Taboe? Schaamte? Deel 3

02-07-2010 21:36 2969 berichten
Dit is het derde deel van het topic Taboe? Schaamte? Een topic dat ik bijna een jaar geleden startte om het taboe rond schizofrenie te doorbreken. Een aandoening die mij zoveel parten speelt dat ik al vele jaren op een afdeling van een instelling woon. In de vorige delen van dit topic heb ik dit kunnen delen, maar ook heel veel kunnen leren van forummers die ook een aandoening hebben (psychisch en/of lichamelijk) of vanuit hun werkervaring postten of gewoon geïnteresseerd waren.

Wat ook de reden is van posten, we praten gewoon lekker verder en iedereen is welkom om mee te praten! Hopelijk hebben we weer net zo veel steun aan elkaar en kunnen we weer samen veel lachen en/of huilen!

Of schizofrenie in de maatschappij nog een groot taboe is, blijft voor mij interessant. Maar dat geldt net zo goed voor andere aandoeningen of ze nou psychisch of somatisch zijn.

Nou ja, voor degenen die nog niet bekend zijn met dit topic, zie eerste post.
Alle reacties Link kopieren
Wat Frizzy zegt!
Goedemorgen

Heeft iedereen lekker geslapen?

Annemeike, voor jou. Wat vervelend wat er gisteren is gebeurd. Wat janna zegt, het is denk ik wel belangrijk dat je je excuses aanbiedt.

Hoop dat je nu nog lekker ligt te slapen.

fritza

pff ik heb niet zo heel veel te vertellen, ben een beetje met mijzelf bezig geloof ik.

Gisteren uit eten was gezellig maar het kostte mij erg veel moeite om het gesprek op gang te houden en het te blijven volgen. En dat met mijn beste vriendin.

Ik wil vandaag naar de markt en wat in de tuin werken, beetje rustig aan doen.

Fijne dag allemaal!
Oh Kip, hier ben je dus wel geweest! Ik zag je niet op het Tijd-topic. Wat fijn dat je etentje vandeweek zo geslaagd was! Gisteren uit eten was een minder groot succes om je je niet kon concentreren? Logisch na zo'n drukke week. Maar je beste vriendin zal daar toch wel begrip voor hebben gehad?

Hou je inderdaad maar lekker rustig het weekend!

Ik zal hier ook nog even de groetjes van Buikie doen. Ze kan niet internetten met haar mobiel omdat ze ineens geen internetbereik heeft op die camping. Jammer! Nou ja, dan moet ze verplicht alleen maar genieten van de rust op de camping zonder ons steeds te hoeven bijhouden!
Morgen!

Hoe heb je geslapen Annemeike? Beetje goed?

Fijne dag allemaal!

Hee Janna!

Nee, heb wederom bar weingi geslapen!!

En jij? weet je al wat je gaat doen op je vrije zaterdag?
Wat gaan jullie doen met dit zonnetje? Hebben jullie nog plannen?

dit is een testje om te kijken of ik hier geheimtaal neer kan zetten. Niet iedereen kan dat dan lezen! Kijken of ik kan toveren!!
Nee, ik had ook niet lekker geslapen helaas.

Ik ga nu hardlopen, vanmiddag weet ik nog niet. Heb wel al afgewassen net..
Nee, ik had ook niet lekker geslapen helaas.

Ik ga nu hardlopen, vanmiddag weet ik nog niet. Heb wel al afgewassen net..
Succes met hardlopen! Ik heb je net effe gemaild.

Ik ga ook even afwassen en mezelf wassen. Laat ik dat maar in omgekeerde volgorde doen!
Gips, doe maar rustig aan. Even tijd nemen om te wennen aan de veranderingen in je leven
Ik heb niet zoveel zon, hier.

Heb vanochtend al een uur ofzo zitten koffiedrinken met broer, en een deel van de tijd met moeder.

Toen was de ochtend bijna om want ik was er rond half 11 uit.

Nu iets aan t doen voor vrijwilligerswerk (ja... toch weer ff een dingetje.. heb wel gemeld te willen minderen of stoppen)

Verder moet ik iemand mailen (moeilijke mail), iets opruimen en zal ik vanmiddag even langs oma gaan om te vragen of ze nog boodschappen nodig heeft.

Fijne dag allemaal!
Zo, ben terug van het hardlopen, 't is aardig warm moet ik zeggen! Nu even douchen! En bedenken wat ik straks ga doen!
Dus als jullie nog leuke ideeen hebben voor iets buiten??

Dit is een test!
phoe even op het forum gekeken, zie een berichtje van moon over rustig aan doen en de tranen springen in mijn ogen.

Annemeike had ook nog een lieve mail gestuurd.

Jullie zijn lief!

Ik ben mezelf af en toe zo zat. Ik ben vrolijk, gelukkig, blij en leuk. Maar op de een of andere manier reageer ik zo sterk op wisselingen. Het ergste is dat ik het zelf niet onder controle kan houden.

Ik zie echt als een berg op tegen de komende week en de gekke dingen die hoogstwaarschijnlijk gaan komen. Maar ik weet niet wat ik er aan kan doen, hoe ik het kan stoppen of voorkomen.

Dat is zo frustrerend.

Ik heb trouwens een lekkere dag gehad, in de tuin bezig geweest en voor vanavond ben ik hele lekkere lasagne aan het maken.
Lieve Gips, misschien moet je alles gewoon laten komen zoals het komt. Emoties, veranderingen... alles. Je kunt er toch niet zo veel aan of tegen doen.

En inderdaad wat ik zei, beetje rustig aan, als dat kan.

Ik ga vandaag helemaal niks doen, voel me zo grieperig van de nieuwe medicijnen. Mijn pupillen zijn ook helemaal wijd dus de zon doet jammergenoeg pijn!

Annemeike, vervelend dat je slecht hebt geslapen zeg. Jij ook al, Janna. Zelf heb ik ook maar weinig geslapen, word een beetje hyper van (wederom) de medicatie.

Gipsy, ik herken het gevoel wat je beschrijft. Ik kan er dus ook niet echt mee helpen want ik worstel met precies hetzelfde. Wel fijn dat je lekker in de tuin hebt gewerkt en lasagne hebt gemaakt!

Nog een fijne dag allemaal!

[edit]
anoniem_69203538e08c9 wijzigde dit bericht op 15-08-2010 20:21
Reden: herkenbaarheid
% gewijzigd
Hee Kipje, het is ook niet zo'n kleine verandering die jij maakt in je leven. Het is een heftige en ik kan me best voorstellen dat je daar veel mee bezig bent. Kop op meissie!

Wat voor rare dingen kunnen er deze week gebeuren? Je schrijft zoiets. Heb je een drukke week? Toch niet zo druk als vorige week, hoop ik?

Moon, heb je het over die getrouwde man?

Ben je nog naar je oma geweest?

Janna, je hebt niet veel adviezen gekregen over wat je vanmiddag kon gaan doen! /wat heb je uiteindelijk gedaan?

Morisson, hoop dat de bijwerkingen van je med's gauw verdwijnen.

Fijne avond allemaal!
Bedenk me net dat ik helemaal vergeten ben die ene post van gisteren weg te halenGa ik nu snel doen!
Heb buiten gezeten met een tijdschrift. En nu heb ik een groentenlasagna in de oven staan! En vanavond heb ik een feestje.

't zou morgen geloof ik weer minder mooi weer worden he, meer regen...

Ja, haal die post maar snel weg! Ik had er ook niet meer aan gedacht...
Je eerste regels klinken heel goed. Die laatste zin is minder mooi!!

Eet smakelijk straks!
Hm, ik kom niet echt uit m'n woorden, maar ik kom in ieder geval een brengen voor de mensen hier die het nodig hebben!
Ja... twee keer naar oma. Eén keer om te vragen of ze boodschappen nodig had. Maar ze moest het lijstje nog maken. Ik heb toen even de tuin gedaan zodat zij tijd had voor het lijstje.

Toen naar de supermarkt en toen weer naar oma om de boodschappen te brengen.

Deze dag is een beetje door mijn vingers geglipt, lijkt wel. Heb een beetje 'gewacht' op een tijd om bij oma langs te gaan (ze doet een middagslaapje) en toen ik klaar was bij oma was de middag al half voorbij.

De ochtend ging ook al zo snel.

En heb maar 2 dingen van mijn to-do-list afgerond en één daarvan heb ik veel lastiger gemaakt dan het was, lijkt wel.

Nou misschien kijk ik morgen terug op vandaag en denk ik er anders over.

Jullie ook fijne avond!
Trusten en/of goedemorgen
Goedemorgen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven