinig last van, dat is een goed teken.

Die kroon moet er toch komen, helaas. Ro heeft er ook één, dat ging relatief makkelijk en pijnloos.

Ing, hoe is je dag afgelopen? Nog veel kunnen forummen, of was het toch hard werken geblazen?

Ik ga niet al te laat naar bed; morgen weer chemo, dus dan slaap ik sowieso slechter de komende dagen.
Morgen alweer donderdag, ze gaan toch wel erg snel die weken. Ben je nu nog extra ziek geweest van de Avastin Bo? of was het niet erger dan anders, dat hoop ik maar.

Zoeb wat fijn die koopjes, daar kan je nou zo van genieten he? lekker veel voor weinig geld, ik denk dat hoe rijk ik ook zou zijn ik nog evenveel zou genieten van een koopje.

Het is afzien zonder medicijnen ze heeft het benauwd en is vreselijk moe, snel buiten adem. Maar ze doet het geweldig, ze heeft nog elke dag gewoon gewerkt. Bang ook dat ze anders haar baan niet mag houden. Nog een dag...........
Alweer een week om. Het gaat echt snel.

Bo weer een lange dag. Veel succes met alles. Met de rit, met de prikken en dat alles maar goed en snel mag gaan.

Ik ga werken, ben al gedoucht en klaar.

Tot straks, benieuwd naar wat mijn donderwolk te beweren heeft.
Succes vandaag maar weer Bo. De tijd gaat inderdaad snel. Hopelijk ben je snel weer thuis.

Ik heb nog wel wat gedaan hoor, gisteren. Ik merk dat mijn concentratieboog heel kort is tegenwoordig. Bovendien was ik onwijs moe, dus dat hielp niet echt mee. Gisteravond een stuk eerder naar bed dus hoop dat het vandaag beter gaat. En morgen mag ik een heel klein beetje uitslapen, want moet 's ochtends. Even naar het ziekenhuis.

Het weer is hier trouwens best heel mooi! Zag de voorspellingen van het weekend en die waren ronduit slecht helaas. Het is uitmarkt en daar wilde ik eigenlijk wel heen... Nou ja, ik heb geen kaartje voor misteryland moet je maar denken

Werk ze allemaal!
Goedemorgen!

Ondanks die enge onweersbui was de nacht nog bloedheet hier, Ro en ik liggen onder een dun lakentje en hebben het gewoon nog steeds te warm.

Maar ik klaag niet, hoor :-) Het is tenminste zomer!

Gelukkeling, ik voel de Avastin wel degelijk, ja. Ik heb een heel lijstje vragen en dingen die ik wil bespreken, als ik zo de oncoloog zie.

Vandaag krijg ik sowieso alleen Taxol; de Avastin is eens per twee weken en dat komt goed uit, dan kan ik even kijken of al die stomme bijwerkingen nog weg gaan trekken.

Ing, ik las dat je even naar het ziekenhuis moet, vandaag?

Ik hoop dat het niet voor iets naars is; sterkte vandaag!

Zoeb, jij was er ook lekker vroeg bij :-)

Sterkte vandaag met je donderwolk en werk ze!

Ik ga eens douchen en daarna wachten op de VSL.
Sterks vandaag lieve Bo! Hopelijk is het in het ziekenhuis ge-aircood (heel fout nederlands, ik weet het ), dan is er iig nog 1 voordeel bij al die nadelen. Vrij naar ene Johan...

Mijn collega's reageerden gister lief. Dat ze het mij gunnen en begrepen dat ik geen groei meer zie in m'n functie. En dat ik de zoveelste ben in korte tijd... zou een signaal kunnen zijn, toch? Anyway, ik heb zo het arbeidsvoorwaardengesprek, en dan ga ik volgende week lekker aan de slag.
Echt betere tijden voor de chemo hè! Wel fijn.

Zoebie ik vind het echt super knap dat je zo bent afgevallen. En het is mooi geleidelijk gegaan, meeste kans op succes.

Ik ga zo naar de dokter met Okkie. Hij blijft kwakkelen, af en aan koorts. Kuur is al een week voorbij maar het blijft niks zo.
Sterkte met Okkie, Phoehee. Hopelijk geeft de arts iets mee waar Okkie weer helemaal van opknapt.

Sjur, een pak van je hart, denk ik, dat je collega's zo reageerden? Weer een stapje gezet naar je nieuwe baan :-)

Ing, ik zie net dat je morgen pas hoeft, sorry :-)

Vandaag dus gewoon een saaie werkdag

Ik zet de computer uit, tot later!
Goedemorgen

Bo, succes weer vandaag. Gelukkig even een soort van rust.

Zoebie, wat ben je veel afgevallen

Phoehee, hoop dat de dokter iets heeft voor okkie

Ingh, aangezien ik morgen vroeg heb, nu alvast veel succes gewenst in het ziekenhuis

Ik ga ook op yoga (als ik nog wat hoor van die mevrouw). Ik ben alleen niet zo lenig maar dat gaat hopelijk goed komen. Ik wil gewoon graag goed leren ontspannen.
Je moet soms vallen om weer leren op te staan
Ha ik wil ook ontspannen, soms is dat zo moeilijk..........

Heel veel succes Bo, ik ben natuurlijk weer te laat, maar de positieve fibes gaan evengoed jouw kant op.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven